Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287199 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3720 : 10.05.12 - klo: 21.37 »
Noniin, nyt on ensitestit ajettu. Hyvinhän se liikkui, mutta hieman helposti kaatuu. Millaiset öljyt kannattaisi iskareihin laittaa, ettei niin helposti kaatuisi, vai onko vaan korkea paino piste. ja oletteko laittaneet jäykempää öljyä diffiin, koska tuntuu, että on todella löysät, jos on mitään.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3721 : 10.05.12 - klo: 21.50 »
Kokeile tätä setuppia :smiley:

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3722 : 10.05.12 - klo: 21.56 »
Ok, onko nuo vakio välitykset sopivat 2s lipoille ja onko tuulettimesta hyötyä? vielä ei ainakaan lämmennyt nopari kovinkaan paljoa, mutta kesällä voi olla eri juttu.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3723 : 10.05.12 - klo: 22.07 »
Tämmönen tuli väkerrettyä pojalle. Hyvin tuntuu pelittävän.



Kuva otettu juuri ennen ensimmäistä ajoa.
Alumiiniä ja polyeteeniä.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3724 : 11.05.12 - klo: 09.57 »
Ok, onko nuo vakio välitykset sopivat 2s lipoille ja onko tuulettimesta hyötyä? vielä ei ainakaan lämmennyt nopari kovinkaan paljoa, mutta kesällä voi olla eri juttu.

Riippuu missä ajaa. Radalla menee varmasti tarpeeksi kovaa, vähän tiuhempikin välitys riittäisi.

Tuulettimesta on hyötyä, mutta ei ole pakollinen. 2S käytössä en ikinä saanut noparia liian kuumaksi, niin että se ois menny siihen lämpötila tehonrajoitukseen. 3S akulla oli mahdollista kuumua, jos ajoi monta akkua peräkanaa. Siihen auttoi tuuletin.

Joku kyseli painoja. Renkaat vaikuttaa jonkin verran, mutta jossain 3300-3500 välimaastossa liikutaan, varustuksesta riippuen.  :tongue: Toimii hyvin röykyissä ja hypyissä. Rupee jo polttisrata tuntumaan mielekkäämmältä kuin syherö sähkökrossirata.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Johan_L

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3725 : 11.05.12 - klo: 13.53 »
Hienon auton omet Jon rakentanut! Oma poika haluaisi myös LCG rungon omaan slashiin, olen katsonut vähän erilaisia kaupallisia vaihtoehtoja mm SSC, mutta ovat kyllä melko kalliita. Ehkä tuollainen DIY voisi olla vaihtoehto meillekin.
E-TMK UA

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3726 : 11.05.12 - klo: 14.07 »
Omatekemä runko ei ole kovin vaikea tehdä. Työkalujakaan ei paljoa tarvitse. Toi on kolmas tekemäni, jälki paranee pikkuhiljaa. Silti meni ~20h kun kaikki ei ole ihan selvää...

STRC:n jatkopala Rustler:in runkoon, tai omatekemä vastaava, on ihan hyvä vaihtoehto. Hintakaan ei ole paha. Meille jäi tommonen setti "varalla" jos tulee jotain yllättävää. Laitan myyntiin kun olen varma että tuo on toimiva ja kestävä.

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3727 : 11.05.12 - klo: 19.26 »
Jos ei ole jo olemassa, niin olisko mitenkään mahdollista tehdä jonkinlaista listaa/yhteenvetoa slashiin sopivista koreista?

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3728 : 11.05.12 - klo: 19.37 »
Moro.

Kyselit Slashiin sopivia koreja. Tuosta löytyy JC:n suosittuja SC-koreja, jotka kaikki mittojensa puolesta sopivat autoon. Ainoastaan koritolppien korkeudet pitää laittaa oikealle korkeudelle korista riippuen.

http://www.rcm.fi/korit-ja-tarvikkeet/short-course-korit.html

Terveisin,
Matti / RCM
« Viimeksi muokattu: 12.05.12 - klo: 09.23 kirjoittanut m.e. »

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3729 : 11.05.12 - klo: 20.45 »
Mun vika.. tarkotin  slashiin sopivaa wrc-koria...onko niitä?

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3730 : 11.05.12 - klo: 23.01 »
Mun vika.. tarkotin  slashiin sopivaa wrc-koria...onko niitä?

Samaa olen yrittänyt selvitellä, näistä VOISI löytyä sopiva pienellä veistelyllä:

http://www.modellsport.gr/index.php?main_page=product_info&products_id=4861&language=en
http://www.deltaplastik.it/index.php?p=prodotti&l=ita&cat1=6&cat2=11&cat3=15

Oma Slash on vasta postilla tulossa, mutta jossain vaiheessa olis tarkotus "henkilöauton" koria siihen sovitella. Kovin vähän on aiheesta tietoa löytynyt...

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3731 : 12.05.12 - klo: 16.40 »
Deltaplastik seat cordoba :wink: Rallicross lookia olen yrittänyt tavoitella.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3732 : 12.05.12 - klo: 22.20 »
Onko tossa Slashin orkkis rengaskoko sulla? Joutuko alustaa paljon sääteleen? Deltaplastikin korin taidan itsekin hommata, tilastitko suoraan http://www.deltaplastik.it/ vai jostain muualta, Suomesta ei taida saada?

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3733 : 13.05.12 - klo: 19.32 »
Mitkä korit sopivat 2WD slashiin suoraan ilman, että täytyy alkaa muokkaamaan koritolppia yms.? jos linkillä vielä saisi jotain  =)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3734 : 13.05.12 - klo: 21.48 »
Tarkoitatko SC- vai rallykoreja?
Takatolppien korkeutta voi säätää vähän, etutolpat on miten on.
Jos on tarvis säätää enemmän pitää väkertää itse tai ostaa jonkun muun auton tolpat.

Poissa ArskaJ

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3735 : 14.05.12 - klo: 21.31 »
Onko 2wd slashissa ja rustlerissa yhteneviä alustan osia,pyöränripustuksissa ja ohjauksessa esim.?
Entä veto-akselit ja muu voimansiirto?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3736 : 14.05.12 - klo: 21.33 »
AJV laati listan kun teki konversion.
Yhteisiä osia on paljon mutta muutama erilainenkin...

Ota molempien autojen räjäytyskuvat ja katso jos et löydä listaa.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3737 : 14.05.12 - klo: 21.47 »
Joo tässä lista:
Ja jos on kyllästynyt siihen Rustleriin, niin siitä saa pienellä vaivalla päivitettyä Slashin. Tarvitset

- STRC LCG konversiokitin
- takatukivarret
- vetarit (todennäköisesti myös alkuperäisten lyhennys onnistuu)
- taakse camper-linkit (myös alkup. lyhennys riittää)
- koritolpat
- puskurit
- renkaat
- korin

Osanumerot voi luntata Slashin räjäytyskuvista.

Ohjaus ja etupää muutenkin on samanlainen kummassakin.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa ArskaJ

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3738 : 14.05.12 - klo: 22.07 »
Joo tässä lista:
Ja jos on kyllästynyt siihen Rustleriin, niin siitä saa pienellä vaivalla päivitettyä Slashin. Tarvitset

- STRC LCG konversiokitin
- takatukivarret
- vetarit (todennäköisesti myös alkuperäisten lyhennys onnistuu)
- taakse camper-linkit (myös alkup. lyhennys riittää)
- koritolpat
- puskurit
- renkaat
- korin

Osanumerot voi luntata Slashin räjäytyskuvista.

Ohjaus ja etupää muutenkin on samanlainen kummassakin.

Ok,kiitokset vastauksista.

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3739 : 14.05.12 - klo: 22.34 »
Tänään hain Slashin postista ja kerkisin yhen akullisen pihassa testaan. Sitten rupeskin ihme rutinaa kuuluun jostain takaa (rattaista?) Sen mustan kopan alta takana oikealla missä lukee Traxxas.

Täytynee avata, mitähän siellä on...

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3740 : 14.05.12 - klo: 22.50 »
Sieltä löytyy spurri ja pinjoni, varmaan kivi menny sisälle tai sitte hammasrattaitten välys löystyny.

Eikös tän pitäny olla hyvin suojattu?...
Tossa kotelossa on vetarin sisemmän nivelen kohdalla aukko (vissiin tila ollu kortilla ja jouduttu tekeen väistö) ja siitä oli tullu kourallinen soraa sisään. Täytyy teipata umpeen. Putsauksen jälkeen on taas hiljanen ainakin käsin pyörittämällä.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3741 : 14.05.12 - klo: 22.57 »
Moottorin ohi pääsee kans hiekkaa spurrin luo, se pinta joka tulee moottoria vasten ei oo sileä siinä vaihteistossa, vaan sellanen uritettu. Sinne jotain patenttia niin kestää spurrit pidempään.

Moottorin päässä on semmonen musta muovisuojus joka ei ole tiivis, sen alla on laakeri ihan suojaamatta. Eli muovisuojus pois ja suojaa laakeri teipinpalalla. Rakenne on monesta kohasta tiiviin näköinen mutta lopputulos ei ole tiivis ellei vähä ite virittele.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3742 : 15.05.12 - klo: 14.52 »

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3743 : 15.05.12 - klo: 20.21 »
Plääh. Toi mukana tullut 8.4v 3000mAh akku kestää ajossa ehkä just 10min. Mistäs kannattais kattella isompaa akkua ja pikalaturia? Ei ole väliä onko Suomesta vai ulkomailta.

Varmaan NiMh akuissa pysyn kun ei ole mielenkiintoa vahtia vieressä lataustoimenpiteitä, enkä viittis talookaan polttaa...

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3744 : 15.05.12 - klo: 20.39 »
Vaikka oot totamieltä , niin lipoakkua ei tarvii tuijottaa koko aikaa siinä vieressä. Riittää että et mihinkään kylille lähe juoksemaan ja oot sisällä. Lataat akun aina lipopussissa palamattomalla alustalla esimerkiks metalli levyllä...  Mä en vaihtais lipoja nimheihin enää koskaan jos ei pakko oo :tongue: Nii mukava ajella, kun saa kiertää rataa samoilla tehoilla alusta loppuun :wink:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3745 : 15.05.12 - klo: 22.41 »
Kyllä lipoihin kannattaa siirtyä. 2 kennoiset ja vaikka kapasiteetiltaan 5000 mah on pienemmän kokoinen mitoiltaan kun mukana tuleva 300 mah nimh. Lipot ovat myös kevyempiä. Ja lipot on turvallisia, jos niitä käytetään oikein. Niinkuin tansu95 sanoikin jo, että ladattava lipopussissa ja palamattomalla alustalla ja balansoimalla. Halvat lipot saat tilattua Hobby Kingistä. Kannattaa lukea lipoihin koskevia keskusteluja.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3746 : 15.05.12 - klo: 22.59 »
Miten se nyt menee, jos vertaa 2s 5000mAh lipoo ja 8.4v 5000 NiMh akkuja niin kummalla kulkee kauemmin ja kummalla kovempaa?

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3747 : 15.05.12 - klo: 23.24 »
Miten se nyt menee, jos vertaa 2s 5000mAh lipoo ja 8.4v 5000 NiMh akkuja niin kummalla kulkee kauemmin ja kummalla kovempaa?

Nimhi kulkee kovempaa ja siihen mahtuu myös enemmän energiaa, johtuen siitä, että siinä on korkeampi jännite kun lipossa.

2S lipo nimellisjännite 7,4V (täytenä 8,4V)
7S nimh nimellisjännite 8,4V (täytenä > 10V)
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3748 : 16.05.12 - klo: 00.40 »
Nimhi kulkee kovempaa ja siihen mahtuu myös enemmän energiaa, johtuen siitä, että siinä on korkeampi jännite kun lipossa.

2S lipo nimellisjännite 7,4V (täytenä 8,4V)
7S nimh nimellisjännite 8,4V (täytenä > 10V)

Ei se mene ihan noin yksinkertaisesti. Asiassa on useampia puolia.
-NiMH-akun jännite putoaa maksimi 1,4V:sta noin 1,25volttiin ensimmäisen 10% purkamisen jälkeen. Alkulämmittelyn jälkeen jännite-etu on melkein menetetty.

-NiMH-akun purkujännite putoaa, kun kuorma kasvaa. Jo 5A kuormalla jännite saattaa pudota 1,0V tienoolle.

-Nykyisten LiPo-akkujen purkuvirta on jo huomattavasti suurempi kuin NiMHien. Hieman lähteestä riippuen, NiMH-akkujen maksimivirta on jossakin 50A huitteilla (korjatkaa jos olen väärässä), ja silloin jännite tippu jo alle yhden voltin. LiPo-akuilla purkuvirta voi olla esim 250A jatkuva ja 500A lyhytaikainen; jopa enemmän. Virranantokyvyn tarve tosin riippuu moottorista ja noparista.

Ja, kuten tunnettua, teho on suunnilleen jännite kertaa virta, eli voltit x ampeerit.

LiPo-akulla saa siis enemmän tehoa. Olettaen siis, että moottori ja nopeudensäädin sen voivat hyödyntää. Tämän voivat todistaa helposti ne, jotka ovat molempia käyttäneet, esim minä itse. :smiley:

Ajoaika saattaa NiMHillä olla pidempi, koska virranantokyvyn puutteesta johtuen virrankulutuskin pienenee.

Toisaalta, NiMH painaa lähes tuplaten LiPoon verrattuna, jolloin tehoa ja ajoaikaa tuhlaantuu suuremman massan liikuttamiseen.

Olen ehdottomasti LiPo-akkujen kannalla.
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3749 : 16.05.12 - klo: 08.36 »
Co-driver: Vedättekö koko ajan liipasin pohjassa? Meillä kestää 7-vuotiaan pihasuttauksessa alkuperäinen 8.4V nimhi melkein 20 minuuttia. Toki koko aikaa ei mennä täysillä ja sillä akulla on takana ehkä 20-25 latausta vasta.

Mitä tulee Li-Pon tehoihin niin eilen postissa tullut käytetty Turnigyn nano-tech 5600mah 2S antaa lähdössä sen verran tehoja että suttausta tapahtuu asvaltilla. Nimhillä ei muistaakseni tuota tapahtunut. Ja ajoaika on sen verran pitkä että piti komentaa jantteri jo lopettamaan noin 30 min jälkeen. Mitään hiipumista ei tapahtunut ja vakionoparissa on low voltage cut-off käytössä eli senkään puolesta ei olisi tarvinnut lopettaa.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!