Kirjoittaja Aihe: Kyosho = vikaa?  (Luettu 9362 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Touring-mies

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« : 01.04.03 - klo: 13.45 »
Tervehdys kaikille!

Olen lukenut viestejä polttis foorumista, ja silmään on pistänyt
eräs asia: Kyosho. Herää kysymys: Eikö Kyoshoissa ole muuta kuin vikaa?
Kahden Kyoshon omistajana voin sanoa ei näissä juuri muuta
ole... Milloin pitää viilata diffin rattaita, narustartti pitää pistää atomeiksi
kolmen ajon jälkeen, polttoaineet suihkuaa ryyppy napin vierestä pihalle,
liukulaakereita saa vaihtaa jatkuvasti, vetarit ei pysy paikoillaan,
kone ei lähde käyntiin vaikka mitä tekisi, ja jos sen saa käyntiin niin
ainakaan se ei tyhjäkäyntiä käy kuin sen verran että juuri saat kopan
kiinni.... Ja sama homma alusta.....
Varaosiin kun on parin Kyoshon verran rahaa, kannattaa miettiä parempia
vaihtoehtoja. Ainakin minä mietin.
Ostin MugenSeikin MSX-3:n pari
kuukautta sitten ja olen ollut positiivisesti yllättynyt Mugenin laadusta.
Auto ( 1/10 4WD touring polttis ) maksoi ilman radiota 285 eur,
hinta sisältää autoon kuulalaakeroinin, öljyiskarit, Novarossin 2.11 cc
narustartti koneen ( mikä muuten toimii! ), säädettävän alustan,
CNC-jyrsityt diffit ja ties mitä. Tyhkäynti seoksen voi myös säätää, eli
moottori käy tyhjäkäyntiä tosi pitkään. Esim. Kyoshon GT/GX
moottoreissa ei tätä ominaisuutta ole, jos kone käy hyvin kierroksilla
niin tyhjäkäyntiseos on takulla liian rikas.....
Keppiveto löytyy myös Mugenista, eli auto sopii myös parkkipaikka
skaboihin.
Tosi nopea verrattuna Kyoshon Pureteniin ( vastaavan hintainen), noin
kolmin kertainen tehoero! Eikä ainuttakaan vikaa!

Luopukaa Kyoshoistanne, ihmissuhteetkin paranevat huomattavasti,
kun ei tarvi tulla naama mutrussa radalta kotiin...

En tietenkään väitä että Kyoshon kaikki tuotteet olisivat huonoja,
puhun vain mid-price vehkeistä, joihin normaalilla ihmisellä on varaa.
Esim. Landmaxista ja Infernosta jotka maksaa pirusti olen kuullut
pelkkää hyvää.

Ottakaa ihmiset kantaa!

Kevät terveisin,
TMI Johannes Thelen

Edit: Jätetään voimasanat taas kerran pois. Otsikon valintakin on hieman kyseenalainen. Syy Kyoshon "maineeseen" liittynee osin siihen että niitä myydään eniten ja erityisesti halvempia malleja aloittelijoille. Forumi on tarkoitettu ainoastaan yksityishenkilöille joten mainokset pois.
Ja miettikää vielä mitä haluatte laittaa noihin allekirjoituksiin. Terv. Ylläpito
RC-autoilu on parempaa kuin heteroseksi!

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #1 : 01.04.03 - klo: 14.24 »
ja ylläpidolta varmaan voi ostaa erikseen mainostilaa?  :roll:
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #2 : 01.04.03 - klo: 14.26 »
hohhoijaa..
EuroRC / TEK

Poissa Touring-mies

  • Tulokas
    • Profiili
Joooooo.... Mutta se ei ole mainos....
« Vastaus #3 : 01.04.03 - klo: 14.37 »
Se ei ole mainos, haluan vain jakaa oman kokemuksen muitten kanssa.
Hyviä autoja löytyy Suomesta vaikka millä mitalla, esim. Sandersonalta
HoBao:t, Hobbylinnasta HPI ja Traxxas.

Mites kävi Kyoshon Infernon kun HoBao Hyper 7 tuli markkinoille! Hinta putosi Infernolla n. 30%. Ja miksi? Koska HoBao Oli parempi ja tosi paljon halvempi!
Kyosho on vain saanut yli otteen Suomesta pelkästään Aku Ankan
takana mainostamalla. Kaikki haluaa Kyoshoa koska sitä on kaikilla.
Olkaa erilaisia ja ostakaa jotain muuta. Eihän kaikki pukeudu Diesel tai Fila kuteisiin.

Terveisin
TMI Johannes Thelen
en jaksa kirjoittaa yhteys tietoja, katso ylhäältä :D
RC-autoilu on parempaa kuin heteroseksi!

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #4 : 01.04.03 - klo: 14.39 »
kerroppa missäs radalla olet tämän mainitsemasi kahden kuukauden kokemuksen ajanut?  :lol:

ainakin täällä suomessapäin kun on tuota lunta ollut vielä sen verran etten itse ole päässyt polttisradoille päristelemään..

No, kukin tyylillään, tuo vain ei ole kaikkein tehokkain keino myydä yhtään mitään.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Touring-mies

  • Tulokas
    • Profiili
Jaa missä?
« Vastaus #5 : 01.04.03 - klo: 14.47 »
Meillä päin ei ratojen puute haittaa! Jäärataa pääsin ajamaan( Homemade nasta )
parisen viikkoa, asfatti on ollut esissä jo piiiiiiitkän aikaa etelässä.
Meitä parkkipaikka skabattajia ei säät haittaa, servoja joutuu kylläkin ostamaan....

Kun ei ole remmivetoa niin ei se ihan tarkkaa ole missä ajaa.... :D

Muuten, jäärata luokka pitäisi saada Suomeen ( luistinradat käy mainiosta.... ), talvi on liian pitkä ilman RC-vehkeitä....

Terveisin,
TMI tiedät kai jo kuka, ja jos et tiedä katso ylhäältä.
RC-autoilu on parempaa kuin heteroseksi!

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #6 : 01.04.03 - klo: 14.52 »
mä asun helsingissä, ehkä kymmenen kilometrin päässä keskustasta...
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #7 : 01.04.03 - klo: 14.55 »
en oikee osaa suhtautua.. pitäsköhän tässä itkeä vai nauraa?

-Tiedätte kyllä kuka-
EuroRC / TEK

Poissa Touring-mies

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #8 : 01.04.03 - klo: 14.55 »
Muuten radoista sen verran että itselleni valmistuu oma Crossi-rata Okeroisiin tarkemmin Lahteen, kesän alusta, eli tervetuloa kaikki jotka saviradalla pystyvät ajamaan! Itsekkin tarvisin 1/8 Buggy:ä, käytettyä,
eli tarjouksia voi laittaa sähköpostiin.
Touring miehille ilmeisesti Lahteen kai saadaan rata kai kesäksi, vanhan hesan tien varteen, näin olen kuullut...

Terveisin
TMI Tiedät jo
RC-autoilu on parempaa kuin heteroseksi!

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #9 : 01.04.03 - klo: 14.58 »
Vanhan Hesan tien varteen on suunnitteilla crossirataa ja sekin ratkeaa tän kuun puolivälissä.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Touring-mies

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #10 : 01.04.03 - klo: 15.02 »
Niin eikö sinnekään tule asfalttirataa? Se on sitten takaisin Prisman parkkipaikalle.....
Tai ostamaan sitä yks'kasi buggyä.....
RC-autoilu on parempaa kuin heteroseksi!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #11 : 01.04.03 - klo: 16.02 »
Minäkin voin sanoa kahden Kyoshon kokemuksesta jotain, mutta ne ovat täysin päinvastaisia kuin Touring-mies sanoo. Itselläni on kaksi semmoista "mid price" luokan vehjasta. Hyvin on toiminut kaikki, eikä moitittavaa juuri löydy, paitsi varaosien hinnoista. Asiantuntevaa palvelua olen saanut Kyosho liikkeestä, josta ostin autoni...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #12 : 01.04.03 - klo: 17.52 »
Mulla ei ole ollut mitään suurempia harmeja kyoshon autojen kanssa. Baja-beetlestä meni sähköstartteri mutta se on normaalia.. kaverin Tracker on kanssa toiminut hyvin noin viisi vuotta, muutaman kerran on diffin rattaat vaihtanu ja joitakin tukivarsia normaalien kuluvien osien lisäksi.. Oikeastaan mulla ei ole ollu minkään merkkisten autojen suhteen huonosta laadusta johtuvia ongelmia.

Otsomaani

  • Vieras
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #13 : 01.04.03 - klo: 18.17 »
Ei mullakaan ole ollut Kyosho Lazerissa mitään vikaa. Aikamoista mainostamista kyllä :roll: .

Poissa Touring-mies

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #14 : 01.04.03 - klo: 20.39 »
Itselläni puretenissä on ollut vikaa ihan tajuttomasti, sandmasterissa samoin aikoinaan ( ilmeisesti olen extreme käyttäjä  :mrgreen: ).
TR-15 on ollut kaverilla jonkun aikaa, pieniä vikoja
lukuunottamatta se on kylläkin toiminut. 15:nen perustuu kylläkin
pikku Infernoon, eli siinä sen salaisuus
Mutta se moottori...
Sellainen kuva jäi että vanhempi GT kone oli parempi
kuin nykyinen GX.
Kyoshon koneet ei käy tyhjistä, se on ihan fakta.

Tällä hetkellä juuri rukaan Kyoshojani yhteen,
10:n alusta ja diffit, Sandmasterin fillarit ja takatasauspyörästö
keskidiffiksi. Kaiken kruunaa Novarossin Hardblack kisa 2,5.

Mutta kertokaas joku, uskallanko myydä yhdelle kaverille pari kipaletta
Baja Beetle:ä mökki suditteluun. Onko niin varma vehje että uskaltaa
myydä aloittelijalle?
RC-autoilu on parempaa kuin heteroseksi!

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Re: Jaa missä?
« Vastaus #15 : 02.04.03 - klo: 13.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Touring-mies"
...talvi on liian pitkä ilman RC-vehkeitä....


talvisin ajetaankin sisällä mattoradoilla

Poissa @rcman@

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcman1000/rc.html
Re: Jaa missä?
« Vastaus #16 : 02.04.03 - klo: 13.59 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Lainaus käyttäjältä: "Touring-mies"
...talvi on liian pitkä ilman RC-vehkeitä....


talvisin ajetaankin sisällä mattoradoilla



mut ei ajeta polttiksilla.

Poissa Touring-mies

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #17 : 02.04.03 - klo: 14.33 »
Juu, mattorataa ajetaan...
Mutta talvella peltiruuvit sopivasti rälläköitynä vanhoihin kesägummeihin ( pito on muuten aika uskomaton jäällä! ),
pipo päähän, RC-polttis kainaloon, jääradalle esim. joet on hyviä paikkoja,
pelit käyntiin ja eiku nauttimaan!
On muuten tosi kivaa puuhaa vetää nelikko touringilla sladissa!
Haittapuolena vain että servojan potikat mennä, tätäkin voi estää
jättämällä auto eteiseen pakkaseen talvella, niin ei tarvi jatkuvasti ostaa
servoja.....
Harrastajien puute kyllä vaivaa tätä touhua, johtuuko kylmästä?
RC-autoilu on parempaa kuin heteroseksi!

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #18 : 02.04.03 - klo: 15.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Touring-mies"
Kyoshon koneet ei käy tyhjistä, se on ihan fakta.


Ainenkin minun kyosho koneet käyvät hyvin tyhjäkäyntiä... Myös omistamani kyoshot ovat palvelleet todella hyvin.
Ite olen ollut tyytyväinen Kyoshoon.
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Mika R

  • Vieras
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #19 : 02.04.03 - klo: 15.59 »
Olen tässä aktiivisesti lueskellut jenkkilehtiä ja kyllä Kyoshon GS-15R saa ihan positiivisia kommentteja vaikka tokihan se luokitellaan sport level moottoriksi. Itse en suinkaan pidä sitä ihan yhtä hyvänä kuin O.S.:ää, mutta kyllä sen säätöihin sain ja auton kulkemaan. Nyt kun touring-miehen kommentteja katsoo, niin mikähän niissä Koshoissa nyt sitten olikaan niin huonoa, kun TR-15, Infernot, LandMaxit ym pelit tuntuvatkin toimivan ihan ok. Itselläni on pari Superia ja hyviä nekin.

Tietysti on kiva kuulla mitä hyvää ja hienoa on muissa merkeissä kuten tässäkin tapauksessa mutta vertailemaan ihan noin rankasti en lähtisi. Hyvä sinänsä että nyt forumissa on yksi Mugen omistaja lisää, joten saamme varmasti näköalaa noihin asioihin esim mahdollisten ongelmien ilmetessä eiks niin.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #20 : 02.04.03 - klo: 16.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Touring-mies"
Kyoshon koneet ei käy tyhjistä, se on ihan fakta.


Hitsi. Älä vain kerro sitä tolle mun gs15r koneelle, se ei selkeesti tiedä sitä.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Touring-mies

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #21 : 02.04.03 - klo: 20.37 »
Jaaha, ilmeisesti minulla ja kavereillani olleet Kyoshot ovat kaikki maanantai
kappaleita, sillä mikään näitten moottoreista ei pelaa niin kuin
pitää. Eikä kaikki autoistakaan. Ainakaan Pureten x 2 eikä Sandmaster
Paketista kun laiteen ottaa, vehje toimii noin litran ajot, ja sitten alkaa...
Moottorit käyvät ihan miten sattuu, siihen vaikuttaa tankissa olevan
satsinmäärä, ilmeisesti myös kellonaika, viikonpäivä ja kuunkierto.
Seos vaeltaa laidasta laitaan rikkaalta laihalle.
Säätäjistä tämä ei ole kiinni, sillä käyttäjät ovat kaikki autoalan ammattilaisia ( ei siis mitään mopopoikia tai "mustatuntuu"-harrastajia"
Tämä ei ole Kyoshon maineen mustamaalausta, mutta N:llä-alkavan moottori
valmistajan tuote käy niinkuin pitää, on monta kertaa tehokkaampi kuin
GT-12/GX12 ja vielä tehokaampi kuin erään valmistajan GS15. Ja kone
2.11cc, ja muuten tarvi vaihtaa mukia/mäntään kerran kesässä...niinpä....
Ehkä täällä porukka ajaa niin vähän autoillaan ettei vikoja ilmene,
tai sitten niitä pidetään kuin kukkaa kämmenellä.
Itse ajan omilla autoilla 0.5-2 litraa viikkoon ( en suosittele kellekään, etenkään jos on tyttöystävä, minulla on........... ), ja ihan missä vaan,
eli vehkeet kuluu.

Lelut ja miesten vehkeet ( ei ne vehkeet ) erikseen.
RC-autoilu on parempaa kuin heteroseksi!

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #22 : 02.04.03 - klo: 20.44 »
Mulla edellinen Kyosho on yli 10 vuoden takaa (Tomahawk) ja nyt on taas, tosin polttis tällä kertaa - Inferno 7.5 sport. Ja molemmista on jäänyt hyvä mieli. Tossa Infernossa tuli O.S. kone mukana, joka toimii ja potkii hyvin. Semmosta kuvaa mulla Kyoshosta.
Power-Save-Racing Team

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #23 : 02.04.03 - klo: 20.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Touring-mies"
Jaaha, ilmeisesti minulla ja kavereillani olleet Kyoshot ovat kaikki maanantai
kappaleita, sillä mikään näitten moottoreista ei pelaa niin kuin
pitää. Eikä kaikki autoistakaan.



Jotenkin alkaa herättämään kysymyksiä enempi käyttäjien toimivuudesta kuin autojen..  :roll:
EuroRC / TEK

Otsomaani

  • Vieras
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #24 : 02.04.03 - klo: 20.54 »
Lainaus käyttäjältä: "N|ko"
Lainaus käyttäjältä: "Touring-mies"
Jaaha, ilmeisesti minulla ja kavereillani olleet Kyoshot ovat kaikki maanantai
kappaleita, sillä mikään näitten moottoreista ei pelaa niin kuin
pitää. Eikä kaikki autoistakaan.



Jotenkin alkaa herättämään kysymyksiä enempi käyttäjien toimivuudesta kuin autojen..  :roll:


Heh!
Tosin joskus RC autojakin pahoinpidellään :( .

Poissa Eightball

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #25 : 03.04.03 - klo: 16.17 »
RC_Seniori <--- Jep! Olen samaa mieltä, O.S onkin eliitti kone. Pakko kumminkin olla samaa mieltä osittain ton Thouring-miehen kanssa. Mitä sivusta olen katellu niin noi kyoshojen hinnat on ainakin ollut enemmänkin kuin paljon. Mikä laatuun tulee niin luulisi niiden pystyvän samaan mitä muillakin valmistajilla on. Kaippa hinnat tulee varaosien suhteen kohta alemmas kun alalla on varteenotettavia kilpailevia laitevalmistajia.

Kerran yks kaverin Kyosho mp5:nen karkas hallinnastaja meinas ajaa urku auki meikäläisaen päälle. (että semmosia ne on  :wink:  )

 :twisted: vihaako kyoshot lahtelaisia?  :twisted:
ottia tuota

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #26 : 03.04.03 - klo: 18.04 »
Kyoshon motteja ei saa verrata ns. moottorivalmistajien motteihin. Kyosho on tehnyt mottinsa perusmoottoreiksi, joilla pitkäikäisyys on tärkeämpi asia kuin pari tuhatta kierrosta + 0,42 heppaa enemmän.

Ei Kyoshot kyllä ongelmittomia ole, mutta eiköhän ensikertalainen saa kaikkia moottoreita käyttäytymään vähintäänkin oudosti.

Toi moottorijuttu on vähän sama asia kuin alkaisi vertailla laitettua ym. viritettyä henkilöautoa nimenomaan kilpailuun tarkoitettuihin urheiluautoihin.

Näin olen asian ymmärtänyt.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #27 : 03.04.03 - klo: 21.30 »
ZZS, taisitpa laskea 1 - 0,68 = 0,42. Ihan oikein mutta itse asiassa O.S. :ssä oli ne 0,68 ja Kyoshossa 1, joten kommenttisi logiikka ei mennyt ihan kohdalleen. Tolla halusin siis sanoa ettei annetuilla teholuvuilla ole oikeasti merkitystä (O.S. CV ei muuten ole kireä kisamotti vaan vastaa tavallaan GS15R:ää).

Kyosho on fine, mutta kyllä alottelijallekin sport levelin O.S. on helpompi. Toki, kun Kyoshon ajaa huolella sisään, sen saa kulkemaan (esim GS15R).

Tärkeintä tässä Kyosho keskustelussa tuskin kuitenkaan ovat
moottorit vaan autot. Minä pidän omistani, mutta totta puhuen ne ovat enemmänkin high-end autoja. Nyt jos ostaisin touring auton niin se luultavasti olisi Asson NTC3 tai Kyoshon V-One-R. Omien autojeni hankinnasta on jo parisen vuotta ja vielä ehjänä ovat kovien mällienkin jälkeen; itse asiassa mitään ei ole oikeastaan hajonnut paitsi koreja useampi. Niin ja tietysti renkaita on mennyt tusina.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #28 : 03.04.03 - klo: 22.17 »
Kyoshon autoista 70% on leluja!
täysii

Mika R

  • Vieras
Kyosho = vikaa?
« Vastaus #29 : 03.04.03 - klo: 22.31 »
No Feenovi - eikai nyt sentään ?! vai tarkoitiko suhteessa olemassaolevien (ostettujen) autojen määrään ..  8)

Eiks se oo niin, että polttispuolella on pari "lelua", Alpha, Mega Force, Baja Beetle (ja vastaavat) ja sitten ehkä toi TR-15, joista viimeisin kelpaa monelle ihan vakavasti otettavaksi autoksi.

Ultimaa (ST ja Buggy) en tunne, mutta tuntuu että jenkeissä niillä ajetaan oikein kisaakin. Okei, monista autoista on tullut halvempi "sport" -malli, joten jos ne lasketaan mukaan niin lista taitaa olla pidempi.

Kyllä kai loput on kuitenkin ihan täysverisiä RC autoja kuten V-One, FW04, Mad Force, Inferno/MP 7.5, LandMax II ja F2001.