Jos näkisi joskus yhdenkin auto, jota on huollettu Traxxasin ohjeiden mukaisesti ja kaikki osat valmistajan alkuperäisiä, niin sitten voisi ehkä olla saumaa viedä asiaa "eteenpäin". Toki suomalainen jälleenmyyjä jättää antamatta myös suomenkielisen käyttöohjeen auton mukaan, kun sellaista ei ole olemassakaan, mutta asiakas lienee hyväksynyt tilanteen, kun on päättänyt pitää auton.
Toki vastuulliset myyjät, kuten Sabe tulevat vastaan aloittemevaa harrastajaa näissä asioissa, tapauksesta riippuen joko uudella varaosalla tai vastaavalla toisen valmistajan osalla, joskus hinnanalennuksella uuden vastaavan osan hankinnassa. Toisaalta on myös niitä kauppiaita, jotka eivät käytännössä anna edes perävalotakuuta näille autoille.
Se on sitten oma valinta haluaako pilata hauskan harrastuksen tappelemalla idiootin myyjän kanssa vai laittaako auton kuntoon, ajelee hyvillä mielin ja kertoo eteenpäin negatiiviset kokemuksensa myyjästä.
Myyjä voisi myös yksinkertaisesti suojata selustansa muistamalla aina mainita esim. Slashin tapauksessa että auto on tarkoitettu kilpailukäyttöön, eikä sillä ole takuuta. Siihen ei paljon kuluttajansuojat auta.
Tyhmintä mitä tälle harrastukselle voidaan tehdä on alkaa pitämään tarpeettoman suurta meteliä kuluttajansuojasta ja virhevastuusta. Seuraavaksi joku asioita täysin tuntematon kuluttajaviraston juristi on sanelemassa kiveen hakattuja aikarajoja, joiden seurauksen alan liiketoiminta saadaan ajettua Suomesta alas, sillä suomalainen myyjä ei voi mitään tuotteiden kestävyydelle. Korvata toki voi ja antaa uutta tilalle, mutta ei ne virhevastuut ja takuut mistään ilmaiseksi tule, ne maksaa jokainen kuluttaja tuotteiden hinnoissa. Vastuiden lisääntyessä hinnat nousevat ja jossain kohtaa tulee raja vastaan, jonka jälkeen näiden laitteiden myyminen ei ole enää kannattavaa.