heh niin..
mistä mahdollista apua saisi moottorin/auton virittämiseen sillä näillä taidoilla ei pitkälle päästä
Sorry, taisin innostua vääntämään asiaa väärällä tavalla.
Virimoottorin ajoituksen (tehon) säätäminen on helppoa:
Etsi moottorin päätykappaleesta ajoitusmerkki, ja vastaavasti moottorin rungosta ajoitusasteikko. Laita itsellesi merkki siihen kohtaan asteikkoa, missä päädyn merkki nyt on (ja toivo, että se on valmiiksi ajokelpoisessa asennossa, tai ajoituksen nollakohdassa), niin tarvittaessa osaat myöhemmin koota moottorin heti oikealla tavalla.
Löysää päädyn kahta ruuvia siten, että pystyt kääntämään päätykappaletta. Nyt voit säätää ajoituksen haluamaksesi kääntämällä päätyä.
Riittävä teho moottorista lähtee, kun kierrät ajoitusmerkin ajoitusasteikolla nollakohdasta noin 6 mm vasemmalle (ei siis "kaakkoon" kuten junnuslangi sanoo, vaan "luoteeseen" :lol: )
Huom. Mitä enemmän ajoitusta, sitä nopeammin moottorin kollektori palaa sorvattavaan kuntoon - jopa 2-4 akullisen jälkeen.
Ohjeita saat lähimmän rc-kerhon kerhoillassa käyviltä kavereilta.