Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1290 : 05.12.10 - klo: 18.32 »
Millähän alustalla Sand-Paw on parempi. Ei ole vielä sitä hiekkaa tai lunta tullut vastaan missä se Pantherin Paddlen voittaisi. Tässä isompien autojen kokoluokassa löytyy myös Pantherin Paddle ja Prolinen Maxx Paddle. Ovat aika tasaväkisiä. Hiekalla paremmuus vaihtelee hiekan koostumuksen mukaan. Kovemmalla alustalla Panther voittaa, mutta mitä pehmeämpää sitä parempi suhteessa on Proline.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1291 : 06.12.10 - klo: 01.21 »
No ihan pakkaslumella erilaisilla pinnoilla on minusta ollut Sand Paw parempi ihan sen vähän perus Paddlea jämäkämmän renkaan rungon/rakenteen takia ja peruutettaessa kanssa. Nollakelillä rupeaa pakka tasoittumaan tietysti riippuen tilanteesta. Mutta makuasioita edelleen, pidän Pawien sivuttaispitoa paddle-tyyppisiä parempana, siis lumella.

Jos Paweja olisi saatavilla isossa kokoluokassa kyseisillä ominaisuuksilla, niin kyllä hankkisin. Kaippa siinä joku pointti on, ettei saa. Rakenteellinen tai jotain, tiedä häntä.

Nollakelillä rupeaa pakka tasoittumaan tietysti riippuen tilanteesta. Mutta makuasioita edelleen.

Itsellä löytyy 2.2 kokoisina Panther Paddlet, Pro Line Sling Shotit ja Sand Pawit, joten ei tässä ihan mutulla mennä. Tietty makuasioita kaikki tyynni ja todellakin riippuu kelistä, kuskin fiiliksestä, kuun asennosta yms.

E-Revoon Pantherin Paddleja olen harkinnut tovin ja harmi kun niitä ei nyt liquid.rc:stä näytä saavan, Olisi ok hinta ja postit kohdillaan.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1292 : 06.12.10 - klo: 02.19 »
Mutta makuasioita edelleen, pidän Pawien sivuttaispitoa paddle-tyyppisiä parempana, siis lumella.

Sama juttu, tykkään itse myös Sand Paweista enemmän rustyssä, sivuttaispitoa löytyy enemmän kuin Panthereista.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1293 : 07.12.10 - klo: 12.14 »
Minulla olisi tässä suunnitelmissa tällanen projekti, kun tulee veikkauksen jouluarvasta voittoa :grin: että hankkisi E-Revon johon E-maxx moottorilevyn vai mikä lieneekään suomeks

V-Twin (2x Velineon 3500, 2x Velineon VXL-3s), ja huippukohtana 6x6! Tuon 6x6 järjestelmän on helppo toteuttaa, kun pistää kaksi saman moista tasauspyörästön palaa yhteen ja poraa vielä tuohon keskelle auton taakse rei'än
.
Tervetuloa seuraamaan projektia sitten jos se edes alkaa.  :huh:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1294 : 07.12.10 - klo: 18.18 »
Kaksi harjatonta tuolla tavalla ei toimi, eikä kestä ehjänä. Pitäisi olla vähintään sensorilliset säätimet ja moottorit, sittenkin toimivuus kyseenalainen.

Vai että 6x6. Onhan tuollainenkin tullut tehtyä:



On nää kuvat varmaan tässä aiheessa jo aiemminkin olleet esillä, mutta laitetaan nyt sitten uudestaan :)



Noparikin ylläolevan kuvan ottamisen jälkeen vaihtunut 150 A malliin. Tuo pienempi ei kestänyt.



Nyt olisi työn alla lukot diffeihin ja jos tuon 6-pyöräohjauksenkin saisi joku päivä tehtyä. Summitin lukot jo löytyy, kuin myös servot ja vivustot. Suunnitelmissa myös kaventaminen Slayerin leveyteen ja kapeammat pyörät ja scale-kori jossain vaiheessa. Ei kuitenkaan pidätellä hengitystä noita muutoksia odotellessa.

RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1295 : 07.12.10 - klo: 22.56 »
Kaksi harjatonta tuolla tavalla ei toimi, eikä kestä ehjänä. Pitäisi olla vähintään sensorilliset säätimet ja moottorit, sittenkin toimivuus kyseenalainen.

Ihan mielenkiinnosta, miksi ei toimi? Taistelee toisiaan vastaan? Entä toimisiko 1 nopari + 2 moottoria?
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1296 : 08.12.10 - klo: 16.07 »
Juu, onhan noita ollut...  :roll: Juuri tuon tapaista itsekkin ajattelin. Mutta itseäkin kiinnostaa miksi ei toimisi? Onhan tuossa ollut Traxxasilla kuulemma ihan itselläänkin konsepti nimeltä V-Twin, nimen omaan E-Maxx?
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa tuomoll

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1297 : 08.12.10 - klo: 18.01 »
Olen vakavasti harkinnut brushless e-revon ostoa ja kysyisin muutaman kysymyksen:
Miten mukana tulevilla NiMh akuilla ajelee? Kuinka kauan, ja paljonko on tehoa?
Sitten jos tilailisi tuohon 2 kpl 3S 5000mAh lipoa, niin miten ajoaika ja teho muuttuvat?

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1298 : 08.12.10 - klo: 18.05 »
Ja tässä vielä Traxxasin foorumeilta otettu kuva E-Revosta jossa nuo 2 VXL:ää on:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1299 : 09.12.10 - klo: 01.58 »
Toimiihan se kunnes tulee käyttösavu. Voi niitä testata ja moni on testannut, mutta huonolla menestyksellä. Kyse on jotenkin moottorin ajoituksista ja siitä että jos moottorit, noparit, akut ja kaapeloinnit olisivat kaikki täysin identtisiä, niin moottorit saataisiin käymään täsmälleen samalla nopeudella. Koska näin ei kuitenkaan ole, ei moottoreiden ajoitus pysy kohdallaan suhteessa toisiinsa, olettaen että sitä edes saisi kohdalleen. Mekaanisen yhteyden spurrin ja pinionien kautta luulisi pitävän nuo synkassa, mutta ilmeisesti siinä käy siten, että vain toinen moottori tekee työt ja toinen yrittää pysyä tahdissa mukana.

Kuvia noista rakennelmista löytyy, mutta harvemmin mainintaa siitä kun se hajosi. Joka tapauksessa kahden Velineon combon hinnalla saa jo monster combon, se ei ole yhtään painavampi (ehkä jopa kevyempi), se on vähemmän monimutkainen ja ennen kaikkea se on tehokkaampi kuin kaksi velineon-moottoria.

Setup on joka tapauksessa äärimmäisen kokeellinen ja kannattaa varautua rahakkaisiin vahinkoihin tuota kokeillessa.

Ai niin ja sekin vielä, että ei E-Revo kulje 2S:llä mihinkään ja 3S:lläkin meno on aika puutunutta. Mutta saahan sitä jokainen kokeilla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1300 : 09.12.10 - klo: 07.58 »
Niin, aina saattaa johdoissa yksi säi'e olla yhdistämättä, mikä taas vaikuttaa niihin molempiin, tai pöly hiukkanen päässyt ESCin sisään valmistettaessa...  :sad: Mutta Monsteri vaan ei ole veden kestävä kuin jonkun 5min?  :huh: Ja sekään ei ole kovin jännittävää kietoa elmukelmua auton ympäri ennen jokaista ajokertaa.  :lol: Mutta tässä olisi jonkin lainen vaihtoehto: http://204.186.93.64/E-Revo-700-HOConversion.htm

Tuo kulkee aika tarpeeksi harjalliseksi, ja vääntöäkin pitäisi löytyä kolmannen rengas parin pyörittämiseen!
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1301 : 09.12.10 - klo: 08.36 »
Niin no voi sitä jotain muutakin käyttää kuin elmukelmua jos haluaa noparinsa suojata...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1302 : 09.12.10 - klo: 17.37 »
Kyllä se monsterin kone kestää vettä ja noparinkin saa ihan hyvin suojattua vedenkestäväksi. Sitten on eriasia, jos sukellusvenettä on tekemässä, mutta hyvin on kestänyt mm. useamman tunnin kestävän kisaamisen kaatosateessa, kun on kunnolla suojattu. Voihan tuo silti joku päivä sanoa toimintasopimuksen irti, mutta se on sen päivän ongelma.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1303 : 10.12.10 - klo: 00.22 »
Kysymys.. Saako e-revoon nitro revon alumiini alustaa? Eli meneekö ruuvien paikat yks yhteen?
Ihan vain sen takia kysyn, koska jotenkin näytää silmään paremmalta alumiininen runko kuin muovinen. Vaikka muovisessa paremmat paikat akulle jne...

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1304 : 10.12.10 - klo: 02.24 »
Edelliseltä sivulta:

Eroaa sen verran että esim. vaihdelaatikko ei käy päikseen vaihtaen, moottorin kiinnityksen kanssa tulee haasteita, mihin laittaa akut ja kaiken kaikkiaan painopiste jää korkealle. En lähtisi tuota tekemään, kun kaupan on alurunkojakin. Tai ainakin Kershaw Designin runkoa on saatavilla. Gorillamaxx lopetti E-Revon runkojen kauppaamisen, eikä G3R-runkoja enää taida löytyä mistään, ainakaan uusia.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1305 : 10.12.10 - klo: 09.39 »
Tässä alurungon mallia:


kuva alhaalta otettuna ilman pohjalevyä



Kuvien ottamisen jälkeen kardaanit on vaihdettu Hong Norin nivelkardaaneihin, ohjausservojen määrä on vähennetty yhteen ja jotain muuta pientä on tehty sinne ja tänne.



PS. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen, sillä auto on kaupan rullaavana kun sopivasta kokoonpanosta ja hinnasta sovitaan. On meinaan sitten sieltä kestävämmästä päästä oleva Revo, eikä ihan pieni sellainen. Autoa on pidennetty E-Revoon verrattuna 10 cm!


RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1306 : 10.12.10 - klo: 11.51 »
Pisti Kershawin sivulla silmään tuo "halpa" 1/6 Conversio-kitti E-Revoon. :laugh:
http://204.186.93.64/E-Revo-1-6ScaleConversion.htm

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1307 : 10.12.10 - klo: 13.10 »
Kun katsoo mitä se sisältää, niin ei sitä kalliiksikaan voi väittää.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1308 : 10.12.10 - klo: 21.29 »
Sisältäähän tuo kitti vaikka mitä juu...
En silti tilaile tuolta runkoa tms., tekemäsi oli viisaamman näköinen.
Katsotaan nyt mitä noista nykyisistäkin E-Revoistani saadaan aikaan ihan omassa päässä...
« Viimeksi muokattu: 10.12.10 - klo: 21.33 kirjoittanut Peku »

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1309 : 12.12.10 - klo: 12.25 »
No nyt olen tullut päätökseen, että kyllä yksi Velineon tulee tulevaan E-Revoon. Kyllä kai se toimii ihan kunnollisissa nopeuksissa LiPoilla, kun Rustlerit, yms. liikkuu 70mph+ tällaisella yhdistelmällä, ja välejä vaihtamalla!  :evil:

Ja siittähän saakin mukavasti nitro repolaiseen takasiiven, kun se ei kovin tarpeelliselta tunnu 6x6 projektissa!
« Viimeksi muokattu: 12.12.10 - klo: 12.29 kirjoittanut RC-sakké* »
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1310 : 12.12.10 - klo: 13.59 »
Ei riitä yksi Velineon E-Revoon.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1311 : 12.12.10 - klo: 15.30 »
Laita suosiolla vaan ne kasisähköt e-revoon, varsinkin jos jotain 6x6 teet.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1312 : 12.12.10 - klo: 19.51 »
Joo pojot täältäkin noille kasisähköille.Turha Velineonia on Revoon laittaa kun ei riitä paukku ja sitä mukaa ei myöskään kestä.
Eikä tuo nyt niin paha homma ole ennen ajoa aina pyöräyttää muutama kierros elmukelmua ympäri. :smiley:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1313 : 12.12.10 - klo: 20.07 »
Tuolta voisi kysellä että miten on pelannut, auto on tosin E-Maxx...
Ei silti varmaankaan mikään pitkäikäinen ole. Autossa on 2 vaihteinen loota.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TrjvEhTmraI[/youtube]
« Viimeksi muokattu: 12.12.10 - klo: 20.10 kirjoittanut Peku »

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1314 : 12.12.10 - klo: 21.10 »
Mutta jos tietty Mamba Monster moottori on veden kestävä, mutta nopari ei, löytyisikö jostain korvaavaa noparia, joka olisi veden kestävä? :shock:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1315 : 12.12.10 - klo: 22.31 »
Vedenkestävää noparia ei ole, eikä tule. Eritasoisia suojauksia on kyllä ja myös MMM:n pystyy suojaamaan niin, että kestää vaikka sukeltaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1316 : 13.12.10 - klo: 09.53 »
Juu, kasin kone ehdottomasti. Son sama ku vetäis alitehoisella taunuksella jäähallin kokoista vaunua perässä. Jotain se kuluttaa varmasti enemmän. Itte oon suojannu noparin laittamalla sen pussin sisälle. Ei kastu, eikä ylikuumene ainakaan näillä keleillä. Kesällä tietysti pikkasen eri juttu. Toki kannattaa myös suojata akkujen liittimet. Ittellä kärähti yks nopari sillai, että lunta suli liittimeen ja siellä oikosulkku ja nopari kärys.

Renkaista tarvii mainita sen verran, että badlandsit vaikuttais purevan pikkasen paremmin tiehen ku 40masherit. Ainakin jos puhutaan auton tallaamasta lumisesta tiestä. Sit jo on pikkasenkin irtolunta päällä niin masher vie voiton.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1317 : 13.12.10 - klo: 17.11 »
Juu, mutta vain itse nopari kestää upottaa, mahdollista veden aiheuttamaa oikosulkua nuo eivät silti kestä. Minkäslaisen takuun MGM antaa tuolle vesisuojaukselle?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1318 : 13.12.10 - klo: 21.54 »
No akkujen ja johtojen liittimiin helppoa vetäistä kierros teippiä. Kyllä kai se riittää että vain joku kuori noparin päällä? Silikoonilla sitten tilkitsee!  :wink:

Vedenkestävää noparia ei ole, eikä tule. Eritasoisia suojauksia on kyllä ja myös MMM:n pystyy suojaamaan niin, että kestää vaikka sukeltaa.
MGM:n tuotteet saa lisähinnasta vesisuojattuina eli kestävät vaikka upotuksen  :tongue: sekä puuterilumen.. Eikös tuo silloin ole vedenkestävä  :shocked:

Juu, siis suojauksia on, mutta itsestään ei mikään sähkölaite ole vedenkestävä. Jotkin sähkölaitteet kyllä tarvitsevat toimiakseen jonkin näköisen rungon, mistä voi tehdä veden kestävän, mutta ei noparista se tarvitsee suojat. Juu, taisi mennä perille?   :shock:

Tuolla oli yleiset osiossa jotain puhetta tästä:
http://www.hobbylinna.com/combo-brushlesseraser-135t-p-23897.html
Mikä mahtaa olla moottorin koko, kun luvataan maksimaalista tehoa yms. sekä 100% veden kestävä!  :huh:
« Viimeksi muokattu: 13.12.10 - klo: 22.02 kirjoittanut RC-sakké* »
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1319 : 13.12.10 - klo: 22.46 »
Mikä mahtaa olla moottorin koko, kun luvataan maksimaalista tehoa yms. sekä 100% veden kestävä!  :huh:

Standardi 540 koko.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava