Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287016 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1500 : 08.02.10 - klo: 20.22 »
tuosta säännöistä sitämieltä että ei omatekoisia osia ja piste. miksei sitten hyväksyttäisi muukaan myös m8e autosta itse rakennettua muuttolaatikkoa
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1501 : 08.02.10 - klo: 20.26 »
Sori tämä OT:n jatkaminen, mutta..

Mistä ihmeestä tää kumpuaa tää puhe ettei omia osia saisi käyttää? Missä muussa luokassa (paitsi mini) ei saa autoon laittaa omia osia?

Miksi pitäisi edes kieltää?
Old fart

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1502 : 08.02.10 - klo: 20.35 »
Mees Hoke nyt hittoon pilaamasta tämäkin topic.. niille säännöille on olemassa jo oma topic, tai vaihtoehtosesti voit mennä vaikka narisemaan naapurillesi siitä.
Ainiin...
Keskustelufoorumilla on keskustelu puhtaasti topikin pilaamista.

Mikäli nyppii niin älä osallistu.

Mikäli keskusteltavaa niin keskustele.

Kummallista ettei porukalla tunnu olevan nykyään rahkeita avomieliseen keskustelun.

Herne on nenänvarressa jo valmiiks

Hommaa ensin auto josta meuhaat täällä ja jakelet neuvoja miten asiat pitää olla..

Eihän täällä kaikki ole kisakäyttöön edes tekemeässä niitä autoja vaan ihan omaksi huviksi, joka sekin varmaan on kohta kielletty. Niinkauan kuin sinä et asioista päätä niin varmana rakennetaan ja käytettetään omavalmiste osia autoissa. Toiset tykkää tehä ja väkertää, sitä iloa sinäkään et onneksi saa vietyä pois, vaikka kisoihin osallistumisen voisitkin jollakin keinolla estää. 

Joten lakkaa sekaantumasta asioihin jotka ei sinua kosketa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1503 : 08.02.10 - klo: 20.37 »
Ja taasen kun p*skan jauhannalta kerkii niin laitetaas kuvaa

tässä olis tämä 2milj.€ cnc koneella (dremel, mattopuukko & me) valmistettu konversi. painoo tulee n.250g enemmän kuin vakio, eli oletettavasti pito paramee jokasuuntaan ja kaatuilun pitäs vähentyä aika rajusti. Tuon lisäksi vielä kallistuksenvakaajat tarpeen mukaan molempaan päähän. Nekin valmituu sivuleikkureilla ja piheillä, hinta arvio 2€ pohjaan meni 6€ levyyn rahaa. Vielä pitäs ettiä sopivaa materiaalia josta tekis noita väliputkia.


Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa henkka123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1504 : 08.02.10 - klo: 20.42 »
No tuosta ei enää paljoa yksinkertaisemmaksi pääse. :tongue:
On se hiaano.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1505 : 08.02.10 - klo: 20.44 »
Mees Hoke nyt hittoon pilaamasta tämäkin topic.. niille säännöille on olemassa jo oma topic, tai vaihtoehtosesti voit mennä vaikka narisemaan naapurillesi siitä.
Ainiin...
Keskustelufoorumilla on keskustelu puhtaasti topikin pilaamista.

Mikäli nyppii niin älä osallistu.

Mikäli keskusteltavaa niin keskustele.

Kummallista ettei porukalla tunnu olevan nykyään rahkeita avomieliseen keskustelun.

Herne on nenänvarressa jo valmiiks

Hommaa ensin auto josta meuhaat täällä ja jakelet neuvoja miten asiat pitää olla..

Eihän täällä kaikki ole kisakäyttöön edes tekemeässä niitä autoja vaan ihan omaksi huviksi, joka sekin varmaan on kohta kielletty. Niinkauan kuin sinä et asioista päätä niin varmana rakennetaan ja käytettetään omavalmiste osia autoissa. Toiset tykkää tehä ja väkertää, sitä iloa sinäkään et onneksi saa vietyä pois, vaikka kisoihin osallistumisen voisitkin jollakin keinolla estää. 

Joten lakkaa sekaantumasta asioihin jotka ei sinua kosketa.

Älä nyt viitsi käydä lämpösenä perus keskustelusta.
Mistäs sinä tiedät minkä verran tämä asia minua koskettaa??

Jokainen saa tehdä aivan mitä huvittaa...
Mikäs mä siihen olisin mitään sanomaan.

Mähän oon vaan puhunu siitä miten sääntöjä on rukattu ja miks.

Jos pihasuditteluun tai kisoihin missä sääntöjä ei noudateta, joku tekee osia niin loistavaa.
Mikäs siinä... kivaa harrastamista.

Hyvältä muuten näyttää tuo pohja.
Miten toteutat akun kiinnityksen?
Millä tuet ettei pääse liikkumaan ja miten kiinnitys on että saa akun kätevästi vaihdettua?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1506 : 08.02.10 - klo: 20.52 »
Sori tämä OT:n jatkaminen, mutta..

Mistä ihmeestä tää kumpuaa tää puhe ettei omia osia saisi käyttää? Missä muussa luokassa (paitsi mini) ei saa autoon laittaa omia osia?

