Kirjoittaja Aihe: Tamiya Ford F-350 High Lift  (Luettu 76535 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #30 : 29.11.06 - klo: 14.32 »
Hieno on, mutta haluaa nähdä videoo miten kulkee.
Axial SCX 10 TR

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #31 : 01.12.06 - klo: 15.14 »
Lainaus
Itseasiassa Fireline on kuitusiimaa, joka ei juurikaan veny.


No sittenhän tuo siimakin varmaan toimisi vinssissä hyvin. Karhulanka ois vaan enempi oikean vinssinarun näköstä, ni taidan laittaa sitä. Hieno Lifti Assoracingillä! Miten korotit alustaa? Riiput näyttäs ainaki vissiin olevan vakiot?
-Pate-

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #32 : 02.12.06 - klo: 12.38 »
On siinä niitä riippuja jatkettu 1/2" . Iskarit kanssa pudotettu saman verran alemmas.

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #33 : 03.12.06 - klo: 22.54 »
Lainaus
On siinä niitä riippuja jatkettu 1/2" . Iskarit kanssa pudotettu saman verran alemmas.


Näkö siis reistailee! :roll: Mites kardaaneitten liu`ut? Onko ihan sisässä? Jos jatkaa pelkkiä riippuja ni mulla ainakin rupes kardaanit ottaa vastaan.
-Pate-

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #34 : 07.12.06 - klo: 18.52 »
Lainaus käyttäjältä: "geswas"
Lainaus


Mites kardaaneitten liu`ut? Onko ihan sisässä? Jos jatkaa pelkkiä riippuja ni mulla ainakin rupes kardaanit ottaa vastaan.


Älä laita kardaaneja "pohjaan" perissä ni hyvin riittää pituus

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #35 : 08.12.06 - klo: 12.34 »
No kun se onkelma onki just päin vastanen eli kardaanit on liian pitkät!  :shock:  Ja liukujen välisssä ei oo mitään p****a eli menee kyllä pohjaan asti mut silti jäävät liian pitkiks.
-Pate-

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #36 : 26.12.06 - klo: 23.41 »
Jenkkisivuilla F-350 mallauskilpailun tuloksia: http://www.tamiyausa.com/articles/feature.php?article-id=258

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #37 : 04.01.07 - klo: 15.54 »
Voisiko joku ystävällisesti tarkistaa kuinka pitkät iskarit on, ja samalla vaikka vilkaista että minkä kokoiset vanteet sopii. 2,2" vanteet on ajatuksena, mutta mikä on pultin koko ja offset?

Millä radioilla porukat näillä muuten ajelee?

Tietonikkarin mukaan koko euroopasta about loppu, mutta toisaalta nyt saisi heikon dollarin takia jenkeistä "edullisesti". Towerista sarja 379$, rahti 56$(10-30pv), ja jos laskee verot+tulli 30% niin tulee 425€. Vai tietääkö joku hyvän euroopplaisen putiikin josta saisi edullisemmin ja luotetattavasti? Mieluiten tietty suomalaisen putiikin :)

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #38 : 05.01.07 - klo: 10.26 »
Lainaus käyttäjältä: "nici"
Voisiko joku ystävällisesti tarkistaa kuinka pitkät iskarit on, ja samalla vaikka vilkaista että minkä kokoiset vanteet sopii. 2,2" vanteet on ajatuksena, mutta mikä on pultin koko ja offset?

Millä radioilla porukat näillä muuten ajelee?

Tietonikkarin mukaan koko euroopasta about loppu, mutta toisaalta nyt saisi heikon dollarin takia jenkeistä "edullisesti". Towerista sarja 379$, rahti 56$(10-30pv), ja jos laskee verot+tulli 30% niin tulee 425€. Vai tietääkö joku hyvän euroopplaisen putiikin josta saisi edullisemmin ja luotetattavasti? Mieluiten tietty suomalaisen putiikin :)


F-350:sen iskarit on 90mm pitkänä... 2.2"kumille vanne on 60mm* noin 45mm ja hexi 12mm ja offsetti kannatta olla vain levittävä ulospäin.. Itselläni on vanhan Futaban 4 kanavainen 27 AM:ä  :mrgreen:
Soitappas Mikelle ja kysäse onko jäänyt yhtään F-350:stä hyllyyn.
http://www.racingfactory.fi/

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #39 : 05.01.07 - klo: 15.02 »
Lainaus käyttäjältä: "nici"
Tietonikkarin mukaan koko euroopasta about loppu, mutta toisaalta nyt saisi heikon dollarin takia jenkeistä "edullisesti". Towerista sarja 379$, rahti 56$(10-30pv), ja jos laskee verot+tulli 30% niin tulee 425€. Vai tietääkö joku hyvän euroopplaisen putiikin josta saisi edullisemmin ja luotetattavasti? Mieluiten tietty suomalaisen putiikin :)


Hobby-point:ssa ainakin on yksi hyllyssä. Tai ainakin oli kun tänään siellä kävin. Hintaa en huomannut katsoa. Ei muuta kuin soittelemaan ja varaamaan.

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #40 : 07.01.07 - klo: 11.58 »
Löysin videopätkän, taikka useammankin:

http://www.youtube.com/watch?v=VAoFKO7_D54

Mitäs arvelette, pystyykö auton suojaamaan siten (ja miten), että sillä voi ajella tuolla tavalla kokonaan veden alla? Vai pitääkö ajelun jälkeen mennä kauppaan ostelemaan osia. Videon autossa on ilmeisesti ainakin isommat renkaat, mutta muuten alustarakenteeltaan ehkä vakio?

RC Car Action -lehdessä toimittaja kehui tätä Tamiya:a siihen malliin, että alkoi minuakin kiinnostamaan. Tasauspyörästöt saa kuulema lukittua, ja kerran kokeiltuaan lukkoja, meinasi pitää ne päällä kokoajan. Kertoi myös, että hänen on saatava näitä useampi. Hänelle ei yksi riitä.  :wink:

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #41 : 08.01.07 - klo: 02.53 »
Tuossa autossa on nostettu joko alustaa tai koria, muuten nuo isommat renkaat ei kääntyisi kunnolla. Sivulaudat on myös otettu pois.

Alusta näyttää vakiolta, ainakin iskarit on vakiot.

Periaatteessa riittää että suojaa sähköt, eli joku kortsu akun, koneen ja noparin päälle. Ja täytyy kattoa että ei ylikuumene kun ei enää ilma kierrä. Veden mukana saattaa mennä hienoa pölyä autoon sisään, eli pyörälaakerit, kardaanit ja diffit sun muut pitää todennäköisesti huoltaa useammin.

Ikinä en ole autolla ajanut syvässä vedessä, lumessa kylläkin. Ei tulisi mieleenkään jaaa kokonaan veden alla. Yksi halpa nopari kärähti pari vuotta sitten kondenssiveden takia koska auto oli välillä sisällä. Kesällä ei ole samaa ongelmaa.

Diffit saa lukittua avaamalla ne ja säätämällä jotain, pitäisi olla muutaman minuutin homma ruuvarilla.

Aika moni kansainvälisillä foorumeilla on hankkinut näitä useamman.. kyllä mullekin tulee todennäköisesti muutama eri koppa ja erikokoisia renkaita, jos ei nyt kokonaisia autoja. Realististen koppien tarjonta vaan on aika köyhää.


Videopätkiä on www.tamiyausa.com sivuillakin. siellä on hyviä kuviakin.

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #42 : 09.01.07 - klo: 21.02 »
Kyllä se sukeltelu on mahdollista ilman jatkuvaa sähköjen uusintaa. Viime kesänä varustelin oman XC Hiluxin vesitiiviiksi ja kyllä sillä tuli samalla tavalla ajeltua vedessä.   :P Ei vaan meinaa saada enää pitoa pohjasta ku on muovia kaikki ja meinaa ruveta kellumaan. Liftissä ei varmaan oo sitä ongelmaa kun on sen verran metalli osia ja painoa.

Viime viikolla alkoi fordin lisä rakentelu, otin korin korotuksen pois ja korotin koko alustaa 20mm. Nyt on ilmaa reippaammin vaihteistonkin alla eikä jää kaikkien kivien päälle killumaan. Samalla siirsin akun pitkittäin rungon päälle, nyt on kaikki sähköt korkeemmalla ni voi kahlata syvemmällä.   :wink: Ja lopuksi heitin vinssin mäkeen ja 4 kanava käyttää nyt kytkettävää etulukkoa! Nyt on parempi käännellä ahtaissa paikoissa, mutta tarvittaessa lukko päälle ja taas mennään. Tarkotus oli tehdä kytkettävät molempiin akseleihin, mut sen verran oli v-mäinen homma että taka-akseli saa olla lukossa koko ajan.
-Pate-

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #43 : 10.01.07 - klo: 12.03 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Lainaus käyttäjältä: "nihel"
Lainaus
Jenkeissä F-350:ä myydään 250 eurolla (320USD) - Suomessa Rc-harrastus ei ole varsinaisesti tyhjätaskujen hommaa, tuplahinta ja heikompi ostovoima on huono yhtälö.


Nyt en malta olla kommentoimatta :wink:

Auto jenkeissä 250€, rahti min. 80€ ( tää auto ei mahdu kirjekuoreen), kuulalaakerit 30-40€ tekee jo yhteensä 370€.

Sitten tämän kokoinen paketti jää tulliin.
Loppusumma 370€ +alv 22% tekee 450€.

Tähän verrattuna suomi-auto on edelleen ihan kohtuu hinnalla :mrgreen:


Näin laskettuna toki - tarkoitin kuitenkin sitä, että käytännössä ei kuitenkaan tunnu lainkaan kohtuulliselta, jos Yhdysvalloissa asuva rc-harrastaja voi kantaa lhs:stä kaksi autoa samalla rahalla kuin suomalainen yhden.

Ymmärtääkseni jenkeissä ei myöskään ole Tamiyan tuotantolinjaa, joten molemmat kauppiaat joutuvat tilaamaan pakettinsa pieneiltä keltaisilta ihmisiltä. Hintaero siis syntynee erilaisesta verotuksesta ja eri suuruisista katteista, joista jälkimmäinen taitaa olla kytköksissä myynnin volyymiin.

Niin tai näin, ameriikan vastiineeni hakee kaupasta auton ja minä jään haaveilemaan katkerana.


"lhs" ?? Eli "local hobby store":ko? Eli paikallinen harrastekauppa?

Eikös amerikkalainen kuitenkin saa palkkansa dollareina? Ei sitä harrastajaa Amerikassa helpota yhtään euron ja taalan välinen kurssi. Se harrastaja myy siellä jenkkilässäkin hampurilaisia paikallisessa kansainvälisessä hampurilaisravintolassa niin kauan, että saa riittävän määrän dollareita voidakseen ostaa Hi-Lift:in. Siinä kohtaa ei ole niin suurta eroa enää, että asuuko harrastaja Suomessa, vai Amerikassa, kun se palkka yleensä tulee siitä maasta, missä asuu ja töitä tekee. Oikeastaan se on jenkille vain haitta, jos joutuu jotain tilaamaan Euroopasta ja maksamaan euroilla. Hän kun joutuu kertomaan eurot 1.3:lla saadakseen tietää hinnan omassa rahassaan.

Paikalliset verot kussakin maassa ovat tietysti oma lukunsa, niihin emme voi juurikaan vaikuttaa, ainakaan laillisin keinoin.

Niin, tai näin, en jaksa uskoa, että siinä amerikkalaisen ja suomalaisen myyjän käteen jäävässä katteessa on kovinkaan suurta eroa.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #44 : 10.01.07 - klo: 14.41 »
Mitäs merkitystä myyjälle jäävästä osuudesta sun tili hyötyy?

Tottakai siellä missä on isommat markkinat on myös halvemmat hinnat.

Se on jo selvä asia, että jos Suomi firma ottaa valmistajalta 5 autoa a/300e niin iso Jenkki firma ottaa 30 autoa a/200e niin kummastakohan sen saa halvemmalla.
Ja koska suomessa on pienemmät markkinat on myyjän saatava enemmän katetta elääkseen.
Axial SCX 10 TR

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #45 : 10.01.07 - klo: 16.33 »
muistakaa myös et maahantuoja myös  hoitaa varaosa palvelun tuomiinsa  laitteisiin...   siis virallinen maahan tuoja! esim vli 12v vanhoihin tamiyan autoihin saa vielä maahantuojalta osia et eiköhän siitä jäävästä katteesta kuitenkin suurin osa seiso hyllyssä varaosina...! et kannattaa se pieni kate sinneki suoda tulevaisuutta silmällä pitäen... itse oman hi-liftini ko.kautta kauppiaille toimitetun ostanu ja odotan varaosa palvelun toimivan yhtä hyvin kun viimeiset 26v on toiminut...     "sorry pieni off topikointi"
rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #46 : 11.01.07 - klo: 10.56 »
Joo kyllä tiedän miten tukku/tehdas suhtautuu ostetun tavaran määrään ja sitä kautta tukkuhintaan. Ja saisimme tännekin paljon isommat markkinat, jos me harrastajat ei aina oltaisi tilailemassa ulkomailta parin euron säästön toivossa.

Se, että minä teen aina, kun mahdollista ostokseni Suomesta, pitää osaltaan tämän maan pyörimässä. Tässä maassa veroprosentti on n. 100, mutta sillä täällä moni saa käydä esim. vaikka kouluja ilmaiseksi, tai oikeastaan saa siitä rahaa. Tämä on asia, jota kannattaisi jokaisen miettiä joskus. Varsinkin, jos tekee mieli vinkua maata kalliiksi.

Uskon myös, että moni suomalainen jälleenmyyjä on ottanut huomioon taalan tämän hetken kurssin.

Jotenkin tuosta "Clodz":in kirjoituksesta jäi semmoinen kuva, että häntä harmittaa, että amerikkalainen harrastaja saa autonsa 250eurolla. Kun ei saa, vaan sen pitää maksaa siellä amerikassa dollareilla. Ilmeisesti selitin huonosti, tai sitten olen ymmärtänyt väärin.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #47 : 11.01.07 - klo: 12.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr.MR"

Jotenkin tuosta "Clodz":in kirjoituksesta jäi semmoinen kuva, että häntä harmittaa, että amerikkalainen harrastaja saa autonsa 250eurolla. Kun ei saa, vaan sen pitää maksaa siellä amerikassa dollareilla. Ilmeisesti selitin huonosti, tai sitten olen ymmärtänyt väärin.


Tokihan siellä taaloissa maksetaan, kun eurot ei käy. Ehkäpä enemmänkin Clodzin kirjoituksesta paistaa läpi yhteiskuntakriittisyys, lievä kapinahenkisyys sekä katkeruus kansamme (taloudellista) köyhyyttä kohti; keskivertoharrastaja USA:ssa tienaa enemmän, ostaa halvempia tuotteita ja maksaa vähemmän veroja.
---

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #48 : 11.01.07 - klo: 13.17 »
En jaksa millään uskoa, että siinä olisi hirveän suuri ero tarvittavassa työmäärässä saadakseen Hi-Lift:in, että asuuko jenkkilässä, vai Suomessa. Siis kun kaikki muut elämiseen menevät kulut lasketaan.

Jos "Big Mac" maksaa amerikassa vähemmän, kuin meillä, niin työntekijäkin saa pienempää palkkaa.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #49 : 11.01.07 - klo: 14.40 »
Melkein pitäis ottaa selvää keskimääräisestä Suomalaisen ja Usa pojan tulosta ja sitä verrata miten ison % osan tollasen auton hankinta ottaa kukkarosta niin jäis spekulaatiot pois.

Itse olen sitä mieltä, että % Suomalaisella jää vähemmän tilille.

Ja eikös tää keskustelu lähtenyt siitä tuleeko Suomalaiselle halvemmaksi täältä osto vai meren takaa?
Axial SCX 10 TR

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #50 : 11.01.07 - klo: 14.59 »
Kokeilin piruuttani googlella...

Perus jenkki(ei johtavassa asemassa) tienaa keskimäärin 15$/h joka on rapiat 12€/h => Suomessa tehdään keskimäärin 37,5h töitä viikossa joten keskimääräiseksi kuukausipalkaksi tilipussiin kertyisi...

Suomessa keskimääräinen kk työmäärä on 157h jenkkilässä noin 140h

Jenkkitunteina 1680€
Suomitunteina 1884€

Jo pelkästään tämä riittää kertomaan että asia ei ole kovin yksinkertainen...

Ja jos joku haluaa nyrjäyttää aivonsa voi vaikka tutustua tähän ->
http://www.nationmaster.com/graph/tax_tot_tax_wed_sin_wor-total-tax-wedge-single-worker

Tuolla on tietoa kuinka paljon asukas maksaa erilaisia veroja yhteensä tienististään keskimäärin (tai ainakin näin ymmärrsin)
Suomipoika 45,9%
Jenkkipoika 30%

Kohtuullinen OT mutta faktaa on netti täynnä joten lopettakaa tommonen jauhaminen...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #51 : 11.01.07 - klo: 15.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Melkein pitäis ottaa selvää keskimääräisestä Suomalaisen ja Usa pojan tulosta ja sitä verrata miten ison % osan tollasen auton hankinta ottaa kukkarosta niin jäis spekulaatiot pois.


Taloustieteissä on tätä varten erilaisia mittareita kuten BKT tai tässä tapauksessa tarkemmin ostovoimakorjattu bruttokansantuote.

Ostovoima ja BKT

Lainaus

Suomen ostovoimakorjattu bkt per capita vuonna 2005:
30 818 USD. USA:n vastaava luku oli 41 571 USD eli huomattavasti korkeampi kuin Suomen.

Tiedot otettu Tilastokeskuksen nettisivuilta, Maailma numeroina-osasta.


Mutta antaa tän aiheen olla, jatketaan Tamiyan autoista tällä palstalla, sillä onhan meillä Suomessa kaikki hienosti noin muuten.  :mrgreen:

EDIT: Jeppe jo ehtikin aiheeseen, johon lisäyksenä vielä, että USA:ssa on palveluhommissa lisäksi olemassa tippauskulttuuri, joka on paitsi verotonta tuloa, myös melkoinen lisä perus- tai jopa minimipalkan lisäksi.
---

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #52 : 11.01.07 - klo: 22.07 »
Vastari toimii pussitettuna, vaikka laitoin jo sprayrasvat senkin piirikortin molemmin puolin varoiksi jälkikosteutta vastaan.

Servo pitää tietysti rasvata tms

Noparissa kortsu saa melkein lathellakin lämmöt nousemaan ,ainakin mulla clodissa kun on 2 lathea.
Harjattoman noparin valoin elektroniikkaliikkeen myymään kotelointi-epoxiin
jättäen siilin pintaan. Sopinee normaaleihinkin..
Se saa siiliinsä samanlaista puhallinta kuin ennenkin  (tosin vedessä se pimenee, mutta saahan se silloin vesijäähyä). Eestaas pumppaaminen kuumalla jää ongelmaksi...ellei löydy puhallintakin joka toimii mutavellissä ;)
--heikkoi kuvia aiheesta:
kanootti.gfoto.com
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #53 : 12.01.07 - klo: 11.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Ja eikös tää keskustelu lähtenyt siitä tuleeko Suomalaiselle halvemmaksi täältä osto vai meren takaa?


