Pitää varmaan nyt pistää raportteja tuosta uudesta takasiivestä minkä juuri autooni asensin. Se näytti kestävän noin tunnin ajoa, kunnes lähti halkeamaan taas tuolta takakulmasta. Omasta mielestäni kaadoin autoani paljon vähemmän kuin kanssaajajani Turun RC-areenalla. Pistääkin ihmettelemään että miksi tuonne takasiiven takakulmaan tehdään valussa noin jyrkkä kulma. Nimittäin jos se kulma olisi jouhevampi niin se kestäisi taatusti enemmän iskuja. Tällä hetkellä se luo vain jännityskeskittymän josta siipi lähtee jossain vaiheessa varmasti repeämään. Pitää varmaan jostain metsästää sitä lasikuituteippiä ennen kuin siipi repeää lisää .
Edellä olenkin maininnut että leikkaa sen mutkan selvästi loivemmalla linjalla niin siiven kestävyys paranee.
Ja lasikuituteippi tosiaan parantaa siiven kestävyyttä moninkerroin kun sitä laittaa jo uutena kohtiin mistä siipi yleensä hajoaa.
Jälleen tuosta siiven sijoittelusta.
No kyllähän iskaritorneja on katki saatu durgasta vaikka kuinka.
Siiven sijoituksella ei kyllä ole ollut mitään tekemistä asian suhteen.
Lexansiipi joustaa niin paljon että se ei todellakaan hajoita tuota vakiotorniakaan vaikka olisi miten sijoitettu.
Kun torni hajoaa, se on huonoa tuuria ja sillon torni on saanut tärskyn.
Lexansiipi ainoastaan pehmittää iskua joissain tilanteissa, ottaen ensin iskua vastaan ja joustaen.
Mutta tuo että torni menee siiven takia katki on täysin höpöhöpöä.
Vakio takatornista kannattaa dremelöidä päät pois... Eli siten että jäljelle jää vain 2 iskarin kiinnitysreikää.
Parantaa kestävyyttä merkittävästi, kun ei ole pitkät lirpakkeet ottamassa jokaista pientäkin kaatoa vastaan.
Ps: kannattaa ottaa huomioon että tuossa ooplenkin jutussa ainoastaan spekuloitiin tuota asiaa.
Ja varsinkin... Siinä on ihan vakio durga.
R mallissa on kuituvahvistetut tornit jo vakiona ja suomessa myydään ainoastaan näitä vahvistettuja torneja.
Kestävyys on eri luokkaa kuin noilla vanhoilla ihan vakio muovisilla.... ja varsinkin kun leikkaa turhat pätkät pois.
Esim ari on leikannut päät pois, eikä sen jälkeen ole hajoittanut yhtäkään tornia enää koskaan... vaikka siipikin on nimenomaan tuossa tornin päällä kuten ooplen kuvissa.