Miksi pitäisi edes kieltää?

No siitähän se kumpusi että sääntökeskusteluissa on heti alusta asti ollut pykälä että tehdasvalmisteinen corri auto...

No jos joku tekee kotipajassaan jonkun spessöl evo pohjan niin onko se nyt sitten tuon säännön mukainen???

Öööö... no ei.

Ja siis jos tällaista sääntöä meinataan noudattaa niin eiks se ny oo aika selkee että kiellettyähän se on.

Onhan sääntöjen tekemisessä haluttu muutenkin pitää yllä luokan henki...
Eli autot pidetään mahdollisimman tehdastekoisina jotta luokka pysyis tasaväkisenä kaikinpuolin... Eiks nii??
Siitähän koko keskustelu lähti jo tuolla monta viestiä edellä että missä vaiheessa nää omatekoset osat nyt sit menee sääntörajoista ohi yms.

Toki jos koko talvena ei meinata tällaisia sääntöjä käyttää niin mikäs siinä... Ei ku rakentelemaan... Mutta sittenhän se alkaa M8 autokin jo tulemaan corri autoks...
En ainakaan nää että mikä sääntö sen sitten ulkopuolelle rajais...

Tai jos jollain on siitä mutisemista niin ei ku vaikka honkkarista tai hobaosta pohja ja virittelee siihen M8 auton tekniikan.
Mikäs sen estäis?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1507 : 08.02.10 - klo: 20.58 »
Toki jos koko talvena ei meinata tällaisia sääntöjä käyttää niin mikäs siinä... Ei ku rakentelemaan... Mutta sittenhän se alkaa M8 autokin jo tulemaan corri autoks...
En ainakaan nää että mikä sääntö sen sitten ulkopuolelle rajais...

M8 autoon joutuu tekeen todella paljon modia että saa Corr tyyppisen vanteen kiinni. 12mm hexillä olevat vanteet tahtoo levittää toistaseksi niin paljon että ei pysy rengas korin alla enää vakio tukivarsilla/hubeilla.  Eli vaihtoon menee tukivarret, hubit, vetarit yms.. tai sitten on tehtävä vanne ite jossa on 2.2" ulkokehä ja 17mm hex sekä sopiva offsetti.

valmiina saa joka tapauksessa jos mahd. paremaa, mutta jos joku moisen jaksaa tehä niin minunpuolesta saa tulla viivalle.

olkoon runkona vaikka ilmatyynyalus jos siinä on corr pyörät ja renkaat peittävä corr koppa.

renkaat ja koppa riittää säännöksi niin kauan kunnes harrastaja määrät on semmosia että voidaan karsia porukkaa pois.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1508 : 08.02.10 - klo: 21.04 »
Tuota voitaisiinko tämä omatekoisten osien sääntö vänkäysjuttu lopettaa täältä?

MirosHimalla hieno alku ainakin. Tuli itellekin inspiraatio tuollaisen oman pohjan vääykseen. No odotellaan, että ruudinkeksiät saavat valmiiksi ja kopioidaan sitten :mrgreen: Jos nyt edes teen koko höskää. Kysympä nyt tyhmänä, onko tämä paljon puhuttu dremeli siis sellainen laite, joka on vähänkuin porakone, töpseli seinään ja siihen on erilaisia vaihdettavia päitä?
 
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1509 : 08.02.10 - klo: 21.06 »
No mutta tekijöitähän jo on.
Eli kyllä M8 osat saadaan corrin muokattua jos halutaan.

Mä en vieläkään käsitä että miten se karsii porukkaa että ei sais tehdä itse omaa autoa???

Enemmänhän se just karsii porukkaa mikäli kaikki yyberi tuunaukset sallitaan.
Eli ei tuu porukkaa lisää jotka ajattelee että kiva luokka kun voi ostaa kaupasta rtr auton ja tulla sillä ajamaan tasaväkistä kisaa... (tähänhän sääntöjä mietittäessä on pyritty)

Jos on porukalla kaikensortin insinöörin taidonnäytöksiä millä auton suorituskykyä on paranneltu niin eihän se nyt missään nimessä enää ole niin että kaupan RTR härvelillä voit pärjätä jos vaan osaat ajaa.
Ei vaan sillon sulla pitää olla joko omasta takaa tai sitten suhteita, että saat sellaisen kaluston millä voit oikeesti ajaa tasaväkistä kisaa porukan kanssa.

Ja kun ajan tässä nyt edelleen sitä takaa että mitäs luulette autoille tapahtuvan jos näitä alkaa tekemään ihan tosissaan osaavat kaverit????
Kohta on JQ The Corri Vessa jolla ajaa ekana vain josen kaverit...
Esim vaikka Ari, Minä, vaikkapa Artsi jne jne jne.
Ja kyllähän sen nyt jokainen tietää mitä siitä sillon tulee... No ei ainakaan tasapuolista millään tavoin.

Tätäkö siis halutaan?

Tämäkö siis tuo lisää harrastajia tähän luokkaan??

Anteeksi jos näen asian täysin päinvastoin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1510 : 08.02.10 - klo: 21.09 »
Tuota voitaisiinko tämä omatekoisten osien sääntö vänkäysjuttu lopettaa täältä?

MirosHimalla hieno alku ainakin. Tuli itellekin inspiraatio tuollaisen oman pohjan vääykseen. No odotellaan, että ruudinkeksiät saavat valmiiksi ja kopioidaan sitten :mrgreen: Jos nyt edes teen koko höskää. Kysympä nyt tyhmänä, onko tämä paljon puhuttu dremeli siis sellainen laite, joka on vähänkuin porakone, töpseli seinään ja siihen on erilaisia vaihdettavia päitä?
 


http://www.dremeleurope.com/dremelocs-fi/Category.jsp?&ccat_id=471


Mikäli tämä keskustelu ei ylläpidon mielestä kuulu tähän topikkiin niin ylläpito sillon siirtää sen muualle.
Mut slässistähän tässä on höpisty niin aika vahvastihan se slässiin sillon kuuluu.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1511 : 08.02.10 - klo: 21.09 »
Jees box meikäläisenkin Slice tuli särjettyä nokialla. Mitäs se kesti 5+4min. Eli hyppyristä nokka edellä hyppyrin nousuun ja naps...

Kait tuo pitempään olis säilynyt ehjänä jos osaisi ajella :D. Heikoin osa tosiaan on tuo ylädekki. Se murtui ensimmäisenä ja sitten vasta pohja. Pohja ei minulla edes mennyt täysin poikki.

Pari hätäseen napattua kuvaa kun oli kiire purkaa osat takaisin vanhaan alustaan, että kerkiäisi edes muutaman minuutin lisää ajella... http://onse.1g.fi/kuvat/slash/Slice/06022010250.jpg/full ja http://onse.1g.fi/kuvat/slash/Slice/06022010249.jpg/full

Tutun näköistä jälkeä  :sad:
Omassani on alla 4mm polykarbonaatista tehty pohjalevy ja ylädekki. Kaksi akkua ajettu eikä vielä ole rikki. 6mm levy odottaa jos tuo hajoaa  :smiley:
Painoa tuli reilusti lisää mutta ei haittaa. Parempaan kohtaan lisäpainoa ei olisi saanut.
Alumiininen pohjalevy on suunnitelmissa, katotaan kun ehditään mitä siitä tulee.
Kittien tekijä on sen verran rehti jamppa, että lähettää uusia osia veloituksetta ja oli kuulemma huomannut jonkun valmistus virheen, minkä takia ylärunkoon oli mahdollisesti aiheutunut heikko kohta. Katotaan nyt napsahtaako loputkin kolme sitten vielä poikki ja saadaanko niihinkin uusia osia...
Old fart

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1512 : 08.02.10 - klo: 21.33 »
No jos auto ei kaadu niin herkästi niin sillä pääsee kovempaa.
Kovalla pidolla vauhdia hidastaa lähinnä enää se että pysyykö auto pysytssä vai ei.
Ajetaan siis niin kovaa kun vaan pystytään kaatamatta autoa.

Ja kun nimenomaan tuo omien osien tekeminen on sitä että rahalla saa...
Vai meinaatko että jokeisellahan on täysin samat mahdollisuudet saada cnc koneella jyrsittyjä osia??
No ei.
Ja hekin jotka saavat, joutuvat siitä kyllä monesti kohtuu paljon maksamaan kun on kyse osasta joka on täysin uusi.

Ja kun jokainen kyllä varmasti ymmärtää että kaikilla ei ole niitä kavereita ja muita suhteita niin tietäähän sen naapurin erkkikin että ei se ole tasapuolista kaikille.

Se on tasapuolista että jokainen voi samalla rahalla ostaa sarjatuotantopalikan vaikkapa jenkkilästä.

Tasapuolista eikö vain???
Ja sitähän säännöillä haetaan.

Kuten sanoit jälkikirjoituksessasikin... Teet sille joka siitä MAKSAA...
No se sitten joko maksaa paljon että sinun kannattaa sitä oikeesti tehdä, tai sitten teet sen persnetolla... tai se ei muutenkaan ole kovin kummoinen lätkä...
Ja koska et niitä varmaankaan pysty suoltamaan vaikkapa 10 kpl viikossa... Vai pystytkö??

Kun kerta sarjan säännöistä yritetään edes jotenkuten saada sellaiset että jokaisella aloittelijallakin on täysi mahdollisuus mennä kaupasta hakemaan auto ja sillä edes kalustollisesti on täysi mahdollisuus vaikka voittaa niin eihän tuo jonkun omassa pajassa duunaillut osat nyt ihan siltä kuulosta että aloittelija sellaisen heti sais jos haluaa... ja harva edes tietää kuka tekis ja mistä saa.

Pakko nyt vastata vielä tähän.

Ensinnäkin:
Kyllä kaikilla on mahdollisuus saada näitä "HIFI" osia, jos tietää mistä kysyy, samoten myös ne kaupalliset setit pitää ensin jostain löytää.
Toisaalta:
Ne osat joita olen muille värkkäillyt, eivät omasta mielestä ole olleet mitenkään ylitse pääsemättömän kalliita. Tietysti jos ei ole rahaa (kuten ei minullakaan)...

Mitä taasen pohjan tekoon tulee, ei se ei periaatteeltaan ole mitenkään hirveän monimutkainen tehdä. Ja kyllä, jos noita rupeis tekemään 10 päivässä olisi varmaan lähempänä.
No mutta kannattaako? No kyllä minulle (muista ei puhuta) :tongue:
MUTTA, minun mieltä ainakin lämmittää jos ne omat osat kelpaa muillekkin.

Ja uskotko nyt itsekkään että vakio(harjallisella) slässillä pärjää oikeasti?
Joillakin kun sitä rahaa on varmasti työnnetty kopan alle niihin ylitsepääsemättömän kalliisiin nopareihin, motteihin ja akkuihin...

Ja jes säännöt on tietysti jotain varten oltava.
Ja vielä sekin että, mun mielestä tämä "vääntö" liittyy sen verran oleellisesti slässiin, että ei siitä tarvitse narista.

Nou herneitä... ainakaan minulla.
« Viimeksi muokattu: 08.02.10 - klo: 21.37 kirjoittanut Jarzanza »
DEX410r

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1513 : 08.02.10 - klo: 21.53 »
tänään tuossa keskustelin ko kilpailusarjan yhden vetäjän/järjestäjän kanssa aiheesta shlas ja totes tylysti suoraan että jos ei ole jonkun valmistajan ko autoon valmistama osa mitä todellakaan itse tehty pohjalevy ei ole niin ei käy sääntöjen mukaan ko kilpailuun jos jollain autolla ei ehdi niin sitten se on voi voi sitten kannattaa ensin katsoa peiliin todennäköisesti suurin syy löytyy siitä tai sitten vaihtaa kaluston merkkiä. mutta tosiaan tuomio oli tyly että omatekoisilla pohjalevyillä ei ajeta
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1514 : 08.02.10 - klo: 22.00 »
tänään tuossa keskustelin ko kilpailusarjan yhden vetäjän/järjestäjän kanssa aiheesta shlas ja totes tylysti suoraan että jos ei ole jonkun valmistajan ko autoon valmistama osa mitä todellakaan itse tehty pohjalevy ei ole niin ei käy sääntöjen mukaan ko kilpailuun jos jollain autolla ei ehdi niin sitten se on voi voi sitten kannattaa ensin katsoa peiliin todennäköisesti suurin syy löytyy siitä tai sitten vaihtaa kaluston merkkiä. mutta tosiaan tuomio oli tyly että omatekoisilla pohjalevyillä ei ajeta

Melkoisen mustavalkoisesti katsoi asiaa. Siinähän sitten karsii luokasta kilpailijoita, vaikka aivan vastaavia saa kaupasta, jos vain on tarpeeksi rahaa. Esim Integyn LCG runko maksaa sen 100 eur paikkeilla. Lieneekö siitä haittaa lajille, jos joku saa sen itse tehtyä vaikka 30 euron kustannuksilla? Vai onko siitä enemmän haittaa, että se joku joka sen sai tehtyä, ei pääsekään osallistumaan kilpailuun...?

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1515 : 08.02.10 - klo: 22.08 »
edelleen jotkut säännöt oltava meitä olis varmaankin kaks m8e autosta tehtyä corria viivalla ollu jos olis säänntö sallinu. ei sallinu en ollu viivalla. samoin scrtllä olisin ajanu mutta kun ei ollu kun 2.2 molemmilta puolin oleva prolinen corri rengas mutta ei corri vannetta oli siis crt.5 vanteella nuo renkaat eikä mua olis hyväksytty kisaan siksi ettei ole corri vanne. samoja asioita säännöissä sanotaan että valmistajan ko autoon valmistama osa sallitaan EI TARKOITA ITSETEHTYJÄ miksi pitää aina yrittää alkaa vääntämään. ja miksi karsii? mikset voi ajaa joko sillä vakiolla tai osta sitä valmistajan valmistamaa osaa jos et sillä kerkeä niin vaihda autoa mutta veikkaan että kerkeäminen on enemmän kiinni peilistä
« Viimeksi muokattu: 08.02.10 - klo: 22.11 kirjoittanut miksu79 »
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1516 : 08.02.10 - klo: 22.18 »

Kieliopillinen painajainen n.65 sanainen lause ilman välimerkkejä vielä :).

Jaaha toi meikäläisen heittämä mato kirvottikin aika monta kalaa apajalle... Itse en muista luokista tiedä, mutta jos niissä sallitaan omat osat niin miksei tässäkin? Ainahan voi perustaa sen jokkis luokan mihin voi osallistua vain RTR SC autolla. Tuossakin tapauksessa kävisi jossian vaiheessa niin, että siellä olisi niitä yhden valmistajan autoja pelkästään...

Jos vedetään jotain linjauksia omat ei käy mutta tehdas käy. Niin mikä lasketaan tehdas tekoseksi. Se, että niitä voi jokanen ostaa ebaysta ja joku jamppa väsää niitä autotallissa vai pitääkö sen täyttää virivalmistajan merkivaatimukset? Entä jos se viripalikka todetaan heikoksi ja väliin pitää vaihtaa omaa materiaalia pohjan kuitenkin pysyen samana niin mikäs linjaus sitten on?

IMO omat pohjat tulisi sallia. Autojen rakeentelliset erot ovat muutenkin niin suuria, että miksei sitä slashia saisi viedä asson suuntaan vaikka sitten oman käden kautta jos taitoa riittää. Jos ei niin ostaa sieltä kaupasta sen integyn kalikan.

Pari seikkaa säännöissä rajaa jo kaikennäkösen ultimate apinointi diy rautamöykyt pois. 2s lipoa, paino, max korkeus ja pohjankorkeus. Nuo kun kassita vedetyistä autoista niin ei itse pohjaa tekemällä voi saada niin erillaista kapinetta, että siitä olisi järkyttävää eroa kaupasta hankittuun. Esim. mikä sc auto on stock asetuksilla korkein siitä korkeus raja ja mikä sc auto on matalin niin siitä pohjan raja ja paino samalla tyylillä toki huomioiden mahdolliset sähköt. Jos noissa rajoissa pysyy niin ei voi olla merkittävää etua pussista vedettyyn.

Miksu79,

Siinä on vissiin ero onko pohjana ollut se SC auto vai M8. Olisko teikäläisen auto mennyt sitten painon puolesta tai 2s lipon puolesta läpi?
« Viimeksi muokattu: 08.02.10 - klo: 22.22 kirjoittanut OV »

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1517 : 08.02.10 - klo: 22.21 »
edelleen jotkut säännöt oltava meitä olis varmaankin kaks m8e autosta tehtyä corria viivalla ollu jos olis säänntö sallinu. ei sallinu en ollu viivalla. samoin scrtllä olisin ajanu mutta kun ei ollu kun 2.2 molemmilta puolin oleva prolinen corri rengas mutta ei corri vannetta oli siis crt.5 vanteella nuo renkaat eikä mua olis hyväksytty kisaan siksi ettei ole corri vanne. samoja asioita säännöissä sanotaan että valmistajan ko autoon valmistama osa sallitaan EI TARKOITA ITSETEHTYJÄ miksi pitää aina yrittää alkaa vääntämään. ja miksi karsii? mikset voi ajaa joko sillä vakiolla tai osta sitä valmistajan valmistamaa osaa jos et sillä kerkeä niin vaihda autoa mutta veikkaan että kerkeäminen on enemmän kiinni peilistä

Nythän tämä juuri menee siihen v*tun pipon kiristämiseen koko homma. Jokainen kyttaa onko jollakulla joku omavalmiste/laiton osa. Vaikka piti olla rentoo hommaa ja ajellaan vaan porukalla. Jos tuonne joku puskee jollain 600€ hintasella hiilari/titaani vehkeella ajaan kerhokisaa niin puskekoon. Toivottavasti pärjää sanon minä! Omasta mielestä omavalmiste autot on juurikin parhaita, kunhan pysyvät mitoissa. Saahan tuollasen corrin varmana pysyy pystyssä kun tekee vaan matalan ja painavan auton.

amoin scrtllä olisin ajanu mutta kun ei ollu kun 2.2 molemmilta puolin oleva prolinen corri rengas mutta ei corri vannetta oli siis crt.5 vanteella nuo renkaat eikä mua olis hyväksytty kisaan siksi ettei ole corri vanne.

Missäs kisassa noin kävi? nokiallako? ei voi kuin ihmetellä jos noin kävi, alkujaan mm. slashissä tuli 2.2" vanteella kumit, itellä on moiset olemassakin. Joten peraatteessa tollakin setupilla olis kyllä pitäny päästä. Sikäli kun koppa oli corriin tarkotettu.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1518 : 08.02.10 - klo: 22.25 »
Mitäs jos sääntövääntöä käytäisiin siihen kuuluvassa topicissa, ettei Slashin oma topicci muutu taistelukentäksi.

Siinä suhteessa tämä runkomuutos/tulevat säännöt ei juurikaan kuulu tähän osioon koska nyt keskustellaan SC-luokan säännöistä yleisellä tasolla, ei pelkästään Slashin osalta.

http://rc10.fi/index.php?topic=43236.msg411331#new
Kylätason RC-kuski.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1519 : 08.02.10 - klo: 22.27 »

amoin scrtllä olisin ajanu mutta kun ei ollu kun 2.2 molemmilta puolin oleva prolinen corri rengas mutta ei corri vannetta oli siis crt.5 vanteella nuo renkaat eikä mua olis hyväksytty kisaan siksi ettei ole corri vanne.

Missäs kisassa noin kävi? nokiallako? ei voi kuin ihmetellä jos noin kävi, alkujaan mm. slashissä tuli 2.2" vanteella kumit, itellä on moiset olemassakin. Joten peraatteessa tollakin setupilla olis kyllä pitäny päästä. Sikäli kun koppa oli corriin tarkotettu.

Tuo nyt on se ainut puhdas poikkeus mitä muutama eka slashi oli. Noita kumeja tuskin saa enää mistään. Sen puolesta, että slahin ekassa versiossa oli noita ei niitä milestäni pitäisi sallia. Muutoin kaikki ajelee trukin renkailla. Se linjaus, että olemassa olevien SC autojen renkailla saa ajella lienee aivan ok. Tuskin kenelläkään edes on noita vanhoja slashin kumeja käytössä joten ei tule herneitä edes kenenkään nenään.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1520 : 08.02.10 - klo: 22.31 »

amoin scrtllä olisin ajanu mutta kun ei ollu kun 2.2 molemmilta puolin oleva prolinen corri rengas mutta ei corri vannetta oli siis crt.5 vanteella nuo renkaat eikä mua olis hyväksytty kisaan siksi ettei ole corri vanne.

Missäs kisassa noin kävi? nokiallako? ei voi kuin ihmetellä jos noin kävi, alkujaan mm. slashissä tuli 2.2" vanteella kumit, itellä on moiset olemassakin. Joten peraatteessa tollakin setupilla olis kyllä pitäny päästä. Sikäli kun koppa oli corriin tarkotettu.

Tuo nyt on se ainut puhdas poikkeus mitä muutama eka slashi oli. Noita kumeja tuskin saa enää mistään. Sen puolesta, että slahin ekassa versiossa oli noita ei niitä milestäni pitäisi sallia. Muutoin kaikki ajelee trukin renkailla. Se linjaus, että olemassa olevien SC autojen renkailla saa ajella lienee aivan ok. Tuskin kenelläkään edes on noita vanhoja slashin kumeja käytössä joten ei tule herneitä edes kenenkään nenään.

Trukkirenkaat saanee rajattua pois kun ottaa sääntöihin renkaiden maksimileveyden? Mutta joo... Short Course -sääntökeskustelu.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1521 : 08.02.10 - klo: 22.35 »

amoin scrtllä olisin ajanu mutta kun ei ollu kun 2.2 molemmilta puolin oleva prolinen corri rengas mutta ei corri vannetta oli siis crt.5 vanteella nuo renkaat eikä mua olis hyväksytty kisaan siksi ettei ole corri vanne.

Missäs kisassa noin kävi? nokiallako? ei voi kuin ihmetellä jos noin kävi, alkujaan mm. slashissä tuli 2.2" vanteella kumit, itellä on moiset olemassakin. Joten peraatteessa tollakin setupilla olis kyllä pitäny päästä. Sikäli kun koppa oli corriin tarkotettu.

Tuo nyt on se ainut puhdas poikkeus mitä muutama eka slashi oli. Noita kumeja tuskin saa enää mistään. Sen puolesta, että slahin ekassa versiossa oli noita ei niitä milestäni pitäisi sallia. Muutoin kaikki ajelee trukin renkailla. Se linjaus, että olemassa olevien SC autojen renkailla saa ajella lienee aivan ok. Tuskin kenelläkään edes on noita vanhoja slashin kumeja käytössä joten ei tule herneitä edes kenenkään nenään.

Mutta jos tarkkoja ollaan niin tuo 2,2/3,0" vanne se vasta onkin suurin kusetus. Ihan sama ajaa sitten suoraan M8 pyörällä jo. Meenaan vanteessa ei ole kuin ulkoreuna 2.2" vakio insertin tilalle voi laittaa M8 kunnollisen ja liimaa kylen kunnolla vanteesene niin vastaa lähes M8 pyörää.  

Täältä kattomalla tajuaa http://www.prolineracing.com/catalog/Wheels-33-1.html

rengas olis ehottomasti pitäny pysyy täysin 2,2" vanteella ja korkeella profiililla.

muutenkin jos lähetään hakemaan sitä "sc" henkisyyttä pitäs auton olla maavaraltaan ainakin  35mm korkee ja vähintaan 25mm vielä drooppia (ulosjosto), omassa autossa on noin ja sillä setupilla ajoin Nokian kisankin, ehken hieman korkeahko mutta mutta.. seuraavana kisaan sit enemmän röykkyjä, jos se siinä toimis paremmin

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1522 : 08.02.10 - klo: 22.37 »
nimen omaan mulla oli autossa prolinen valmistamat shlassiin tarkoitetut kumit eli ainut poikkeavuus oli se crt.5 vanne. että näin mun puolestani ajakaa vaikka lentokoneesta tehdyllä autolla mulle ihan yks hailee. täytynee ottaa honkkarin pohja ja ruveta asentelemaan siihen xrayn palikkaa tai tehdä jopa itse pohjalevykin päälle corri koppa ja viivalle

 ja kielioppi kiinnostaa vielä vähemmän
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1523 : 08.02.10 - klo: 22.40 »
Paitsi slashin vanteessa on puolet gummista 2,2" korkeudella kun noissa muissa se laskee ihan lopussa vasta. http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUWA7&P=Z

Kerro nyt miksu mitä se sun auto paino? Ja voimanlähde? 2s lipo? Oisko ne mennyt sitten läpi?

Painaako ne jotain päälle 3kg? Ja nämä päälle 2kg? Kai sen nyt järkikin jo sanoo, että eri luokan auto. Puhumattakaan, että ei taida paljon liikkua M8e autojen sähköt 2s lipolla.

Jos saat sen muokatattua samaan painoseksi ja 2s lipolla liikkuvaksi ja ne SC renkaat alle niin en ite näe syitä miksi ei voisi osallistua. Nyt jos sulla on 1/3 painavampi auto niin ei oikein olla samassa luokassa...
« Viimeksi muokattu: 08.02.10 - klo: 22.50 kirjoittanut OV »

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1524 : 08.02.10 - klo: 22.50 »
mistäs minä tiedän mitä se painaisi kun en sellaista rakentanut edes kun tyrmättiin heti alkuun ettei saa olla rakennettu muuttolaatikko ja 2s lipolla saa hyvin kulkemaan tuollakin painolla
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Risu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1525 : 08.02.10 - klo: 23.16 »
Ja taasen kun p*skan jauhannalta kerkii niin laitetaas kuvaa

tässä olis tämä 2milj.€ cnc koneella (dremel, mattopuukko & me) valmistettu konversi. painoo tulee n.250g enemmän kuin vakio, eli oletettavasti pito paramee jokasuuntaan ja kaatuilun pitäs vähentyä aika rajusti. Tuon lisäksi vielä kallistuksenvakaajat tarpeen mukaan molempaan päähän. Nekin valmituu sivuleikkureilla ja piheillä, hinta arvio 2€ pohjaan meni 6€ levyyn rahaa. Vielä pitäs ettiä sopivaa materiaalia josta tekis noita väliputkia.

Hienolta näyttää!!

Aikalailla tuohon suuntaa on omakin rojekti lähössä. Työkaluiksi piisaa akkupora ja rautasaha ,sekä työntömitta tietty. Kun vaa kerkeis joskus tekeen....

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1526 : 08.02.10 - klo: 23.18 »
Ja uskotko nyt itsekkään että vakio(harjallisella) slässillä pärjää oikeasti?
Joillakin kun sitä rahaa on varmasti työnnetty kopan alle niihin ylitsepääsemättömän kalliisiin nopareihin, motteihin ja akkuihin...

Ja jes säännöt on tietysti jotain varten oltava.
Ja vielä sekin että, mun mielestä tämä "vääntö" liittyy sen verran oleellisesti slässiin, että ei siitä tarvitse narista.

Nou herneitä... ainakaan minulla.

Noniin... hyvä että näkee taas jamppoja jotka ihan jopa keskustelee asioista.
Kiitokset siitä.

Niin siis joo... kun kerta minulta kysyit niin vastaan tähän että KYLLÄ!
Vakio släshillä pärjää kun rattia on veivaamassa osaava jamppa.
Tällähetkellä ei oo ainakaan sisäratoja osunut silmään missä olis senverran kovaa menoa että ei pärjäis.
Johan se nähtiin espoon kisoissa kuinka eräs kaveri siellä veti nimenomaan vakio sähköillä ja ihan jopa korkeista sijoista ajoi...
Eikä kyseinen kaveri edes ollut mikään kokenut kisakuski.
Osaavissa käsissä varmasti ollaan esim espoon radalla täysin vakio moottorilla ja säätimellä korkeella.
Se on sentään hyvä että monessa luokassa... varsinkaan tässä, ei auton tekniikalla mitään voiteta... se vaatii kuitenkin kuskin ratin taakse, ja osaava kuski vie vaikka vähän kehnommillakin tehoilla autoa senverran kovaa ja tasaisesti että tehokkaammilla seteillä ajelevia katollaan köllöttelijöitä pitää pujotella.

Nämäkin asiat on todistettu jo moneen kertaan... ja lähes joka vuosi näihin törmätään jälleen.
Osaava kuski perus setillä vs osaamattomampi kalliimmalla setillä = osaava kuski vie.

Vaikka ei suoraan tähän takavetoon liitykään niin ei muuta kuin vilkasemaan nokian 4wd corri tuloksia.
Lähinnä vain pari säätömuutosta tehty 4wd släshi + osaava kuski = ylivoimainen vauhti.

Ja kuten aikaisemmin jo mainitsin niin släshin piti olla nelivedossakin porukan ennakkopuheiden mukaan hidas, koska siinä on painopiste paljon korkeemmalla kuin näissä alupohjasissa kavereissaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1527 : 08.02.10 - klo: 23.21 »
Ja taasen kun p*skan jauhannalta kerkii niin laitetaas kuvaa

tässä olis tämä 2milj.€ cnc koneella (dremel, mattopuukko & me) valmistettu konversi. painoo tulee n.250g enemmän kuin vakio, eli oletettavasti pito paramee jokasuuntaan ja kaatuilun pitäs vähentyä aika rajusti. Tuon lisäksi vielä kallistuksenvakaajat tarpeen mukaan molempaan päähän. Nekin valmituu sivuleikkureilla ja piheillä, hinta arvio 2€ pohjaan meni 6€ levyyn rahaa. Vielä pitäs ettiä sopivaa materiaalia josta tekis noita väliputkia.

Hienolta näyttää!!

Aikalailla tuohon suuntaa on omakin rojekti lähössä. Työkaluiksi piisaa akkupora ja rautasaha ,sekä työntömitta tietty. Kun vaa kerkeis joskus tekeen....