Ei, vaan siitä, että tarviiko tyhmälle jenkille olla kateellinen. Tai onko pakko olla kateellinen suomalaiselle myyjälle, jos se on ottanut riskin ja alkanut yrittäjäksi.

Ai että tämä olisi herkullinen aihe jatkaa. Voitaisiko jatkaa "vapaa keskustelu"-alueella? Joooohaan?  :mrgreen:

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #54 : 12.01.07 - klo: 11.32 »
Jatkoväännöt jenkkikateudesta:

http://rc10.fi/viewtopic.php?t=19776

 :wink:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #55 : 26.02.07 - klo: 19.40 »
Noniin, tuli sitten tuo hilifti tilattua, ja vähän renkaita etc... Mitenkäs tuossa nuo hexit, meneekö esim stampeden vanteet heittämällä vakioiden tilalle vai tartteeko jotain adapteria?  Vaihteet ilmeisesti hoitui yhdellä servolla, eli spektrumin (dx3) vaihtoa ei tarvita... Entäs moottori, olisi ylimääräinen 45-lankainen sorvin moottori, olisiko sopiva jonkinlaista crawlingia ajatellen?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #56 : 01.03.07 - klo: 20.16 »
Nelikanavaisen tikkuradion idea ohjekirjan mukaan on siinä, että kaasutikulle tehdään 1mm paksusta muovilevystä kuusilovinen "vaihdekaavio". Eli tikkua sivusuunnassa liikutellessa vaihtuu vaihteet, ja kun tikkua sitten siirretään eteenpäin johonkin kolmesta lovesta, niin mennään eteenpäin. Peruuttamiseen on myös sitten kolme lovea, yksi kullekin vaihteelle.

Saako "DX kolmosesta" säädettyä kolmatta kanavaa portaattomasti, jolla sitten arvottaisiin jokin kolmesta vaihteesta?

Itse elättelen toiveita, että saisin vaihteiston toimimaan Futaban 3PK radion kolmennella kanavalla, kun siinä muistaakseni on portaaton säätöruuvi mahdollista ohjelmoida kolmatta kanavaa operoimaan.

Hobby-point:in hyllystä löysin tänään omani. Paketissa hintana 387€.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #57 : 01.03.07 - klo: 21.21 »
DX kolmosesta saa kolmoskanavan nimenomaan vaihteensiirtokäyttöön, ainoa huono puoli keskiasentoon palautuva katkaisija... Eli kakkonen olisi aina päällä, ykköstä ja kolmosta käytettäessä pitää katkaisijaa pitää koko ajan.... Tosin voishan siitä ottaa jousen pois ;)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #58 : 02.03.07 - klo: 08.46 »
Muun maan sivuilta löysin muutaman kiinnostavan jutun, joita voisi soveltaa itsekin. Sivupeilien varret kun katkaisee, ja yhdistää ne sitten kutistesukalla, niin eivät sitten ajossa väänny poikki, taikka häviä. Toinen suositeltu ratkaisu oli tehdä jousituksesta mahdollisimman pehmeä, ja tukea sitten akseli runkoon tangolla, ettei väänny veto päällä. Englanniksihan nuo jutut on, mutta jos tuli lintsattua englannin tunneilta, niin kuviakin löytyy.  :wink:

http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=6918

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #59 : 02.03.07 - klo: 09.01 »
Juu, samoja vinkkejä tuolla rccrawler.com sivustolla.... Lisäksi muitakin huomionarvoisia, esim vaihteistoon kannattaa laittaa pari teflonishimmiä etc etc...

Tuossa vielä suora linkki kys threadiin: F-350 Hi-Lift build tips thread

Edit: tuli sitten paketti, eihän sitä voinut olla avaamatta.... :)

Muutama tunti askartelu-p*skartelua, ja tuloksena:



Tuosta sitten kehittelemään 4-linkkiä etc etc.... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu