Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525165 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #450 : 26.07.09 - klo: 21.14 »
Niinpäin meinasinkin laittaa, että imee korista ulos ilmaa.
Ei taida toisinpäin noin pienistä tuulettimista olla apua, niin kaukanakin moottorista.
Et taitas pierukin enempi jäähdyttää  :roll:

Tän hetken visio sähkön siirrosta korin ja auton välillä on: vastaavat lattajouset mitä patteritelineissä on (hieman pidemmät vaan). Koriin sekä koritolppiin omansa, eli korin eläessä sähkön kulku ei katkeile ja ei vaikeuta korin irroitusta yms.
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #451 : 28.07.09 - klo: 02.50 »
Kannatan Sjos, että jos käytät noita tuulettimia niin teet siihen suojan jostain tiheästä verkosta.

Minulla meni jo heti ekalla ajokerralla pieniä kiviä noparin flektiin ja jotka estivät tuulettimen pyörimisen kokonaan. Laitoin noparin ja flektin väliin rautaverkkoa, joka on toiminut hyvin. Liimaa tai mitään eri tarvita, koska verkko menee näppärästi noparin päälle tulevan kehikon alle ja pysyy siellä.

Oma autoni on nyt varikolla, koska odottelen kardaaninosan 5650 saapumisesta Saksasta; tai se koostuu kahdesta muoviputkesta. Noin sokeripalan kokoinen kivi meni ilmeisesti samaan tilaan ja väänsi kardaanin niin kieroksi, että se ottaa kiinni pyörähdyksen aikana auton runkoon. Jatkoa ajatellen, onko http://www.sabe.fi/hobby/ nopein/paras Traxxasin varaosien toimittaja Suomessa?

Onko tässä threadissa tai muussa käsitelty auton parantamista teräsosilla: mistä tilataan, millaista kittiä ja mahdollisia YouTube videoita kuinka osa puretaan ja kootaan? E-Revon osat käynevät myös muihin Traxxasin malleihin (Maxx, Summit...) ristiin ja päinvastoin. Kiinnostaa tietää minkälainen kitti tai osakokonaisuus tarvitaan ettei pelkän yksittäisen osan tilaaminen menisi hukkaan ja joutuisi taas odottelemaan sitä puuttuvaa osaa. Ts. jos uusin kardaanin, mitkä kaikki osat siihen tulisi osata ottaa mukaan, ristikoiden (5458x ja 5452) lisäksi.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #452 : 28.07.09 - klo: 22.37 »
Noni. E-Revo on kaventumaan päin...









Muutama palikka puuttuu vielä, mutta eiköhän se siitä muodostu.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #453 : 28.07.09 - klo: 22.58 »
Onko tässä threadissa tai muussa käsitelty auton parantamista teräsosilla: mistä tilataan, millaista kittiä ja mahdollisia YouTube videoita kuinka osa puretaan ja kootaan? E-Revon osat käynevät myös muihin Traxxasin malleihin (Maxx, Summit...) ristiin ja päinvastoin. Kiinnostaa tietää minkälainen kitti tai osakokonaisuus tarvitaan ettei pelkän yksittäisen osan tilaaminen menisi hukkaan ja joutuisi taas odottelemaan sitä puuttuvaa osaa. Ts. jos uusin kardaanin, mitkä kaikki osat siihen tulisi osata ottaa mukaan, ristikoiden (5458x ja 5452) lisäksi.

Olemalla niinkin oma-alotteinen että tutkimalla Traxxasin omia nettisivuja saattaa löytää sieltä jopa räjäytyskuvia Traxxasin autoista ja sieltä tutkimalla päättelemällä mitä tarvitaan. Sieltä löytyy jopa vastaus siihen käykö Traxxasin eri autojen osat toisiinsa.. :wink:
« Viimeksi muokattu: 28.07.09 - klo: 23.20 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #454 : 29.07.09 - klo: 19.01 »
Olemalla niinkin oma-alotteinen että tutkimalla Traxxasin omia nettisivuja saattaa löytää sieltä jopa räjäytyskuvia Traxxasin autoista ja sieltä tutkimalla päättelemällä mitä tarvitaan. Sieltä löytyy jopa vastaus siihen käykö Traxxasin eri autojen osat toisiinsa.. :wink:

Traxxasin englanninkieliseltä foorumilta luin ettei Traxxas itse myy kittejä ja räjäytyskuvat ovat wanhemmasta E-Revon mallista 5605:stä. Vinkkisi on hyvä, muttei toimi tässä tapauksessa.

ERBE:n renkaan kiinnitysakselin kierteet ovat kokoa 12 x 1.5mm. Jos joku muukin havittelee lukkomuttereita.

Oletteko keksineet millaisen ratkaisun noparin vaihtoehtoiselle virtakatkaisimen paikalle? Auton kopan ollessa päällä sormet yltävät katkaisimelle juuri ja juuri, mutta katkaisin saisi olla kätevämmässä paikassa.
« Viimeksi muokattu: 29.07.09 - klo: 19.18 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #455 : 29.07.09 - klo: 19.16 »
Suurin eroavaisuus taitaa 5605:n ja 5608:n välillä olla nopari, moottori ja gigaradiot.

Näin äkkiseltään ajateltuna. Teräsosia kannattaa viljellä maltilla.
Muoviosia kannattaa/täytyy olla ns sulakkeina, tietysti sellaiset osat kannattaa päivittää mitä alkaa napsumaan vähänväliä.
son loppu ny.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #456 : 29.07.09 - klo: 19.39 »
ERBE:n renkaan kiinnitysakselin kierteet ovat kokoa 12 x 1.5mm. Jos joku muukin havittelee lukkomuttereita.

RC-maailmassa käytetään ruuvilukitetta. Ei tarvitse laittaa sitte rumia osia. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #457 : 31.07.09 - klo: 11.00 »
ERBE:n renkaan kiinnitysakselin kierteet ovat kokoa 12 x 1.5mm. Jos joku muukin havittelee lukkomuttereita.

RC-maailmassa käytetään ruuvilukitetta. Ei tarvitse laittaa sitte rumia osia. :)

Lukkomutteri ruma? Kaikkea sitä oppii ja kuulee.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Tootoo77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #458 : 02.08.09 - klo: 20.32 »
on joo muovia mutta tuntuu kestävän todella hyvin. Isällä on just toi kyseinen malli ja se on ainakin ottanut lentoo kunnolla eikä merkkiäkään hajoamisesta. :wink:

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #459 : 03.08.09 - klo: 22.16 »
Noni, nyt katotaan pitääkö ameriikan pojjaan lupaus luvatusta toimituspäivästä kutinsa.
Just laitoin revon tilaten, to 6pvä pitäs olla kiesi lapasessa.

Nyt alkaa muutenkin olla jo suurinosa romuista joko tullut tai on jo saapunut Suomeen.
Huomenna pitäs seurannan mukaan olla tullissa lisää renkaita, vanteita, jousia, pushrodia, turnbuclee yms yms, pari akkuakin on vielä tuloillaan.

Viikonloppuna toivottavasti pääsis ottaa toimintasavut ulos.  :tongue:
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #460 : 05.08.09 - klo: 06.59 »

Viikonloppuna toivottavasti pääsis ottaa toimintasavut ulos.  :tongue:

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.  ;-)

Itse olen järsinyt lippiksen lippaa.. Olen ehtinyt ajaa rassillani vasta vaivaiset neljä kertaa kun vääntyi kardaani. Kuvan damagesta voin pistää myöhemmin kun tuli hommattua nyt digikamerakin HD-videokuvaus mahdollisuudella. Ensin pitää lukea manuska läpi ja hieman opiskella perusasiat..

E-Revoa liippaava kysymykseni kuuluukin. Li-Po akut on ladattu piripintaan noin viikko sitten. Pitäisikö niitä purkaa snadisti v(t)ai unohtaa huolestuminen täysin? Kestävätkö Li-Pot siis tällaisen odottelun ihan OK? Joko täältä tai muualta olen lukenut tiedon, että paras säilytys Li-Poille olisi puoleen väliin ladattu varaus.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #461 : 05.08.09 - klo: 07.23 »
Kyllä se Täällä Suomessa on 6:ssa päivässä.Täällä päässä onkin sitten hitaampaa toimintaa.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #462 : 05.08.09 - klo: 08.24 »
Kyllä se Täällä Suomessa on 6:ssa päivässä.Täällä päässä onkin sitten hitaampaa toimintaa.

