Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1260 : 06.10.10 - klo: 16.49 »
Moi

Osta mielummin traxxasin omat metalliset vetoakselit niin varmasti käyvät e-revoon.

Tässä linkki.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=5451r&search=Go

Sitten samalla kanattaa myös vaihtaa ne keskivetoakselit.

eli siis nämä.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXYCU2&P=7



Juu, ollu käytössä nuo, mut niillä kun aikansa rallattelee, niin niitä ei saa laakerista irti millään. Tuuppaavat "kasvamaan" käytössä. Ja keskeltä löytyy metallia jo. Lisäksi noi traxxasin omat lähtee suhteellisen helposti kupista irti, varsinkin jos yhtään nostaa auton maavaraa ylöspäin. Senhän takia porukka itte väsää pidempiä vetareita. Silläpä kyselin kokemuksia niistä toisista. Tai joistain muista metallisista, jotka pysyis kupissa.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1261 : 07.10.10 - klo: 01.29 »
Laita Traxxasin pidemmät kupit, vaikka ei mulla ole mullä tuollaista ongelmaa ollut koskaan Traxxasin kuppien kanssa. Itse olen vetareita pidentänyt, mutta syystä että toisessa autossa on Hong Norin torsen edessä ja siihen ei pysty vaihtamaan kuppeja kuin tekemällä uudet ulostuloakselit. Muuten en ole liiemmin nähnyt jatkettuja vetareita Revossa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1262 : 12.10.10 - klo: 22.59 »
Nyt meni sormi suuhun... http://www.traxxas.com/PDF-Library/5608_rear.pdf

Osa 5329. Kuuluu diffin ulkokuoriin. Mulla ei ole aavistustakaan miten tuo tulee tuohon?

e: Niin siis tuo pikkunen osa.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1263 : 12.10.10 - klo: 23.48 »
5329 on bulkhead, että ei se nyt hirveän pikkuinen osa ole, mutta tarkoitat varmaan tuota pientä "kynttä" tuolla kuvassa diffin yläpuolella. Se tulee runkoon kiinni ja pitää diffin paikallaan. Eikös sille ole kiinnityskolo(t) rungon takaosassa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tursesteri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1264 : 13.10.10 - klo: 07.25 »
Moro.
Sitä pientä osaa käytetään silloin , kun on nitroversion alumiinirunko käytössä.
Muovirungon kanssa sillä ei ole käyttöä. (sen palan muoto löytyy sitä muovirungosta jo valmiiksi)

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1265 : 13.10.10 - klo: 08.58 »
Moro.
Sitä pientä osaa käytetään silloin , kun on nitroversion alumiinirunko käytössä.
Muovirungon kanssa sillä ei ole käyttöä. (sen palan muoto löytyy sitä muovirungosta jo valmiiksi)

Kiitokset!

Ihmettelin pääni puhki miten ihmeessä sen muka tohon saa. Mutta ei viitsinyt jättää poiskaan kun kuvassa kerran oli, jotta aattelin, että hajoo mokoma p*ska sitten heti kun diffi pääsee heilumaan tai jotain vastaavaa. Saapi tänään illalla pistää tuon sitten hyvillä mielin kasaan.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1266 : 13.10.10 - klo: 10.07 »
Sitä pientä osaa käytetään silloin , kun on nitroversion alumiinirunko käytössä.
Muovirungon kanssa sillä ei ole käyttöä. (sen palan muoto löytyy sitä muovirungosta jo valmiiksi)

Kas niinpä tietty. Itsellä jotenkin etsiytynyt E-Revoihin alumiinirunko, niin ei tullut edes mieleen tuo. Mielenkiintoista, että kasauskuvassa tuo kuitenkin on myös E-Revon kuvissa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1267 : 13.10.10 - klo: 11.23 »
Näinpä, kumma että mokoma on kuvaan kuitenkin eksynyt ja vielä kuitenkin uusin kuva trx:n sivuilta.

Aiheesta toiseen, mites kun tässä ilmeisesti runko on heikko lenkki ja sen kanssa saa helposti tuon bulkheadin rikki myös. Joten eroaako polttis revon alumiini runko kovinkin paljon jos alkaisi siihen osia sovittelemaan jos tuo vielä napastaa poikki?

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1268 : 13.10.10 - klo: 12.04 »
Eroaa sen verran että esim. vaihdelaatikko ei käy päikseen vaihtaen, moottorin kiinnityksen kanssa tulee haasteita, mihin laittaa akut ja kaiken kaikkiaan painopiste jää korkealle. En lähtisi tuota tekemään, kun kaupan on alurunkojakin. Tai ainakin Kershaw Designin runkoa on saatavilla. Gorillamaxx lopetti E-Revon runkojen kauppaamisen, eikä G3R-runkoja enää taida löytyä mistään, ainakaan uusia.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1269 : 13.10.10 - klo: 12.50 »
Vähän on hintaa liikaa meikäläiselle, jotta vakiolla sitten leikitään.

Onko toi e-maxx sitten näköjään suositumpi auto jenkeissä kuin revo? Imo se on savagen kanssa samassa luokassa ja savage kyllä vetää pitemmän korren.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1270 : 13.10.10 - klo: 15.44 »
No juu, autosta tulee aika erilainen tuonkin konversion jälkeen, eikä tuo nyt sinänsä ole hirveän pahan hintainen valmiiksi setiksi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tursesteri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1271 : 13.10.10 - klo: 16.23 »
Kyllä se muovirunko helposti antautuu. Varsinkin jos hypystä tulee alas sellaisessa asennossa jossa takasiipi ottaa koko iskun vastaan.

Itse tein merialuimiinista (kardaanitunnelin) joka tukee bulkheadeja.
Alkuperäiset akkukotelot leikkasin irti siitä muovirungosta ja ruuvasin siihen kardaanitunnelin kylkiin.
Joten auton rakenne ei muuttunut yhtään alkuperäisestä.(Ehkä karvan painoa lisää).
Sen jälkeen ei ole mennyt mulla eikä kaverilla yhtään bulkheadia rikki.

Mutta kokeneena kuskina kuitenkin tulet aina pyörilleen alas, niin eiköhän se sen kestä.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1272 : 13.10.10 - klo: 17.11 »
Meidän juniori tuli alumiinirunkoisella E-Revolla hypystä alas yhdelle takapyörälle ja koko takakulma lähti autosta. Ylä- ja alatukivarret, pyörännapa, laakerit, teräsvetari, diffin ulostuloakseli ja sisärattaat, diffin ulostulon teräskuppi, jousituksen työntötanko, takaraidetanko ja bulkhead kaikki oli poikki, halki tai mutkalla. Joustavammalla rungolla oleva olisi saattanut kärsiä vähemmän tai sitten ei.
« Viimeksi muokattu: 13.10.10 - klo: 23.30 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tursesteri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1273 : 13.10.10 - klo: 17.45 »
Siinä kännykuvat tekeleestä.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1274 : 14.10.10 - klo: 01.40 »
No juu, autosta tulee aika erilainen tuonkin konversion jälkeen, eikä tuo nyt sinänsä ole hirveän pahan hintainen valmiiksi setiksi.

On tuo nyt jotain 150e-200e varmaan postien, alvien ja tullien jälkeen. Melkeen sama mitä maksoin koko autosta sähköineen :). Eikä todellakaan ole tietoa kauanko tämäkään prissi tallissa viihtyy, joten nuo kalliit bling bling:t on huono sijotus. Eipä sitä summittiakaan pitänyt myydä, mutta lähtihän sekin taas uudelle omistajalle...

No pitee ajella rauhassa tai sitten vaan nähä se muutama minuutti vaivaa jos tuon saa särki...

Tursesteri, Jos joskus meinaat tehdä noita lisää niin mikä olis pyynti :)?

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1275 : 19.10.10 - klo: 21.33 »
Sainpahan 4s:lläkin renkaan reviteltyä rikki :/. Ei jollakulla sattuis olemaan ylimäärästä gummia minkä olis halukas myymään? Joko vanteella tai ilman.

Hupaisa peli kyllä tämäkin on täytyy sanoa. Jopa sillä 4s:llä. Ei ole niin usein katollaan kuin savage flux, mutta saapa tämänkin kaadettua. Ja keulaakin tarjoaa aika mukavasti.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1276 : 22.10.10 - klo: 10.03 »
Omaani laitoin eilen keskidiffin paikoilleen ja kymppitonniset öljyt sisälle.
Vaikuttaa lupaavalta, tosin radalla en ole ajanut vielä metriäkään vaan iltapimeällä
tuli pyörittyä pitkin pikaa.

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1277 : 22.10.10 - klo: 21.59 »
kuullostaa melko löysälle kerta siellä on suoraan 500k rasvat.

OT mulla ois yks pari tuntia ajettu diffi joutavana jos jollakulla on halua ostaa. privalla tavottaa..

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1278 : 25.10.10 - klo: 22.37 »
Satkun öljythän siellä tehtaan jäljiltä "vaan" on, mutta kyllä toi kymppitonninen aika lirulta silti vaikuttaa.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1279 : 26.10.10 - klo: 20.51 »
Satkun öljythän siellä tehtaan jäljiltä "vaan" on, mutta kyllä toi kymppitonninen aika lirulta silti vaikuttaa.

Toimi hyvin niin kauan kun "satsit" pysyivät sisällä. Testihän tämä oli, jäykempää takaisin...

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1280 : 13.11.10 - klo: 19.36 »
Pöö!

Aika hiljaista revo osastolla viime aikoina. Missä kunnossa porukalla autot näin kelien vaihtuessa? Ittelle tuli omaan autoon reilu vuosi täyteen enemmän ja vähemmän aktiivista menoa. Jonkun verran osia vaihtunu rikkoutumisten ja säätöjen johdosta, mutta kertaakaan ei oo tehty perushuoltoa. Niinpä viikko sitten purin auton atomeihin ja katoin mitä löytyy. Yllättävän paljon oli rikkinäisiä tai osittain rikkinäisiä osia, mistä ei ollu mitään havaintoa ajellessa. Toki ihmettelyä oli auton käyttäytymiseen. Esim suht rikkinäinen laakeri takana akselin kannakkeessa, ehkä se puoltaminen kiihdytyksessä johtui siitä. Toinen syy miksi pyrin auton oli kauden vaihtuminen kesästä talveen ja siihen tarviskin pikkasen mielipiteitä.

Sanokaa, korjatkaa ja kertokaa omat mielipiteet seuraaviin asioihin.

Nopari: Onko sen suojaus edelleen electroniikkalakan varassa vai pannaanko jotain koteloa ympärille? Vai mikä olis i*ioottivarma suojaus? Ittellä kärähti yksi nopari sillai että akun liittimeen meni kosteutta ja tuli oikosulku ja savut.
Voimansiirto: Keskidiffi: onko käyttöä talvella? Ajattelisin että ei oo käyttöä, koska pitoa ei oo kutenkaan, mitä vois jakaa?
Etu ja taka diffi: Vois laittaa vaikka lukkoon? Vai? Sama homma ku keskidiffin kans?
Jousitus: Löysemmät öljyt ja jouset ku kesällä?
Renkaisiin olis tietenkin kiva saada jotain pitoa. Laparenkaat odottaa, tohtiiko mashereista tehdä nastarenkaat, vai tuleeko nastat silmille?
Jos talviajelusta tulee jotain muuta oleellista mieleen niin laittakaa tieto kiertämään.

Tilasin muuten osia yli 400€ arvosta. Mukana toki vanteita ja renkaita, mut aika paljon kuitenkin.

Onko tre suunnalla muita revoja? Vois ottaa tapaamiset! YV.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1281 : 15.11.10 - klo: 16.45 »
kyl se mun revo tuppas keulimaan viime talvena jonkun verran ja renkaiden virkaa toimitti 40 sarjan masherit. kääntyvyyttä noilla renkailla ei ollu juuri ollenkaan sivuttaispidon takia. tänä talvena vois kokeilla badlandseilla, jos motivaatioo tulee

Poissa Timitii

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1282 : 25.11.10 - klo: 22.35 »
-
« Viimeksi muokattu: 08.02.11 - klo: 10.06 kirjoittanut Timitii »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1283 : 25.11.10 - klo: 23.14 »
Tällainen "wheelie bar" perään ja ei taatusti keuli  :laugh:


RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1284 : 26.11.10 - klo: 15.02 »
Juu ei ole karvaton repolainen vesieläin vakiona. Pakko olis suojata jos vesileikeistä tykkää. Karvallinen on taas uittovalmis kuten summittikin samalla noparilla...

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1285 : 05.12.10 - klo: 14.57 »
Pientä hankirallia.
Pitäis vaan saada pikkasen vakaampi kuvaaja. :mrgreen:
Lapasilla saa yllättävän hyvän pidon lumella.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fpboGyXg3dU[/youtube]
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1286 : 05.12.10 - klo: 15.09 »
Yllättävän hyvin se menee hangessa noilla laparenkailla.  :p
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1287 : 05.12.10 - klo: 15.15 »
Meneehän se kun huolehtii siitä ettei tarvitse peruuttaa.
Sen takia en lapasia laita kun pakittaminen ei ole kovin hauskaa tai kehuttavaa noilla...
Mut sinällään jos haluaa päästä oikeasti lumessa niin lapaset on ihan ok.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1288 : 05.12.10 - klo: 15.59 »
Juu, huomaahan sen tossa videossakin, et pakilla saa painaa, mut yleensähän autolla on tarkoitus ajaa eteenpäin. :shocked:
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1289 : 05.12.10 - klo: 17.05 »
Harmi kun Sand Paw-tyylistä rengasta ei ole tarjolla tuossa isommassa kokoluokassa, tai ei ole ainakaan vastaan osunut. Hankkisin varmasti, oli sitten paremmat kuin paddle-tyyppiset, tahi ei.Ainakin 2.2 kokoluokassa pidän Sand Paweja Paddleja parempina.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.