Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 989902 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3300 : 05.10.13 - klo: 15.58 »
Polykarbonaattia ostaa ja tekee ite, säästää rahaa ja on tekemisen iloakin :grin:

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3301 : 05.10.13 - klo: 17.14 »
Ite tein etuikkunan 5B:n korista jääneellä materiaalilla, tein pari reikää ja ''sävytin'' punaisella spraymaalilla kun oli tarpeettomana, sopii hyvin punaiseen redneck filtteriin  :wink:
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Poissa Zeerios

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3302 : 06.10.13 - klo: 16.46 »
Ei jumalaare. Miten ton pinionin ruuvin saa irti? Aika tiukkaa lukitetta on ku ei lähe ei sitte millää. HPI työkalusetin työkaluilla iha turha yrittää vääntää. Menevät iha solmuun vaan :D

edit: Aukeshan se, ku käytti vähä väkivaltaa ja oikeita työkaluja. Hienosti iski kipinää pultinkannasta ku aukes :D Aika jännä.
Ruuvilukite aukeaa lämmöllä.
sitäkin koitin.
« Viimeksi muokattu: 06.10.13 - klo: 16.51 kirjoittanut Zeerios »
HPI Baja 5B 2.0

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3303 : 06.10.13 - klo: 16.49 »
Ruuvilukite aukeaa lämmöllä.
/ Jere Siirilä

Poissa teucca81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3304 : 08.10.13 - klo: 21.19 »
Oletteko pesseet autojanne miten? Tuossa koitin varovasti pestä vedellä ja suihkulla, muttei hirvesti kehtaa ettei mene vettä putsariin / sähköosiin hirveesti. Likaseksihan se jäi kuiteski vielä
Hpi Super 5sc Flux

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3305 : 09.10.13 - klo: 10.17 »
Hyvä pesukeino on WD-40 ja paineilma.

Ensin kastelet tuolla öljyllä tarvittavat paikat, annat hetken vaikuttaa ja sit kuivaat auton paineilmalla. Tuolla tavoin putsattuna ainakin mun autot ovat olleet melkein kuin kaupan hyllyltä otettuja.

Samalla tuo öljy suojaa / voitelee kaikki laakerit mihin vaan pääsee kosketuksiin.

Poissa teucca81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3306 : 09.10.13 - klo: 15.56 »
Hyvä pesukeino on WD-40 ja paineilma.

Ensin kastelet tuolla öljyllä tarvittavat paikat, annat hetken vaikuttaa ja sit kuivaat auton paineilmalla. Tuolla tavoin putsattuna ainakin mun autot ovat olleet melkein kuin kaupan hyllyltä otettuja.

Samalla tuo öljy suojaa / voitelee kaikki laakerit mihin vaan pääsee kosketuksiin.

Kuulostaa varsin hyvältä keinolta, kiitos vinkistä!  :azn:
Hpi Super 5sc Flux

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3307 : 10.10.13 - klo: 16.52 »
Mä oon kylmästi nypännyt sähköt irti, FG:stäni ne tosin lähtevät muutaman ruuvin irroituksella nätisti pakettina.
Sitten jokin pussi putsarin päälle, liuotinpesuainetta ja painepesuria vaan. Sitten paineilmalla kevyt kuivaus, WD:tä laakereihin yms. "herkkiin" paikkoihin ja ylimääräisten kuivaus. Sitten romut takaisin kiinni ja auto hetkeksi käyntiin, että kone lämpeää, kaikki koneessa oleva kosteus poistuu. Hieman pyörät ilmassa kaasutellut, jotta vetopuoleltakin vesi poistuisi. Ei ole ollut ongelmia eikä ruostetta ole näkynyt.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Zeerios

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3308 : 11.10.13 - klo: 00.29 »
Tuli tuossa asenneltua vauhtipyörän suoja ja suljettu kytkinkannatin.
Tuota pakoputkea en pistäny paikalleen ku ei mee suoraa tuohon ilman jotain kikkailuja (tai sitte pitää pistää vaa nippareilla takaa kiinni). Ja saattaa olla että pätkäsen ja teen jousto kohdan putken alkupäähän ettei o kiintee koko matkalta. Tämä putki siis kyseessä http://www.die-rovan-spezialisten.de/product_info.php?products_id=584
Ja kyssäriä vielä sitten. Miks ton putken mukana tuli  pipe mountti ja tommone  kumirinkula. En ymmärrä moisten käyttötarkoitusta?  :undecided:

