Kirjoittaja Aihe: Tamiya Ford F-350 High Lift  (Luettu 76533 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #90 : 17.03.07 - klo: 14.03 »
Lainaus käyttäjältä: "geswas"
Ja lopuksi heitin vinssin mäkeen ja 4 kanava käyttää nyt kytkettävää etulukkoa! Nyt on parempi käännellä ahtaissa paikoissa, mutta tarvittaessa lukko päälle ja taas mennään. Tarkotus oli tehdä kytkettävät molempiin akseleihin, mut sen verran oli v-mäinen homma että taka-akseli saa olla lukossa koko ajan.


Tosiaan näinhän siellä luki. Nyt jos vielä saataisiin "geswas" kertomaan meille, miten on homman toteuttanut.

Jostain tosin itse lueskelin, ettei se kääntyminen ole ongelma, vaikka etu tasauspyörästökin olisi lukossa jatkuvasti.

(Lisäys: korjasin kirjoitusvirheen)

Poissa klrp

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-OFFI.net
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #91 : 17.03.07 - klo: 17.58 »
Kysessä taisi olla "geswas".. Mutta ainakin jenkeissä TLT pohjaisissa autoissa jotkut käyttää vedon lukitusta ei siis tasauspyörästön. Pari epäselvää kuvaa:


Eli servo siirtää tuollaista mötikkää kardaanissa ja lukitsee taka-akselin, eikä se myöskään saa vetoa (koska kardaani on nyt "kahdessa osassa") -> pelkkä etuakseli vetää. Silloin saadaan tiukoissa paikoissa auto kääntymään paremmin kun taka-akseli ei vedä+on lukossa. Toivottavasti ymmärsitte.  :D

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #92 : 17.03.07 - klo: 18.37 »
Mielenkiintoinen ratkaisu, vaikkakin kuva esittää kardaanissa olevaa lukkoa, ei vetoakselissa.

"Etulukko" yleensä kuitenkin tarkoittaa tasauspyörästön lukkoa. Tuo viritelmähän olisi "kytkettävä neliveto" ennemmin.

Poissa klrp

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-OFFI.net
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #93 : 17.03.07 - klo: 18.45 »
Niin siis tarkoitin kardaania. Korjaam virheet..

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya Ford F-350 Ekstreme Lift
« Vastaus #94 : 20.03.07 - klo: 16.33 »
Korikin saapui maalarilta, tuli kohtuuhieno.... :)

Puskurit etc uupuu, muttei se mitään....



Kommenttia kehiin vaan....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa klrp

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-OFFI.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #95 : 20.03.07 - klo: 16.35 »
Kyllähän tuolla ajaa kelpaisi. :afro:

Poissa Äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #96 : 20.03.07 - klo: 17.17 »
Mutta ainakin jenkeissä TLT pohjaisissa autoissa jotkut käyttää vedon lukitusta ei siis tasauspyörästön.

Eli servo siirtää tuollaista mötikkää kardaanissa ja lukitsee taka-akselin, eikä se myöskään saa vetoa (koska kardaani on nyt "kahdessa osassa") -> pelkkä etuakseli vetää. Silloin saadaan tiukoissa paikoissa auto kääntymään paremmin kun taka-akseli ei vedä+on lukossa. Toivottavasti ymmärsitte.  :D
Tosta käytetään nimitystä front dig.  :wink: Toi on vaihtoehto nelipyöräohjaukselle, joka on kielletty jenkkien 2.2" säännöissä.
"Power is nothing, without control."

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #97 : 21.03.07 - klo: 13.38 »
Alkais olla valmis pikkuhiljaa... Mitähän sitä seuraavaksi tekisi....?



No tietty käyttökoria alkaisi maalaamaan ja leikkelemään... :)
« Viimeksi muokattu: 21.03.07 - klo: 14.48 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa klrp

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-OFFI.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #98 : 21.03.07 - klo: 14.16 »
blubeetle: mistä sä noi beadlock-renkulat hommasit (ja moabit)? Vanteethan on kuitenkin tollaset halpikset. :cool:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #99 : 21.03.07 - klo: 14.37 »
Rockringit tuli aavan meren tuolta puolen, en muista puljun nimeä...

Moab:it liquid rc:stä.

Ja oikein, vanteet speden etuvanteet! :) Kavennettu sisäreunasta, kts. toinen topicci jossain...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #100 : 21.03.07 - klo: 20.57 »
On se muuten komia! Paljon on katon korkeus?
...ja seuraavax peilit paikoilleen  :roll:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #101 : 21.03.07 - klo: 21.10 »
En ole mittaillut, mitä lienee.... Nostoa on n. 1,5 cm jousituksessa ja 2 cm korikiinnikkeissä. Nyt on toinen kori kiinni tällä hetkellä, mittailemaankaan ei pääse... :)



Mutta eihän se enää ole F-350.... Se on Tamiya Bushwacker.... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #102 : 21.03.07 - klo: 22.31 »
Itel oli aikoinaan savagessa toi BJ koppa, kävikö ihan roiskasemalla paikoilleen?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Gerbiili

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #103 : 21.03.07 - klo: 22.56 »
Saakos tuosta autosta "hyvänkin" crawlerin ? Että riittääkö joustot jos modailee vähän, kun tuo mirage on aika pieni eikä saa heinoa koppaa tuohon. :undecided: Oli vähän suunnitelmissa jos tollasta koittais hankkia :mrgreen:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #104 : 21.03.07 - klo: 23.32 »
Itel oli aikoinaan savagessa toi BJ koppa, kävikö ihan roiskasemalla paikoilleen?


Noiden linkkien tekemisen jälkeen 6mm umpitangosta ei yksi korinvaihto hirveesti ottanut lujille.... Takaa sai vielä auton omiin saranoihin kiinni, eli flippikoriksi :)


Saakos tuosta autosta "hyvänkin" crawlerin ? Että riittääkö joustot jos modailee vähän, kun tuo mirage on aika pieni eikä saa heinoa koppaa tuohon. :undecided: Oli vähän suunnitelmissa jos tollasta koittais hankkia :mrgreen:

Varsinaista crawleria ei taida saada painopisteen takia, mutta kohtalaisesti tuntuisi menevän... Nelilinkki ja tarpeeksi löysät jouset iskareihin, niin kyllä se siitä... Ensitesteissä kalliolla kiipesi 50 asteista vielä helposti, etupainon takia ei pyrkinyt pystyynkään.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #105 : 22.03.07 - klo: 10.50 »
Melko realistisia joustoja ne ovat tuolla maailmalla saaneet ihan lehtijousillakin. Jos on nähnyt oikean auton ylittämässä vaikkapa ojaa, niin joku rengas siinä aina käy ilmassa. High-lift:in lehtijousi kuulema löystyy käytössä ja sallii sitten paremmat joustot kuin uutena. Iskareiden sisällä olevat kierrejouset ovat yleensä jättäneet pois. Yhdelläkin lehtijousella/pakka ovat ajelleet, mutta sitten jo tarvitsee sen tukivarren pitkittäissuunnassa. Maailmalta saa myös muovista tehtyjä lehtijousia, joilla jousto lisääntyy entisestään.

Muovisista lehtijousista juttua: http://www.rccrawler.com/forum/showthread.php?t=57621

Ja niiden valmistaja ja myyjä: http://www.diazdesigns.net/

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #106 : 22.03.07 - klo: 11.32 »
Bluebeetle, mistäs tuon BJ:n korin sait vielä hankittua?,.... itse olen sitä metsästänyt jo hetken ja ei tahdo löytyä. Käsittääkseni valmistus on jo lopetettu.
« Viimeksi muokattu: 22.03.07 - klo: 11.36 kirjoittanut Jankka »

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #107 : 22.03.07 - klo: 11.40 »
Land Cruiserissa ainakin on lehtijouset.  :azn:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPYK8&P=7

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #108 : 22.03.07 - klo: 11.54 »
Kiitoksia linkistä Mr.MR , ovat näköjään alkaneet valmistamaan uudestaan, mut nimi on vaihtunut.


Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #109 : 22.03.07 - klo: 12.59 »
Nyt sain sitten jo kokeiltua, että Futaban 3PK radiolla saa vaihteet vaihtumaan. Ratista ylävasemmalla on kierrettävä nuppi (DL.3), jolla säädetään kolmatta kanavaa. Hiukan ohjelmoimalla sen saa toimimaan High-Lift:in vaihteiston kanssa. Ykkösen ja kolmosen saa päälle helposti, kakkoselle vaihdossa pitää tarkastaa näyttöruudusta, että servo on varmasti keskiasennossa, eli kakkosella. Jarrun/pakin EXP vielä suurimmalle mahdolliselle, niin ei toivottavasti hyökkäile peruutettaessa.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #110 : 22.03.07 - klo: 14.19 »
Koskas me nähdään kuvia??? :grin:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #111 : 22.03.07 - klo: 14.27 »
Varsinaista crawleria ei taida saada painopisteen takia, mutta kohtalaisesti tuntuisi menevän...
Onhan TLT:ssäkin painopiste taivaissa, eikä maavara riitä kunnolla edes kynnyksen ylitykseen. Silti siitä saa loistavan crawlerin. Nii kyllähän sitten high liftistäkin yhtälailla kunnon crawlerin väsää. Eikös tossa ole osapuilleen samat akselit kuin TLT:ssä?
"Power is nothing, without control."

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #112 : 22.03.07 - klo: 15.22 »
On joo sinnepäin.... On myös helekatin painava kolmenopeuksinen vaihteisto ja teräksiset runkoaisat etc etc.... Jos käyttää pelkät akselit crawleriin, onko se silloin F-350......? Ei siitä tlt:stäkään taideta muuta käyttää kun akselit jos oikeata crawleria tehdään...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #113 : 22.03.07 - klo: 16.58 »
Niinno kysehän oli vain siitä saako siitä tehtyä crawlerin, ei siitä käytetäänkö niitä kaikkia orkkisosia. Tosin tuosta high liftistä taitaa saada kohtalaisen crawlerin väsättyä ihan vakio-osiakin käyttämällä toisin kuin TLT:stä.

Mut enivei... Hianon vehkeen oot väsänny ja ihan crawlerinakin taitaa toimia kohtalaisen hyvin. Tosin painopiste hieman korkealla, mutta sehän tekee siitä vain enemmän skaalamaisemman.
"Power is nothing, without control."

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #114 : 22.03.07 - klo: 18.10 »
Kiitos. :afro:

Skaalalaite oli mielessäkin, ja semmosena tuo kyllä menee hienosti. Tosin oikein skaalaan väännettynä pitäisi kyl laittaa ne lehtijouset takasin.... Tuossa modissa on se hieno puoli että voin milloin tahansa palata alkuperäiseen, kun en ole mitään tuhonnut tai muuttanut, ainoastaan lisännyt tai korvannut osia..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #115 : 23.03.07 - klo: 00.10 »
Morjens! Eipä ole tullukkaan seurailtua tätä aihetta vähään aikaan kun näytti menevän jossain vaihessa jenkkikateudesta vääntämiseksi koko touhu.  :grin: Mutta joo tosiaan tossa  syksyllä tuli toi etulukko omaan liftiin rakenneltua ja servolla se toimii. Perään on tehty
ns. kytkentäholkki jota haarukka siirtää toisella vetarilla ja näin kytkee/avaa vetarin irti diffi murikasta.  Servolta tulee karhunlanka joka kulkee antenni pillin sisällä ja vetää lukon tarvittaessa päälle, eli vastaava systeemi kun oikean auton vaijerikäyttöinen lukko.

Sen verran systeemin tekemisestä, etten kyllä taakse enää kehannu samanlaista käydä tekemään, aikaa meni noin 20 tuntia pelkkien osien tekemiseen ja varsinkin kun ohjauksessa on nykyisin 9,6kg voimaservo jolla pyörät kääntyy oli lukko päällä tai ei. Kaikki osat piti tehdä käsin tyylin "metalliköntistä" viilaamalla kun en omista sorveja enkä jyrsimiä yms. Mutta tulipahan tehtyä ja onhan sillä kiva kikkailla kun saa päälle ja pois ohjaimesta käsin.  :smiley:

 
-Pate-

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #116 : 23.03.07 - klo: 10.30 »
Kiitokset "Geswas" selvennyksestä. Taitaa jäädä multa tekemättä.  :undecided:

Moottorinhuoltoa helpottavan muutoksen sentään tein:




Elikkäs jiirisahalla sahasin tuon kotelon kahteen osaan, jolloin pääsee moottoriin ja sen rattaaseen käsiksi purkamatta puolta autoa. Menishän tuo Dremelilläkin, mutta saha tekee ehkä vähän nätimpää jälkeä. Kuvassa sahausjälki näyttää julmemmalta, kuin luonnossa.

Sen verran olen yllytyshullu, että piti yrittää kuvaa tänne foorumille laittaa vajaista taidoista huolimatta. Kertokaa, jos jos joku meni pieleen kuvien suhteen.  :huh:
« Viimeksi muokattu: 23.03.07 - klo: 11.41 kirjoittanut Mr.MR »

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #117 : 23.03.07 - klo: 11.46 »
Meillä Suomessahan tuommoiset julman kokoiset lisävarustepuskurit on kielletty, elleivät ne sitten ole lisävalotelineenä.  :police:



Tarkoitus oli lähteä liikenteeseen korilla, jolla uskaltaa myös ajella. Työkalut eivät muutenkaan tarvitse hienoja metallihohtovärejä. Myöhemmin, sitten kun auto siirtyy kirjahyllyyn, voi hommata uuden korin ja maalata sen hienommaksi.   :wink:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #118 : 23.03.07 - klo: 13.15 »


Toinen kori tänään valmis.... ehkä :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa klrp

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-OFFI.net
Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #119 : 23.03.07 - klo: 14.36 »
bluebeetle, oletko punninnut autoa tuossa kunnossa? Mellaiset insertut sulla on? :afro: