Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346460 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #930 : 14.10.12 - klo: 16.34 »
pirun julma laite
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #931 : 14.10.12 - klo: 22.17 »
miksi noin rasvaista bensaa pitää käyttää?
lennokeissa käytetään 2% synteettistä racing öljyä ja sisäänajossa 3% mineraalia.
itse kun ajoin mikroautolla 125cc 14000rpm/34hv jos en muista ihan väärin?, käytettiin valvolinen täyssynteettistä racing öljyä 2% ja männän elin ikä piti olla 50h ja koko moottorin 100h,uudella männällä ajettiin pari kierrosta rauhallisesti ja sitten täysillä.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #932 : 14.10.12 - klo: 22.53 »
Männän vaihtoväli tollasessa mikroauton motissa on 5 tuntia, ei 50. Ja nimenomaan samanlaisissa moottoreissa radalla ajetaan 6% seoksella. Tyyliin Maxter, Parilla, Rotax.

Sorry, en tarkoita hyppiä silmille mutta en usko että muistat oikein. Kuulostaa siltä että et ole itse sekoittanut bensojasi. 2% seoksella tollasten moottoreiden elinikä radalla on minuutteja kun ajetaan kaasu pohjassa. Veikkaan että kahta täyttä kierrosta ei pääsisi. Myöskin 34 heppaa ja 14.000... ei kuulosta mahdolliselta muutoin kuin vanhoissa ICC-autoissa. Sellaistako ajoit, 6-vaihteista? Mikä moottori?

Tämän moottorin viritysaste on täysin samaa luokkaa kuin kovimmat mikroautojen koneet. Sen toleranssit on myös samaa. 7 prosentilla oon aina ajanut tälläset koneet sisään ja aina ovat olleet iskussa ilman tuhoja maksimipaineilla. Joten mulla siis omat metodini jotka ovat olleet aina luotettavia ja toimivia. Teen niiden mukaan. Muut tekevät eri tyylillä.
« Viimeksi muokattu: 14.10.12 - klo: 22.57 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #933 : 15.10.12 - klo: 18.22 »
rotax max 125cc ja ajelin sillä 2 kesää remontin jälkeen,edellisellä omistajalla särkyi moottori remontin jälkeen ekalla ajo kerralla,pakoaukon säätimen luisti tippui pyttyyn.
muukossa tornin kohdalla rajoittimelle mittari näytti 14100rpm ja käytin aina v-poweria+2%valvolinen racing 2t öljyä.

Poissa Garrett

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #934 : 15.10.12 - klo: 20.07 »
Mä kyllä olen melko pitkälti samaa mieltä tuosta 34hv/14.000 rpm. Öljyprosentista sen sijaan en..

Itselläni oli kyllä iamen moottori, jossa turvalliset huippukierrokset oli vieläkin korkeammat. Eräs tuttava on kierrättänyt omaa moottoriaan jopa 21.000 rpm lukemilla. Tämä on kyllä ihan kuulopuhetta, mutta en näe syytä miksi pitäisi liiotella niinkin tärkeässä asiassa kuin moottorin maksimi kierrokset  :wink:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #935 : 15.10.12 - klo: 20.11 »
Jaa? Ja 2% varmastiko? Paljonko oli remontin jälkeen pytyn ja männän välys?

Jos vanhaan hoomattuun pyttyyn on laitettu alikokoinen mäntä niin sit ehkä. Mutta silloin Maxi ei kyllä jaksais kiertää paljookaan ellei kuski oo alle 50kg. Ja silloin puhuttas maksimissaan 25 hepasta. Ei ollu Maxeissa 34 heppaa...31-32 oli parhaimmillaan mitattuna. Parilla tais ilmajäähyistä tehdä tehokkaimman, muistaaksen 100cc antoi 28 hepoa ja kierti sen 21 kiloa.
« Viimeksi muokattu: 15.10.12 - klo: 20.18 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #936 : 15.10.12 - klo: 21.26 »
maxissa kromattu sylinteri mikä ei ikinä kulunut ja mäntä valittiin (jos en ihan väärin muista)jonkin koodin mukaan mikä sylinterissä oli,mutta erittäin tärkeä asia kulun/kestävyyden kannalta oli männän ja kannen välys yläkuolon kohdassa,se piti olla täsmälleen oikea mitään poikkeamaa ei sallittu.
79-80kg oli kuskin ajopaino.
tuossa moottorissa oli myös kampiakselin suoruus äärettömän tärkeä asia ja päittäisvälys lohkon sisällä,moottorit piti olla sinetöity kisoissa ja se tarkoitti silloin sitä että tietyillä henkilöillä/firmoilla oli oikeus tehdä niitä ja välillä huolletut moottorit henkilöillä millä ei ollut sponsoria tietyiltä yrityksiltä olivat todella huonoja.
minulle kulkeutuneen auton moottorin oli tehty huolto ja ekalla ajokerralla pakoaukon säädin luiskahti sylinteriin koska luistin varsi osa mihin tuli m6 pinnapultti mihin taas kierrettiin se säätömollukka oli murtunut ja siitä puuttui lenssi päästä mikä estää luistin pääsyn sylinteriin normaalisti,pultti oli liimalla laitettu kiinni halkinaiseen luistiin. eikä kalvon sisältä löytynyt puuttuvia kappaleita.
http://www.kartingshop.fi/moottorit/rotax/max/raven-luisti-rotax-max-253725.html
http://www.kartingshop.fi/moottorit/rotax/max/manta-rotax-max.html
http://www.kartingshop.fi/moottorit/rotax/max/rave2-taydellinen-rotax-max.html
nyt kun katselin osia,mun mielestä ostin aina tuon pienimmän männän.
carting touhukin oli niin kallista ettei rahat riittäneet,mäntäkin maksoi melkein 500€ kun sen kävi hakemassa kotkasta :shocked:,matkalla oli maksullinen nopeusmittarin tarkastus :police:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #937 : 15.10.12 - klo: 22.36 »
Tämä asia on varmaan selvä ja keskusteltu nyt. Ei jatketa tätä aihetta enempää. Tää menee nopeesti jänkkäämiseks ja hammasten kiristelyks. Käykö että palataan rc-puoleen takaisin?
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #938 : 12.03.13 - klo: 09.47 »
Ton Skunkworks Super Sandrailin alkuperäinen kone pääs käyttöön. Porttasin sen samalla ja värkkäsin putken tapaista. Samalla tein mäntään ikkunat ja laitoin G62-reed läpät sekä Oddifiedin sytkäboksin.

Sandrailin vien varmaan tulevaan näyttelyyn.

Eskortillakin ajelin, mutta sain siitä kytkinkellon ja keskidiffin hammastuksen sileeks. Hauskaa oli tosin kyllä koko rahan edestä. Täytyy koneistaa seuraava rataspari isommilla hampailla ja kovemmasta kamasta. Voimaa oli tarpeeks ja korvat soi tunnin sammuttamisen jälkeen. Sille ei tartte muuta tehä.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #939 : 12.03.13 - klo: 09.50 »
Sandrailin 46cc Trevor Simpson ex-kone on nyt tollasessa vempeleessä:





« Viimeksi muokattu: 12.03.13 - klo: 10.55 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #940 : 12.03.13 - klo: 14.19 »
Ohhoh. Oikeen levyjarru ja kaikki. Paljo tuo härvilä ottaa vauhtia, vai meneekö jo niin kovin että ei enää uskalla kokeilla?

Polliisisedät varmaankin haluavat pysäytellä mieliikseen jos tuolla julkisilla teillä ajelee.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #941 : 12.03.13 - klo: 15.21 »
Sandrailin 46cc Trevor Simpson ex-kone on nyt tollasessa vempeleessä:







Makee..
Kiitos 20 vuodesta!

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #942 : 12.03.13 - klo: 15.23 »
Siisti :tongue:
Teitkö jartsu ite ton tehoputken?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #943 : 12.03.13 - klo: 15.43 »
...mikä HEMMETIN "jartsu"....  :grin:

Oikeesti älä kutu mua tollasel nimellä. Kiitsh!  :police: (EDIT: TÄÄ EI OO PAHALLA SANOTTU)

Joo, mä tein ton patskarin. En oo aiemmin nähny laudan alle menevää gärmestä joten halusin kokeilla. Kallistuskulmaa jäi hyvin, jää yhden millin päähän renkaan kulutuspinnan reunasta ku kallistaa tota mopoa. Ite en ainakaan uskalla tollasella koskaan kantata ees lähelle moisia kulmia.

Alkujaan toi vempele on Go-Ped Bigfoot jossa on 23cc motti orkkiksena ja onkin sit muuten PIENET kanavat siinä motissa. Sain ton vähän niinku vahingossa. Oli kulahtanu ja jumissa ja p*skana joka puolelta.

Vauhdeist ei tiä, ku tota valkosta shittiä on maa täynnä, mutta välitykset rakensin konservatiivisesti silleen nyt, että 14.000rpm = 55 km/h. Kyllä toi enemmän kiertää mutta kun mä lykkään ison ahterini päälle ni katotaan sit. Mulla on paljon eri välläreitä joilla haen paketin kohilleen. On muuten ihan oudon helppo käynnistettävä toi motti, lähtee melkein ajattelemalla pärisemään.

Ei noista poliisit enää jaksa olla kiinnostuneita. Tää on mun kolmas Pedi. Pääasia on ettei aja liian kovaa julkisilla teillä ja että laite ei pidä pahaa metakkaa. Sen takii tässä on tehokas vaimennin joka näkyy siellä kuvassa. Toi vehjes on jopa tylsän hiljanen jos multa kysytään mutta en haluu härnätä virkavaltaa.

Tarkotus käyttää Klaukkalassa lähisiirtymisiin ja isoissa ulkoilmatapahtumissa.
« Viimeksi muokattu: 12.03.13 - klo: 16.02 kirjoittanut JariV »
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #944 : 12.03.13 - klo: 19.11 »
No toi oli hemmottelu nimi Jari :laugh:
Aika muikeen näkönen putki, ois kiva kuulla miten toi soi ilman änkkäriä..
Oliko toi pannu muuten jo kairattu miten runsaasti kun se tuli sen santikan mukana?
Uskon että tolla saa helpostikkin sen sen 70 km/h tosta laudasta irti, tosin kuskin paino vaikuttaa jonkin verran siihenkin, Jarikin kun ei ole mikään neuvolassa punnittavien joukossa, kuten en itsekkään :roll:
Joku 50 kiloinen tappi tohon ja vauhtia vois olla jopa liikaakin...
Kiva ois kokeilla tollasta peliä, koskaan ei ole tullu etes nähtyä livenä noita pelejä.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #945 : 12.03.13 - klo: 20.01 »
Aika vähäsen sinne oli koskettu sisälle. Mutta Brice ei ollu koskaan tehofriikki joten ymmärrettävää että oli sellanen ku oli. Eikä tohon yli sadan kilon kuskaamiseen muutenkaan noita kanavia voi tehä samalla tavalla ku kauko-ohjattaviin.

Änkkärii en viitti ottaa pois käytöstä ku jos sen teen ni en mä sitä takas enää laittas ja sit joutus vaan kahnauksiin sinivuokkojen kanssa. Tota laitetta ku ei tulkita enää leluks vaan se on rekisteröimätön laite jolla ajetaan tiellä vähäisiä määriä. Joten turha kaivaa verta omasta nokasta. Eikai se 70 km/h mikään vaikee juttu olis saavuttaa, mutta edellinen potkis kulki jo 65 kilsaa tunnissa ja se ei ollu hirveen hauskaa enää. Sellasesta vauhdista ku tollasella lippaa t-paidassa ja sortseissa ni sattuu jo juhaa leukaan. Eikä näitä ajettaessa mitään kypäriä käytetä ellei sit just tee jotain nopeustestejä mitä juutuubi on pullollaan. Ku ei tartte kilpailla mihinkään ni ei tartte yrittää kiskoo viimesii irti. Kuriositeettina käyttötarkotuksesta voi esimerkiks heittää vaikka Järvenpään MopotShoun. Sinne on himasta 35km ja luotettavuutta pitää olla sen verta että sinne voi turvallisesti ja stressittä lähtee ajelemaan tolla ja tulla omin avuin takaski. Matkalla voi katella maisemia ja vaikka sytyttää röökin ajon aikana kärtsäämään huuleen. Tulis ny se kesä joooooo......ku muillakin rakennetuilla härveleillä pitäs päästä ajamaan. Huoh...
Just joo.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #946 : 12.03.13 - klo: 20.36 »
Siis TÄH?? Saako tuollaisella aikuisten oikeesti ajella julkisella tiellä??? Kerran erehdyin kysymään naapuriltani joka on pykälät tunteva poliisi tuollaisen laillisuutta ja hän lupasi henkilökohtaisesti kirjoittaa mulle maksulapun jos tuollaisella ajelen.

Menee kuulemma maksuissa samaan kuin rekisteröimätön mopo, paitsi jos virkavalta tulkitsee moottorin tehon olevan mopon maksimitehoa suurempi määräytyy maksut rekisteröimättömän kevytmoottoripyörän mukaan joka taasen on pykälää mopoa kalliimpi.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #947 : 12.03.13 - klo: 21.04 »
Aika vähäsen sinne oli koskettu sisälle. Mutta Brice ei ollu koskaan tehofriikki joten ymmärrettävää että oli sellanen ku oli. Eikä tohon yli sadan kilon kuskaamiseen muutenkaan noita kanavia voi tehä samalla tavalla ku kauko-ohjattaviin.

Änkkärii en viitti ottaa pois käytöstä ku jos sen teen ni en mä sitä takas enää laittas ja sit joutus vaan kahnauksiin sinivuokkojen kanssa. Tota laitetta ku ei tulkita enää leluks vaan se on rekisteröimätön laite jolla ajetaan tiellä vähäisiä määriä. Joten turha kaivaa verta omasta nokasta. Eikai se 70 km/h mikään vaikee juttu olis saavuttaa, mutta edellinen potkis kulki jo 65 kilsaa tunnissa ja se ei ollu hirveen hauskaa enää. Sellasesta vauhdista ku tollasella lippaa t-paidassa ja sortseissa ni sattuu jo juhaa leukaan. Eikä näitä ajettaessa mitään kypäriä käytetä ellei sit just tee jotain nopeustestejä mitä juutuubi on pullollaan. Ku ei tartte kilpailla mihinkään ni ei tartte yrittää kiskoo viimesii irti. Kuriositeettina käyttötarkotuksesta voi esimerkiks heittää vaikka Järvenpään MopotShoun. Sinne on himasta 35km ja luotettavuutta pitää olla sen verta että sinne voi turvallisesti ja stressittä lähtee ajelemaan tolla ja tulla omin avuin takaski. Matkalla voi katella maisemia ja vaikka sytyttää röökin ajon aikana kärtsäämään huuleen. Tulis ny se kesä joooooo......ku muillakin rakennetuilla härveleillä pitäs päästä ajamaan. Huoh...


Ahum!!

Toki tiedän ettei nää pelit oo oikeesti tarkoitettu pitkille matkoille, enempi just tollasiin short to short pyrähdyksiin..
Mut toi sun peli on ehkä "ns" testokuurin nauttininut peli :tongue:
Kumi voisi jo tolla ottaa itteesä kun kaasua hiukan avaa.
EU maa kun Suomikin on, niin tolle on ihan turha toivoa rekisteröintiä, vaikka aika pirun hauska laite olisi.
Joskun olen F1 varikolla tollasia nähnyt..

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #948 : 12.03.13 - klo: 21.49 »
No kuten sanoin aikasemmin että mulla on näitä ollu kaksi ennen tätä ja jos vedän seittemääkymppiä vastaan tai tutkaan ja laite pitää vielä sellasta metelii että liikennemerkitkin kääntyy poispäin ni toki sheriffit on aika kiukkusia.

Mutta jos köröttelen kolmeakymppiä ja laite on hiljanen niin ovat vaan vilkasseet ja jatkaneet matkaansa. Ja sitä kolmenkympin köröttelyä kun tekee matalilla kiekoilla niin sitten kun tarttee "avata tulppaa" niin reserviä on paljon. Kokemusta on.
Just joo.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #949 : 12.03.13 - klo: 22.31 »
saakos noita suiomesta ostettuu? 4km duuni matka niin ois aika soiva peli siihen hommaan
TRKMANS racing

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #950 : 12.03.13 - klo: 22.41 »
Pari vuotta aiemmin sai vielä. Ei enää. Näille ei oo täällä oikein markkinoita. Nettimotossa oli näille jopa oma kategoriansakin, mutta sekin on poistettu. Eilen sieltä löyty pari jotain todella ihmeellistä ja susirumaa vehjettä, mutta rälläkkä ja migihän on keksitty. Davella on mukavasti osia tarjolla mutta tehoputkitarjonta on aika olematonta, tais olla enää yhtä mallia vaan tarjolla isompiin motteihin. Pienempiin (23-30,5) sit voi soveltaa mitä haluaa.
Just joo.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #951 : 13.03.13 - klo: 09.39 »
Tuollaisesta olen itsekin haaveillut kesäksi, kun tuo duunimatka on mahtavat 2 kilsaa niin hellepäivinä olis mukavaa matkantekoa.

Tosin mulla on jo kesäks hankittu ragtop avokupla jolla varmaankin tulee ne molemmat kesän hellepäivät ajeltua.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #952 : 13.03.13 - klo: 11.04 »
Näitten hyvä puoli on toi taittostonga. Toi jousen alla oleva putki vedetään jousta vasten ylös ja alla on nivel. Stonga taittuu tonne takalokarin päälle. Stongalle kun tekee pienen lukitustelineen vaakatasoon lukitsemiseks niin stonga toimii kantokahvana. Toi mun lauta painaa 17 kiloa tankki täynnä. Kokonaispituus on 106cm, akseliväliä en muutellu.
« Viimeksi muokattu: 13.03.13 - klo: 11.31 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #953 : 13.03.13 - klo: 11.40 »
Onhan noita potkulautoja jota voi rekisteröidä. Tosin kyllä sähkönä, mutta luulisi sen voivan muuttaa bensa käyttöseksi, kunhan huiput on 20km/h. http://potkulaudat.net/tuotteet.html?id=1/2 Kyllähän porukka mopoihinkin vaihtaa  sähkömoottorin bensan tilalle ja sitten vaan katsastusasemalle. Miksei se nyt sitten toisin päin vois toimia? Suomi on kyllä sellasia lakeja täynä, mikä voi estää tuonkin hauskuuden...

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #954 : 13.03.13 - klo: 11.43 »
on kyllä käynyt hyvä tsäkä kun ei ole sakkoa napsahtanut,toki jos se ei pidä kovaa ääntä,niin sähkömootoriks tuota äkkiä luulee,eiks ne kummiskin ole laillisia. ja kyllä komea kapistus! ihailen kyllä Jarin aikaansaannoksia.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #955 : 13.03.13 - klo: 11.49 »
Toiseen asiaan:

Kun tein Bajaani aikoinaan sen 37,7cc moottorin niin nyt tarvitsisin uuden pytyn siihen. Mottihan on siis kiinalainen CN35. Oma koneeni repäisi pytyn halki mutta alakerta säilyi täysin. Kaikki muu mulla olis valmiina ton hiilikuitu-Bajan ajoon saattamiseks.

Hölmö kun olin niin myin aikoinaan uuden varaosamotin pois...

Kiitos koivistonkylä.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #956 : 13.03.13 - klo: 12.29 »
Veikkaan ettei ihan helppo työ ole tohon pyttyä ettiä?
Ite etsin pari päivää 35-36cc konetta netistä, ja ei löytynyt.. :sad:
Tälläsiä löytyy mm alibabalta jne, mutt pitää sit ostaa useampi kuin yksi.
http://www.aliexpress.com/item/CYLINDER-KIT-FITS-ROBIN-SUBARU-NB411-DIA-40MM-FREE-SHIPPING-NEW-CYLINDER-PISTION-KITS-REPLACEMENT-PART/608387595.html

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #957 : 13.03.13 - klo: 12.40 »
Toiseen asiaan:

Kun tein Bajaani aikoinaan sen 37,7cc moottorin niin nyt tarvitsisin uuden pytyn siihen. Mottihan on siis kiinalainen CN35. Oma koneeni repäisi pytyn halki mutta alakerta säilyi täysin. Kaikki muu mulla olis valmiina ton hiilikuitu-Bajan ajoon saattamiseks.

Hölmö kun olin niin myin aikoinaan uuden varaosamotin pois...

Kiitos koivistonkylä.

tuo toinen motti on mulla nykyään(kiitos jarille :wink:)
vääntöähän tässä on ihan törkeesti.
toki vakiohan se ei ole,pientä koneistusta ja keventelemistä siellä täällä.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: JariV:n projekteja
« Vastaus #958 : 13.03.13 - klo: 12.50 »
Ot: mää sanon että moottori laudalla ei saa ajaa yleisellä tiellä.
Myös segway on sakkopeli varmana tietona, joten tuskin tuokaan.
/ Jere Siirilä

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #959 : 13.03.13 - klo: 13.08 »
Eli kuulostaa siltä, että tässä asiassa on kyse poliisien alueellisesta suhtautumisesta asiaan. Joten virallisesti on siis laitonta, mutta käytäntö vaihtelee paikkakunnittain.
Just joo.