Ja tuommoset renkaatki tuli hommattua ku oli nii halvat. http://www.die-rovan-spezialisten.de/product_info.php?products_id=23
Metallivahvistettu hexi vanteissa. Positiivinen yllätys.
« Viimeksi muokattu: 11.10.13 - klo: 01.03 kirjoittanut Zeerios »
HPI Baja 5B 2.0

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3309 : 11.10.13 - klo: 08.55 »
Ja kyssäriä vielä sitten. Miks ton putken mukana tuli  pipe mountti ja tommone  kumirinkula. En ymmärrä moisten käyttötarkoitusta?  :undecided:

Nuo on tarkoitettu sille vakiolle "SS" putkelle. Jokin ajatuskatkos on lähettäjällä syntynyt, eivät nuo tuohon putkeen liity mitenkään  :tongue:

Eli tälle putkelle oli nuo tarvikkeet
http://www.die-rovan-spezialisten.de/product_info.php?products_id=66
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Zeerios

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3310 : 11.10.13 - klo: 21.09 »
Juu, nii vähä aattelinki. No onpahan sitte tommoset jos  joku joskus tarttee :D
HPI Baja 5B 2.0

Poissa teucca81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3311 : 11.10.13 - klo: 21.11 »
Mitenkäs, käyttääkö joku eturenkaita myös takarenkaina? Mietin että meneekö liian kapeaksi tuollaiset takana?
Nyt tuli myös sellainen ongelma että, kytkin hirtti jotenkin kiinni kun jää veto päälle kokoajan, vaikka kaasusta päästääkin. Ilmeisesti kytkin jumissa / entinen. Koitin googlettaa että miten tuo palojen kääntäminen auttaa asiaa ? Jollei auta, minkämerkkinen kytkin kannattaa hankkia? Olikos se joku rovan tms merkkinen? mitenkä nuo kierrokset, 6000rpm vai jotakin muuta huomioitavaa ostotilanteessa? Koitin googlettaa, muttei nyt juuri osunut silmiin tuo kytkin ongelma ja sen päivitys!
« Viimeksi muokattu: 12.10.13 - klo: 20.32 kirjoittanut teucca81 »
Hpi Super 5sc Flux

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3312 : 13.10.13 - klo: 12.31 »
Mitenkäs, käyttääkö joku eturenkaita myös takarenkaina? Mietin että meneekö liian kapeaksi tuollaiset takana?
Nyt tuli myös sellainen ongelma että, kytkin hirtti jotenkin kiinni kun jää veto päälle kokoajan, vaikka kaasusta päästääkin. Ilmeisesti kytkin jumissa / entinen. Koitin googlettaa että miten tuo palojen kääntäminen auttaa asiaa ? Jollei auta, minkämerkkinen kytkin kannattaa hankkia? Olikos se joku rovan tms merkkinen? mitenkä nuo kierrokset, 6000rpm vai jotakin muuta huomioitavaa ostotilanteessa? Koitin googlettaa, muttei nyt juuri osunut silmiin tuo kytkin ongelma ja sen päivitys!
Juhamatti sanoi tuolla Baja projekti osiolla, että FG:n kytkinpalat on kestävimmät, olettaisin että nämä: http://www.hobbylinna.fi/tuote/clutch-blocks-2pcs/07316/ Aika halvat on muihin verrattuna että kannattaa ainakin kokeilla. Mutta voi olla ettei noissa ne reiät ole saman kokoisia, eli joutuisi ehkä uudet ruuvit ym. tilaamaan kanssa..
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Poissa teucca81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3313 : 13.10.13 - klo: 13.14 »
Selvä, tarvitseeko muuten olla tuollainen "piston stopper" kun haluaa irroittaa kytkin palat, vai saako nuo pultit jotenkin muuten irroitettua/avattua?
« Viimeksi muokattu: 13.10.13 - klo: 13.44 kirjoittanut teucca81 »
Hpi Super 5sc Flux

