Kirjoittaja Aihe: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn  (Luettu 39285 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #60 : 12.03.08 - klo: 14.23 »
Minä olen ollut aina siinä uskossa, että JR kuuluu Sanwan ja KoPron kanssa samaan leiriin. Toisaalta poikkeus vahvistaa säännön.

Servojen eri akselityypit (minun tietoni):

23 hammasta: JR, Sanwa, Airtronics, Ko Propo, Acoms, Caster Racing
24 hammasta: Hitec, Hobbico, Tower Hobbies, Xray
25 hammasta: Futaba, Traxxas, Duratrax, Ofna, HPI, Robbe, Ace, BlueBird, GWS

Mika R

  • Vieras
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #61 : 12.03.08 - klo: 14.32 »
Kyosho taitas olla samaa Futaban kanssa  :huh: Tuntuu toimivan ristiin (en ole laskenut hampaita, ei niitä meikä pysty edes laskemaan)

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #62 : 12.03.08 - klo: 14.41 »
Mikähän sovite Coronan servoissa? Ei löytynyt infoa tähän hätään, huomenna selviää viimmeistään kun servo kolahtaa postilaatikkoon. :wink:

Valmistajan tuotesivu
Kauppiaan tuotesivu
Servon ohjeet PDF:nä

Poissa T.S.A.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #63 : 12.03.08 - klo: 20.14 »
Mitenkäs tuo liitin puoli noissa Associated DS1015:ssa, kun eräs liike ilmoittaa näin:

"Associated XP Digital DS1015 Servo with JR type connector". Käykös namä suoraan esim. Futaban vastariin?


Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #65 : 13.03.08 - klo: 14.29 »
Kohta on servot kiinni ja kone myös Team Magic Buggyssä ja kaikki muu tarvittava. ei oo tässä lähellä paikkaa missä testata mutta voi olla että vkl Seinäjoen keskustassa taas moottori laulaa. Tällä kertaa hitusen kiertävämpi O.S V-spec kun viimeks soi Cen Genesiksen motti.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #66 : 14.03.08 - klo: 21.38 »
Nyt on Seinäjoen keskustassa annettu autolle happea. Autona Team Magic M1B ja koneena O.S V-Spec ja mun makuun oli noi 9452 servot, luulen että voi riittää truggyynkin. Buggy totteli loistavasti ja mitä nyt servoja kerkesin testaileen niin voin suositella noiita uutuuksia.

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa kallek

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.hut.fi/~kkyyro
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #67 : 15.03.08 - klo: 21.27 »
Onko servojen potentiometrejä saatavana jostain irrallaan? Olis tossa pöydällä muutama Futaban servo joista on potikat rikki... Katselin elektroniikkaliikkeiden tarjontaa, mutta ainakaan vielä ei tärpänny...

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #68 : 24.03.08 - klo: 11.49 »
Sanwa ERG-VB ja -VX servot ovat hieman halvempia kuin Sanwa ERG-VZ mutta suorituskyvyiltää samat. Kannattaa suosia VZ:aa koska VB ja VX servojen edullisempi hinta on mahdollistettu messinkirattailla ja VB:ssä muovikuorella. ERG-WX digitaaliservo ja ERG-VZ ovat Sanwan parhaat ja kestävimmät servot buggyyn ja truggyyn. ERG-VB ja ERG-VX servot voi ratastukseltaan päivittää kestävempään -VZ versioon vaihtamalla ratassarjan.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #69 : 30.03.08 - klo: 13.38 »
mulla on ohjauksessa hyperissä sanwan erg-vb ,ja se on alkanu pitää ihme kitinää/nitinää kääntäessä...muuten kyllä toimii,ja voimaa on.
epäilyttää vaan että missä vaiheessa mahtaa laueta :roll:
aikas p*rseestä jos tommonen satkun servo ei kestäis 2 gallonaa kauempaa normikäytössä..

mulla kans rupes pitää kitinäää ja natinaa toi sama servo 2½ gallonan jälkee ja sit se sano ittes irti
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #70 : 30.03.08 - klo: 21.22 »
mulla on ohjauksessa hyperissä sanwan erg-vb ,ja se on alkanu pitää ihme kitinää/nitinää kääntäessä...muuten kyllä toimii,ja voimaa on.
epäilyttää vaan että missä vaiheessa mahtaa laueta :roll:
aikas p*rseestä jos tommonen satkun servo ei kestäis 2 gallonaa kauempaa normikäytössä..

mulla kans rupes pitää kitinäää ja natinaa toi sama servo 2½ gallonan jälkee ja sit se sano ittes irti

Säätäkää servojen liikeradat oikein. Ihan vaan vihjeeksi molemmille. Tiedän kuskeja, jotka tahkonneet SM sarjaa parikymmentä vuotta, joilla useamman kauden käytössä olleet Sanwat ja edelleen toimivat moitteitta.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #71 : 30.03.08 - klo: 22.27 »
2 1/2 gallonaa/sanwa niin kannattaa katsoa peiliin.
Meillä poitsun krossissa 1.5 kautta ajettu sanwa ja vielä mennään.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #72 : 31.03.08 - klo: 15.00 »
onkos toi sanwa erg-rz high speed servo hyvä??
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #73 : 31.03.08 - klo: 15.45 »
aivan varmasti. Sanwat on laatuservoja.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #74 : 02.05.08 - klo: 09.15 »
Joko porukalla on kokemusta hiilettömistä servoista?

http://www.futaba-rc.com/servos/brushlessservos.html

*At least FIVE TIMES longer-lasting than brushed servos.*
Mahtaako pitää paikkansa? Kunhan ei tulisi yllättäviä leviämisiä muutaman tunnin ajon jälkeen.






Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #75 : 02.05.08 - klo: 13.58 »
Kyllä noilla BLSxxx servoilla on tullut ajeltua ja vielä ovat paikallaan.
Niitähän on jo 4 eri mallia. BLS451, 351, 452, 352...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #76 : 11.05.08 - klo: 12.32 »
Sanokaahan mielipiteenne, onko Sanwan ERG-VRX tarpeeksi vahva ohjaukseen buggyssa? Voimaa siinä on 8,2kg.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #77 : 11.05.08 - klo: 12.37 »
Kyllä noilla BLSxxx servoilla on tullut ajeltua ja vielä ovat paikallaan.
Niitähän on jo 4 eri mallia. BLS451, 351, 452, 352...
Itseasiassa jos aletaan ihan pilkkua kuksimaan niin onhan noita BLS servoja vielä enemmän...
Nimittäin 251... ja liekkö siitäkin jo 252 malli.

Mutta toki nämähän ei ole polttiskrossiin kelvollisia kun on 4.8 voltin systeemiin tehty, eikä voimakaan riittäis.

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #78 : 11.05.08 - klo: 12.45 »
Tuli Aminhobbiesista viimeisen varaosaläjän mukaan tilattua pari ACE DS1313 servoa. Erittäin laadukas vaikutelma ko. servosta toistaiseksi. Saas nähdä... Ko. malli on hieman hitaampi (0.13s vs. 0.1s)  ja "vain" 12.5kg vääntävä kuin isoveljensä D1015 (ACE8127). Kuluttaa kuitenkin vähemmän virtaa, buggyssä varmaan ihan jees... trugyyn en noita ihan heti laittais, ainakaan ohjaukseen.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #79 : 11.05.08 - klo: 13.15 »
Olen elänyt siinä käsityksessä että tuo 12,5kg vääntö olisi truggyynkin aivan riittävä.
Itse asiassa ei omissa truggyissäni ole ollut tuon enempää vääntäviä servoja, tarkkoja jos ollaan niin hieman tuota vähemmän(paitsi yhdessä halpis merkissä oli muistaakseni vajaa 14kg, mutta sen rattaat poiki nopeasti) , enkä ole huomannut ettei servon "potku" olisi ollut riittävä kun pääasiassa radalla olen ajanut. Enkä ole juuri tuon tehokkaampia muillakaan huomannut truggyissä, reilua 10kg servoa paljon nähnyt ja olen kelannut että tuo reilu 10kg olisi riittävä luku ohjaukseen, eihän toki enemmästä haittaakaan ole.

Kertokaa toki jos on muunlaisia näkemyksiä asiasta ja miten on väännön puute vaikuttanut/näkynyt, eli siis noissa about 10kg-13kg vääntävissä servoissa truggyn ohjauksessa..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #80 : 11.05.08 - klo: 13.52 »
Niin ja kertokaahan samalla onko tuo em. 8,2kg liian vähän buggyn ohjaukseen?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #81 : 11.05.08 - klo: 14.03 »
itselläni futaba 3305 (8,9kg, .20sec), vääntö riittää ainakin perus ratasuttailuun (ei kurakeliä tms). Nopeutta kaipaan lisää joten 9452 (9,2kg, .11sec) tulee tilalle. Hinta on tuplaten mutta niin on nopeuttakin. :wink:

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #82 : 11.05.08 - klo: 14.57 »
Olen elänyt siinä käsityksessä että tuo 12,5kg vääntö olisi truggyynkin aivan riittävä.
Kyllähän sekin riittää, mutta... mitä enemmän servoa kuormitetaan, sen hitaammaksi se käy. Ja lisäksi, kun servon lämpötila nousee laskee siitä ulos saatava momentti -> servo hidastuu entisestään. Erolla ei juurikaan merkitystä "normijampalle" (ei herneitä etc.). Vasta kriittiselle kuskille tai kisakäytössä alkaa merkitys korostumaan.
Noiden ACE -servojen tapauksessa hinnanero on niin pieni, että truggyyn ilmanmuuta toi järeempi.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #83 : 11.05.08 - klo: 18.18 »
itselläni futaba 3305 (8,9kg, .20sec), vääntö riittää ainakin perus ratasuttailuun (ei kurakeliä tms). Nopeutta kaipaan lisää joten 9452 (9,2kg, .11sec) tulee tilalle. Hinta on tuplaten mutta niin on nopeuttakin. :wink:

Mulla on noi servot kiinni tällä hetkellä Hong Nor X1-CRT pirssissä ja ainakin mulle kelpaa vääntö jopa truggypuolella (en tosin radalla ole ajellut). Ei pahaa sanottavaa ole nuista, pääasiassa Team Magic M1B pirssiin mutta piti testata myös truggyyn.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #84 : 11.05.08 - klo: 18.19 »
jees, kaasus mulla on futte 3050 ja toimii. Sähän tuut sitte ens lauantaina radalle kans. :wink:

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #85 : 11.05.08 - klo: 19.45 »
Tuli Aminhobbiesista...

Tuliko tullin kautta? Eli meinikö alvi maksuun?

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #86 : 11.05.08 - klo: 19.56 »
Tuli Aminhobbiesista...

Tuliko tullin kautta? Eli meinikö alvi maksuun?

No comments :D. Tsägästähän toi on kiinni. Koko paketin arvo oli selkeästi merkitty lähettäjän toimesta toosaan $248.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #87 : 12.05.08 - klo: 07.44 »
futabasta ja sanwasta on hyvät kokemukset lowtecistä huonommat.
punainen multiplex, helikopteriin tarkotettu servo kesti 1 (yhden) tankin.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #88 : 12.05.08 - klo: 13.54 »
onkos toi sanwa erg-rz hyvä servo?
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #89 : 14.05.08 - klo: 00.26 »
jees, kaasus mulla on futte 3050 ja toimii. Sähän tuut sitte ens lauantaina radalle kans. :wink:

Kyllähän toi rata pitäis katsastaa ehdottomasti ja näyttää miten amatööri ajaa :) sen verran tuore harrastus ja vähän päässy ajeleen mutta tuollahan niitä taitoja petrataan. En usko että lauantaille aikaa on mutta joskus pakko päästä tuonne kauhavalle (vissiin sitä tarkoitit)

Mitähän on Seinäjoelta matkaa tuonne radalle ?

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+