Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 240362 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #690 : 18.04.11 - klo: 18.06 »
Jep ja mulla hyvinkin paljon ajetussa Ossissa välystä tuossa kohtaa oli jo ihan huomattavan paljon. Vaan eipä siitä tunnu mitään haittaa olevan.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #691 : 18.04.11 - klo: 23.00 »
kiitos vastauksista.ei muuta kuin kone nippuun ja kovaa ajoa :afro:

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #692 : 22.04.11 - klo: 09.49 »
V-Specissä on ollut ongelmia ton veivinkampuran kulumisen kanssa. Speedissä ja XZ-sarjalaisissa toi on korjattu. Ottamatta kantaa siihen miten paljon ossissa keskimäärin on sitä välystä lenkissä, niin tosiasia on että sitä ei saa olla. Välys alalenkissä aiheuttaa sen, että tyhjäkäynti ja säädöt muutenkin vaeltelee sattumanvaraisesti, kone polttaa tulppia, hajottaa laakereita jne.

Luonnollisesti ihan uudessa koneessa tuntuu yläkuolokohdassa sellainen "nitkaus" kun kampura vääntää veivin alapään puolelta toiselle ja pieni välys siinä lenkissä on oltava että se ylipäätään pyörii ympäri ja öljykalvo sopii väliin, mutta ei se saa silminnähden "heilua" tai siitä saa mitään ääntä kuulua. Uuden koneen käänteleminen kylmänä yläkuolokohdan ympäri on muutenkin aika epäterve toimenpide, se kun aiheuttaa rankasti painetta männäntappiin ja itse mäntään. 

Lopputulos kuitenkin on, että jos pannu käy nätisti tyhjää, ei polta tulppia ja säädöt ei seilaa, niin silloin se lenkki ei vielä ole liian väljä.  :cool:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa anne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #693 : 25.04.11 - klo: 09.39 »
moro!

mistähän sais parhaiten os28zx moottoriin taka/etulaakerit ja männän?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #694 : 25.04.11 - klo: 11.48 »
Laakerit löydät esimerkiksi acer racingilta.
Mihin tarvitset mäntää?
Jos mäntä on vaihdon tarpeessa niin samalla vaihtoon menee aina myös sylinteriputki ja kiertokanki.
Pelkällä männällä et tee yhtään mitään.

Poissa anne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #695 : 25.04.11 - klo: 12.57 »
Laakerit löydät esimerkiksi acer racingilta.
Mihin tarvitset mäntää?
Jos mäntä on vaihdon tarpeessa niin samalla vaihtoon menee aina myös sylinteriputki ja kiertokanki.
Pelkällä männällä et tee yhtään mitään.

mänän sen takia,et takalaakeri oli tuhannen päreinä ja siten rikko myös männän. yritin tyhmänä saada konetta käymään, vaik laakeri oli p*skana. tarviiko tästä huolimatta hommata tuo sylinteriputki ja kiertokanki, vaikka vaikuttais ehjiltä?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #696 : 25.04.11 - klo: 13.13 »
Sylinteriputken tarvitset, koska sylinteri ja mäntä ajautuvat sisään keskenään sisäänajon aikana.

Ja jos mäntä on mennyt rikki niin sylinteri on varmasti myös kärsinyt.
Ei kannata hommata pelkkää mäntää ja todeta että se on nopeasti entinen.

Poissa anne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #697 : 25.04.11 - klo: 13.34 »
Sylinteriputken tarvitset, koska sylinteri ja mäntä ajautuvat sisään keskenään sisäänajon aikana.

Ja jos mäntä on mennyt rikki niin sylinteri on varmasti myös kärsinyt.
Ei kannata hommata pelkkää mäntää ja todeta että se on nopeasti entinen.

kiitokset nopeasta vastauksesta.hommataan sit tuo sylinteriputkikin. oli muuten tuolla acer racingilla tosi hyvä alennus meneillään noihin laakereihin. keraamiset takalaakeri 19.90$ ja etulaakeri 29.90$

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #698 : 28.04.11 - klo: 16.19 »
Kuinka tuo kaasari irroitetaan? Ei tunnu lähtevän sitten millään. pyörii, mutta ei irtoa. Ruuvin olen ottanut pois.