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3314 : 13.10.13 - klo: 14.05 »
Selvä, tarvitseeko muuten olla tuollainen "piston stopper" kun haluaa irroittaa kytkin palat, vai saako nuo pultit jotenkin muuten irroitettua/avattua?
Onhan se varmasti paljon helpompaa sen stopperin kanssa, mutta jos jotenkin saa pidettyä kiinni jostain niin kyllä ne pitäisi irti saada
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3315 : 13.10.13 - klo: 14.20 »
Omasta pakista tuo piston stopperi kyllä löytyy mutta yritän välttää sen käyttöä mahdollisimman paljon. Mieluummin käytän tätä

http://www.davesmotors.com/gt160
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3316 : 13.10.13 - klo: 14.20 »
Piston stopper ei paljon maksa ja sen voi tehdä itsekin vanhasta tulpasta ja jostain pultinpätkästä hitsaamalla ne yhteen.

Kannattaa hommailla tarvittavat työkälut sitä mukaa kun niitä tarvitsee, sillä tavalla huoltohommat onnistuu helpommin  :wink:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa teucca81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3317 : 13.10.13 - klo: 14.50 »
Omasta pakista tuo piston stopperi kyllä löytyy mutta yritän välttää sen käyttöä mahdollisimman paljon. Mieluummin käytän tätä

http://www.davesmotors.com/gt160

Käykö tuo työkalu myös 26cc koneeseen? Minkälaiset toimitusajat tuolla davesmotorsilla on? Jos joku haluaa myydä tuollaisen työkalun tai piston stopperin niin saa tarjota!
Hpi Super 5sc Flux

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3318 : 13.10.13 - klo: 15.17 »
Nyrkki sääntönä että käy kaikkiin RC bensakoneisiin joissa on käytössä 54mm kytkin. Käy siis myös mainitsemaasi koneeseen.

Tuon etuna on että ei aseta rasitteita kampiakselille eikä männälle jos sattuukin olemaan palikat vähän tiukemmin kiinni.

Näillä työkaluilla pärjää jo mainiosti:

- piston + clutch stopper
- Flywheel puller
http://www.davesmotors.com/Z965

Tuon ulosvetäjän voi tietysti korvata kahdella pitkällä pultilla.

Davelta paketti tulee keskimäärin viikossa. Asiakaspalvelu on myös nopeaa. Tilaus lähtee myös nopeasti. Jos tilaat ennen ilta kymmentä suomen aikaa niin lähtee vielä kyseisenä päivänä liikkeelle.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Zeerios

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3319 : 13.10.13 - klo: 15.20 »
Suositelkaas jotai spurri(+pinion) settiä. Ku ei noi vakio muoviset näköjää kauaa kestä. Iha kieroks meni eilen ku käytii vähä päristelee. :D Toimii kyllä, vaikka onki soikee. Hankaa spurrilevyyn vaa. Tai olishan mulla toi spurrikytkimen ratas... hmm.
Asiasta kukkaruuukkuun. On muuten prkleesti paremmat renkaat nuo rovanin gummit. Pystyy montuillaki kiipee melkee pystysuoraa ylös. Jos ei pääse nii keulii ympäri. Vakio renkail jäi sutii loivaan alarinteeseen jo :D
HPI Baja 5B 2.0

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3320 : 13.10.13 - klo: 15.23 »
DIY-MAN:ilta tilaa heti se hänen tekemä messinkinen tukilevy spurrin taakse, loppuu se vipottaminen..
Hostilen spurrit on parhaita.
Diy-man löytyy sit tältä foorumilta.. :wink:

Joko lerppu kerkes uutta putkee testata??

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3321 : 13.10.13 - klo: 17.02 »
Suositelkaas jotai spurri(+pinion) settiä. Ku ei noi vakio muoviset näköjää kauaa kestä. Iha kieroks meni eilen ku käytii vähä päristelee. :D Toimii kyllä, vaikka onki soikee. Hankaa spurrilevyyn vaa. Tai olishan mulla toi spurrikytkimen ratas... hmm.
Asiasta kukkaruuukkuun. On muuten prkleesti paremmat renkaat nuo rovanin gummit. Pystyy montuillaki kiipee melkee pystysuoraa ylös. Jos ei pääse nii keulii ympäri. Vakio renkail jäi sutii loivaan alarinteeseen jo :D

Yhdet rovanin kumin on itsellä ollu. Juhamatilta hommasin joskus aidot hostilet ja myöhimmin testimielessä rovanin vastaavat. Kestivät noin neljä tankillista viri koneen kanssa. Kolmannella tankilla oksenti kumin irti vanteelta (beadlockin välistä) ja viimeisellä tankilla räjähti koko kumi viiteen osaan.

