Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346598 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #840 : 09.05.12 - klo: 15.52 »
Niin no, kaikki on suhteellista. Ei se mun mielestä ollu kallis ollenkaan. Mä halusin ton auton mutten epätoivoisesti kuitenkaan. En mä sen hintaa kuitenkaan halua sanoa koska se on mun ja Skunkworksin välinen asia.

Kyseinen kikotin oli vaan yks mun unelmista ja sain sen toteutettua. Tossa se seisoo vieressä. Sitä on kiva katsella ja suunnitella mitä teen sille. Ja jossain välissä sitten ajokaveritkin näkee miten se liikkkuu. Ja videoita tullaan ottamaan joten kaikki muutkin näkee. Tartteeko sitä muuta?
Just joo.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #841 : 09.05.12 - klo: 15.57 »
No ei varmaan alle kahden tonnin irronnut ? Laita nyt vähän perspektiiviä asiaan  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #842 : 09.05.12 - klo: 16.05 »
Vuonna 2009 sen hinta oli 10.000 USD. Toi on fakta joka löytyy netistä. En mä siitä tollasta summaa maksanut tietenkään. Enempää en tästä aiheesta halua puhua.
Just joo.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #843 : 09.05.12 - klo: 16.09 »
Eikös tuommosten uniikkien yksittäiskappaleiden tai muuten vaan kalliiden laitteiden kanssa ole olennaisinta se että varallisuus riittää hankintaan ja vielä sen lisäksi on varaa käyttää laitteita niin kuin ne on suunniteltu käytettäväksi  :grin: Tuosta ei mahda löytyä ilman mittaamista tarkempia mittoja tai muita teknisiä tietoja? Noiden putkirunkoisten harvinaisuus taitaa johtua yksinomaan siitä että sarjatuotantona valmistaminen on muilla rakenteilla helpompaa... tarvii siis tehdä itse  :roll:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #844 : 09.05.12 - klo: 17.09 »
Just näin.

Tän auton kohdalla totesin että tämä kannattaa ostaa ennemmin kuin tehdä kopio itse.
Just joo.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #845 : 09.05.12 - klo: 17.51 »
Vuonna 2009 sen hinta oli 10.000 USD. Toi on fakta joka löytyy netistä. En mä siitä tollasta summaa maksanut tietenkään. Enempää en tästä aiheesta halua puhua.

Wow  :cool:

No tämä riittää, kiitos.

Ei tähän liity mitään sen kummempaa, kuten sanoin antaa perspektiiviä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa lantimo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #846 : 17.07.12 - klo: 11.25 »
Saako se räpeltäjä näitä vehkeitä ajokuntoon, kun ei ajovideoita saada?

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #847 : 17.07.12 - klo: 13.25 »
Ei oo jaria näkyny pitkään aikaan missäköhän lie?
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #848 : 11.09.12 - klo: 07.27 »
Kesä meni lenättäessä lennokkeja. Ei ollut autoihin mielenkiintoa kun en jaksa ajaa niillä kesällä. Mutta nyt talvi on tulossa ja mun ajokausi siis ovella. Joten Skunkworks Super Sandrail pääsi työpöydälle eilen.

Siitä se lähtee. Ai mikä? No motti pois. Ja toista tilalle.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #849 : 11.09.12 - klo: 20.55 »
G460 Trevor Simpson -motti ulkona. Sovittelin jo RR BZM 50cc -moottorin paikoilleen ja menee sinne pikkuvaivalla. Painopisteen paikka funtsittava vielä. Sais sutia ja keulia sopivassa suhteessa. Motti ei ole lähtökohtasesti rc-versio vaan minimotoon tarkoitettu järeällä säätökytkimellä varustettu.
« Viimeksi muokattu: 19.12.13 - klo: 19.05 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #850 : 12.09.12 - klo: 12.03 »
Minkäslainen kytkin systeemi siinä on? Kuvaa? Itelle pitäs pikkuhiljaa saada kytkimeen jotain parannusta..
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #851 : 12.09.12 - klo: 13.25 »
Arkansas -merkkinen säätökytkin. Huomattavasti isompi kuin mikään rc-markkinoilla oleva kytkin.

http://www.minimotoscene.co.uk/forums/showthread.php?52744-New-BZM-Arkansas-Delta-clutches

Mullon siihen 100cc twiniin sovitettu toi 3-käpäläinen malli ja tossa portatussa 50cc BZM:ssä on 2-käpäläinen. Metallikengät on hyvät tässä tapauksessa kun niitä sovelletaan minimotopuolelta rc-puolelle. Eivät luista rc:n paljon kevyemmän ajovastuksen takia ja kestävät hyvin rääkkiä.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #852 : 12.09.12 - klo: 15.05 »
Ei taida tota helposti saada sovitettua mun bajan bzm mottiin vai ootko rakentanu jonku systeemin millä sopis? Kiinnostusta löytys  :smiley:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #853 : 12.09.12 - klo: 15.31 »
En oo ees aatellu moista konversiota, sori. Mulla kun ei ole tota rc-versiota tosta 50cc BZM:stä vaan RoadRacing-versio. Ehkä se onnistus mutta tila on todella kortilla. Bajaan mä sitä mottia suunnittelin alkujaan ja kyllä se Bajaan tolla isolla alakerralla sopii. Mutta nyt Bajoihini tulee muuta tekniikkaa.
« Viimeksi muokattu: 12.09.12 - klo: 17.56 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #854 : 12.09.12 - klo: 19.55 »
Beast, mitä se sun Bisse kiertää ajossa? Pyöriiks 15.000rpm?
« Viimeksi muokattu: 12.09.12 - klo: 20.07 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #855 : 13.09.12 - klo: 08.59 »
Ei oo tullu mitattua kierroksia mutta kyllä sen yli 15 pitäs pyöriä ja  pitäs olla jotain 16->  näin ainakin muitten mittailijoiden mukaan?
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #856 : 13.09.12 - klo: 11.19 »
Kiitti.

