Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 528109 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veskuvaan

  • Veteraani
    • Profiili
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Pietari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1021 : 27.01.10 - klo: 19.48 »
Jahaps. Oon tässä jo tovin seurannu ihan vaan sivusta tätä teidän keskustelua. Ketju on aika pitkä jo, ja alusta aloitin lukemaan.
Huomasin ohimennen pari hassua juttua.
1. Melkein jokaisella sivulla joku kysyy "mitä hopuppeja tarvii hankkia", joillain sivuilla jopa moneen kertaan.
2. Yhtä usein joku kyselee eri versioiden eroja, mutta hyvin ootte jaksaneet vastailla näihin sen kummemmmin turhautumatta.

Mutta asiaan.
Suuresti mietityttää, että mihin tarkotukseen pirssi on alunperin kehitelty. Kun ei sillä vissiin juuri voi asfaltilta poistua, paitsi vielä tasaisemmalle alustalle, ja silti sitä markkinoitiin kaikenlaisilla rallikoreilla. Toisaalta se ei ilmeisesti ole myöskään mikään turisti tai drifteri, ainakaan ilman suuria investointeja, joilla olis kannattanu heti ostaa joku parempi ratahirmu. Ihmetykseni on suuri :D

Auto pirulainen on vain silti kovasti alkanu kiinnostaa. En lähde kysyyn mitä hopuppeja suositellaan, en myöskään kysy mallien eroja.
Kysyn siis että kannattaako maksaa 60e "osittain kasatusta ajamattomasta" 01:stä. Semmonen olis foorumilla myynnissä, mutta ei sisällä renkaita eikä koria. Tuskin on kauheesti sähköjäkään. Ne sinne olis varmaan joka tapauksessa tullut vaihdettuakin.

Tarkotuksena olis pääasiassa kaahata/drifailla sillä asfaltilla kesäisin, mutta hauskaa varmaan olis myöskin karkeilla renkailla tasaisella lumella.
Asfaltin ulkopuolella ajellaan sitten 4wd-buggylla.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16

Poissa Veskuvaan

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1022 : 27.01.10 - klo: 20.13 »
...Kysyn siis että kannattaako maksaa 60e "osittain kasatusta ajamattomasta" 01:stä...

itse voisin maksaakkin jos hintaan sisältyy kuulalaakerit
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1023 : 27.01.10 - klo: 20.18 »
No niin oon minäkin lukenut ketjun läpi ja tilasin jo tuollaisen Subaru TT01-E:n mutta tilausstatus peruttu. Se oli ehkä hyvä kun ei tuosta ralliautoa saa kuin paljon tekemällä. Mutta hyllynkoristeen kylläkin. Kaikki "makeet" korit sopii heittämällä ja joskus hyvillä kesäkeleillä voi jopa parkkiksilla/tattarilla kokeilla. Hinta on Kiinassa poskettoman halpa, alle satku himaan jos ei jää tulliin.

Tästä ketjusta on jääny sellanen kuva että perusmalli on huonolaatunen muoveiltaan ja ei sisällä mitään kivaa.
D versiossa on öljyiskarit ja kuulalaakerit sekä kireempi harjakone & drifting renkaat. (ehkä vaatii alumoottoripukin, kun on huonolaatuisesta muovista tehty ja alukardaanin)
E-malli näiden jo ostaneiden mielesta vaatii ainakin kuulalaakerit, alukardaanin päineen  eikä juuri muuta.
Mutta jo hinnan perusteella voi päätellä että mikään kisalaite ei ole kyseessä.

Ja joo tää kommentti on tän ketjun puheiden perusteella, mitään kokemusta laitteesta ei ole, mutta lukemalla oppii..hehehee

Olenko sisäistänyt oikein vai menikö paljon pieleen :lol:
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1024 : 27.01.10 - klo: 21.19 »
Itse tt-01D mallin omistaneena (5700 mamba max combolla ja 8 kennon nimh akuilla) phascarinkiä niin paljoa ajaneena on sanottava että D- malliin ei tarvitse kuin alumiini/hiilari kardaanin, muut palikat kyllä kestää(siis ajoa, ei kovia osumia).

Vakiokeppikin toimii normikoneilla/6 kennon nikkeleillä.

Varmasti on radalle/driftinkiin/ralliin parempiakin autoja, tähn hintaan vaan vaikea parempia hommata.

Omani möin aikoja sitten pois kun offipuoli rupesi kiinnostamaan. Nyt kiinnostaa dfo3 ra malli, ja sellaista suosittelen tt:n sijaan jos haluaa soralle mennä. Asfaltille ja hiekallekkin tt01 menee hyvin(pienin muokkauksin,mm maavaran lisäys dremelin avulla).

omallani kyllä pikkumuokkauksilla vedin hiekkapintaisilla urheilukentillä hyvää sladia.(katso http://kuvablogi.com/blog/4540/12/ jos lisäkuvia alustamuokkauksistani kaipaa)
allekirjoituksen yt linkistä löytyy tt videoita rallista tattikselle.
« Viimeksi muokattu: 27.01.10 - klo: 21.26 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1025 : 27.01.10 - klo: 21.53 »

Auto pirulainen on vain silti kovasti alkanu kiinnostaa. En lähde kysyyn mitä hopuppeja suositellaan, en myöskään kysy mallien eroja.
Kysyn siis että kannattaako maksaa 60e "osittain kasatusta ajamattomasta" 01:stä. Semmonen olis foorumilla myynnissä, mutta ei sisällä renkaita eikä koria. Tuskin on kauheesti sähköjäkään. Ne sinne olis varmaan joka tapauksessa tullut vaihdettuakin.

Tossa vähän osviittaa siitä hinnasta
http://global.ebay.com/Tamiya_58323_Schnitzer_BMW_M3_Sport_Evo_WESC_TT-01_/350283764568/item
Siitä voit päätellä itse.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1026 : 27.01.10 - klo: 22.34 »
Ostin Graupnerin Ultramat 8 laturin. Mitäs tuosta pitää valita jos normaalia 6kennosta nimh akkua lataa "Charge current 0.5a, 1.5a tai 3.0a? "Delta peak mv/cell 5, 10 ,20? Auttakaa avutonta  :grin:

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1027 : 27.01.10 - klo: 22.39 »
Ostin Graupnerin Ultramat 8 laturin. Mitäs tuosta pitää valita jos normaalia 6kennosta nimh akkua lataa "Charge current 0.5a, 1.5a tai 3.0a? "Delta peak mv/cell 5, 10 ,20? Auttakaa avutonta  :grin:

Sopisi varmaan akut ja laturit osioon paremmin  :wink:, mutta laita akun kapasiteetin mukaan.

eli 3000mAh akulle latausvirraksi 3.0A ja niin edelleen(akun ohjeissa voi olla tästä poikkeavaa infoa) . pienempää latausvirtaa voi surutta käyttää,suurempaa akun ominaisuuksien ja omien hermojen mukaan.

Delta laita 03-05 aluksi, jos ei akku lämpene niin voi hieman nostaa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1028 : 28.01.10 - klo: 09.38 »
Älä laita iskareihin mitä sinne ei kuulu laittaa, vaan käytä RC-iskariöljyjä.

Ethän pese 1:1 autoakaan fairylla, ja astioita autoshampoolla?

Itse asiassa Fairy toimii autonpesussa erinomaisesti. Kuten myös mp:n.  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1029 : 28.01.10 - klo: 12.36 »
Nyt on auto kasattu. Mikäköhän tuossa on, kun kytken virrat niin servo kääntyy ihan ääriasentoon ja vastaanottaja välkyttää punasta valoa. Eikä saa mitään eloa vaikka ohjekirjan mukaan yrittää ottaa kontaktia radiolla. Nopari on ch2, servo ch1.

Kuva autosta:


Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1030 : 28.01.10 - klo: 12.53 »
Älä laita iskareihin mitä sinne ei kuulu laittaa, vaan käytä RC-iskariöljyjä.

Ethän pese 1:1 autoakaan fairylla, ja astioita autoshampoolla?

Itse asiassa Fairy toimii autonpesussa erinomaisesti. Kuten myös mp:n.  :mrgreen:

Eipäs eksytä nyt aiheesta....

Poissa Ro||e

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1031 : 28.01.10 - klo: 13.01 »
Eipäs eksytä nyt aiheesta....

Samoin.

Nyt on auto kasattu. Mikäköhän tuossa on, kun kytken virrat niin servo kääntyy ihan ääriasentoon ja vastaanottaja välkyttää punasta valoa. Eikä saa mitään eloa vaikka ohjekirjan mukaan yrittää ottaa kontaktia radiolla. Nopari on ch2, servo ch1.

Ootko servon keskittäny ja konffannu ohjaimen ja noparin
Tamiya TT-01D
RX-7 koppa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1032 : 28.01.10 - klo: 13.12 »
Ohjaimen ja noparin konffaus tuskin auttaa...

Ohjaimen ja vastari täytyy naittaa keskenään.

Ilmeisesti mikään ei muutenkaan toimi...
eli jos painat kaasua níin auto ei kassuta, ratista kääntämällä renkaat ei käänny???

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1033 : 28.01.10 - klo: 13.28 »
Ohjaimen ja noparin konffaus tuskin auttaa...

Ohjaimen ja vastari täytyy naittaa keskenään.

Ilmeisesti mikään ei muutenkaan toimi...
eli jos painat kaasua níin auto ei kassuta, ratista kääntämällä renkaat ei käänny???

Noniin. Onnistuihan se. Piti painaa vastaanottajasta nappia pohjassa ja käynnistää auto. Tuota ei mielestäni ohjekirjassa kerrottu. Nyt ongelmana että ohjaus on aivan oikealla eikä käänny vasemmalle kuin noin sentin. Servo vaan surisee. Auto toimii eteenpäin ja taaksepäin hyvin.

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1034 : 28.01.10 - klo: 13.35 »
ootko koittanu säätä ohjaimesta sitä trimmiä?
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1035 : 28.01.10 - klo: 13.41 »
Ota servosaveri/varsi irti ja laita radiosta trimmit 0 asentoon, sen jälkeen virrat päälle jotta servo keskittyy. Sitten pyörät suoraan ja osat kiinni.

Varmista ett akussa on virtaa .

Olikos servo uusi / laadukas, ettei vaan rattaat rutise?

AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1036 : 28.01.10 - klo: 13.47 »
Ota servosaveri/varsi irti ja laita radiosta trimmit 0 asentoon, sen jälkeen virrat päälle jotta servo keskittyy. Sitten pyörät suoraan ja osat kiinni.

Varmista ett akussa on virtaa .

Olikos servo uusi / laadukas, ettei vaan rattaat rutise?



tuolla tyylillä asia hoituu ja sit loppu säätö trimmeillä, ja jos ohjaus servo on acomsin 2.4g radion mukana tullut niin on aika mitään sanomaton, menee kyllä drifti renkailla mutta jos laitat tuoring kumit alle niin pito on jo sen verran kovempi että vaatii servolta enempi voimaa.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1037 : 28.01.10 - klo: 14.08 »
Ota servosaveri/varsi irti ja laita radiosta trimmit 0 asentoon, sen jälkeen virrat päälle jotta servo keskittyy. Sitten pyörät suoraan ja osat kiinni.

Varmista ett akussa on virtaa .

Olikos servo uusi / laadukas, ettei vaan rattaat rutise?



Kokeilempa kohta. Akussa on virtaa. Servo on acomsin.

Nappasin servon irti ja kokeilin ilman että se on missään kiinni. Servo kääntää alussa itsentä aivan oikealle, eikä radiosta trimmaamalla saa servoa liikkumaan kuin 0.5 hampaan väliä oikealle. Mikäköhän tuossa mättää?
« Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo: 14.24 kirjoittanut juust0_ »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1038 : 28.01.10 - klo: 14.12 »
Ohjaimen ja noparin konffaus tuskin auttaa...

Ohjaimen ja vastari täytyy naittaa keskenään.

Ilmeisesti mikään ei muutenkaan toimi...
eli jos painat kaasua níin auto ei kassuta, ratista kääntämällä renkaat ei käänny???

Noniin. Onnistuihan se. Piti painaa vastaanottajasta nappia pohjassa ja käynnistää auto. Tuota ei mielestäni ohjekirjassa kerrottu. Nyt ongelmana että ohjaus on aivan oikealla eikä käänny vasemmalle kuin noin sentin. Servo vaan surisee. Auto toimii eteenpäin ja taaksepäin hyvin.

Kerrotaan kyllä.
Olisko ihan jopa ekalla sivulla.
Tiedän koska olen tuon ohjeista vastikään tarkistanut.

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1039 : 28.01.10 - klo: 16.04 »
Ohjaimen ja noparin konffaus tuskin auttaa...

Ohjaimen ja vastari täytyy naittaa keskenään.

Ilmeisesti mikään ei muutenkaan toimi...
eli jos painat kaasua níin auto ei kassuta, ratista kääntämällä renkaat ei käänny???

