1) Kanavat, miksi kaikki RTR radiot ovat vähintään 3-kanavaisia? Ymmärsin jostain että gigaradiossa kolmatta kanavaa voisi joissain tapauksissa käyttää telemetriatiedon takaisinsyöttöön mutta mihin sitä "normaalisti" voi käyttää? Nelikanavaiset lienee sitten aika spesialia, katselin että TRX Summit lukoilla + vaihteilla varmaan saa ne käyttöön mutta muuten lienee harvinaisempaa?
Traxxasin vakiradiot mitä itsellä on, ovat 2-kanavaiset, mutta muuten 3-kanavaisuus liittynee siihen suuruuden ekonomiaan.
2) Mitä näissä radioissa rahalla saa? Esim. mikä on loppujen lopuksi jonkun Futaba 3PM ja 3PKS ero käytännön ajamisessa? Paremmin tuunattavia gain-käyriä tms? Noi feature-listat on niin täynnä itse keksittyjä lyhenteitä ja hienoja markkinointitermejä ettei niistä ymmärrä mitään.
En ole fiineimmillä ajanut, mutta ainakin näytöt ovat erilaisia ja halvemmista puuttuvat ne "turhimmat" ominaisuudet.
3) Onko mahdollista olla esim. 2 kahvaa ja 3 autoa niin että tarvittaessa kumpi vaan kahva ajaa kumpaa vaan autoa?
Liekö kätevämpi toteuttaa siten, että vaihtaa vastaria autosta toiseen? Omissa härveleissä vastari on ruuvien takana vain E-Revossa ja nitro-Hyper Mini ST:ssä. Sähkö-Hyper Mini STe:n ja DM-Onen välillä on tullut noppaa vaihdeltua, kun ensimmäisessä se on kiinni 3M Dual Lockilla ja jälkimmäisessä vastarikotelo on näppärä.
4) Jos haluaa laittaa 2 ohjausservoa niin onnistuuko tuo aina ihan splitterillä vai pitäisikö vastarissa olla 2 ohjausservon paikat (ainakin Traxxasin omassa gigaradiossa näyttää olevan)
E-Revossa itselläni Y-kaapeli (ja vastarina Futaban 603FS), toimii.
En tarvitse "parasta" mutta en viitsi ostaa myöskään roskaa nurkkiin tai sellaista mihin ei sitten saakaan enää osia ensi vuonna kun on uusi kiinanmerkki tilalla.. joten lopuksi, onko tuo Futaba 3PM-X (tai nyt poistuva 3PM) sen verran parempi kuin nuo "markan gigaradiot" että siihen (ja ennenkaikkea kalliimpiin vastareihin) kannattaa panostaa?
Jos verrokkipari on "markan gigaradioinakin" mainittu Eurgle vs. Futaba 3PM, niin ainakin itselläni tuli hyvin nopeasti fiilis, että ns. Kovempiin autoihin tuo Futaba, jotenkin tuntuma on paremman oloinen. Eurglella on tullut ajettua todella vähän ja hintaerosta huolimatta pidän 3PM:ää hyvän hinta/laatusuhteen radiona. Harmillisesti vastarit on vaan covin calliita...