nyt tiedän millasii nopeuksii sopii odottaa tolta hiekka-autolta Bisse-koneen kanssa.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #857 : 13.09.12 - klo: 11.53 »
Sehän näissä koneissa on että välitystä voi vaihtaa vaikka pinioniks 28 je se vaan kiskoo niinku ei mitään, itellä on 24/50 ja nopeutta on mutta välitykset jää koneen tehojen takia luhyeks ja itse en voi laittaa  pidempii koska se syö kytkimen yhellä tankilla :D sun tapauksessa sä voit laittaa pitemmät välit kun sulla on parempi kytkin :)
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #858 : 13.09.12 - klo: 11.59 »
Joo,

mä aikoinaan varottelin Scottia MMR:llä kun ne alotti kehitystyön ettei ne tuu saamaan kytkimelle kestoa millään. Ei edes sillä niiden isommalla kytkimellä jonka ne nimenomaan suunnitteli Bajaa varten.

En mä aio laittaa mitään ihmeellisen pitkiä välityksiä, laskin että 110 km/h olis pauttiarallaa huiput nykysellä rengaskoolla ja 15k rpm. Riittää ihan hyvin.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #859 : 13.09.12 - klo: 12.49 »
Sen 70mm kytkimen pitäs toimia huomattavasti paremmin, mutta eivät ole saaneetsitä vielä myyntiin asti ainakaa 50 versioon normi koneellehan se sopii ja sillä maxit hemmolla hbffässä on se 70mm testissä 5kybäselle..  fs metalli palat toimii muuten hyvin mutta se kuumentaa alakertaa niin paljon että bensa höyrystyy ja esim. kellon laakerit keittää vaikka ois kuinka jäähdytetty  :sad: nyt itse testailen vakio paloja pyörimis suunta vaihdettuna että auttaako kuinka paljon  :huh:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #860 : 13.09.12 - klo: 12.51 »
Ajotapa vaikuttaa paljon. Ja suljettu kytkin ehdoton ei. Bissen oma kytkin on erittäin aukinainen plus vielä radiaalijäähdytetty ton lisäks.

Käy Kitkaliimaus OYssä laitattamassa sintteripinnat kenkiin. Se vois toimia. Vie sinne uudet kengät jotka ei oo käytetty ja sano niille et laittaa uudet pinnat. Kerro niile käyttötarkotus ja millasii ominaisuuksii haluut. Ne hoitaa loput. Sit laitat kiinni ja katot meneekö oikeeseen suuntaan. Toi on vähän hakemista, ei välttämättä osu heti oikein. Mutta niillä on paljon erilaisii materiaaleja, mm. prätkien RoadRacing -jarrupalamatskua. Se vois ehkä kestää kanssa.
« Viimeksi muokattu: 13.09.12 - klo: 12.56 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #861 : 13.09.12 - klo: 13.55 »
Loistava idea toihan mun pitääkin tehä ja mulla on valmiiks yhet uudet kengät joista toisesta on pinta irti  :azn:  eli niiden pitäs keksii kengät jotka kestää kulutusta ja ei tuota hirveesti lämpöä mitä ainetta sellanen sitten lie   :grin:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #862 : 13.09.12 - klo: 14.20 »
Lämpöö tulee kitkasta aina. Jos sulla ei oo avointa clutch carrieria autossas niin suosittelen että laitat. Ja samalla jäähdytetty kytkinkello.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #863 : 13.09.12 - klo: 14.23 »
On mulla tälläset systeemit
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #864 : 13.09.12 - klo: 14.30 »
Saisitsä laitettuu sen alumiinisen orkkistyylisen carrierin? Toi carrier tossa kuvassa on mun mielestä aivan liian umpinainen. Tai sit poraat ton järkevästi reikäjuustoks.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #865 : 13.09.12 - klo: 15.00 »
Meinasin avartaa tota kekemääni koloa lisää ja myös muista kohdista avata sitä koska nykyinen on omastakin mielestä liian umpinainen. Josko se siitä vähän helpottas  :smiley:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #866 : 15.09.12 - klo: 13.17 »
BZM on nyt naitettu Super Sandrailin vaihdelaatikkoon ja runkoon. Koko voimansiirto siis moottorista takapyörille saakka valmis. 2 ylimäärästä osaa piti koneistaa ja lisätä yksi tukilaakeri lisäksi. Välitysten vaihto helppoa, Bajan Turtle-pinjonit menee vaihtamalla. Nyt 17-piikkinen ja sillä pitäs tulla huippunopeudeks suunnilleen 110 km/h. Tää oli helppo juttu. Pakoputkee saakin sit miettii enemmän.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #867 : 15.09.12 - klo: 14.52 »
Guvaa?  :tongue:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #868 : 16.09.12 - klo: 08.36 »
All in good time...
Just joo.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n räpellykset (omia projektejani)
« Vastaus #869 : 21.09.12 - klo: 12.41 »
pic's or it did't happen.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-