Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287165 kertaa)

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3300 : 15.08.11 - klo: 20.32 »
Mul olis myydä sellanen vxl slässin mukana tulevat paras akku ja laturi combo. Vaihdossa kelpaa keissi kaljaa.

Ja oliko porukalla tietoo niistä alumiinisistä gearbokseista, että mikä olis hyvä tai paras.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3301 : 15.08.11 - klo: 20.36 »
Joo antaa olla nimhit on parhaita ja lipot paskoja.
Ai niinkö...?  Ei vaites, kyllä mun mielestä sprawl kerto kokemuksensa ihan asiallisesti, ja slashia Et saa keulimaan yhtä helposti kuin jotain lyhyttä stampedea, oli sähköt mitkä vaan.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3302 : 15.08.11 - klo: 20.37 »
Lähinnä tarkoitin että nimhin ja lipon teho ero on huomattava vakio sähköilläkin.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3303 : 15.08.11 - klo: 20.40 »


Joo kyllä siinä on ero, niin tehoissa kun ajo-ajassakin.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3304 : 15.08.11 - klo: 21.35 »
En ole nimheillä ajanut, mutta radalla haastoin tyyppiä ketä ajo molemmilla. Sano, että 7 kennosella saa kovemmat kierrosajat alkuunsa, mutta meno troppaa nopeammin.

Mikä onkin ihan loogista koska nimh kennon nimellisjännite on 1,2V ja lipokennon 3,7V eli 8,4V vs. 7,4V. Reilun 10% etu lipoon nähden.

Rata oli sisärata joten välitykset olivat pienet. Eli ei tarvita niin isoja purkuvirtoja. Isommilla puruilla nimh varmaan kyykkää nopeammin eikä tuo korkeampi jännitepelasta.

Poissa erccimercci

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3305 : 15.08.11 - klo: 21.40 »
mun ajoil "räppäilyill" riittää kyll ihan hyvin noi normi 8.4v nhmi agut... ku koitetaan vaa löytää auton rajoi ja kisat on jossai piiiiiiiiiiiiiitkääääääääääl tulevaisuudes :undecided: ja korkeempi hallitus alkaa kampee vastaan :shocked:taan ...
ootekos kexsiny mitä menee exas kakas???...
miettiny reissua leppävaaraan

erkki holmlund  Slash 2wd superior postilaatikko

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3306 : 15.08.11 - klo: 21.56 »
Noh, akuista puhuminen on kuin väittelisi fordin ja nissanin paremmuutta, yhtenäistä sopua ei siihen saada.

Oma kokemus perustuu lähinnä oman pihan ympäriajelemiseen eli lyhyttä matkaa, siinä sitä teho-eroa ei niin kauheesti kyllä huomannu.



ootekos kexsiny mitä menee exas kakas???...


Jos mietit mikä menee eka "kakaks" eli "rikki" ja ajelet vakiokokoonpanolla pihasudittelua niin veikkaisin että et kovin äkkiä tuosta vehkeestä mitään saa rikki. Riippuu täysin siitä paljonka ajelet todella hienolla hiekalla/vedessä -> mitä enemmän sitä enemmän huoltoa.
Jos taas hypit paljon niin sitten on tukivarret ehkä se rikki menevä osa, tosin ei sitäkään kovin pienillä pompuilla rikki saa vaikka tulis mitenpäin alas.

Poissa Kuppeli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3307 : 17.08.11 - klo: 19.02 »
Joo eilen antautu VXL mallin laatikosta hammasrattaat eli remonttie tuli. 3s lipo oli paikallaan eikä kauhean pitävällä maalla ollu ajo kyllä van sileäksi meni. No ei onneksi oo kauhean kalliit uuvet diffi jäi ehjäksi onneksi. Jotain 20 akkua nuo näky kestävän...

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3308 : 17.08.11 - klo: 19.16 »
mulla makaa tyhjänpanttina vxl slashin slipperisarja ja spurri( 427152 / 427047 )

jos jollaki tarvetta niin viestiä vain.


Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3309 : 17.08.11 - klo: 20.58 »
Joo eilen antautu VXL mallin laatikosta hammasrattaat eli remonttie tuli. 3s lipo oli paikallaan eikä kauhean pitävällä maalla ollu ajo kyllä van sileäksi meni. No ei onneksi oo kauhean kalliit uuvet diffi jäi ehjäksi onneksi. Jotain 20 akkua nuo näky kestävän...

Siis topgear ja idleri sileänä?
En ole ennen kuullut hammaspeikon iskevän näihin :shocked:

Poissa Kuppeli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3310 : 17.08.11 - klo: 22.42 »
Joo nimistä ei oo tietoa van ne metalliset hampaat lähti. 22 hampainen sileänä ja 30 hampaisessa neljäs osa pois..

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3311 : 17.08.11 - klo: 22.58 »
Juurikin ne...
Säädä slipperiä vähän löysemmälle niin rattaat kestävät paremmin.
Olet kyllä ensimmäinen jonka tiedän rikkoneen nuo rattaat :wink:

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3312 : 18.08.11 - klo: 06.55 »
3s akun ja muovisen rataslaatikon kanssa helppo homma.

||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3313 : 22.08.11 - klo: 13.31 »
Terves!

Alumiinisen voimansiirtoboksin saapuessa aion modailla diffin tiiviksi ja laitan sinne sisälle jotain öljyä estämään älyttömintä ykspyöräsuddaa. 3S akun kanssa meinas nimittäin rengas räjähtää pyöriessään noin miljoonaa.

Eli kysymys kuuluu minkä jäykkyistä öljyä kannattais kokeilla? Vai pitääkö nimenomaan kokeilla vain erilaisia ja testata moneen kertaan? Autohan toimii nyt muuten melko kivasti, mutta sopivassa mutkassa jossa kohtuudella pitoa auto kallistuesssaa sutii sisäkurvin puoleista rengasta ja tuntuu ettei auto kiihdy ollenkaan. Liian jäykkä diffi taas vissiin aiheuttanee sekä puskemista osakaasulla että sladittelua isommalla kaasulla?

Toinen kysymys kuuluu onko porukka havainnut eroa corriautojen korien kestävyydessä? pitäis tilailla uutta koria pikkuhiljaa ja jos on tiedossa joku kestävämpi kuin slässin oma, niin sellaista voisi kokeilla.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3314 : 23.08.11 - klo: 08.41 »
Iskareita ei tarvitse ajettavuuden takia päivittää. Männän varret voi vaihtaa kestävämpiin, optiona saataviin jotka eivät taivu. Osanumero on muuten sama mutta perässä x.
Iskareiden korkitkin voi vaihtaa alumiinisiin jos haluaa, enemmän hyötyä on sisäänjouston rajoittamisesta. Tämä on helppo tehdä laittamalla männänvarteen ulkopuolelle O-renkaita tai pätkä polttiksen pa-letkua.

TRX:n "bigboret" erottaa vakioista vain alumiinirunko, alumiinikorkki ja paremmat männänvarret. Ajettavuudessa ei ole eroa mutta oikein tehtynä ovat lähes huoltovapaat.

Jos alustan korkeuden säätäminen paloilla on ainut ongelma niin sitten on asiat hyvin.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3315 : 23.08.11 - klo: 08.52 »
Mulla oli kans 2wd normi jousilla ja 4wd bigborilla.

En kyllä auton käyttäytymisestä sen kummemin osaa sanoa että onko kumpi parempi mutta jos pitäis päivittää niin en kyllä sitä rahasummaa laittaisi iskareihin. niiden hinnalla kun saa esim. aluosia päivitettyä jo ihan kivasti.

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3316 : 25.08.11 - klo: 16.02 »
Mistä tietää milloin harjallinen moottori alkaa vedellä viimeisiä? Alkaako tehot tippumaan vai?

Nyt olen ajanut ehkä 15 akullista ja mietin pitääkö laittaa jo uutta moottoria tilaukseen vai satsata paljon enemmän ja päivittää harjattomaan tekniikkaan...

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3317 : 25.08.11 - klo: 17.20 »
Mistä tietää milloin harjallinen moottori alkaa vedellä viimeisiä? Alkaako tehot tippumaan vai?

Nyt olen ajanut ehkä 15 akullista ja mietin pitääkö laittaa jo uutta moottoria tilaukseen vai satsata paljon enemmän ja päivittää harjattomaan tekniikkaan...
No yleensä alkaa tehot tippumaan. niin ainakin minulla teki. oliko moottori niin kuuma ettei siihen voinut koskea.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3318 : 25.08.11 - klo: 18.03 »

[/quote] No yleensä alkaa tehot tippumaan. niin ainakin minulla teki. oliko moottori niin kuuma ettei siihen voinut koskea.
[/quote]

Ei ole tullut nyt eilisen jälkeen ajettua joten en ole kokeillut moottorin kuumentumista. Meneekö tuo moottori takuuseen koska auto on vasta 3 viikkoa vanha?

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3319 : 25.08.11 - klo: 18.33 »
Nuo kiinalaiset harjattomat combot on hobbykingissä todella halpoja. Itellä 3600kv combo ja lähtee 2s lipottimella aikas mukavasti.
Totta, kiinasta saa halvalla hyviä moottoreja, akkuja ja nopareja.
Osa ihmisistä kertoo kauhutarinoita kuinka kiinakama on ollut hajonnut jo paketissa, tai ei kestä mitään.
Itse en ole tuhonnut mitään kiinatavaraa, paitsi kun syy oli minussa (ylikuumeni, tjsp)
60e saa jo kivan harjattoman setin, jolla keula nousee ja hymy pysyy naamassa.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3320 : 25.08.11 - klo: 19.16 »
Nuo kiinalaiset harjattomat combot on hobbykingissä todella halpoja. Itellä 3600kv combo ja lähtee 2s lipottimella aikas mukavasti.
Totta, kiinasta saa halvalla hyviä moottoreja, akkuja ja nopareja.
Osa ihmisistä kertoo kauhutarinoita kuinka kiinakama on ollut hajonnut jo paketissa, tai ei kestä mitään.
Itse en ole tuhonnut mitään kiinatavaraa, paitsi kun syy oli minussa (ylikuumeni, tjsp)
60e saa jo kivan harjattoman setin, jolla keula nousee ja hymy pysyy naamassa.

Kehtaisitko laittaa linkkiä jostain hyvästä, halvasta kiinanihmeestä =) Laitan tilaukseen samantien jos kerta noin halvalla lähtee! Itse olin luullut, että täytyy varautua vähintään 150€ moottori + nopeudensäädin.


Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3321 : 25.08.11 - klo: 19.29 »
Tottahan toki laitetaas.
Itse käytän:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6673
Muista että joudut juottelemaan liittimet nopariin (4mm bullet 3x moottorille, saattapi tulla moottorin mukana)
Nopariin akun liittimen Ei taida muuta tarvita.
Tolle moottorille tarvitset 5mm akselilla olevia pinjoneja, jotka ovat melko harvinaisia.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7195 Tämä motti on taas 3,5mm bulleteilla, akseli on melko standardi 3,175mm (1/8 tuumaa) ja on kooltaan (sisäisesti) ja tehoiltaan pienempi, tosin ajelin tällä puolet talvesta ja auto keuli silti :D
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Zombie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3322 : 25.08.11 - klo: 19.37 »
 :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 25.08.11 - klo: 20.25 kirjoittanut Zombie »

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3323 : 25.08.11 - klo: 19.39 »
Tottahan toki laitetaas.
Itse käytän:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6673
Muista että joudut juottelemaan liittimet nopariin (4mm bullet 3x moottorille, saattapi tulla moottorin mukana)
Nopariin akun liittimen Ei taida muuta tarvita.
Tolle moottorille tarvitset 5mm akselilla olevia pinjoneja, jotka ovat melko harvinaisia.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7195 Tämä motti on taas 3,5mm bulleteilla, akseli on melko standardi 3,175mm (1/8 tuumaa) ja on kooltaan (sisäisesti) ja tehoiltaan pienempi, tosin ajelin tällä puolet talvesta ja auto keuli silti :D

Eli jos laitan nämä  http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993 ja http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7195 tilaukseen niin pitäisi sopia suoraan ainoastaan liittimet kolvaamalla kiinni. Minkälaisilla akuilla tuota komboa voi maksimissaan ajella?

Edit. Mahdollisimman helppo asennettava olisi hyvä minulle =)
« Viimeksi muokattu: 25.08.11 - klo: 19.43 kirjoittanut JS83 »

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3324 : 25.08.11 - klo: 20.38 »
Vakio pinjonin pitäisi toimia tuolla moottorilla, moottori tarvitsee naaras 3,5mm bulletit nopariin, ja nopari tarvitsee akkuliittimen.
Komboa uskaltaa ajaa 3s akulla, suosittelen 2s ajoa normikäyttöön, 3s on melko nopsakka omassa kombossani.
kannattaa ottaa vaikkapa 3000-5000mAh, muista lipolaturi
(kylhän ne nikkelilläki toimii)
Ja jos rassailu kiinnostaa: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9550
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3325 : 25.08.11 - klo: 23.45 »
Jeps. Eli noiden lisäksi tilaan bullet liittimiä sekä traxxas liittimiä. Kolvi, tinat, laturi, balanssilauta, akut jne. onkin jo hommattu. Mihin väliin tuo viimeeksi linkittämäsi kapistus tulee? Onko tarpeellinen vai pärjääkö hyvin ilmankin? Tuolla nopeudensäätimellä ei ilmeisesti uskalla enään vesilätäköihin mennäkään...

Poissa primeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3326 : 25.08.11 - klo: 23.54 »
Kyllä ilman ohjelmointikapulaa pärjää. Tuo laitetaan siten, että vastarista otetaan nopeudensäätimen johto irti,  laitetaan korttiin kiinni ja virrat päälle, jonka jälkeen säätimen asetuksia pystyy vaihtamaan. Muun muassa lipo cutoffin jännitettä, jarrujen tehokkuutta yms. Ja ei vettä tuolle noparille, jollet asianmukaisesti sitä suojaa.
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3327 : 26.08.11 - klo: 00.12 »
Vielä sellainen kysymys, että nouseeko lämmöt vakiovälityksillä liian korkeaksi vai tarvitseeko niitäkin muuttaa jos ostan kyseiset osat?

Poissa primeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3328 : 26.08.11 - klo: 00.34 »
Riippuu ihan siitäkin, että missä asennossa kuu on ollut kun moottori on valmistettu. Elikkä kokeilemalla se selviää. Hobbykingiltä voit tilata huokean infrapunalämpömittarin tai sitten luottaa omaan sormeesi. Jos pystyt pitämään 3-5 sekuntia sormeasi moottoria vasten, on lämmöt vielä ihan ok, jos taas polttaa samantien, on moottori liian kuuma. Noin niinkuin suurinpiirtein :P
Edit: vielä linkki mittariin: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8297__Turnigy_Infrared_Thermometer_33_180Celsius_.html
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3329 : 26.08.11 - klo: 14.07 »
Jos pinjoni on, kuin muistan 19 hampainen, niin lämmöt saattavat nousta, ehkäpä jokin 16 saattaisi toimia parhaiten.
Kannattaa ehkä kokeilla alkuperäisellä, jos rahasta on tiukkaa, pinjoneita saa suomesta muutaman päivän varoitusajalla
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith