Kirjoittaja Aihe: Hong Nor X1-CR FT  (Luettu 48418 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #90 : 10.10.07 - klo: 19.58 »
Mut jotain maagista iskareissa on.. röykyistä lujaa ajettaessa tuntuisi skulaavan paremmin ja nopeeseen mutkaan pystyy ajaa paremmin sisää röykyist huolimat, auto ei lähe sivuttais kippiin samanlailla kuin ne mehupillit. ja tää ei edes ollut myyntipuhe.

Joo, kyl ne hyvin näyttäis sun Hobaos toimivan macgyver.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #91 : 08.11.07 - klo: 16.19 »
http://www.hongnor.com.tw/eng/news.asp?sn=159

Ovat sitten saaneet tehtyä keveämmäksi nuo kieltämättä raskaat iskarin yläpään kiinnikkeet big boreille.

Mahtaako ne tehdä vielä uuden muodin mukaisen etuiskarin tuen, jossa on päät melkein yhdessä ja iskarin melkein vaa'assa? Jollain Reiskakuskilla oli muistaakseni pre WC kuvissa kuten AE:n uudessa autossakin.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #92 : 26.11.07 - klo: 23.56 »
Nyt kun on livenä verrattu yläkiinnikkeitä, niin voi sanoa että painoero on HUOMATTAVA.
No pienistä asioista se koostuu.

HN Big Bore iskareita alkaa olla Suomessakin melko paljon käytössä, olisi kiva kuulla kokemuksia. Myös muiden merkkien kuskeilta.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #93 : 30.11.07 - klo: 09.23 »

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #94 : 07.12.07 - klo: 21.38 »
Montakos reikää ja minkä kokoista on noissa Losin iskareissa? Menee aavistuksen ymmärryksen yli nää big boret. Iskariöljykauppiaiden juoniko, jotta saa pikkupurkkeja myytyä. Eihän kohta ne sormustimen kokoiset pullot riitä edes yhteen kierrokseen.

Onko ymmärrys yhtään lisääntynyt?  :wink:

Kiinnostaisi tietää tekeekö noilla mitään? Äkkiseltään tuntuvat myyntimiesten ideoimalta parannukselta.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #95 : 10.12.07 - klo: 10.13 »
Ymmärrys alkaa jo tässä iässä jopa vähetä! Mutta kaikki ehkä 10 kierrosta uusilla iskareilla ajettuna voi sanoa, että isommat iskarit toimivat. Ehdottomasti kannattava hankinta. Yhtään negatiivista palautetta en ole palstoilta lukenut. Iskarit on teknisestikin paremmin tehdyt. Sen lisäksi täyttäminen on helpompaa kun männän varren ja sylinterin tilavuudet muuttuvat vähemmän kriittisiksi. Nänni toimii paremmin.

Ei siinä mitään, että iskarit suurenee, jos iskariöljypullot tekisivät saman. Taitaa nyt mennä kaikki kustannukset muuhun kuin pullon sisältöön eli tuplakokoinen puteli maksaisi kauppiaalle about samanverran, mutta asiakas saisi tuplamäärän. Saa nähdä kuka valmistaja ekaksi hämmentää markkinoita. Se kun ei ole business näkökulmasta katsottuna ehkä viisasta kuin sellaiselle, joka meinaa tunkeutua uusille markkinoille. Vai määräävätkö 1/10 sähköautoilijoiden iskarit nämä markkinat?

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #96 : 10.12.07 - klo: 20.40 »
Heittäkääs linkki mistä sais ladattua esim: pdf tai jossain muussa muodossa honkkarin manuaalit kuvineen kaikkineen.
Olen kyllä itsekin jo jonkin verran tonkinut nettiä mutta hiukan huonoin tuloksin.
Joten jos jollain olis jo valmiina linkki tai vaikka konsti miten jakaa oma manuaalinsa niin olis hieno homma.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #97 : 10.12.07 - klo: 20.52 »
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #98 : 10.12.07 - klo: 21.30 »
Kiitos paljon. Vielä kun nuo kuvissa olevat osanumerot olisivat olleet samat kuin millä osia on myynnissä niin helpottaisi tilausta, mutta eiköhän sitä kysymällä viimeistään selviä siitäkin.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #99 : 10.01.08 - klo: 01.58 »
Viitsiskös kokeneemmat ajelijat jakaa hieman iskunvaimennin/diffiöljy setuppejaan ettei tarttis lähteä ihan kokonaan pyörää uudestaan keksimään :p

Olis ainakin sitten jo hiukan suuntaa mistä lähteä etsimään omia mieltymyksiä.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #100 : 10.01.08 - klo: 10.21 »
diffeissä kannattaa kokeilla ainakin 5-7-3 ja 3-5-3 tai 3-5-2
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #101 : 10.01.08 - klo: 11.16 »
Iskareiksi vaikka 40-30 öljyt ja joko keltainen jousi tai Mugenin harmaa. Iskarin alapäät sisällä, ylhäältä keskellä. Renkaat pystyy tai pikkaisen ylhäältä sisään. Eturenkaat harittamaan aavistuksen. Takarenkaat 3 asteen levyllä. Ajokorkeus alatuet vaakaan. Etulinkki sisällä keskellä. Takalinkki sisältä ja ulkoa pitkäksi. Ja ohjauksen säädät niin, että olet aina putkien välissä pohjalevy maata kohden.

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #102 : 10.01.08 - klo: 15.01 »
diffeissä kannattaa kokeilla ainakin 5-7-3 ja 3-5-3 tai 3-5-2

Tarkoittaakos esim: tuo 5 = 5,000 wt vai 50,000 wt?

Mulla on nyt OFNA:n 50,000 wt öljyä mitä olen käyttänyt REVO:n diffeissä ja se on aika jäykkää (ainakin purkissa) joten mites päin tuo numerointi menee?
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #103 : 10.01.08 - klo: 15.21 »
diffeissä kannattaa kokeilla ainakin 5-7-3 ja 3-5-3 tai 3-5-2

Tarkoittaakos esim: tuo 5 = 5,000 wt vai 50,000 wt?

Mulla on nyt OFNA:n 50,000 wt öljyä mitä olen käyttänyt REVO:n diffeissä ja se on aika jäykkää (ainakin purkissa) joten mites päin tuo numerointi menee?

3=3000  5=5000  7=7000 jne.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #104 : 22.01.08 - klo: 10.58 »
oliko valkoset jouset parhaat BB iskareiden kans?
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #105 : 22.01.08 - klo: 12.11 »
Tällä hetkellä tuntuvat käyttävän valkoisia ja niklattuja.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #106 : 26.01.08 - klo: 11.33 »
Kevättä odotellessa..  :grin: jos on liian iso niin voi pienentää.. pakko laittaa uusiks ku meni niin nopeest ohi tuol toises topicis, joku tappelu siel oli.



 
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #107 : 26.01.08 - klo: 11.39 »
Nyt on kyll pakko kehasta tuota -PM-:män koria. Kivan näkönen väri kombo.
Onko tuo sun oma tekele??
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #108 : 26.01.08 - klo: 14.14 »
Vetää ihan hiljaseks.
Hieno on.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #109 : 27.01.08 - klo: 21.24 »
juu on oma maalaus. toinen pitäis viel tehä..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #110 : 27.01.08 - klo: 21.38 »
Ai se on Mylläri, ei muistanutkaan heti mut tuosta allekirjoituksesta sitten. Kyl on komee, Pete, niinku aikasemmin kerroinkin jo.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #111 : 28.01.08 - klo: 16.35 »
juu on oma maalaus. toinen pitäis viel tehä..

Niin on nätti.

Miksi muuten Losi meni vaihtoon? Törkeän hyvä sponssiko syynä?

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #112 : 28.01.08 - klo: 23.00 »
HN kääntyy paljon paremmin. Losilla helppo hypätä, mutta ei toimi liukkaalla mun mielestä hyvin tai muuten toimii mut ohjauksessa oli aina vähän toivomisen varaa, tosin muut Losi kuskit ei tästä oo kauheesti valittanut. Uskon et HN kulutuskestävyys on kans parempi, Losissa huonompi kuin muissa autoissa, jotenkin väljempi nopeemmin(muovit, metalliosat on hyvät). Pääasiassa ohjaus on syy vaihtoon, en tiiä miks ei toiminu mulla.. ei varmaan osaa ajaa miin smoothist ku pitäis. HN vaikuttaa todella laadukkaalta ja kehittyy, uudistuu nopeemmin kun jotkut muut merkit.

edit: Nää on sit VAAN mun mielipiteitä.
« Viimeksi muokattu: 28.01.08 - klo: 23.19 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #113 : 30.01.08 - klo: 14.21 »
Tässä voisi olla hyvä lähtösetuppi keväälle, Bradley kehaisi että kisa missä hän tällä säädöllä ajoi oli tosi kylmä (Californian kylmä).

12/07 Buggy Setup (16mm shocks)
Track.....Revalation
Traction..Med-Loose Conditions
Surface...Smooth to Light rolling rutts
Temp......Very Cold 40-50F (club racing is ran at night)


Front
Spring..............Silver
Piston..............1.35 (drilled) 6 hole
Oil.................*22.5 Losi oil
Shock end...........Short
Shock Pos...........Inner hole on arm, upper mid on tower
Down Travel.........27mm (mesured with Jammin wheel below chassis)
Front Kick..........*A block (upper and lower)
Camber pos..........mid hole on tower
Camber..............-2
Sway Bar............*2mm, 0mm preload
Ride hight..........Arms level
Ackerman............middle hole
Toe out.............1 degree
Brace...............Aluminum
Top Plate...........Graphite
Diff................5000

Center
Diff................7000
Brakes..............Stock, fiberglass
Z brace.............yes

Rear
Spring..............Silver
Piston..............1.35 (drilled) 6 hole
Oil.................*17.5 Losi oil
Shock end...........Long
Shock Pos...........Inner hole on arm, upper mid on tower
Down Travel.........21mm (jammin wheel)
Ride hight..........27mm or arms very slightly above level
Antisquat...........stock, 2.5
Camber pos..........*mid hole on alum hub, 7th hole on tower
Camber..............3 degree
Toe in..............3 degree
Hub Pos.............Lower hinge pin hole
Wheel Base..........*Hub spaced toward the Front (short car)
Sway Bar............*2.3, 5mm preload
Brace...............Aluminum
Diff................3000

If you use the stock 1.4 6 hole pistons use this shock oil if your racing at night... (losi oil) 40 or 37wt front and 30 or 27wt rear, your car should work good if your in that range with the 1.4 pistons.

The stock sway bars in the x1x kit are good, that what i went to last time i was there.

and if you want more traction try moving the rear hubs foward (shorter wheel base)
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #114 : 30.01.08 - klo: 15.42 »
Toi tosi kylmä näytti olevan ~4...10 C, eli kevätkelit meille.

Tuolla on myös Bradleyn kommentit iskariöljyjen jäykkyyksiin eri lämpötiloissa:
http://www.jamminproducts.com/chadstips.htm

Lainaus
Here's some buggy and truggy shock setups for the new Super Big Bore 16mm shocks. The oil used in the new shocks is alot more critical to outside air temperature so that should be taken into consideration.

Buggy shock setups...
Spring...........silver/chrome front and rear
Shock end.....short front, long rear (screwed all the way in, but adjusted so left and right sides are equal)
Piston........1.4mm 6 hole
Losi Oil.... Outside temp 95+ ( 45 front, 35 rear)
                       Temp 80-90 (40 front, 30 rear)
                       Temp 60-70 (37.5 or 35 front, 27.5 or 25 rear)
95+ F = 35+ C
80-90 F = ~26-32 C
60-70 F = ~15-21 C
« Viimeksi muokattu: 30.01.08 - klo: 20.27 kirjoittanut -Jari- »
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #115 : 10.02.08 - klo: 19.37 »
No niin eilen tuli suoritettua ensimmäinen ajelu profiilin mukaisella käytettynä ja rullaavana ostetulla ja itse perushuolletulla ja kasatulla Hong Norin kokoonpanolla ja ei voi olla kuin tyytyväinen.
Ennen eilistä mietin vielä, että minkähän takia tuo crossarikin tuli hommattua mutta onhan se ihan eri planeetalta kuin esim: tuo REVO.
Täytyy vielä perehtyä noihin sääntöihin ja tarkistaa, että toi olis kisalaillinen kaikilta osin niin pääsis ensi kesänä käymään ja ajamaan vaikka nyt edes pari kilpailua.
Tuskin tulee kuitenkaan joka kisaan lähdettyä, kun nuo radat on melko kaukana täältä keskisuomesta.
Mutta eihän sitä tiedä kuinka sitä innostuu  :p
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #116 : 10.02.08 - klo: 20.02 »
Eikun mukaan kisaamaan vaan. Kisapaikoilla jeesataan se mikä pystytään.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #117 : 12.02.08 - klo: 21.50 »
eiks tästä X1-CR FT:eest oo tulllu uudempi versio se oli joku X1X-CR-RTR
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #118 : 12.02.08 - klo: 23.34 »
Autosta tullut päivitetty versio xix-cr fte kato lisää tietoja www.rc-garage.fi
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #119 : 13.02.08 - klo: 16.39 »
... ja muutenhan auto on sama. Lapioitu vain kaikki optio-osat jo valmiiksi paikoilleen mukaanlukien 16mm Bigbore iskarit.
Kaikki varaosat ovat täysin samat kuin vanhemmassa eli käytännössä vanhemman version voi päivittää täysin vastaamaan tuota garage-editionia.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!