Päällisin kyllä vaikuttivat ihan hyviltä renkailta, mutta ovat kuitenkin pehmeämpää seosta kuin itse hostilet. Luulen että tuohon renkaan räjähtämiseen liittyi terävä kivi. Mutta olipahan näyttävin rengasrikko ikinä kun kumi ja foamin kappaleet sinkosivat 20m päähän autosta.  :laugh:

Joko lerppu kerkes uutta putkee testata??

Eilen kävin hyppyyttämässä bajaa pari tankillista Siilinjärven junnujen motocross radalla. Alhaalta lähti vähän miettien, mutta ajoin edelleen sille viruneella kytkinjousella. Ajot päättyi taas katkenneeseen tappiin. Nyt tosin katkesi siitä vetokupista. Eli tappi jolla nuo darksoulin hubit tulee kiinni vetokuppiin.

Olen yrittäny säätää tuota takapäätä että loppuis nuo koiranluiden tappien katkeilut. Joko en osaa, tai sitten jossakin muussa mättää mutta taidan laittaa nämä tilaukseen ensi viikolla.

http://www.davesmotors.com/tt365FLM_2

Noihin ei vaan taidan hostilen vetokumit istua?
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3322 : 13.10.13 - klo: 17.10 »
Voi olla jotta se kytkinjousi tekee sen, ettei se lähde alhaalta.
Vaihadas uusi jousi, uskon että ampuu sitten..
Kumma homma tuo tappien katkominen.....
Mut tuo 5mm setin kun laitat, niin ei takuulla katko, on meinaan 4mm tapilla ja 5mm tapilla sellanen ero tavaran paksuudessa..
Vähän ku valkean miehen verpa mustaan verrattuna  :laugh:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3323 : 13.10.13 - klo: 17.22 »
Joo no sinähän lähetit niitä vitosen tappeja noiden 4mm mukana. Kieltämättä uskomattomalta tuntus että nuo 5mm tapit menis poikki. Kestäähän ne nuo 70cc koneetkin niin miksei näitä pienempiä kestäis.

Tuohon hubin sisällä olevaan tapin katkeamiseen tuskin jousituksen säädöt vaikuttaa. Mutta noihin koiranluiden tappien katkeiluun se kyllä vaikuttaa.

Vetonivelet eivät pohjaa tai luista ulos kupeista missään vaikeessa, en siis ymmärrä että mikä piru niitä oikein katkoo. Lähes jokaisella tankillisella saa yhden tapin neljästä poikki.  :angry:

Voiko olla, että kun maavara on nostettu tappiinsa, vetonivelen kulma kuppiin nähden on liian suuri, joka aiheuttaa tappien ennen aikaisen katkeamisen.

Auttakkee hyvät ihmiset jos joku noista ymmärtää. Tuo vaihtohan ei ole vaikea tehdä kun takahubista päästää ylätukivarren irti niin homma käy nips naps. 5min homma.
« Viimeksi muokattu: 13.10.13 - klo: 17.26 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3324 : 13.10.13 - klo: 19.13 »


Voiko olla, että kun maavara on nostettu tappiinsa, vetonivelen kulma kuppiin nähden on liian suuri, joka aiheuttaa tappien ennen aikaisen katkeamisen.



Tuo vois olla syy.Jos ajattelee vetaria suhteessa kuppiin ja korkealla maavaralla,niin ottaako se tavallaan rajummin  vastusta niihin tappeihin ja jos ajatellaan tapin olevan ylös/alas tilanteessa,tappi ottaa vain ylhäältä rajusti kiinni ja siten voima kohdistuu vain tapin toiseen päähän. . . vaikeasti selitetty,mutta ehkä mahdollista kuten olet itsekin ajatellut. . .
Baja 5sc