Miroshima selkeesti on unohtanut monta pointtia kun noin äkäisenä tuosta kustannuspuolesta puhuu...

Joo... onhan se edullista valmistaa jotain...
Mutta minähän puhuinkin että jos tällaiset sallitaan niin aina löytyy joku joka pystyy tekemään ihan viimesenpäälle cnc blingit... ja kun näitä jo harrastusporukassa on niin mikäli se sallitaan... niitä myös tulee.
Tässä vaiheessa viimeistään alkaa se itku kun kaikilla ei ole mahdollisuutta.
Kaikilla ei ole taitoa... Ja se joka jo tekee, ei pysty / ehdi tekemään niin paljon että kaikille saatais... ja vaikka pystyiskin niin äkkiä on hinnat senverran korkeella että koko luokan kustannukset lähtee käsistä.

Ja jälleen toistan loppuun... eikö se juuri ollut tarkoitus että näissä ei lähtis kustannukset käsistä???
Oli...
Kovaa vauhtia alkaa sinnesuuntaan menemään että jos ei hommaa rajoiteta niin kohta se hulluus alkaa.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1528 : 08.02.10 - klo: 23.33 »
Ja taasen kun p*skan jauhannalta kerkii niin laitetaas kuvaa

tässä olis tämä 2milj.€ cnc koneella (dremel, mattopuukko & me) valmistettu konversi. painoo tulee n.250g enemmän kuin vakio, eli oletettavasti pito paramee jokasuuntaan ja kaatuilun pitäs vähentyä aika rajusti. Tuon lisäksi vielä kallistuksenvakaajat tarpeen mukaan molempaan päähän. Nekin valmituu sivuleikkureilla ja piheillä, hinta arvio 2€ pohjaan meni 6€ levyyn rahaa. Vielä pitäs ettiä sopivaa materiaalia josta tekis noita väliputkia.

Hienolta näyttää!!

Aikalailla tuohon suuntaa on omakin rojekti lähössä. Työkaluiksi piisaa akkupora ja rautasaha ,sekä työntömitta tietty. Kun vaa kerkeis joskus tekeen....

Miroshima selkeesti on unohtanut monta pointtia kun noin äkäisenä tuosta kustannuspuolesta puhuu...

Joo... onhan se edullista valmistaa jotain...
Mutta minähän puhuinkin että jos tällaiset sallitaan niin aina löytyy joku joka pystyy tekemään ihan viimesenpäälle cnc blingit... ja kun näitä jo harrastusporukassa on niin mikäli se sallitaan... niitä myös tulee.
Tässä vaiheessa viimeistään alkaa se itku kun kaikilla ei ole mahdollisuutta.
Kaikilla ei ole taitoa... Ja se joka jo tekee, ei pysty / ehdi tekemään niin paljon että kaikille saatais... ja vaikka pystyiskin niin äkkiä on hinnat senverran korkeella että koko luokan kustannukset lähtee käsistä.

Ja jälleen toistan loppuun... eikö se juuri ollut tarkoitus että näissä ei lähtis kustannukset käsistä???
Oli...
Kovaa vauhtia alkaa sinnesuuntaan menemään että jos ei hommaa rajoiteta niin kohta se hulluus alkaa.

Karkaa ne kustannukset kyllä muutenkin, jos viripalikat sallitaan...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1529 : 08.02.10 - klo: 23.45 »
No niin minunkin mielestä...
Ja siis koska heti alkujaan kun säännöistä edes lähdettiin keskustelemaan niin tämähän oli heti ajatuksena että saataisiin tästä luokasta sellainen ettei kustannukset nousisi, ja kaikilla olisi edes lähtökohtaisesti tasapuoliset mahdollisuudet saada kaupan hyllyiltä tasapuolinen kalusto.

Siksihän juuri kyseisestä asiasta tässä olen höpissyt.

Ja kuten olen ennenkin esiin tuonut niin ei se mua nappaa vaikka säännöt sallis mitälie... kyllähän mulla niihin mahdollisuus olis.
Mutta kun kaikilla perus harrastajilla ei...
Saati sitten aloittelevalla kuskilla.
Eli kuskeilla joita juuri tämäkin luokka kaipaisi... Uusia aloittelevia harrastajia.

Ja juuri ne eksoottiset blingit on niitä jotka saa porukan päättämään että kyseinen luokka ei ole heille, koska eivät ole halukkaita tai valmiita tällaiseen panostamaan.

Kun kauppaan astelee juniori jonka vanhemmat haluavat ostaa muksulle harrastevälineen kivaan harrastukseen... Corri näyttää kivalta ja just sellanen haluttais...
No mutta kisoihin ei ole halukkuutta lähteä, koska siellä porukalla on sellastakin evo härveliä että ei sillä kaupan koslalla ole enää mitään jakoa... ellet sitten ole todellakin kovan tason kuski...
No mutta kun ainahan se menee niin että kovantason aktiiviharrastajalla on aina ne kovimmat blingit ja aloittelija aloittaa homman perus tasosta.

Eli ero aloittelevan ja aktiivikuskin välillä on todella suuri jo kalustonkin suhteen.

Se ei oikeesti enää aloittelevaa kiinnostakaan.