Entä etu ja takalaakeri? Etulaakerista lähti irti sisempi rengas kuulineen. Ulompi rengas ei tunnu tulevan millään....se on tullut hieman ulommas ennen kuin sisempi rengas lensi pois. Takalaakeriin en ole vielä koskenut.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #699 : 28.04.11 - klo: 16.22 »
Ota ne kaasarin kiinnitys holkitkin pois ja vedä kaasari irti.
Etu lakun kehä lähtee kun lämmität lohkon kuumailmapuhaltimella kuumaksi ja vedät lukkorengas tms pihdeillä kehän pois.
Takalaku lähtee samalla lämmityksellä kans pois...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #700 : 28.04.11 - klo: 16.40 »
Olen tässä sitä hellalla ja kuumailmapuhalmtimella lämmitellyt jo puoli tuntia. Eikä tunnu enää hievahtavankaan. Miten nuo kaasarin kiinnitysholkit lähtevät? Pitäskö lähteä lyömällä toisesta päästä vaikkapa ruuvimeisselillä ja vasaralla?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #701 : 28.04.11 - klo: 16.44 »
Holkit lähtee kun laitat ruuvin paikalleen, mutta et kiristä aivan pohjaan asti ja sitten vaikka lyöt siihen. Sitten vaan ruuvi pois ja holkki pois. Nyt pystyt pienellä esim kuusiokoloavaimella lyömään sen toisenkin holkin reiän läpi irti.

Sitten kun lohkossa ei ole enää muuta kiinni kuin laakerit, lämmität hetken aikaa (mulla on 2kw puhallin ja lämmittämiseen menee 1-3minuuttia) ja laakerit tulevat nätisti irti paikaltaan.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #702 : 28.04.11 - klo: 17.02 »
Kaasutin ei liiku sitten mihinkään pystysuunnassa. Pyörii kyllä, mutta ei tule ulos. ?? Kaikin voimin yritin, mutta ei.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #703 : 28.04.11 - klo: 18.52 »
Jos holkit on jo pois sieltä, niin sit ei jää kuin yks ehdotus kuten itse kerran tein vastaavassa tilanteessa. Annoin sen lohkon kaverin kouraan ja sanoin että ei se kaasari lähe sieltä irti vaikka pyöriikin...kaveri otti lohkosta ja kaasarista kiinni, tempaisi ne irti ja sanoi, että lähteehän se...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #704 : 28.04.11 - klo: 19.05 »
Mulla oli sama juttu: ruuvi ja holkit irti, kaasari pyörii mutta ei nouse pois paikaltaan, ei sitten niin millään.  :embarrassed: Lopulta annoin periksi ja vaihdoin laakerit kaasari kiinni lohkossa. Kyoshon GXR 21-koneesta kaasari irtosi vähän niinkuin omia oikojaan. Ja Ossista ei irtoa vaikka mitä teksi... Tiedä sitten, kumpi parempi.  :smiley:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #705 : 28.04.11 - klo: 20.22 »
Mikäli kaasarin kiinnitysruuvin on kiristänyt hieman turhan kireälle niin ossin kaasarissa oleva nylon holkki menee hieman kuprulle näiden kiinnitys holkkejen takia.
Ja varsinkin niiden kiinnitysholkkejen väli kohta "nipistää" tuota muovista kaasarin hihaa.
Se pistää vastaan... Ja tietenkin kaasari kääntyy sivulle, koska se kiinnityskohtahan on pitkulainen.
Kyllä se sieltä ylös tulee... Pitää käännellä samalla kun vetää.
Ja seuraavan kerran kun kaasarin kiinnittää niin ei vedä yhtä kireelle kyseistä ruuvia...
Kiinni, mutta ei sormivoimia ihmeemmin.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #706 : 29.04.11 - klo: 16.08 »
Kaasari pysyy paikoillaan, mutta sain laakerit vaihdettua. Piti vaan lämmittää 200+ asteiseksi kone, niin johan alkoi laakerit tippua. Toivottavasti pysyy nyt paremmin käynnissä.

Männän pää oli tosiaan ihan musta, nyt putsasin sen. Onko tuo normaalia?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #707 : 29.04.11 - klo: 18.59 »
Voi se olla jos paljon on ajettu. Vähän säädöistä tietty kiinni.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #708 : 29.04.11 - klo: 19.16 »
Sekä polttoaineella myös vaikutusta.

Se on toki häilyvä käsite mikä on ihan musta ja mikä on normaalisti nokeentunut.
Jos se lähti pienellä hommalla niin se oli hyvin normaalia... Mikäli siihen tartti jo vähän muutakin kuin tippa cleaneria ja rätin niin sitten on ollut jo hieman turhan karstoittunut.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #709 : 29.04.11 - klo: 20.15 »
Ei lähteny kynnellä raapimalla, mutta karhunkielellä lähti.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #710 : 29.04.11 - klo: 20.17 »
Eli vielä kuitenkin aika normaalia.
Saattaa tosiaan johtua vain polttoaineesta tai koneen säädöistä.
Kenties ollut hieman rikkaan puolella... tai sitten polttoaine on vain ollut vähän karstaavampaa mallia.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #711 : 29.04.11 - klo: 20.18 »
Joo.. ja se rissa vaan suojaa konetta kulumilta joten no hätä paitsi jos vedät synteettisellä  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!


Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #713 : 30.04.11 - klo: 10.41 »
Eli vielä kuitenkin aika normaalia.
Saattaa tosiaan johtua vain polttoaineesta tai koneen säädöistä.
Kenties ollut hieman rikkaan puolella... tai sitten polttoaine on vain ollut vähän karstaavampaa mallia.

selvä. En tiedä millä polttoaineella on ajettu, mutta gallona oli ilmoitettu ajomääräksi. Ja byronia sain auton oston yhteydessä, joten sillä on ajettu viimeiset 2 litraa.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #714 : 30.04.11 - klo: 22.12 »
Mistä saisi edullisimman o.s 18 cv rx motin? Sivupuhalteinen ja kääntyvällä luistilla.
Towerhobbies? Mieluiten joku eurooppalainen liike kuitenkin ettei tule alvia.
Passiivista harrastelua

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #715 : 06.05.11 - klo: 18.14 »
Noniin, nyt on siis keraamiset laakerit sisässä. Säätövinkkiä kuitenkin kaipaisin. Auto sammuu siis röpöteltyään tyhjäkäynnillä minuutin tai pari ja kaasusta sen jälkeen sammuu vielä varmemmin. Lämmöt on 120 astetta.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #716 : 07.06.11 - klo: 23.39 »
Noniin, nyt on siis keraamiset laakerit sisässä. Säätövinkkiä kuitenkin kaipaisin. Auto sammuu siis röpöteltyään tyhjäkäynnillä minuutin tai pari ja kaasusta sen jälkeen sammuu vielä varmemmin. Lämmöt on 120 astetta.

Jos yläneula on säädetty hyväksi ja auto ei lähe kun tykin suusta niin laita alhaalta kiinni.  :afro:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #717 : 08.06.11 - klo: 00.54 »
Nyt on homma muuttunut. Varmaan lämpötila vaikuttanut paljon, kun alaneulaan en ole koskenut. Nyt auto käy tyhjäkäyntiä vaikka tankin tyhjäksi, tietenkin muutaman lämmittelykierroksen jälkeen. Ja silti lähtee vielä mukavan ärhäkästi liikkeelle. Tosin fuelikin vaihtu pro driveriin tavallisesta gen 2:sta. Hoke muistaakseni mainitsi, ettei auton tarvitse käydä tyhjäkäyntiä kuin 30 sekuntia, mutta jos se ei koneelle pahaa tee, niin mielummin käy pidempäänkin. Ainakin yksin ajaessa jos auto kaatuu, niin ehtii käydä kääntämässä eikä joka kerta tarvi uudestaan käynnistää  :wink:
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #718 : 09.06.11 - klo: 23.29 »
Nyt olis uus XZ-B ajettu sisään ja hyvin tuntuu toimivan, tehoa on. On myös aika paljon erilaisempi kun vanha. Seurataan kuin kauan kestää. Käyn turussa testaamassa tankkivälin. Turku openissa meni 2 vuotta vanha omatekemä "romuista" kasattu vanha speed 11.30  :shocked:
« Viimeksi muokattu: 09.06.11 - klo: 23.44 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #719 : 10.06.11 - klo: 08.27 »
Hoke muistaakseni mainitsi, ettei auton tarvitse käydä tyhjäkäyntiä kuin 30 sekuntia, mutta jos se ei koneelle pahaa tee, niin mielummin käy pidempäänkin. Ainakin yksin ajaessa jos auto kaatuu, niin ehtii käydä kääntämässä eikä joka kerta tarvi uudestaan käynnistää  :wink:

Mikäli kone käy tyhjää esim minuutin kaksi tyhjäkäyntiä moitteetta ja lähtee siitä vielä mukisematta liikkeelle niin alapää on laihalla, eli tekee koneelle pahaa.

Jos auton kaadat katolleen niin johan se polttoaine loppuu letkuistakin ennen tuota 30 sekuntia.
Tai mikäli kyseessä on auto jonka tankki toimii myös katollaan ollessa niin eihän kukaan kiellä muutaman sekunnin välein vähän näpäyttää kaasua.