Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525189 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #570 : 25.08.09 - klo: 20.57 »
Todennäköisesti on vaan löystynyt osat 5378X/5334R, eli nuolen tulosuunnassa olevasta kolosta.
Tai sitten ovat tippuneet ja hävinneet kokonaan.

Nuo mainitsemani osat täytyy muutenki aina silloin tällöin tarkistaa/kiristellä.
Niillä saa väljät pois kääntöpaloista.
Kiristää ei kannata hulluna, vaan silleen et ovat juuri ja juuri kiinni.
son loppu ny.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #571 : 25.08.09 - klo: 21.11 »
Mainiot videot Savage Fluxista. Hyvin se vetää! Yllättävän korkea peli ja kovasti etupainoinen hyppyjen alastuloissa. Saat laittaa vastaavia videoita E-Revostakin, jos tiedät linkit. Iloksihan noita katselee pelkkien bashauksien jälkeen.

Joo korkeahan se on, mutta yllättävän alhainen painopiste saatu silti monsuksi.
Sava on tosiaan aika etupainoinen hypyissä, eli saa kunnolla antaa kaasua hypyissä.

Onhan noita vastaaviakin E-Revo videoita tuolla tuubissa, kun viitsii hakea.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #572 : 25.08.09 - klo: 21.38 »
Nyt meni lopullisesti herneen palot nenuun noista Castlen tuotteista.
Asiaan hain helpotusta laittamalla rahaa kiertoon ja tilasin, yllätys yllätys...

Tekinin RX-8, saapas nähä mitä sen asentamisen myötä alkaa revosta rutisemaan.



Tuossa on kyllä silmäity/tytkailtu silläsilmällä, ebayt yms muut tahot jos irtoo sopivasti koko auto elinten luovuttajaksi.
Ei tosin vielä ole kohille sattunut sopivaa.

Tuossa nyt lojuu parikin grillattua MMM tuotetta.
Kaithan ne täytyy jossain välissä laittaa korjuuseen.
Vai täytysköhän perustaa MMM museo.  :grin:
« Viimeksi muokattu: 25.08.09 - klo: 22.05 kirjoittanut sjos »
son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #573 : 25.08.09 - klo: 21.40 »
Sun tuurilla palaa seki ja pannusta lentää maKneetit horisonttiin.........
(btw, kai edes tilasit buggy-koneella? :D )
/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #574 : 25.08.09 - klo: 21.46 »
Sun tuurilla palaa seki ja pannusta lentää maKneetit horisonttiin.........
(btw, kai edes tilasit buggy-koneella? :D )

Ei mitn bykky koneita, kaikki mahollinen woima puhuu, jos puhuu.
Otin tykky koneisen, 4038 2250kv.

Vai hä oisko ollu jotain hajua esson baarista.

Äläkäny per... maalaile mitn piruja seinille.. tai alkaa konkurssi kohta häämöttää täällä, jos niitä pitää kuin sukkia vaihtaa/kääntää.  :roll:
son loppu ny.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #575 : 25.08.09 - klo: 22.15 »
Yksi kysymys: hankkimani kardaanivaraosan #5650 (half shafts, center (internal splined (3)/ external splined (2))/ (plastic parts only) mukana jäi ylimääräiseksi osaksi kolme osaa (ympyröity punaisella renkaalla). Lyhyempi kardaanin ulkokuori ja pari pientä osaa, jotka menevät toisiinsa kiinni muodostaen minikardaanin. Mikä on näiden tarkoitus? Taata yhteensopivuus aikaisempaan Revoon? Vai kun autoon on asennettu torsten?
Etukardaani on lyhyt, voisipa sopia vaikka siihen. Kannattaa pitää jemmassa joka tapauksessa.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #576 : 26.08.09 - klo: 10.40 »
Todennäköisesti on vaan löystynyt osat 5378X/5334R, eli nuolen tulosuunnassa olevasta kolosta.
Tai sitten ovat tippuneet ja hävinneet kokonaan.

Voitko kertoa mistä kiristetään? Onko kiristyspaikka piilossa sinisen kumitulpan alla (katsottuna osan 5334R vastakkaiselta puolelta); akseliston pidikkeen ulkopuolelta? Osaluettelo kertoo räjäytyskuvan osan 5378X:n nimeksi "Pivot ball".

Nyt meni lopullisesti herneen palot nenuun noista Castlen tuotteista.
Asiaan hain helpotusta laittamalla rahaa kiertoon ja tilasin, yllätys yllätys...

Olen keltanokka RC autoissa eikä minulla ole tarjota juuri neuvoja, mutta jos Castlen sielunelämää haluaa ymmärtää, niin vikahan voi tulla joko vääränmallisista akuista, kytkentäkaapeleista tai jäähdytyksestä. Meillä kummallakin on itseviritetty metallisiivilä tuulettimen päällä pikkukiviä estämässä. Kuin myös liian "suuret" välitykset voisivat kuumentaa moottorin lisäksi myös nopeudensäädintä. Tuli mieleen myös itse noparin omat säädöt CastleLinkillä. Ehditkö kokeilla oletusasetuksia?

Kuvan perusteella mielenkiintoinen nopeudensäädin tuo Tekinin RX-8. Liittimiä koneelle kolmen sijasta viisi kappaletta. Voisi kai jo verrata polttomoottoreista siirtymistä nelisylinterisistä V8:iin.  B-)

Joo korkeahan se on, mutta yllättävän alhainen painopiste saatu silti monsuksi.
Sava on tosiaan aika etupainoinen hypyissä, eli saa kunnolla antaa kaasua hypyissä.

Niin, oikeasti kaveri ei tainnut tietää yhtä niksiä. Niksi on pyörittää renkaita eteenpäin lennon aikana. Vastaavasti jos auto yrittää kiepsahtaa taaksepäin, niin silloin jarrutettaisiin ilmalennon aikana. Ts. ilmalennon aikana renkaiden pyörimisnopeudella voidaan säädellä auton tasapainoa/ akselikulmaa rataan nähden. Tämä ei ole ongelmaton suurissa hypyissä, koska tultaessa alas veto päällä rikkoo se auton veto-osia, varsinkin jos kytkin on vedetty liian tiukalle jne.

Se reikä kun on siinä vanteessa sisäkehällä, josta vesi, hiekka, yms. keskipakoisvoiman ansiosta oikein ahtautuu sinne renkaan sisälle.

Apua! Olet oikeassa. Olenpas ollut typerä. Olenkin tainnut pilata nyt kahdet renkaat (orkkikset Talonit ja Phaltlinet) päästämällä hiekkamurua niiden sisään. Pitäisi uskoa kokeneempia foorumin kirjoittajia nopeammin.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #577 : 26.08.09 - klo: 12.33 »
Kävi tällainen E-Revo näytillä Pälkäneen Formula Offroad -kisoissa viikonloppuna: http://rc.bg.ee/pics/index.php5/Crawlerid/Revo

Kyllä, auto on 6x6x6 eli kuusipyörävetoinen, kuusipyöräohjauksella, rakennettu kahden polttisrevon osista ja varustettu harjattomalla moottorilla.

Kävi itsellä mielessä, kun osia on laatikossa yhden polttisrevon verran ylimääräisiä, että jos pistäisi astetta paremmaksi ja tekisi 8x8x8 E-Revon. Voisi olla aika häijy laite erillisjousituksella. No saa nähdä viitsiikö, mutta idea on vapaasti käytettävissä.
« Viimeksi muokattu: 22.11.09 - klo: 13.21 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #578 : 26.08.09 - klo: 13.22 »
Voitko kertoa mistä kiristetään? Onko kiristyspaikka piilossa sinisen kumitulpan alla (katsottuna osan 5334R vastakkaiselta puolelta); akseliston pidikkeen ulkopuolelta? Osaluettelo kertoo räjäytyskuvan osan 5378X:n nimeksi "Pivot ball".

Kannattaa ihan oikeasti syventyä rauhassa auton sielun elämään, helpottuu huoltaminen/korjaaminen kun ei tarvirse jokaista hommaa kysellä foorumilta.

Mutta, otappa es mukana tullut hiaano 4värinen revo raamattu esille, ja sieltä sivu 22.
Siinä on kuvalla/tekstillä kerrottu kiristämistoimenpide, "Pivot Ball Caps" ja avain "Multi-Tool". Ei tarvitse ottaa mitn sinisiä gummeja yms pois muutakun tyrkkäät tuon multi-toolsin holeen ja alat kääntämään myötäpäivään. Ellei ole sitten "Pivot Ball" löystynyt tukivarresta, silloin otat jä käännät västapäivään että saat pivot ball caps:in pois ja kiristät 2,5mm kuusiokoloavaimella pivot ball:in, yms yms.

Lainaus
Olen keltanokka  :roll: Meillä kummallakin on itseviritetty metallisiivilä tuulettimen päällä pikkukiviä estämässä. Kuin myös liian "suuret" välitykset voisivat kuumentaa moottorin lisäksi myös nopeudensäädintä. Tuli mieleen myös itse noparin omat säädöt CastleLinkillä. Ehditkö kokeilla oletusasetuksia?

Puhu vaan omasta puolesta.  :p Itse heitin piene kokeilun jälkeen ne teesiivilät mettään.
Postasinkin jossain, et ei ole hyötyä juurikaan kun menee silti niitä kiviä MMM:n sisälle.
Lämmöissä en mittarilla huomannut tuon taivaallista eroa, oliko siivilä vai ei.
Siinämielessä akut voi olla syypää etteivät ota takaisinpäin wirtaa jarruttaessa, mutta tämäkin pitäisi kaiketi käydä koneenpäälle.

Ja lämmöistä olen jo jauhanut moneenkertaan. Lämmöillä ei ole ollut savujenkanssa mitn tekemistä. Eilenkin savujen keskellä mittailin lämmöt, ja ne oli n. 60asteen tienoilla.

edit vielä: Tällä uudellä mömmömmööllä ajelin vakkari (tehtaan) asetuksilla, en ollut koskenut ollenkaan niihin vielä.

« Viimeksi muokattu: 26.08.09 - klo: 13.25 kirjoittanut sjos »
son loppu ny.

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #579 : 26.08.09 - klo: 15.47 »
Heivasin viime viikolla kuvat kardaanistani Traxxasin tukeen ja nyt huomasin heidän enkkufoorumillaan tiedon, että buytraxxas.comista saa teräskardaaneja about 45 dollarilla. Haluttaisi tilata, mutta ainakin rekisteröitymisvaiheessa tietojen antaminen painottuu kovasti amerikkalaiseen formaattiin: maana on Yhdysvallat, provinsiksi joutuu valitsemaan jonkin osavaltion ja puhelinnumerokin menee väkisellä väärin. Onko näin ettei buytraxxas.comista voi tavallinen valkoihoinen tilata sitten mitään Suomeen? Parempi kardaani on minun ostoslistallani numero yksi.



Nyt näytti olevan RCplanetin saitilla teräskardaania kaupan, kahtakin eri versiota eli MIP:n CVD-akselia:
http://www.rcplanet.com/MIP_Spline_CVD_Kit_E_Revo_Maxx_3_3_3905_4908_56_p/mip08138.htm

ja teräsvetareiden tyyppinen traxxas-kardaani:
http://www.rcplanet.com/Traxxas_Steel_Half_Shafts_E_Revo_Summit_p/tra5650r.htm.

Hinnat tuolla muuten kohtuullisia, mutta toimituskulut kovat, minimissään jotain $32.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #580 : 26.08.09 - klo: 16.28 »
Tekinin 5 liitintä noparin edessä eivät ole kaikki moottorille, vaan 2kpl niistä on akuille.
- Tapsa

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #581 : 26.08.09 - klo: 17.26 »
Apua! Olet oikeassa. Olenpas ollut typerä. Olenkin tainnut pilata nyt kahdet renkaat (orkkikset Talonit ja Phaltlinet) päästämällä hiekkamurua niiden sisään. Pitäisi uskoa kokeneempia foorumin kirjoittajia nopeammin.
Sarkasmi on vaikea taiteenlaji, mutta harjoittelemalla oppii.  :azn:
Hyviä (?) neuvoja ei ole pakko uskoa, kaiken voi myös opetella kantapään kautta.

Anyway, ei ne renkaat nyt heti "pilalle" mene, ainakaan ennenkuin sitä moskaa on siellä kumin sisällä niin paljon että se aiheuttaa epätasapainoa kovemmilla kehänopeuksilla ja lopulta paineen kasvaessa tarpeeksi foami lentää mäelle kumin läpi.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #582 : 26.08.09 - klo: 17.28 »
Oletuksenahan täälä kun neuvoo sakkia "viisaampana", niin näsäviisas nyybie vaan jankkaa omaansa vaikka on ulkona kuin perämoottori ja vielä vattuilee päälle.
Parempi ku alkaa vaa itekki aukoon päätä, nii ei tuu suru puseroon  :police:
/ Jere Siirilä

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #583 : 26.08.09 - klo: 18.51 »
Kävi tällainen E-Revo näytillä Pälkäneen Formula Offroad -kisoissa viikonloppuna:

Kyllä, auto on 6x6x6 eli kuusipyörävetoinen, kuusipyöräohjauksella, rakennettu kahden polttisrevon osista ja varustettu harjattomalla moottorilla.

Kävi itsellä mielessä, kun osia on laatikossa yhden polttisrevon verran ylimääräisiä, että jos pistäisi astetta paremmaksi ja tekisi 8x8x8 E-Revon. Voisi olla aika häijy laite erillisjousituksella. No saa nähdä viitsiikö, mutta idea on vapaasti käytettävissä.

Aika hauska spesiaali, tuossa onkin jo enemmän laitettavaa revittelyn jälkeen :evil:

Ei vaan, hyvä että jollain on aikaa ja taitoa laitella vehkeitä ihan uuteen kuosiin, tuossa näyttäisi takimmainen pyöräkin kääntyvän, kuten asiaan kuuluu, enempi kuin "etummainen" takapyörä.

Mitäs muuten noissa Formula Offroad kisoissa tapahtuu, rupesi kiinnostamaan?
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #584 : 26.08.09 - klo: 22.57 »
Tuolta pieni tiiseri RC Formula Offroad -kisoista: http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=1614.0

Ja tuolta löytyy kuvia isompien autojen kisasta:
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2d7xq+jari-debner-formula-off-road-2382009-palkane.html

Videolla näkyy muuten pari Revoakin, kumpikin oranssilla Land Rover-korilla. Ensimmäinen on harjattomaksi muutettu E-Revo ja polttis-Revosta muutettu sähköauto omatekoisella 110 mm pidennetyllä rungolla, 1/8 krossarin voimansiirrolla, yms. Alkuperäistä Revoa vain pyöränripustus ja jousitus.

Edit: Ainiin se pyörien kääntö. Valitettavasti tuossa kääntyvät kaikki neljä takapyörää samanverran, eivät kuitenkaan yhtä paljon kuin etupyörät. Veikeä menijä se kuitenkin on.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #585 : 29.08.09 - klo: 12.48 »
Ruuvasimpas ihan kokeilumielessä sen viimemmäks ostetun MMM:n kiinni, ja sehän pelitti taas.
Ilmeisesti siitäkin tuli ne savut vain yhdestä konkasta, eli toimii taas hetken aikaa.
Välityksiä hieman kevensin samalla, spurriksi laitoin 54:sen tilalle 58 piikkisen.

No, hetkenaikaa kerkesin kaahailla, ni otti etukardaani ja sanoin sopimuksen ylös.
Onneksi oli Integyn alut valmiina.
Ei muutakun niitä sovittamaan, eihän tietysti homma sujunut niinkuin elokuvissa.

