Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525142 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #180 : 17.11.08 - klo: 23.23 »
Hehheh, ja polttis revoko on sitten huoleton peli? :lol:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa zimi81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #181 : 18.11.08 - klo: 12.12 »
nyt taas eetuni kulkee, tunnin ajelun jälkeen orggis takaventeet molemmat keskeltä halki, lopuksi koko kumi repeytyi irti vanteesta, tänään hakemaan sabesta uutta klemmiä ja vannetta.
enää ei muuten nopari lämpene..
kyllä siis vauhtia piisaa kunhan auto kestää, tuli tutkattua 64km/h tosin tie loppui kesken...jos huippuja joku päivä mittaislis näillä vääntävillä välityksillä...

Nikke92:selle annan sentteriä ihan vain e-revon myymisestä :evil: :cry:

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #182 : 18.11.08 - klo: 12.46 »
nyt taas eetuni kulkee, tunnin ajelun jälkeen orggis takaventeet molemmat keskeltä halki, lopuksi koko kumi repeytyi irti vanteesta, tänään hakemaan sabesta uutta klemmiä ja vannetta.
enää ei muuten nopari lämpene...
Noniin, nyt pääsee sitten varaosakauppiaskin nauttimaan kun ei nopari enää pätki menoa.  :wink:

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #183 : 18.11.08 - klo: 17.40 »
no ei ainakaan lopu akusta kesken ajon virta,  ajaa jalkojen juureen poltiksen ja löpöä tankkiin ja eikun etiäpäin sano mummo lumes...  :evil: täytyy myöntää et joitain pieniä vinkkejä tarvis kun vaihto sähkö autosta poltikseen. mut ohan se vähän liijankin helppoa sähköautol navatkii ja virta päälle ja naviskukkelipohjaan.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #184 : 18.11.08 - klo: 20.20 »
Vai sentteriä tuloo..  :p

Näin ohi mennen vaan, oiskos zimillä tarvetta renkaille?  :wink:
Traxxas Revo 2.5

Poissa zimi81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #185 : 18.11.08 - klo: 20.55 »
vois ollakkin, oisko sulla kuvii sendiä?

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #186 : 18.11.08 - klo: 21.12 »
Niin nitroveheshän ei niitä akkuja tarviikkaan vastariin eikä startteriin eikä hehkuun eikä radioon - saati että niitä pitäisi latailla...  :cheesy:



Poissa zimi81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #187 : 18.11.08 - klo: 21.27 »
mistä ootte tilannu näitä moottorin siiliä? mulla on tuo mamban combo paketista tullut moottori niin sille sopivaa pitäs saada, aikas kuumana käy..

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #188 : 18.11.08 - klo: 21.42 »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa zimi81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #189 : 18.11.08 - klo: 21.45 »
tuossa on jo hyvin kokoa, on tullut vaan pieni "palasia" vastaan.
tosin tuollakin varasto näyttää nollaa. saakohan mitään vastaavia suomesta..
« Viimeksi muokattu: 18.11.08 - klo: 21.51 kirjoittanut zimi81 »

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #190 : 18.11.08 - klo: 23.48 »
tuossa on jo hyvin kokoa, on tullut vaan pieni "palasia" vastaan.
tosin tuollakin varasto näyttää nollaa. saakohan mitään vastaavia suomesta..
Sabessa tilaustuotteina ja vähän kalliimpia. Racingfactoryssa sen sijaan on jotain ja kohtuu edullisia. Löytyi hakusanalla heat sink löytyi.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #191 : 21.11.08 - klo: 23.26 »
Siinä joku viteon-pätkä kun E-revolla kävin lumella kokeilemassa. Ajamisesta ei tullut mitään kun TRX radiossa n 10 metrin kantomatka. Nitrossa toimi radio mutta ei Sähkö-Revossa. :cheesy:

[youtube]http://uk.youtube.com/watch?v=GIEZIYihYjw[/youtube]
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #192 : 21.11.08 - klo: 23.42 »
ihan siistiä menoo. tais nakki irrota lopus. :azn:
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #193 : 21.11.08 - klo: 23.46 »
Joo, täytyis aina muistaa kiristää mutterit ennen ajoa. :tongue:
Mutta todella p:stä ajaa kuin pätkii jo n 10 metrin matkalta, kai se täytyy kunnon radiotkin hommata.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #194 : 22.11.08 - klo: 11.30 »
RE: --radiossa n 10 metrin kantomatka. Nitrossa toimi radio mutta ei Sähkö-Revossa.--

Jos sulla on vielä se poltiksessa käytetty radioitten akku, irrota punanen  noparinjohdoista ja anna ulkosta sähköä testin verran. Näät näin riittäskö konkka batt-kohdalla radiota myös kantomatkan palauttamiseen, kuten mulla.

Jos ei auta, tiedät häiriön tulevan ilmateitse ja voit ettiä uutta castarinpaikkaa, siirrellä johtonippuja, folioida radiopiuhoja, jne
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa zimi81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #195 : 22.11.08 - klo: 12.12 »
itsellä lähti myös vastaavat renkaat irti hetken ajon jälkeen:)
huonosti saa mitään "kuvaa" tehoista kun lumessa ajellaan. harmi kun näin aikaisen tuli lumet maahan, vois itekkin ottaa jotain videoo omasta autosta. näissä maisemissa myös aika paljon häiriötä perus ratiolla, toivon joulupukin tuovan itselleni gigaradiot  :shocked:

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #196 : 22.11.08 - klo: 12.47 »
Täytyypä siirtää vastari kauemmas noparista, tästä luulisin että johtuu todella huono kantomatka.
Joo, ei oikeen saa kuvaa tehoista kun tyhjää lyö vaan. Yllättävän tehokas se on tolla halpis kiinan motillakin, mutta tarpeeksi siinä ei ole tehoa. :lol:

Mutta on tuo E-Revo vaan mahtava menemään lumellakin kun on 4wd.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa jenkkipena

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #197 : 24.11.08 - klo: 12.11 »
kertokaapas E-revon omistajat, minkälainen auto tää e-revo on vakiona???   Meneekö mihkään??

Oon tässä arponut pitkään ekan auton ostoa ja Rustler VXL on ollut pitkään ykkösvaihtoehto, mutta nyt tää E-revo rupes houkuttaan..Ton nelivedon takia.
Toi Rustlerihan menis aika lujaa, mutta jostain videoista katellut vaan että meneekö liiankin lujaa näin alkuun. Tää E-revo näyttäs helpommin/paremmin hallittavalta!

Ja onko se kuinka vaikea homma vaihtaa ite tähän harjattomat mooottorit joskus tulevaisuudessa, jos tähän päädyn??

veronpalatuksilla jompikumpi lähtee tilaukseen :grin:


Poissa Stepi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #198 : 24.11.08 - klo: 12.19 »
Kyllähän se vakiona ihan hyvin menee, ei se tietenkään mikään ratapeli ole, mutta hyppelyyn ja möyryämiseen riittää hyvin. Silloin ratkaisee paljon muutkin asiat kuin huippunopeus. Mutta ainahan sitä harjattomaksi voi muuttaa ja silloin tietenkin pitää jo osata hallita paremmin auton menoa...  :smiley: Hieno auto!!!

Poissa zimi81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #199 : 24.11.08 - klo: 12.20 »
kertokaapas E-revon omistajat, minkälainen auto tää e-revo on vakiona???   Meneekö mihkään??

Oon tässä arponut pitkään ekan auton ostoa ja Rustler VXL on ollut pitkään ykkösvaihtoehto, mutta nyt tää E-revo rupes houkuttaan..Ton nelivedon takia.
Toi Rustlerihan menis aika lujaa, mutta jostain videoista katellut vaan että meneekö liiankin lujaa näin alkuun. Tää E-revo näyttäs helpommin/paremmin hallittavalta!

Ja onko se kuinka vaikea homma vaihtaa ite tähän harjattomat mooottorit joskus tulevaisuudessa, jos tähän päädyn??

veronpalatuksilla jompikumpi lähtee tilaukseen :grin:


varmasti se e-revo kulkee tarpeeksi lujaa aloittelijalla, hallinta on helppoa. Se vain on harmi kun hetken on ajellut vakiolla niin eipä se vauhti enää riitäkkään. lisää pitää saada, niinhän se menee vähän kaikissa autoissa..
harjattomaksi päivitys on helppoa, tehoa harjaton jo tuo hyvinkin mutta siihen vielä lipoakkusetti niin sitten jo kulkee vähän liikaakin. e-revo on ainakin itsellä ollut todella kestävä, auto vain hajoillut omaa tyhmyyttään :)



Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #200 : 24.11.08 - klo: 12.24 »
varmasti se e-revo kulkee tarpeeksi lujaa aloittelijalla, hallinta on helppoa. Se vain on harmi kun hetken on ajellut vakiolla niin eipä se vauhti enää riitäkkään. lisää pitää saada, niinhän se menee vähän kaikissa autoissa..
harjattomaksi päivitys on helppoa, tehoa harjaton jo tuo hyvinkin mutta siihen vielä lipoakkusetti niin sitten jo kulkee vähän liikaakin. e-revo on ainakin itsellä ollut todella kestävä, auto vain hajoillut omaa tyhmyyttään :)

E-revon virittämisessä saa muistaa, että rahaa palaa tuplasti virittämisessä verrattuna vaikkapa takavetoiseen. Akkuja pitää olla mielellään neljä, jos ei löydy koteloon sopivia 4S:iä tai aja autoa vaikkapa 3S:nä. Parhaan teho-hyötysuhteen saa tietekin käyttämällä mahdollisimman korkeaa jännitettä jolloin harjaton paketti vaatii tehokkaan nopeudensäätimen, mutta moni käyttää esim. Mamba Maxia E-revossa ja 4S + UBEC.

Joten jos harjattoman VXL Rustlerin saa vaikkapa 310 EUR niin harjallisesta E-revosta saa maksaa sen n. 430-500 EUR (riippuu mistä tilaa) ja siihen joutuu hankkimaan sen harjallisen setin jos ei ota sitä kallista valmiiksi viritettyä settiä. Rustleriin kaksi 3S akkua (ovat edullisempia yleensä kuin 2S (suuremmasta jännitteestä ja kapasiteetista huolimatta) + niille soveltuva laturi. E-revoon sitten esim ne neljä akkua ja jotku hommaa jopa kaksi laturia.
« Viimeksi muokattu: 24.11.08 - klo: 12.29 kirjoittanut qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #201 : 24.11.08 - klo: 12.36 »
Ei kun tilaukseen vaan uutta harjaatonta E-Revoa. Tuolla voi sitten ajella vaikka 6S LiPolla tai 7S LiFellä ja vauhtia luulisi riittävän.

Hinta ennakkotilauksille on n. 650 dollaria, joten TowerHobbies tulee myymään tuota tammi-helmikuussa jo alle kuuden sadan. Kun vertaa hintoja Suomen hintoihin harjallisen E-Revon osalta niin tilaaminen tuolta ei pahemmin kannata eli eiköhän se hinta suhteessa samoihin asetus Suomessakin. Se on sitten toinen juttu, koska noita alkaa täältä saamaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #202 : 24.11.08 - klo: 13.23 »
Oon tässä arponut pitkään ekan auton ostoa ja Rustler VXL on ollut pitkään ykkösvaihtoehto, mutta nyt tää E-revo rupes houkuttaan..Ton nelivedon takia.
Toi Rustlerihan menis aika lujaa, mutta jostain videoista katellut vaan että meneekö liiankin lujaa näin alkuun. Tää E-revo näyttäs helpommin/paremmin hallittavalta!

Ja onko se kuinka vaikea homma vaihtaa ite tähän harjattomat mooottorit joskus tulevaisuudessa, jos tähän päädyn??

Rustleri on todella hyvä ja nopea auto, mutta E-Revo on paljon parempi ajettava ja menee maastossa paremmin nelivedon ja kokonsa ansiosta.
Ei se Rustleri liian lujaa mene, tai sehän riippu ihan minkälaista akkua laitat. Esim 6 kennon Nimh tai 2s lipolla ei se liian nopea ole, 3s lipolla on sitten eri juttu.

Toi harjattomaksi muuttaminen ei ole mitenkään vaikeaa. Mutta E-revoon palaa rahaa helposti enemmän kuin Rustyyn, niin kuin tossa jo mainittiin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa jenkkipena

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #203 : 24.11.08 - klo: 16.54 »
ok..eipä tässä nyt tiiä enää kumman laittais tilaukseen, täytyy varmaan kolikkoo heittää :grin:

briteistä tilattuna rustlerin Vxl sais 270€ (+pk) ja ton e-revon 350€ (+pk)..

Toi valmiiksi virittetty e-revo olis veroineen n.700€, paljon tommonen paketti maksaa millä ton e-revon ite muuntais harjattomaksi. Vaihtoehtoja on tietysti monia mutta joku kohtuu hyvä paketti?!

Kulkeekos toi "karvalakki-revo" näillä nimh-akuilla vai voikos siihen laittaa lipojakin??

kiitos taas :grin: :mrgreen:

jaahas kun viittii edellisiä sivuja selailla niin löytyykin vastauksia :shocked:
« Viimeksi muokattu: 24.11.08 - klo: 20.55 kirjoittanut jenkkipena »

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #204 : 25.11.08 - klo: 14.16 »
Kysyppäs jenkkipena sitä toimitusta sieltä Briteistä, että mitä moinen maksaa E-revolle Suomeen ja ilmota täällä. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Stepi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #205 : 25.11.08 - klo: 22.10 »
Juu olis kiva tietää mitä se harjaton E-Revo tulee maksamaan täällä Suomessa (tai tilaamalla jostain ulkomailta). Ja se miten se liikkuu vakiona. Jos joku jossain vaiheessa siitä saa jotain tietoa, niin tänne vaan infoa!

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #206 : 25.11.08 - klo: 22.24 »
Juu olis kiva tietää mitä se harjaton E-Revo tulee maksamaan täällä Suomessa (tai tilaamalla jostain ulkomailta). Ja se miten se liikkuu vakiona. Jos joku jossain vaiheessa siitä saa jotain tietoa, niin tänne vaan infoa!
Vakiona aloittelijalle tai sellaiselle jolla ei ole ollut viritettyä sähkömonsteria varmasti riittävästi. Isot pyörät ja neliveto auttaa pääsemään hankalistakin paikoista, mutta crawlerihan auto ei ole. Alkuperäiset moottorit eivät ole kovin kestävät - tarkoittaa jota kuinkin n. 20 akullista. Mitä se huippunopeus olisi.. joku 40-50 km/h, joskin ei välttämättä oleellinen tieto kun kyseessä ei ole asfalttiauto. Laadukkaammilla akuilla auto keulii vakionakin.

Suomessa auto maksaa 470-500 euroa.. riippuu varmaan myös suhteista. Siihen tarvitsee ainakin yhden parin NIMH-akkuja (yht. 70-120 EUR) sekä laturin (20-50-100 EUR). Kiinasta latureita ja akkuja saa edullisemmin.

Harrastukseen kun pääsee sisälle paremmin yleensä vaaditaan autolta enemmän tehoa (kiihtyvyyttä, vääntöä, ei välttämättä juuri huippunopeutta) ja rahaa alkaa palamaan viritettyyn autoon.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #207 : 26.11.08 - klo: 16.24 »
E-Revoa en kokemuksesta alkaisi vääntämään harjallisilla koneilla ja NIMH akuilla, enkä edes harjattomalla ja NIMH akuilla, vaan suosittelen suoraan laittamaan vähintään 4S lipot ja kunnon harjattoman kyytiin. Se on sitten eri asia jos haluaa että auto ei keuli kokoaika ja että se auto kestäisikin jotain, näihinkin on omat konstinsa mutta maksaa sitten taas enemmän.
- Tapsa

Poissa zimi81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #208 : 26.11.08 - klo: 16.36 »
E-Revoa en kokemuksesta alkaisi vääntämään harjallisilla koneilla ja NIMH akuilla, enkä edes harjattomalla ja NIMH akuilla, vaan suosittelen suoraan laittamaan vähintään 4S lipot ja kunnon harjattoman kyytiin. Se on sitten eri asia jos haluaa että auto ei keuli kokoaika ja että se auto kestäisikin jotain, näihinkin on omat konstinsa mutta maksaa sitten taas enemmän.

mikä omasta kokemuksestasi sitten "sotii" vakiona ajamista, tai nihm akuilla ajamisella. kyllä aloittelialle harjatonliposetti on aivan liikaa. itse kokemuksesta taas suosittelen ajamaan sen 20 akullista minkä nuo vakikoneet kestää ja sitten vaihta harjattomaan  :grin:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #209 : 26.11.08 - klo: 16.40 »
NIMH akut ei taasen sitten anna tarpeeksi "potkua" harjakoneille tai varsinkaan harjattomille, kyllähän niilläkin kulkee mutta melko hikisesti ja saat änkeä kilon tai parin pakkoja jotta meno olisi kiitettävää.
- Tapsa