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3325 : 13.10.13 - klo: 19.22 »
Sehän voisi olla se syy, eli korkea maavara.
Hypyissä pohjaa rajummin kuppeihin vetarit ja tapit sit katkeaa, nekin kun on karkaistu, niin rikkoontuu helpommin kuin päästämätön, joka taas ei sit muuten kestäsi tuota menoa.
Kokeille hiukan muuttaa auton alustan säätöjä, eli et pidä alustaa niin korkealla, lasket hiukan ja pistä vaikka ne killerin stopparit..
Silloin ei ainakaan pohjaa vetarin kuppeihin vetarin päät ja samalla tapit..
Jos vielä katkoo, niin sit tuo 5mm kitti.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3326 : 13.10.13 - klo: 19.48 »
Selvähän se: missä tahansa murrosnivelessä murtokulma vaikuttaa tehonsiirtokykyyn = nivelen kestoon. Olikohan se jotain, että 45ast. kulmalla (jos nivel antaa mahdollisuuden niin suureen kulmaan) kesto ei ole kuin 20% tai alle.

Ja korkeat hypyt rasittaa vomansiirtoa erityisesti, koska tulee tilanteita, että renkaan ja maaston kohdatessa niiden nopeudet eivät täsmää, jolloin rengas iskee maata tai päinvastoin. Aivan kuten lentokoneen laskeutuessa savu vain pöllyää :azn: . Lentokoneen renkaassa ei ole voimansiirto rasittumassa, riittää, kun kumi kestää. Mutta autossa voimansiirto ottaa vastaan iskun, jolloin hetkellinen kuormituspiikki voi nousta "pilviin". Silloin saattaa katketa mikä tahansa tappi. Oman bajaharrastukseni alussa kurvailin vain tasaisella pellolla, enkä saanut "vanhan liiton" orkkisvetareitakaan menemään miksikään. Mutta heti kun menin montulle hyppimään, eivät Hpi:n omat "HD":tkään kestäneet, vaan tapit paukkui.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3327 : 13.10.13 - klo: 20.15 »
Itse olen saanut noilla palikoilla tappeja katki tasaisella asfaltillakin. Mutta kokeillaan muuttaa ja katsotaan tuleeko toivottua muutosta. Siinähän sitä parhaiten oppii.

Lasken maavaraa karvanverran ja katson kestääkö tapit pidempään.

Tuo phatdadin kitti on kyllä menossa tilaukseen. Polttaa tuo RCMAXin 46cc sen verran. Kohtahan se varmasti tulee ulos koska toistaiseksi viimeinen 70cc on ostettu. Chris on todennut että 70cc koneiden valmistus saa nyt odottaa, on kuulemma tehtävä nyt noita 46cc koneita.

RC Max 46cc 1

Kone käyttää samaa lohkoa ja putkea kuin RCMAX 70. Koneen siis voi päivittää isoveljeensä.

Koneesta lisää keskustelua ja videoita täällä
http://www.hpibajaforum.com/forum/showthread.php?t=142713

RXMAXissa ei tietysti ole tuuletusta kuten tulevassa Scott Finlayn 40cc:ssa mutta lämmöt tuskin on ongelma. Jos on niin pitää ajaa metukalla  :laugh:
« Viimeksi muokattu: 13.10.13 - klo: 21.37 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Zeerios

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3328 : 13.10.13 - klo: 23.32 »
Tilasin davesilta vähä spurrei jne. krääsää. Miten kaua tol kestää tulla normi postilla? Joku viikko vissii.  Expressillä olis maksanu samanverra ku ostokset.. melkee :D
Huomen pitääki sitte purkaa taas autoo ja putsaa. Varsinki vetostartti tahtoo pyörii tyhjää, eli jumittaa. Ei o outerwearssit auttanu siihen ongelmaan ;D
HPI Baja 5B 2.0

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3329 : 14.10.13 - klo: 06.41 »
Jos sinulla ei ole lohkon suojaa niin pelkkä vetokäynnistimen suojakin on yhtä tyhjän kanssa. Mutta jos molemmat löytyy niin pitäs pysyä puhtaana. Itsellä kestänyt perus vetarit yllättävän hyvin.

Heh kai se on lähdettävä vaan taas hankkeeseen, kun illalla taas hirvitti tilauksen loppusumma. Omien kamojen lisäksi vielä kaverinkin osat samassa tilauksessa. Siinäpä olisi vaimolle selittelemistä jos koko summalla itselle olisin ostamassa.
« Viimeksi muokattu: 14.10.13 - klo: 06.45 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...