Varoituksen sana tähän väliin elkee ostako kyseisiä Integyn kardaaneja revoon.
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=6136&p_catid=73

takakardaanin sain paikoilleen ja ensimmäistä lukitusruuvia kiristämään, kuusiokolo avainhan pyörähti heti ennenkuin ehti kiristämään. (kunnolliset kahva-avaimet, ruuvistakaan ei tiedä onko tuumainen vai millinen, kumpikaan ei käy kunnolla)
Traxxas:n omat ruuvit onneksi kävi tilalle. (tietysti vanha täytyi porata pois)

Sitten oli etukardaanin vuoro.
Sitä joutuikin dremelöimään jo heti että kävi paikalleen, ei mennyt laatikon/etuperän akseleihin tarpeeksi syvälle että olisi saanut ruuvit kiinni.
Ja toisestapäästä joutui heti poraamaan lukitusruuvin pois kun ei lähtenyt millään avaimella auki.

Nyt ne kuitenkin on siellä, ja auto toimii taas. Hetken aikaa kö.  :tongue:
son loppu ny.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #586 : 29.08.09 - klo: 15.53 »
Varoituksen sana tähän väliin elkee ostako kyseisiä Integyn kardaaneja revoon.
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=6136&p_catid=73

Joo, Integyn tuotteethan on lähes kaikki melkoista kuraa, samaa laatua Hot Racingin kanssa.
Lähinnä tarkoitettu hyllynkoriste autoihin millä ei pahemmin ajeta.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #587 : 31.08.09 - klo: 16.28 »
Tänään tuli mulchereille tilatut vanteetkin.
Tilasin Axialin 8 Spoke owersize:it Modelsportista, ja olisko ollu perjantaina.
On kyllä tukusantuntuiset vanteet, eli odotukset on kovat kestonsuhteen.
Massivisenkokoinen paketti muutenkin tuo rengastus, täytyy vielä koittaa tänään testata jos vain MMM suostuu yhteistyöhön vielä.
http://www.axialracing.com/details.php?Id=3282




son loppu ny.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #588 : 31.08.09 - klo: 19.19 »
Muhkeathan nuo 40 sarjan Mulcherit on. Polttis-revossa joskus oli Maxx Mulcherit ja ihan älytön pito niissä oli, mutta vanteet ja hexit ei meinannut kestää. :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #589 : 31.08.09 - klo: 19.43 »
Juu kyllä on aika mieletön pito. Kovalla hiekallakin pesee badlandsit, ja nurmikolla aivan älytön. Ja seuraavasta kuvasta asia vielä varmistuu.



Siinä nyt on sit lautaspyörä ja pinioni muusina takaanta.

Tässä olisi kyllä hyvää lääkettä diffi vaivoihin, on vaan out off stock.

http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmrevohybrid&cat=43

Renkaista vielä. Ei kauheasti turpoilekkaan nuo 40 sarjalaiset, et kyl nyt tais badlandsit päästä ennenaikaiselle eläkkeelle. Axialin vanteetkin kyllä vaikuttavat erittäin hyviltä.

Rcmh sun vanha revo tais olla keväällä myynnissäkin. http://farm3.static.flickr.com/2579/3874818912_4613c44a33_b.jpg
son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #590 : 31.08.09 - klo: 20.03 »
Mitäs jos sjos luiskaat noi nikot pois ja ostat vaikka M/T8 =)
/ Jere Siirilä

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #591 : 31.08.09 - klo: 20.05 »
Voimansiirto on kyllä kovilla noilla renkailla, tosiaan Badlandsit on liukkaat renkaat jos verrataan Mulchereihin. :tongue:

Onko muuten painoa paljon noilla Mulcher 40 ja Axial renkailla?

Taisi se olla mun vanha konversio myynnissä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #592 : 31.08.09 - klo: 20.49 »
Mitäs jos sjos luiskaat noi nikot pois ja ostat vaikka M/T8 =)

Sitä iloa ei revolle suoda et ottais rökälevoiton. Kyllä mä sen vielä kestämään saan.  :grin:

Voimansiirto on kyllä kovilla noilla renkailla, tosiaan Badlandsit on liukkaat renkaat jos verrataan Mulchereihin. :tongue:

Onko muuten painoa paljon noilla Mulcher 40 ja Axial renkailla?

Taisi se olla mun vanha konversio myynnissä.

Kyllä noilla kumeksilla voimansiirto punnitaan.
Mulcher/Axial paketti painaa 338g.

RcMonsteria täytyy alkaa pommittamaan et saisvat ja äkkiä tuota diffi satsia.
Ei taida niistä alkup diffiin olevista alu kuoristakaan suurta iloa pidemmänpäälle olla.
son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #593 : 01.09.09 - klo: 01.47 »
Tässä olisi kyllä hyvää lääkettä diffi vaivoihin, on vaan out off stock.

Pelkkää diffikoteloa kyllä on varastossa ja siihen sitten diffi muualta. Voin kyllä kertoa mikä pettää kun vaihdat nuo. Jos alkuperäisen vaihdelaatikon rattaat kestää, eikä ulostuloakseli väänny kierteelle ja kardaanit pysyy kuosissa, niin takadiffin ulostulot ei kiertyy kierteelle.

Itselläni on sähköistetyssä Revossa Hong Norin torsen keskellä ja rc4wd:n 12 mm halkasijaltaan olevat teräskardaanit. Nuo RC-Monsterin diffiulostulot meni kierteelle alle 10 minuutin ajolla. Tein uudet ulostulot 6 mm HHS-poranterästä ja nyt on kestänyt. Maksoikin peräti euron kappale :)

En osaa sanoa olisiko sama ongelma myös edessä, mutta epäilen ettei. Itsellä kuitenkin sielläkin Hong Norin torsen ja molemmissa torseneissa itse tehdyt ulostuloakselit Ovako Imacrosta. Eipä ole vääntyillyt.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #594 : 01.09.09 - klo: 11.11 »
Tässä olisi kyllä hyvää lääkettä diffi vaivoihin, on vaan out off stock.

Pelkkää diffikoteloa kyllä on varastossa ja siihen sitten diffi muualta. Voin kyllä kertoa mikä pettää kun vaihdat nuo. Jos alkuperäisen vaihdelaatikon rattaat kestää, eikä ulostuloakseli väänny kierteelle ja kardaanit pysyy kuosissa, niin takadiffin ulostulot ei kiertyy kierteelle.

Itselläni on sähköistetyssä Revossa Hong Norin torsen keskellä ja rc4wd:n 12 mm halkasijaltaan olevat teräskardaanit. Nuo RC-Monsterin diffiulostulot meni kierteelle alle 10 minuutin ajolla. Tein uudet ulostulot 6 mm HHS-poranterästä ja nyt on kestänyt. Maksoikin peräti euron kappale :)

En osaa sanoa olisiko sama ongelma myös edessä, mutta epäilen ettei. Itsellä kuitenkin sielläkin Hong Norin torsen ja molemmissa torseneissa itse tehdyt ulostuloakselit Ovako Imacrosta. Eipä ole vääntyillyt.

Hong Nor torsen ei käsittääkseni sovi vakiolaatikkoon? Yritän tässä muodostaa jonkinlaista kuvaa itselleni siitä, millä setupilla lähtisi tuota (mahdollisesti) tulevaa e-revoa rakentamaan. Tämmöinen siintää mielessä:
  - vakio e-revo brusless
  - traxxas keskidiffi
  - traxxas kallistuksenvakaajat
  - jäykemmät jouset, miten jäykät?
  - vanteet ja renkaat kuten sjos, eli Axial 8 spoke oversize "black chrome" ja series 40 Mulcherit
  - akut 2S lipot

Mielipiteitä ja ehdotuksia otan vastaan ihan mielellään.

Teräsosaa sitten tarpeen mukaan, jos/kun rupeaa paikat ratkeamaan.

Millä ilveellä muuten Penguin olet onnistunut tuota HSS-poranteräaihiota työstämään? Kovaa tavaraa kuitenkin, imacro nuorrutusteräs taitaa olla pehmeää tuon rinnalla?
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #595 : 01.09.09 - klo: 16.48 »
Joo ei sovi torsen, eikä muu 1/8 krossarin/truggyn diffi vakiolaatikkoon. Mun auto on Revo 3.3:sta tehty ja siinä on oma custom runko, osin Gorillamaxxin piirustuksilla tehty. Eivät muuten enää valmista sitä pidennettyä runkoaan Revoon. Kun tästä nyt on kysytty niin tuli mieleen, että pitäisikö sitä kokeilla tuohon harjattomaan E-Revoon laittaa Hong Norin diffipukki keskelle ja diffi siihen. Vähän vaatisi virittelyä, mutta voisi se sopivan pienellä spurrilla sopia, kun vähän revon runkoa laajentaisi. Ehkä jätän tekemättä, kun tuosta yritin tehdä vähän miedomman harjattoman ja valittavat, että kulkee kuin eläin.

HSS-terän porakoneeseen tuleva pää ei ole niin järjettömän kovaa. Eihän tuota tarvinnut kuin katkaista ja porata siihen kaksi 2,5 mm reikää oikeisiin kohtiin. Yksi terä löytyi nurkista miljoonalaatikosta sellainen, johon en pystynyt sitä toista reikää poraamaan, mutta Tarjoustalon halpisteriin meni hyvin ja silti ovat kestävät ulostulot.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #596 : 02.09.09 - klo: 21.13 »
Kokeillaan tämmöisiä romuja diffi lääkkeeksi.


https://www.rcplanet.com/ProductDetails.asp?ProductCode=INTT3164


https://www.rcplanet.com/ProductDetails.asp?ProductCode=SPTST5380B


https://www.rcplanet.com/ProductDetails.asp?ProductCode=SPTST5381B

Hieman vertailua aludiffi kupeista.
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=460119

Tilasin kyllä jo muutaman savagen diffinkin. Täytyy vaan katsella ja ehtiä alukuoria löytyykö muiden kuin rc monsterin.
Jäähän tietysti tällä taktiikalla vielä yksi päivityspykälä parempaan.

Osasyy tuohon diffin leviämiseen oli myös laadukkaat alkup lakut mitkä oli aivan loppu.
Ei kyllä kaksista tavaraa ole jos tuolla ajomäärällä on tiensä päässä.
Nyt tulee hiukan parempia lakuja tilalle, vielä en ottanut keraamisia. Taidan kuitenkin laittaa tuohon aludiffiin nekin.
son loppu ny.

Poissa Miikaz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #597 : 02.09.09 - klo: 21.32 »
Alkuperäisten laakereiden kestävyys paranee todellapaljon kun lisää niihin heti uutena vaseliinia sisälle. Itse olen käyttänyt vedenkestävää vaseliinia. Diffit ja laatikko kannattaa myös täyttää vasukalla.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #598 : 03.09.09 - klo: 00.06 »
Kokeillaan tämmöisiä romuja diffi lääkkeeksi.
...
Täytyy vaan katsella ja ehtiä alukuoria löytyykö muiden kuin rc monsterin.

Oisit vaan tilannut suosiolla ne rc-monsterin alukuoret ja niihin laittanut 1/8 krossarin diffit. Oikein shimmattuna ei varmasti ole E-Revossa enää se paikka, joka seuraavana laukeaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #599 : 03.09.09 - klo: 09.52 »
Hei, tilasin E-Revon perus harjallisen juuri ja olen tilaamassa siihen akkuja. Kysymys kuuluu että meneekö hobbylinnan YT 5000mah LiPot fyysisiltä mitoiltaan revoon? Kun olin lukevinani jostain muualta että ei mahdu johtojen takia kun ne lähtevät tuolta "sivusta"?

eli nämä:
http://www.hobbylinna.com/yuntong-5000mah-hard-case-lipo-p-21372.html
E-Revo - Savage Flux HP