MUTU:
Toiset puhuu driftiautoista ulkonäön takia, ja toiset ajamistavan vuoksi. TT01 on monelle liki scalerunko.
Moni asia ahistaa juuri classic mallissa, joten olisi helpompi varustella driftimallista lisää. Siinä kun on moni allamainituista jo.
1. Ammeen ja osien materiaali on hauraampaa. Keitto lisää vähän mutta tarpeeksi?
2. Kääntyvyys! Sitä rajottaa vakiovetarit ulkonivelestään. Nivelvetareilla voima menee yhä pyörään. Löytämäni malli käytti eri pyörännapoja, jotka käytti eri keinuja, jotka taas kiinnittyivät vain tarvikerunkoon jossa pienet metalliset keinuakselit. Hävispähän vakiokeinujen välykset.
3. Tietty rajottimien madallus vetarivalinnan rajoihin. Niitten jälkeen ohjauksen vaihto vahvempan ja säädettävään. Pallot, vantit ja päitä. Vahva klapiton servosaver.
Laittaisin samalla läpipultein simpukkavarsien akseloinnin runkoon.
Ja mietittäväksi tulee rungon jäykisteet, kuten yläddekki.Pari mallia joista vain toinen menee heittämällä classic-runkooon. Paluu ykköseen.
4. Ohjauksessa olkalinja pitää saada viistoon. Keinujen pallot ja sisäpäät klapittomioksi.
Jotain auttaa vakio-ylä-keinujen kääntö eri puolelle. Sitten se pysyy siinä, ja loput säädetään aurauksella ja vannekeskiön ulostuonnilla olkalinjasta. Niinhän se on vaikka microautonrungoissakin ja säätö löytyy. Keinuvarsien uusinta? Se kun toisi portaattoman säädön tohon ja lisäksi sisäkallistuksen.
Tavallaan offsetti/keinuvalintoineen päättääkin edelleen sitten koriksi sellaisen, johon saa etupyörätilaa.
5. Taka auraus on kunkin valinta: vakiokeinuilla eli ilman, vai eri keinut/ navat.
6. Kaikissa malleissa on mietittävä lukko/rajottava-diffi, valinnat. Joskus vetarit vaan päättää diffin ulostulojensa vuoksi, eli taas ollaan kakkosessa...
7. Kone on valittavissa olevien välitysten kanssa kompromissi. Haluttu driftiradan vauhti eli rankaiden liukkaus ja profiili.. Malliriippumaton makuasia?
8. Iskareille ei ole kuin yhdet yläpaikat vakiorungolla, kun eri setti sisältää parikin.
On irto-iskarituet, kun calssic-issa iskarituki on diffikotelonkansi.
9. Ne iskarinmuotoiset "jousitelineet" ei sisällä mahkuja säätää tonttiin.
Tarvike-nesteiskarit voi toki säätää ulostuloltaan tonttiin öljyseltä puoleltaan.
Jokamallissa jotain on säädeltävä siten.
Blingi pelkästään ei sitten muutakkaan auton driftiominaisuuksia eikä säätämättä tuo sitä tonttiin. Pelkän korin tuonti tonttiin ei myöskään muuta driftiominaisuuksia, mutta valikoi joskus vanneleveyden.
Offt
MUTU2=== Vaihdoin driftistä piharäppäilyyn puolikkaalla. Liukkailla kumeilla voipi driftailla mutta auton ulkonäkö pysyy jokseenkin samana non-scalena. Möin vähänvarustellun TT01seni pois.