UPS:stä katselin seurannalla, on perjantaina auto näppylöissä. Nopeaahan se sieltä tulee kun viimeyönä näytti lähteneen.

Otin hieman romukokoelmasta kuvatusta, tosin akut puuttuu (6 x 3s 5ah) ja kori myös.


Renkaat menee vas -> oikealle, Badlands, Phaltline, Road Rage ja "THE X"
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #463 : 05.08.09 - klo: 17.43 »
Renkaat menee vas -> oikealle, Badlands, Phaltline, Road Rage ja "THE X"

Kenen vanteet sinulla on Phaltlineissä? Et ilmeisesti ole törmännyt vanteen mutterisyvennykseen ja kiristämisen vaikeuden paradoksiin? Itse törmäsin siihen HPI:n vanteilla. Mutteripesä oli liian pieni Traxxasin omalle 17 mm hylsyavaimelle (se muovinen). Ostin HPI:n oman hylsyavaimen ja se mahtui heidän vanteisiinsa ja 17 mm Traxxasin mutterille. HPI:t käyttävät jonkinlaista sovitinprikkaa, jonka keskiöön on hitsattu 8 mm mutteri.

OK. Tämän viestin asia oli tiedottaa case Lukkomutterista. Kävin tänään Helsingin Ruuvihankinta Oy:ssä, Malmilla, Helsingissä. Asiassa on kolme merkittävää probleemaa:

  • mutterin kooksi tulee 19 mm, jolloin sen kiristäminen on entistä haasteellisempaa
  • edelliseen liittyen - 19 mm hylsyavain ei mahdu useaankaan vanteen mutterikoloon - eikä usein itse 19 mm mutterikaan
  • 19 mm lukkomutterin korkeus on niin korkea ettei nailonosa ylety enää akseliin. Hyöty nolla

Case Lukkomutteri ei siis onnistunut, vaikka oikea sisäkierre löytyikin - eikä se ollut edes tuumakokoa mitä K-Raudan kaveri mukamas väitti. Lukkomutteri on liian jämäkkä, kestäen aina momentin 10 ja tästä johtuen sen seinämät ovat liian paksut. Lisäksi mutterin kärkiväliksi tulee jo mojovat 21 mm (suurin halkaisija)! Myöskään ns. pakoputkimuttereista ei ollut apua, koska ei löytynyt 1,5 mm kierrokoolla. Vain normaalia eli 1,75 mm kierteillä.

Alla nailon lukkomutteri ja tavallinen matalempi mutteri. Kummatkin kokoa 19 mm. Traxxasin oma on 17 mm.


DIN 936-8 Zn (M12x1.25) ja DIN 985-10 Zn (M12x1.25)

Niin, ruuvilukite on se oikea tapa - koska muita vaihtoehtoja ei edes ole.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #464 : 05.08.09 - klo: 19.46 »
Eli pers edellä puuhun. Useampikin taisi toitottaa sitä ruuvilukitetta ?
Vaihtoehto yksi: jos haluat vielä kikkaila nylockin kanssa, on että madallat mutteria ja hiot myös siitä 17mm:lle avaimelle sopivan. Mutta niinkuin sanottu ruuvilukite kuuluu näihin vehkeisiin.

Kenen vanteet sinulla on Phaltlineissä?

Omat on  :grin:
Ihan on HPI:n omat vanteet, Blast:it
http://www.hobbylinna.com/blast-wheel-chrome115x70mm-7inch2pcs-p-14954.html
son loppu ny.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #465 : 07.08.09 - klo: 13.24 »
Aamulla se vihdoin saapui.  :grin:

Eihän sitä ihminen malttanut odotella ja purkaa autoa, niinkuin olin suunnitellut.
Hetihän sitä täytyi päästä kokeilemaan, senverta kuitenkin maltoin, et latasin uuden firmiksen monsuun 3.16.

Ihan kivastihan se liikkui vaikkakin oli miedoimmat asetukset (nyt laitetaan kyllä maximit),
omat renkaat ei tosin säväyttänyt ja laitoin badlandsit alle.
Siitähän ne ongelmat alkoi, ja kun ei ollut käynyt autoa sen kummemin lävitse (ruuveja), ihmettelin kun ei oikein vehkeet kiihdy, oli sitten slippery sen verran löysällä et otti hieman itteensä. (omissa rankaissa sen verran huonempi pito ettei huomannut)  :angry:
Palat käänsin ja vastalevyn, samalla laitoin jäykempää jousta (mustat) sekä eteen tra;n oman vakaimen ja ohjauksen kääntyvyyttä lisäävän palikan, hieman joutui myös veistelemään.
ps. Ja myös 58 spurri tuli laitettua. (65:n tilalle)

EmDzei:lle tuossa ainakin oli pyöränmutuissa reilusti lukitetta, et sai jo kunnolla kääntää auki. Ja uudestaan kun laittoi kiinni ni vieläkin oli todella jäykkä käännellä.

Laitetaan myös pakollinen kuva  :azn:

son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #466 : 07.08.09 - klo: 17.57 »
Eli pers edellä puuhun. Useampikin taisi toitottaa sitä ruuvilukitetta ?

Ekasta suosituksesta kävin ostamassa pullollisen. Lukite tuntuu kuitenkin aina nappaavan hieman vannetta mukaansa irrotettaessa ja jättävän mutteriin pienen möykyn..

Lainaus
Vaihtoehto yksi: jos haluat vielä kikkaila nylockin kanssa, on että madallat mutteria ja hiot myös siitä 17mm:lle avaimelle sopivan.

En omaa sellaisia työkaluja kerrosasunnossa.  =) Todettiin Helsingin Ruuvihankinnan toimitusjohtajan kanssa, että Traxxas on tehnyt ihan oman mutterinsa ja saa sille hyvän hinnan per 10 cm. Tuohon hiomiseen ei kannata senkään vuoksi alkaa, koska lukkomutteri ei sekään kestä ikuisuuksia, mutta koska se ei nyt niin hirveästi olisi maksanut, niin niitä olisi voinut pitää aina pienen pussillisen varalla.

Lainaus
>> Kenen vanteet sinulla on Phaltlineissä?
> Ihan on HPI:n omat vanteet, Blast:it

Minulla on täysin samat ja en voinut kiristää niitä Traxxasin omalla hylsyavaimella - ei mahdu mutterisyvennykseen. Noh, tästä viestiketjusta löydät kuvan HPI:n monitoimihylsyavaimesta ja sen tuotenumeron. Hintaa avaimella oli noin 7 €. Löytyy esim. HobbyLinnasta, Espoosta. HPI:llä pieni lapsus tuon hylsyavaimen suunnittelussa. Mikäli vanne olisi sentinkään syvempi niin monitoimihylsyavaimen 17 mm hylsy ei ylettyisi enää vanteen mutterisyvennykseen, koska tuo 17 mm hylsy on hassusti avaimen kyljessä.

(Kaksi viikkoa jo kulunut eikä vieläkään uutta kardaania minulle. Vain neljä ajoa takana. Vähän syö miestä. Taidan ottaa kardaanin irti ja kokeilla saisiko sitä mitenkään suoristettua. Muoviako kun on.)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #467 : 07.08.09 - klo: 17.58 »
Tässä on nyt uusi lookki päällä.



Laitoin noparin tuulettimenpäälle bilteemasta ostetun "tee" siivilän verkkoa.
Metalliverkko ja tosi tiheä, ei mee risut eikä männynkävyt tuulettimeen.  :grin:



EmDzei oli muutes oikeassa, eipäs mahtunut batterit ohjaimeen ilman dremelöintiä.
son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #468 : 07.08.09 - klo: 18.08 »
Toki lukitetta on erillaisia.
Ja yleensä pari tippaa jenkaan riittää.

Ja ihan varmasti sabesta tms löytyy kardaani tarvikkeita, jos ei kyseisen auton omia, niin jonkun muun trx sitten.
/ Jere Siirilä

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #469 : 07.08.09 - klo: 21.00 »
Laitoin noparin tuulettimenpäälle bilteemasta ostetun "tee" siivilän verkkoa.
Metalliverkko ja tosi tiheä, ei mee risut eikä männynkävyt tuulettimeen.  :grin:

 Niin tuota onko tuo ihan tavallista "suodatin paperia"?? Itsellänikin olisi tarve tuulettimen suojalle ja olen pähkäillyt mikä olisi tarpeeksi tiheä, niin että jos viittisit vähän tarkentaa tuota selostustasi  :smiley:  (sori OT)
-tauolla-

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #470 : 07.08.09 - klo: 21.08 »
Ei o ei suodatin paperia ym. Vaan ihan teesiivilä.


Biltemasta Tuotenro 85429 pitäs löytymän. Hintaa peräti 1.29€.
Tuo on kyllä tosi tiuha, ei mene ihan pienikaan hiekka lävitse.
son loppu ny.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #471 : 07.08.09 - klo: 21.15 »
Jep! Kiitti kovasti!! :smiley:  Eiköhän se ny löyry...
-tauolla-

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #472 : 07.08.09 - klo: 22.14 »
Hieman käväsin revoa ulkoiluttamassa.
Tuntui vaan ettei oikein ole vauhtia, välit 58/18. Laitoin nyt 58/24, ni alkoi jo vauhtiakin löytymään.
Täytyy huomenna vielä laittaa 54 spurria paikoilleen.
Varmuden vuoksi laitan tilaukseen 25 ja 27 piikkiset pinionit, jossei ala vauhtia olemassa olevilla piisaamaan.

Se on kyllä mainittava noista badlandseista, että on mitä parhaimmat renkaat. Suosittelen.

Ja ovat castlen pojatkin osanneet tehdä kyllä ihan hyvän paketin mmm:stä.
Kone lämpenee johonkin 50-60 asteen tienoille, reilummassa bashauksessa. Pitelee kädessä konetta hyvin.

Taakse täytyy kyllä ruuvailla myös vielä jäykempää jousta, nyt mustat 4.4:set, jos kokeilis pinkkiä 5.4 oisko minkälaista vaikutusta.
son loppu ny.

Poissa RCJanne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #473 : 07.08.09 - klo: 23.43 »
Mistäs kyseistä autoa saisi ? Onko kestävä diffeiltään jne. Entäs saako jostain liikkeestä omat teräs spurrit jne?

-Janne

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #474 : 08.08.09 - klo: 10.52 »
Hei

Pitäisi päivittää harjallinen E-Revo harjattomaan aikakauteen. Olisiko joku asiantuntija jaksanut vastata seuraavin kysymyksiini. Mitkä olisivat järkeviä harjaton moottori + nopeusäädin vaihtoehtoja seuraavilla ehdoilla?

- Max hinta olisi 200 - 250€.
- Setti saisi olla huomattavasti tehokkaampi mitä E-Revo vakiona harjallisena on, mutta sen ei tarvitse olla mikään järkyttävä tykki. Sellaiset vielä järkevästi hallitavissa olevat tehot.
- Nopeussäätimestä pitäisi löytyä ehdottomasti myös pakki ja vesitiiviys olisi plussaa (ei pakollinen). Nopparista pitäisi olla tehot säädettävissä, koska myös poikani ajelee autolla.
- Mistä tälläinen setti kannaisi tilata? Olen tilannut paljon tavaraa ulkomailta joten se ei ole ongelma.

Li-PO akut ilmeisesti kannattaa tilata HobbyKingistä? Mitkä Li-Po akut olisi sitten sopivimmat ehdottamaanne kokoonpanoon? Kytkentä sarjassa vai rinnan? E-Revoonhan mahtuu 2 akkua kerralla eli kahdella akulla vissiin kannattaisi ajella?
Ja vielä yksi aloittelijan kysymys. Onko akkujen rinnan ja sarjan kytkentään jotain valmiita adaptereita/johtoja? En ole löytänyt HobbyKingin sivuilta sellaisia vai miten tuo kytkentä hommataan? Mitkä johdot/liittimet olisvat parhaat ja saako niitä valmiina?

Kiitokset jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla.
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #475 : 08.08.09 - klo: 10.55 »
Parahin Ukko,

Ensisijaisesti suosittelen Mamba Monster Max v3:sta nopeussäätimeksi (MMM v3) ja moottoriksi Neu / Castle Neu / Tekno Neu 2200 Kv. Hankittavan moottorin pituus täytyy olla min. 70mm ja paksuus 36mm. Vesitiiviys lisää paketin hintaa. Todennäköisesti vesitiiviistä nopeussäätimestä joudut maksamaan 250 euroa.

Lipot hobbycitystä ja niiden jatkuva virranantokyky saisi olla 100A eli vaikka 2S 5000 20C tai 2S 4000 25C. Ne jotka on hankkinu lipoja hc:stä e-revoon voinee auttaa mitkä sopii parhaiten.

--

Tietty käytettynä voi löytyä hyviä muitakin moottoreita kuin NEU:n. MM. Medusa. Itselläni ois sellanen, mutta joo pitää ensin myydä auto että voi myydä mahdollisesti muuta.
« Viimeksi muokattu: 08.08.09 - klo: 11.09 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #476 : 08.08.09 - klo: 10.56 »
Niin vielä semmoinen että yhdistelmän pitäisi olla kestävä ja hyvälaatuinen. Ei ole tarkoitus ostaa uutta settiä joka toinen kuukausi. :azn:

Hei

Pitäisi päivittää harjallinen E-Revo harjattomaan aikakauteen. Olisiko joku asiantuntija jaksanut vastata seuraavin kysymyksiini. Mitkä olisivat järkeviä harjaton moottori + nopeusäädin vaihtoehtoja seuraavilla ehdoilla?

- Max hinta olisi 200 - 250€.
- Setti saisi olla huomattavasti tehokkaampi mitä E-Revo vakiona harjallisena on, mutta sen ei tarvitse olla mikään järkyttävä tykki. Sellaiset vielä järkevästi hallitavissa olevat tehot.
- Nopeussäätimestä pitäisi löytyä ehdottomasti myös pakki ja vesitiiviys olisi plussaa (ei pakollinen). Nopparista pitäisi olla tehot säädettävissä, koska myös poikani ajelee autolla.
- Mistä tälläinen setti kannaisi tilata? Olen tilannut paljon tavaraa ulkomailta joten se ei ole ongelma.

Li-PO akut ilmeisesti kannattaa tilata HobbyKingistä? Mitkä Li-Po akut olisi sitten sopivimmat ehdottamaanne kokoonpanoon? Kytkentä sarjassa vai rinnan? E-Revoonhan mahtuu 2 akkua kerralla eli kahdella akulla vissiin kannattaisi ajella?
Ja vielä yksi aloittelijan kysymys. Onko akkujen rinnan ja sarjan kytkentään jotain valmiita adaptereita/johtoja? En ole löytänyt HobbyKingin sivuilta sellaisia vai miten tuo kytkentä hommataan? Mitkä johdot/liittimet olisvat parhaat ja saako niitä valmiina?

Kiitokset jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla.
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #477 : 08.08.09 - klo: 12.26 »
Hai Ukko  :wink:

Järkeviä vaihtoehtoja on mielestäni juurikin MMM, linkki -> http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVHA5&P=ML
Toweriin kun ostaa 10$ glubi jäsenyyden saa hinnasata vielä 60$ pois.
Eli kokolailla mennään postien/verojen jälkeen tuohon esittämääsi haarukkaan.
Ja mikä parasta MMM:n saa pulttaa kiinni periaatteella, eli löytyy noparin kiinnitin juuri revoon.

Toinen paketti RX8 Tekin linkki -> http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWZJ7&P=ML. Tuosta paketista sais 75$ alennusta.

Akkuja, jos 6s:nä (2 x 3s) tässä toimiva akku (itsellä 6kpl), linkki -> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9183
4s:nä (2 x 2s) linkki -> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9514&Product_Name=Turnigy_5000mAh_2S_30C_Lipo_Pack, löytyi myös 20c:nä mut alkaa jo puhti oleen hilkulla, kympin halvempi.

Kyllähän niitä akkujen johtojen sarja/rinnan sarjoja on tuolla, mut itse kannattaa tehdä.


Ja jos akkuliittimiä saa suositella nin, toimivin on noi traxxas kopiot tuolta mistä akutkin.
Itse nyt kokeillut deans kopioita ja putkiliittimiä ja trx:siä, toimivin tuntus olevan trx.
Mutta jos isoja virtoja tarvii 8mm putki tietysti.

Ja jos jälkikasvukin ajelee niin kannattaa investoida kunnollisiin radioihin.
esim: Futaba 3PM saa säädettyä ohjaimesta suoraan tehoja,  ei tarvitse aina noparia ohjelmoida kuskien vaihtuessa.
son loppu ny.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #478 : 08.08.09 - klo: 21.13 »
Nyt taidan kavästä testaamassa joko riittäs vauhti, välit on 54/24.
Vaihdoin myös takatukivarret, nyt on 19mm enempi wheelbase:ia.
Siniset jouset taakse myös ja swaybarikin tuli väkästeltyä.

nämä -> http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&P=8&I=LXLTW2

edit:
Ha ha.
Tulihan käytyä testillä kokonaiset viis min.
Takaanta poiki sit vetari, lenkit poikki, toisetakin puolelta kahta vaille.



Mut mikä parasta vauhtia alkaa jo löytymään, ehkä kuitenkin vieläkin hieman isompaa pinionia laittaisin.  :laugh:

Mutta NYT lähtee tilaus teräsvetareista heti.

http://rc10.fi/index.php?topic=38643.0
« Viimeksi muokattu: 08.08.09 - klo: 21.59 kirjoittanut sjos »
son loppu ny.

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #479 : 09.08.09 - klo: 13.16 »
Hei

Kiitos oikein paljon molemmille nopeista vastauksista. Vielä muutama aloittelijan kysymys ennenkuin laitan tilauksen sisään.

Ostin jo E-Revon omat sovite osat yhden moottorin käyttöä varten eli nämä:

http://www.traxxas.com/products/electric/erevo5605/accessories/5677X_singlemotor.jpg

- Sopiiko uusi Neu moottori tuohon suoraan kiinni? Tuleeko uuden moottorin mukana ruuvit vai voiko käyttää vakio moottoreiden ruuveja?

- Voinko käyttää alkuperäistä harjallisen radiota vai aiheuttaako uudet osat siihen häiriöitä? Voisiko joku joka ajelee tuolla yhdistelmällä ja vakio radioilla kommentoida.

- Eli ilmeisesti Li-Po akut tulisivat sarjaan. Mielelläni tekisin johdot itse Traxxin omilla hyvillä liittimillä. En vain ole mikään kytkentöjen asiantuntija. Löytyisikö jostain kaavio akkujen kytkemisestä sarjaan ja malli siitä miten nopparin ja moottorin piuhat kytketään? Vai tuleeko ohjeet tuon paketin mukana?

Kiitokset.




Hai Ukko  :wink:

Järkeviä vaihtoehtoja on mielestäni juurikin MMM, linkki -> http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVHA5&P=ML
Toweriin kun ostaa 10$ glubi jäsenyyden saa hinnasata vielä 60$ pois.
Eli kokolailla mennään postien/verojen jälkeen tuohon esittämääsi haarukkaan.
Ja mikä parasta MMM:n saa pulttaa kiinni periaatteella, eli löytyy noparin kiinnitin juuri revoon.

Toinen paketti RX8 Tekin linkki -> http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWZJ7&P=ML. Tuosta paketista sais 75$ alennusta.

Akkuja, jos 6s:nä (2 x 3s) tässä toimiva akku (itsellä 6kpl), linkki -> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9183
4s:nä (2 x 2s) linkki -> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9514&Product_Name=Turnigy_5000mAh_2S_30C_Lipo_Pack, löytyi myös 20c:nä mut alkaa jo puhti oleen hilkulla, kympin halvempi.

Kyllähän niitä akkujen johtojen sarja/rinnan sarjoja on tuolla, mut itse kannattaa tehdä.


Ja jos akkuliittimiä saa suositella nin, toimivin on noi traxxas kopiot tuolta mistä akutkin.
Itse nyt kokeillut deans kopioita ja putkiliittimiä ja trx:siä, toimivin tuntus olevan trx.
Mutta jos isoja virtoja tarvii 8mm putki tietysti.

Ja jos jälkikasvukin ajelee niin kannattaa investoida kunnollisiin radioihin.
esim: Futaba 3PM saa säädettyä ohjaimesta suoraan tehoja,  ei tarvitse aina noparia ohjelmoida kuskien vaihtuessa.
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)