Noniin. Onnistuihan se. Piti painaa vastaanottajasta nappia pohjassa ja käynnistää auto. Tuota ei mielestäni ohjekirjassa kerrottu. Nyt ongelmana että ohjaus on aivan oikealla eikä käänny vasemmalle kuin noin sentin. Servo vaan surisee. Auto toimii eteenpäin ja taaksepäin hyvin.

Kerrotaan kyllä.
Olisko ihan jopa ekalla sivulla.
Tiedän koska olen tuon ohjeista vastikään tarkistanut.

Niinhän siinä lukeekin, oma moka. Ihme vaan ku ei tuo servo käänny oikealle juuri yhtään. Vasemmalle kääntyy 90 astetta. Kaikki asetukset kokeiltu radiosta. Resetoitu asetukset yms.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1040 : 28.01.10 - klo: 16.22 »
Otas servo irti autosta ja katso uudestaan kääntyykö se molempiin suuntiin yhtä paljon.

Katso ohjaimesta että EPA säädöt on molempiin suuntiin 100

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1041 : 28.01.10 - klo: 16.30 »
Otas servo irti autosta ja katso uudestaan kääntyykö se molempiin suuntiin yhtä paljon.

Katso ohjaimesta että EPA säädöt on molempiin suuntiin 100

Otin irti, on kytkettynä mutta pöydällä. Säädöt on 100. Kokeilin myös resettää asetukset radiosta. Vasemmalle kääntyy hyvin, oikealle yhden hampaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1042 : 28.01.10 - klo: 16.34 »
Ja olet siis aivan varma että MOLEMPIIN suuntiin asetus on 100
Eli kun säädät epaa niin käännät ensin rattia siihen suuntaan mihin säädön haluat vaikuttavan.
Käännät siis ensin rattia vaikkapa vasemmalle... päätät suoraksi ja säädät...
Sen jälkeen käännät rattia oikealle ja sama juttu.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1043 : 28.01.10 - klo: 16.41 »
Vai olisko keskitys pielessä servossa?

Servovarsi irti, radiosta virta päälle ja kaikki trimmit keskelle, ja servovarsi takas kiinni.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1044 : 28.01.10 - klo: 16.43 »
No sitä tässä ensin on neuvottukin... Mutta kun kaveri sanoo että servo ei käänny toiseen suuntaan ku vähän...

Jos se pöydälläkin tekee näin niin sit on puhtaasti epa pielessä

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1045 : 28.01.10 - klo: 16.50 »
Servo on pöydällä. Steering atv ja steering rate näyttää olevan ainoat ohjekirjan mukaan millä säädetään ohjausta. Vaikka heittää servolle reversen päälle, ni kaikki kääntyy vaan toisin päin. Servo ei käänny sitten vasemmalle. Miten epa säädetään? Ohjekirjassa ei puhuta siitä mitään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1046 : 28.01.10 - klo: 17.00 »
Katsopas ohjeita uudestaan...
EPA = End Point Adjust

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1047 : 28.01.10 - klo: 17.03 »
Itseasiassa ihan mutu muistiin luottaen....

Käännät ratin täysin toiseen äärilaitaan ja säädät ohjauksen trimmi nappulasta.
Eli pidät ratin täysin käännettynä suuntaan mitä haluat säätää ja sitten vaan trimminappulasta enemmän tai vähemmän.

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1048 : 28.01.10 - klo: 17.13 »
Itseasiassa ihan mutu muistiin luottaen....

Käännät ratin täysin toiseen äärilaitaan ja säädät ohjauksen trimmi nappulasta.
Eli pidät ratin täysin käännettynä suuntaan mitä haluat säätää ja sitten vaan trimminappulasta enemmän tai vähemmän.

Radiosta loppuu nappulat kesken  :grin:. Ei auta vaikka ratin kääntää loppuun ja trimmiä, tai mitään muutakaan. Saa tältä päivältä riittää. Pää jo meinaa haljeta ku ei toimi ja ajamaan halu.

Kuva ohjekirjasta. Muilla sivuilla ei oo asetuksista mitään.

Poissa TLCfani

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1049 : 28.01.10 - klo: 17.19 »
Se on Acomsilla tuo ATV, joka muilla on EPA. Onhan se vasemmalle ja oikealla molempiin öpaut 100? Asetusta on muistaakseni 120 asti, tuollahan on tarkotus säätää vivuston liikkeestä maksimit takertelematta/"pohjaamatta".

Tuo steering rate vaikuttaa molempiin suuntiin yhtä paljon, ei pitäs olla tässä merkitystä.

Ja trimmi pitää olla 0, ei sata. :wink: