Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287029 kertaa)

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #810 : 28.09.09 - klo: 06.15 »
jos sais viel vähä neuvoja slashiin.eli mikä ois hyvä akku+laturi ja millainen on lipovahti?

Poissa pka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #811 : 28.09.09 - klo: 09.03 »
Osta joko normaaleja NiMh akkuja joihin kelpaa melkein mikä tahansa laturi
(NiMhejä voisi joku muu suositella).

Tai siten LiPo akkuja, tilaa joko HongKongista Flightmaxeja
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_4000mAh_2S1P_25C_Car_Lipoly

tai sitten osta lähimmältä myyjältä, mistä helpoiten saat (alla vain pari esimerkkiä).
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-Lipot/Speed-Passion-Speed-Power-Lipo-Akku-4000-25C-74V-103400
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41489&grpid=5017

Laturiksi suosittelen Graupnerin Ultramat 16:sta. (itse ollut todella tyytyväinen)
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-16-103696

Lipovahti on härveli joka varoittaa ennen kuin LiPo akun jännite putoaa liian alhaiseksi, LiPo akut näet eivät tykkää (menevät rikki) jos jännite putoaa liian alas. Uusimmissa nopeudensäätimissä on ominaisuus joka osaa sammuttaa auton ennenkuin näin käy, joten erillistä lipovahtia ei tarvita. Valitettavasti Slashin vakionopari XL-5 ei tätä osaa (muistaakseni). Lipovahtia ei tietysti tarvitse jos ei käytä LiPo akkuja. Lipot tulisi aina ladata laturilla jossa on balancer toiminto. Kokeilepas hakua Lipoista, löytyy paljon ohjeita.

Jos käytät lipoja, niin suosittelen ostamaan myös latauspussin, jotta jo jotain menee pieleen ei talo pala alta.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-Lipot/Graupner-Lipo-Safe-Bag-107790
Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #812 : 28.09.09 - klo: 15.38 »
onko slashia helppo virittää esim pelkästään akuilla vai...?mitkä on hyvät ja huonot puolet?
+1
tai edes vähän halvemmalla kun sen 150e nopari+harjaton setti

Osta honkkarista ez-runnin nopari (60A) ja motti (4300kv). Nopari n.55$ ja motti 35$. Ja posteineen hintoja. Kulkee 2s:llä ihan ok ja 3s:llä sitten vielä paremmin.

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #813 : 28.09.09 - klo: 16.58 »
honkkarista?
hobbyking kö?
« Viimeksi muokattu: 28.09.09 - klo: 17.04 kirjoittanut tero »

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #814 : 28.09.09 - klo: 17.31 »
kiitän vastauksesta.taidan ensin tyytyä niihin NiMh akkuihin.kuulostaa helpommilta ja halvemmilta näi aluks.mikä ois sellane suht hyvä ensiakuks ja oisko laturina graupner ultramat 14 plus minkälainen?ja ois tosi kiva jos joku vois laittaa joitain selityksiä rc slangista esim:nopari,sigu,diffi...yms?nii ja mitä tarkottaa 2s tai 3s?
« Viimeksi muokattu: 28.09.09 - klo: 17.45 kirjoittanut ismo »

Poissa pka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #815 : 28.09.09 - klo: 17.51 »
oisko laturina graupner ultramat 14 plus minkälainen?
hyvä laturi, mutta mukana ei tule kaikkia lipo akkuihin tarvittavia balancer liittimiä, osta 16 niin saat ne mukana eikä hintaerokaan ole iso. Toki myös 14 on hyvä laturi.

ja ois tosi kiva jos joku vois laittaa  joitain selityksiä rc slangista esim:nopari,sigu,diffi...yms?
Nopari = Elektroninen nopeuden säädin (ESC, Electronical Speed Controller): Elektroninen laite, joka on periaatteessa sähköinen FET:illä toteutettu kytkin, joka kytkee akun moottoriin ja irti. Jotta saataisiin myös osakaasu toimimaan, niin nopeudensäädin kytkee sähköä nopeasti päälle ja pois. Tämä kytkemisnopeus on nykyään luokkaa 1-20 kHz  ja päällä- ja poissaoloaikojen suhteellisella kestolla vaikutetaan kaasun määrään.

Diffi = differential, tasuspyörästö

katso loput tuolta (sieltä minäkin ne kopioin  :afro:
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sanasto/abc.html
Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #816 : 28.09.09 - klo: 19.42 »
eli siis 2s ja 3s on ilmeisesti lipoja.jos laitan slashiin s2 tarvinko johtoja/liittimiä esim.vxl?tarviiko autoa muuten muuttaa ja auttaako pelkkä akku kulkuun?

Poissa jamex

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #817 : 28.09.09 - klo: 20.16 »
slashiin:
valineon combo
jaton 56 32p spurri
13-15 32p pinioni
2s lipo
jäykät iskariöljyt
hiukan korotusta
tietysti renkaat ja vanteet vielä

noilla muutoksilla pärjää hyvin
traxxas slash vxl-bandit vxl- mcd 1/5 bensarohjake

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #818 : 28.09.09 - klo: 20.32 »
Honkkarilla meinasin yleiesti kiinaa ja noita halvan roinan maita. 4300kv ez runni tosin taitaa juuri irrota halviten hobbykingiltä 35$ posteineen. Noparin tosin sai halvimmillaan ebaystä 53$ posteineen. Eli karkeesti reilun 60e päivitys ja kulkuja on enemmän kuin noissa vxl traxxaseissa. Toki laatu ei välttämättä ole aivan samaa, mutta ei nuo mitään kilop****a ole ja jos motti hajoaa niin 25e ja saa uuden.

Ite pitäs päivittää spurri ja pinioni varastoa. Ja nyt kun täällä mainostetaan niin noita 32p hammastuksella olevia niin mikäs hyöty niissä on? 16/90 (48p) rattaita olen tässä pitänyt niin eikös tollanen 56 spurri ole aivan liian pieni? Mottihan ottaa lämpöä alta aika yksikön.

48p:ssä pysyneet. Mitä pinjoneita olette suosinut? Ostin tollasen robinsonin packin missä oli lajitelma niitä 10$:llä mutta laatu on aika heikkoa, että ennemmin ostais pari kunnollista.

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #819 : 28.09.09 - klo: 20.42 »
katoin tossa et on ultramat 17 onkohan alottelijalle liian vaikee kapistus?

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #820 : 28.09.09 - klo: 20.56 »
Honkkarilla meinasin yleiesti kiinaa ja noita halvan roinan maita. 4300kv ez runni tosin taitaa juuri irrota halviten hobbykingiltä 35$ posteineen. Noparin tosin sai halvimmillaan ebaystä 53$ posteineen. Eli karkeesti reilun 60e päivitys ja kulkuja on enemmän kuin noissa vxl traxxaseissa. Toki laatu ei välttämättä ole aivan samaa, mutta ei nuo mitään kilop****a ole ja jos motti hajoaa niin 25e ja saa uuden.

Ite pitäs päivittää spurri ja pinioni varastoa. Ja nyt kun täällä mainostetaan niin noita 32p hammastuksella olevia niin mikäs hyöty niissä on? 16/90 (48p) rattaita olen tässä pitänyt niin eikös tollanen 56 spurri ole aivan liian pieni? Mottihan ottaa lämpöä alta aika yksikön.

48p:ssä pysyneet. Mitä pinjoneita olette suosinut? Ostin tollasen robinsonin packin missä oli lajitelma niitä 10$:llä mutta laatu on aika heikkoa, että ennemmin ostais pari kunnollista.

Hei tuo 32p tarkottaa vaan eri hampaistuksella olevia rattaita!
Ja mulla on firestorm fluxissa losin pinioni ja on kestä nyt 2s lipoilla rääkkäystä ja koneena 4600kv,eikä näy mitään kulumia.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #821 : 28.09.09 - klo: 21.21 »
Ite pitäs päivittää spurri ja pinioni varastoa. Ja nyt kun täällä mainostetaan niin noita 32p hammastuksella olevia niin mikäs hyöty niissä on? 16/90 (48p) rattaita olen tässä pitänyt niin eikös tollanen 56 spurri ole aivan liian pieni? Mottihan ottaa lämpöä alta aika yksikön.
Laitetaas jälleen kertaalleen se rataslaskuri... http://www.scriptasylum.com/rc_speed/_gear_calc.html

Idea ja ajatus 48p --> 32p on, että hammas on isompi. Siitä johtuen samalle halkaisijalle ei mahdu yhtä monta hammasta. 90-piikkinen 48p on halkaisijaltaan 48,68 mm ja 56-piikkinen 32p on 46,04 mm. Esim. Jaton 62-piikkinen olisi jo 50,8 mm, eli halkaisijaltaan isompi.

Sikälihän siis myös pinjoni menee vaihtoon ja kokonaisvälitys on se, mikä ratkaisee.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa pka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #822 : 28.09.09 - klo: 21.27 »
eli siis 2s ja 3s on ilmeisesti lipoja.

Joo, Lipot tulee eri kennoisina, yksi kenno on aina 3,7 volttia. Niitä laitetaan sarjaan. yleisin on 2S (2 sarjasssa) = 7,4 volttia. 3S on myös käytetty 3* 3,7volttia = 11,1 volttia. 4S, 5S ja isommat ovat harvinaisempia.

Eli kun noita lisää, niin moottori saa enemmän voltteja = enemmän kierroksia (moottoreissa KV luku, eli kierrosta / voltti).

Tämä yksin ei tietysti riitä, vaan nopeudensäätimen tulee kestää ko. volttimäärä ja pystyä syöttämään moottorille ne voltit (ja ampppeerit jotaka voi laskea akun mAh ja C luvusta). Myös moottorin pitää kestää ko. teho.

Valitaan moottori jossa riittää kiertoa ja potkua, otetaan siihen nopeudensäädin joka jaksa syöttää moottorille tarpeeksi voltteja ja ampeereja = tehoa. Ja sitten akku josta riittää ampeereja (mAh) ja voltteja.
Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #823 : 28.09.09 - klo: 22.37 »

Tai siten LiPo akkuja, tilaa joko HongKongista Flightmaxeja
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_4000mAh_2S1P_25C_Car_Lipoly


käykö tämä laturi noille akuille?
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-14-Plus-103751

ja paljokohan tulee postikuluja + veroja päälle akulle jos tilaan 4kpl noita
arvioikaa jos ette tiedä
kiitos

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #824 : 28.09.09 - klo: 22.42 »
Postikulut on varmaan noin parinkymmenen dollarin kantturoissa. Alvia tuskin tarttee maksaa, jos osaa pitää silmät auki ja tehdä oikeat määrittelyt tilausvaiheessa. Eli Suomeen hinattuna 4 kpl = noin 120 dollaria, eli noin 90 euroa. Jos nyt sitten tulliin kuitenkin menee, niin kokonaishintaan 22% til.
Flying Calacucco

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #825 : 28.09.09 - klo: 22.55 »

Tai siten LiPo akkuja, tilaa joko HongKongista Flightmaxeja
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_4000mAh_2S1P_25C_Car_Lipoly


käykö tämä laturi noille akuille?
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-14-Plus-103751

ja paljokohan tulee postikuluja + veroja päälle akulle jos tilaan 4kpl noita
arvioikaa jos ette tiedä
kiitos
Ultramatti käy hyvin vaikka mihin. Tarvitset mukaan vielä balancer laudan / adapterin jossa on tuohon Graupneriin käyvä liitin ja sitten 2-6 cellin JST-XH liittimet. Zippyjen JST-XH tasausliitin ei mene ilman dremeliä tai väkivaltaa tuohon suoraan.

Jos HobbyCity/Kingistä tilaat Zippyakkuja niin ota samantien sieltä sitten (kakkos)laturi, vaikka nämä mukaan:
Laturi: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028
Virrat: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6477
Halpaa kuin makkara ja toimivaa, on JST-XH plugit valmiina kyljessä eli plug & pray zippyakkujen kanssa. Tuossa laturissa tosin on hiukan äänekäs tuuletin. Mukana tuli latausjohtojakin jo sen verran että oli minusta hintansa arvoinen, minulle ainakin myös Deans-kopiolla oleva (ja Zippy akuissa oli Deansit + pussillinen liittimiä ilmaiseksi vaikka sanovat etteivät enää shippaa niillä)  :roll:

Postikulut on varmaan jotain 20-35 USD tienoilla riippuen otatko tavallisen vai EMS postin.

Poissa pka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #826 : 28.09.09 - klo: 23.30 »
Ultramatti käy hyvin vaikka mihin. Tarvitset mukaan vielä balancer laudan / adapterin jossa on tuohon Graupneriin käyvä liitin ja sitten 2-6 cellin JST-XH liittimet. Zippyjen JST-XH tasausliitin ei mene ilman dremeliä tai väkivaltaa tuohon suoraan.

Juuri näin, pakko vielä toistaa että Ultramat 16 nuo balancer liittimet tulee mukana, siksi itse valitsin sen alunperin. Siinä on sitten 30€ lisähintaan muitakin lisäominaisuuksia.

Kumman vain valitsee, niin tarvitsee vielä piuhan akun normiliittimien ja laturin välille.
Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #827 : 29.09.09 - klo: 00.20 »
Ultramatti käy hyvin vaikka mihin. Tarvitset mukaan vielä balancer laudan / adapterin jossa on tuohon Graupneriin käyvä liitin ja sitten 2-6 cellin JST-XH liittimet. Zippyjen JST-XH tasausliitin ei mene ilman dremeliä tai väkivaltaa tuohon suoraan.

Juuri näin, pakko vielä toistaa että Ultramat 16 nuo balancer liittimet tulee mukana, siksi itse valitsin sen alunperin. Siinä on sitten 30€ lisähintaan muitakin lisäominaisuuksia.

Kumman vain valitsee, niin tarvitsee vielä piuhan akun normiliittimien ja laturin välille.


siis omistan tuon Ultramat 14 laturin. eli viitsitkö linkittää akun ja laturin väliin tulevan piuhan.
ja mikä toi balancerlauta/adapteri on??
ja JST-XH liitin??
olen maalta en ymmärrä millään kaikkea kerralla :huh: :huh: :huh:

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #828 : 29.09.09 - klo: 00.30 »
siis omistan tuon Ultramat 14 laturin. eli viitsitkö linkittää akun ja laturin väliin tulevan piuhan.
ja mikä toi balancerlauta/adapteri on??
ja JST-XH liitin??
olen maalta en ymmärrä millään kaikkea kerralla :huh: :huh: :huh:

Tälläiset:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-Liittimet-ja-johdot/2965L-Graupner-latauskaapeli-Deans-liittimella-108179
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/3065set-Graupner-Balancer-Adapter-Set-PQTPXH-103654

JST-XH on tuo tasausliitin noissa Zippy-akuissa. Siitä siis menee lisäjohto jokaiseen akun kennoon erikseen ja laturi valvoo / purkaa sillä yksittäisiä kennoja että kaikissa on sama jännite. Tämä on pakollista. Tuolla linkittämälläni adapterisetillä pystyt hanskaamaan kaikki erilaiset tasausliittimet (luulen), myös halvempia adaptereita joissa pelkkä JST-XH löytyy.


Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #829 : 29.09.09 - klo: 07.50 »
Kiitos!
vaikka menikin taas vähän OT

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #830 : 29.09.09 - klo: 11.50 »
ot: siis ei hemmetti 9e tollasesta välijohdosta. Ostaa tollasen 25e turnigyn laturin mikä on täysin riittävä niin saa samaan läjään mukaan tarpeelliset johdot jos deanseja käyttää akuissa. Eikä tartte tota balanceri lautaakaan. Sulla niinko menis melkeen latuirn hinta muutamaan hassuun väli kikkareeseen.

Ja painotetaan, että laturissa ole todellakaan väliä onko siinä aitoja vai kopioiota noista deansseista kun virrat pieniä, että niissä on turha maksaa aitous lisää. Se on sitten taas eriasia jos ei ole mahdollisuutta ostaa ulkomailta.

Tänään kilahti castlen 6900kv mottikin 'huollosta'. Näköjään tuli kokonaan uusi tilalle. Jos tällä kertaa vähän seurais lämpöjä. Mutta mutta noista pinjoneista ja spurreista. Onko tuon 32p:n ja isomman hammastuksen etu se, että ne kuluu vähemmän? Vai mikä hyöty niissä on? Tuo jaton 62 ei kyllä taida mahtua spurrikoteloon? Ja 6900kv motin kanssa vähän pakko olla vähintään tuo 90(48p) kokonen spurri ja pinjoni sitten jotain ~14.

Komento takas http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKLZ9&P=M nuo ois aika samaa luokkaa kuin 90p(48) eli varmaan mahtuu koteloon. Isommat hampaat olis kyllä hyvä plussa joten pitäs varmaan kokeilla noita. Minkäs valmistajan pinjonit olis hyvä pari? 9/58 (32p) näyttäs olevan aika sama kuin 14/90 (48p).

Eiko mitä minä taas katoin tuo 0,8 mod. Onkohan traxxaksella 58t 32p spurreja vai pitääkö pysyä 48p:ssä?
« Viimeksi muokattu: 29.09.09 - klo: 11.55 kirjoittanut OV »

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #831 : 29.09.09 - klo: 12.57 »
Eiko mitä minä taas katoin tuo 0,8 mod. Onkohan traxxaksella 58t 32p spurreja vai pitääkö pysyä 48p:ssä?
32p ja mod 0.8 hyvin lähelle toisiaan, eli turha "metsästää" 32p kun 0.8 mod ajaa saman. 32p on mod 0,7938 ja vastaavasti mod 0.8 on 31.75p.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #832 : 29.09.09 - klo: 14.18 »
Jaton spurreista (muistaakseni) ainoastaan 54-hampainen meni vielä heittämällä spurrikopan alle, johtuen siitä että Jaton rattaat on tasaisia. Slashin vakiospurrithan on "sisäänpäin" kaarevia jolloin ne siis tulevat sisemmäksi kuin suorat rattaat (koppa ei ota kiinni).

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #833 : 29.09.09 - klo: 14.49 »
Onkohan RPM:n coveri yhtään isompi?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #834 : 29.09.09 - klo: 15.34 »
Ei, pikemminkin pienempi kun vetarin aukko on tukittu.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #835 : 29.09.09 - klo: 16.31 »
Onkohan RPM:n coveri yhtään isompi?

Ei suositella yli 87t spurreille lukee paketissa.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #836 : 30.09.09 - klo: 08.48 »
Onkohan RPM:n coveri yhtään isompi?

Ei suositella yli 87t spurreille lukee paketissa.

Joo, 90T spurri ei pyöri/syö coveriin reiän. Pienemmälläkin spurrilla pärjää kyllä...
Ei muuten tule hiekkaa ollenkaan tuonne kotelon sisään kun vaihtaa RPM:n kannen. Itse laitoin kyllä vielä varmuuden vuoksi vähän silikonia tuohon kannen ja vaihdelaatikon väliin.

Aiemmin meni muutama spurri mutta kun shimmasin välykset oikein (tarpeeksi väljyyttä) niin tämäkin ongelma poistui kokonaan.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #837 : 30.09.09 - klo: 09.09 »
Kyllä alkaa olemaan vaikea yhdistelmä... Tehokas kone ja hiekalla pitäs ajella niin eihän tästä tule mitään :). 48p:ssä on siis nyt ainakin pakko pysyä, että saa edes välitykset pidetyä sopivana. RPM:n coverin kyllä ajattelin tilata kun sitä hiekkaa oikeasti menee reilusti tuonne sisälle. Eli sitten pitäs hylätä 90t ja siirtyä vakio 86t:ssä. Pinjonia sitten pitäs saada pienennettyä... http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEX10&P=7 onkohan pienenpää 1/8" akselille menevää enää olemassa?

Vähän tuo varmaan toimii 4300kv ezin kanssa ok, mutta 6900kv tarttis vielä sen 90t spurrin että pystyis edes hetken ajamaan. Varmaan pitää hankkiutua eroon tuosta 6900kv motista vielä kun on kunnossa :).

Aiheesta kuudenteen. Ite huomasin tälläsen kun vaihdoin slashiin eteen rustlerin etuvanteet ja prolinen urarenkaat niin kieriminen väheni huomattavasti. Ennen oli vakiot edessä niin huh heijaa kun käännöksissä mentiin ympäri ja usein. Syyt varmaan se kun tule leveyttä lisää ja nuo on matalemmat eli painopistekkin laski. Miten mahtais rustlerin etuvanteet toimia takana? Tuleeko liikaa rasitusta voiman siirrolle?

Poissa Laakkanen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #838 : 30.09.09 - klo: 12.31 »
Joo, 90T spurri ei pyöri/syö coveriin reiän.

Itsellä mahtuu juuri 90T pyörimään RPM:n coveriin, coverin sisäseinässä jäljetä että hiukan on uutena hiponut sitä mutta ei kyllä puhki syö. Nyt kun alumiininen laatikko ja tuo RPM:n suoja niin pysyy kyllä täysin puhtaana.
Slash | Stampede.

Poissa Rampe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #839 : 04.10.09 - klo: 21.53 »
JConcepts:lta tulossa kätevä suoja Slashiin: http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2009/07/jconceptsslashovertray-2.jpg

Tervehdys kaikille!
Uutena tulokkaana (vaikkakin +35 ikää) täytyy kysellä yksinkertaisia asioita.
Mistäs noita linkin mukaisia suojia saa helpoiten tai vaihtoehtoisesti edullisimmin. Tuskin nämä kaksi vaatimusta kohtaa  :wink: