Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #30 : 27.05.03 - klo: 01.34 »
mikä orrkis? no tefloniset ovat ainakin kestäneet 3 v ilman ongelmia

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #31 : 27.05.03 - klo: 16.44 »
orrkis -> orkkis -> originaali -> alkuperäinen... juu noissa saattaapi olla jotain valmistus vikaa mulla... ei pysy hattu kiinni... vai olisiko sitte liian jäykkä öljy sisällä, mene ja tiedä...


Paljos muuten maksoi HPI:n lambo? halvempi ku kyoshon omat korit??
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #32 : 27.05.03 - klo: 20.56 »
ahaa, okei. muistitko "pumpata" ilmakuplat ja täyttää sen verran kun ohje sanoo.. jos laitat liikaa (piripintaan) niin tulee liikaa painetta ja poksahtaa hattu pihalle ?

50 euroo Hobbylinnasta, mutta ne on tehtaalta Jenkeistä loppu joten tilaaminen kestää (mulla on yx tilaus sisällä). on halvempia kuin Kyoshon ja kevyempiä koska ohuempaa lexania (0,3mm muistaakseni) ja siten helpompaa leikata


Mika R

  • Vieras
2-speed
« Vastaus #33 : 28.05.03 - klo: 14.35 »
Purin ton mun toisen Superin osiin ja ajattelin kasata siitä tollasen ratapelin tonne Tattarille, kun toi toinen Superi (Lambo RX motilla ja kaikilla herkuilla) taas on omimmillaan tehonsa takia noissa parkkipaikkakisoissa ja kiihdytyskilpailuissa a la street race.. Ihan kokeeksi hommasin ton halvemman 2-vaihteisen ja ajattelin testata onko siitä mihinkään verrattuna tohon kalliimpaan ja vanhempaan FZW56 vaihteeseen.

Samalla laitan autoon ton vakio alustan ja radiolevyn (upper deckin), vespaalikytkimen, teflon iskarit, tuulettimen, slicksit, FRP jarrulevyn (katotaan onko huonompi vai parempi ajossa kuin toi teräksinen), mustan Tuned pipe:n ja universaalit eteen. Lisäksi pistän siihen ton Ossin .15 LayDown motin erikoiskevyellä vauhtipyörällä (kiihtyy), ja vaikka se ei mikään tykki olekaan niin tuleepahan CG (painopiste) todella alas.. samalla toi kesympi vaihdekin ja vakiodiffit ovat ihan riittävä kokoonpano, kun motissa ei niin järeesti tehoa (versus RX).

Mä en tosta autosta tykkiä haluakaan (Lambohan on jo) vaan testaan tällä "lähes vakioautolla" ton LD motin kanssa kuinka paljon rata-ajettavuutta tulee. Sillä voi sitten samalla opetella ajamaan radalla ennenkuin pästää Lambon irti (100 km/h radalla on ehkä vähän liikaa..). Pistän tohonkin autoon Lambon korin mustaksi maalattuna sekä metallinhohto 6-spoke vakiovanteet.

OS .15 LD, 0.68 HP

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #34 : 28.05.03 - klo: 16.37 »
Ootko tietoinen että tuon LD .15:sen pakosarjalle pitää tehdä jotain koska muuten se osuu takapyörään (kuulemma)....

Ottipa muuten eilen ja räjähti kytkinkellon sisempi kuulalaakeri tuhannen päreiksi... aukasin kytkimen ja kas kas ei ainuttakaan kuulaa paikalla... omituista?!?
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #35 : 28.05.03 - klo: 20.10 »
Mika, voitko laittaa kuvia lisää tosta LayDown koneesta, se kiinnostaisi. Mihin kaikkiin autoihin se sopii? Tarviiko siihen mitään muunnossarjoja jos laittaisi sen Kyoshon FW-04? Hieman isolta näyttää, siis ulkomuoto. Jaksaako vääntää miten?
Tulee tässä hieman kyseltyä, koita vastata jos pystyt, mahdollisimman kattavasti! Kiitos etukäteen!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #36 : 29.05.03 - klo: 21.00 »
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
Ootko tietoinen että tuon LD .15:sen pakosarjalle pitää tehdä jotain koska muuten se osuu takapyörään (kuulemma)....
Ottipa muuten eilen ja räjähti kytkinkellon sisempi kuulalaakeri tuhannen päreiksi... aukasin kytkimen ja kas kas ei ainuttakaan kuulaa paikalla... omituista?!?


joo, Mascot nyt kun mainitsit niin muistelen jotain sellasta. No ainakin Superin boxin kannen kuvassa on auto LD koneella joten eiköhän toi saada fixattua jos sellasta ilmenee.. katotaan kun saan koneen. Ai niin, tulipa mieleeni että koskiskohan toi vetarillista malli, mä tilasin vetarittoman koska mulla on boxi ja vetari vie vaan turhaa tehoa moottorista.

Kuulalaakerista, toi kytkimen laakeri on se joka joutuu kovimmalle tossa autossa ja sitä ei puhdista (tai siinä on muuten vaan vikaa) niin kyllä se voi ylikuumeta ja poksahtaa.. no onneksi korjaus on helppoa  :lol:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #37 : 29.05.03 - klo: 21.05 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Mika, voitko laittaa kuvia lisää tosta LayDown koneesta, se kiinnostaisi. Mihin kaikkiin autoihin se sopii? Tarviiko siihen mitään muunnossarjoja jos laittaisi sen Kyoshon FW-04? Hieman isolta näyttää, siis ulkomuoto. Jaksaako vääntää miten?
Tulee tässä hieman kyseltyä, koita vastata jos pystyt, mahdollisimman kattavasti! Kiitos etukäteen!


Joo, mua kiinnostaa toi kanssa ja just sen takia aioinkin testata vaikka tosiaan tuo moottori ei pystykään kilpailemaan tiukempien kisamottien kanssa. Tehot on kuitenkin GS15R:n luokkaa ja 2-vaihteisella saa varmasti kulkemaan ihan mukavasti. Erityisesti toi motin erittäin alhainen CG on kyllä kova juttu kuten myös style ulkomuoto. Laitan kuvia kun saan omaan FW04:ään kiinni. Rata-ajoon varmasti omiaan.

Moottorista on lyhyesti Ossin sivuilla
http://www.osengines.com/engines/osmg2020.html
Ossin Japanin saitilla http://www.os-engines.co.jp ei nähdäkseni enää löydy tuota .12 kokoa, joten valmistuksessa lienee enää tuo isompi .15 LD.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #38 : 30.05.03 - klo: 22.19 »
Mika, siinä boksissa on ilmeisesti LD 12 koska se mahtuu heittämällä paikolleen, ja muistelisin että se oli nimenomaan pakosarja joka osuisi takapyörään. Sitä en muista oliko PS vai ei.  mutta eiköhän sen saa jollaki kikkailulla mahtumaan...

Mitenkähän lienee jäähdytyksen laita LD:ssä, onhan siinä pirusti jäähdytysripoja muttakun siinä on se muovikuorikin...

Ja vielä se ilmansuodatin ei ainakaan minua vakuuttanut... menee parkkipaikka ajelussa varmaan jo parilla tankilla tukkoon, kuten FW-04 vakio suodatin..

Muuten motti on varmasti tunnettua O.S. laatua, vaikkakaan mulla ei ole kokemuksia ossista muuten kuin lennokkivehkeinä
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #39 : 30.05.03 - klo: 22.52 »
Joo, täytyy katsoa sitten. Katotaan sitten jos pakosarjan sais tarvittaessa vaihdettua sellaseen joka sopii. Toivotaan ettei liian suuria ongelmia tule. Maanulissa alla on räjäytyskuva
http://www.osengines.com/manuals/12-15ld-ld-x-manual.pdf
Näyttää tosiaan että .15 LD tulee ulommas sivusta pidemmän sylinteriputken takia. Pitäsköhän taakse sitten laittaa myös eturenkaat, ne vois mahtua paremmin kuin extra leveät ton motin kanssa.
Nitroreview.com:ssa on pari kommenttia, niistä päätellen se voisi mennä:
Lainaus

Martin of England    :
this engine makes my FW-04 ZOOM i clocked it at 80.2 mph with everything standard apart from a 2speed gear box  
   May 13, 2002  
   
mike of England    :
its to fast for me got my super ten going 72.2mph its a flyer!  
   March 4, 2002  
 


Putsari ontosiaan aika vaatimaton, mutta radallehan tuota ajattelin enkä parkkikselle (sinne on toi RX-Lambo) varsinaisesti.. jäähdytyksestä pitää osaltaan huolen puhallin (flekti). tonne korin sivuun voi tarvittaessa laittaa pienen ilmanohjaimenkin..

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #40 : 31.05.03 - klo: 05.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Saahan sitä ihmetellä ja kysyä, no hätä.

En kyllä usko että Mugenin manuaalissa olis noin, et vaan osaa lukea sitä oikein..?


Katsoppa linkki:
www.rc-kauppa.com/MTX3setup03052003Kuusankoski.pdf

Enhän puhunut manuaalista vaan setup-lehdykäisestä. Etkö tiedä noiden kahden asian eroa :?:
Ja hämmästy siitä että osaan lukea sitä sittenkin oikein.

Moderaattorilta odottaisin hiukan parempaa käytöstä kuin että aletaan toisia mollaamaan ja jauhetaan vain sitä omaa mielipidettä tyyliin: "niin se vain on usko pois!"

ps. lainaus hommaan löytyi vastaus kun napautti BBCode eston pois
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #41 : 31.05.03 - klo: 09.24 »
Toisen vaihteen rattaissa täytyy sitten olla suuremmat hampaat.
Tai sitten toisessa vaihteessa on suurempi välys.

Sitäpaitsi. Mikä estää ihmisiä tekemästä virheitä?
Aivan hyvin voi olla kirjoitusvirhe tuo.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #42 : 31.05.03 - klo: 11.09 »
Joo, tuo on virhe tossa setup sheetissä luultavasti, sen pitäis olla 45 eikä 48..

Jos Joksa luet tuon viestin tarkkaan mistä poimit nuo lauseet, niin samaisessa viestissä perustelin (ainakin yritin) asian suht kattavasti. Manuaalin lukemisella viittasin Mugenin manuaaleihin, joka voi olla hankala lukea, en sun lukutaitoon jota en epäile. Olisin tietty voinut muotoilla asian hienommin, mutta kun asia on näinkin selvä. (Tarkoitus ei ole mollata ketään, mutta välillä saattaa keskustelun taso pudota, joten itsekin sortuu alatyyliin, pahoitteluni)

Jos mietit itse, niin 3 hampaan koko ero rattaissa ei voi toimia.
Tosta BBCode asiasta en osaa sanoa mitään, ehkä Claustro osaa.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #43 : 31.05.03 - klo: 20.17 »
Juttelin Kerminatorin kanssa noista vaihteista, hänellä oli Mugen ja nyt Asso. Asson manuaali ei kiellä käyttämästä vaihteita "sekaisin" joten tuo sääntö ei sitten olekaan vissiin niin tarkka kuin luulin. Se kuitenkin painottaa että "omalla vastuulla".

Sama pätee varmaan Mugeniinkin. Eli näyttäisi siltä että auton rattaiden "hammastiheydestä" riippuen tuota laskentasääntöä voi rikkoa mutta harkiten. Yleinen sääntö - parhaan toimivuuden takaamiseksi - lienee kuitenkin tuo että hammaslukujen tulee olla samat, ja pätee ainakin yksiselitteisesti Kyoshon FW04:ään.

Eli koska kyseessä on jokaisen oma auto, niin siitä vaan  :lol:

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #44 : 31.05.03 - klo: 20.54 »
Menee pikkasen off topicin puolelle... Keskustelin tossa aiheesta Mikan kanssa kun naapureita ollaan.

Ongelmana on se että mikä on hammas rattaiden tiheys... Eli kuinka monta hammasta on sanotaan vaikka senttimetrin matkalla... (jossakin englannin kielissä manuskoissa mainittu pitch). Mitä enemmän hampaita rattaissa sitä vaikeampi tunkea eri kokoisia rattaita yhteen.

Katselin Mugenin ja Asson spur/pinion pakkaa niin Mugenissa kohtuu harva hammastus ja Assossa hyvin sähkö automainen eli tiheä. Ns. meshin (spur gearin ja pinionin sovitus) tuottaa ongelmia jos rattaat on kovin erilaiset... Assossa tämä huomattavasti helpompaa kuin taas Mugenissa on todellisia vaikeuksia saada jo perus osilla todella hyvää meshiä aikaiseksi johtuen vain pelkästään moottorin kiinnitystavasta vaikka Assossa on tiheämpi rattaiden hammas väli.

Asson NTC3 viritys manuska antaa listan vakio ratkaisuista joissa on tuo Mikan sanoma laskentatapa perus ohjeena... Mutta siinä sanotaan että voi kokeilla omia ratkaisuja jos tulos ei ole hyvä/haluttu. Varoitetaan että meshin saanti voi olla vaikeaa ja rattaat voi olla hyvin nopeasti entiset.(Huomaa kisakuskit vrs me parkkis sudittelijat)

Eli maalaisjärkeä mukaan... :wink: Kaikkea voi kokeilla mutta omat on rattaat...

Ja Back to Topic mikä oli Super Ten eikä Mugen/Asso...

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

Otsomaani

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #45 : 31.05.03 - klo: 21.01 »
Yokomossa (RC-racer lehdessä Yokomon maahantuonti firman pomo, joka on myös brittien mestari polttisturisteissa(vuodelta 2001) sanoi näin) kahden tai kolmen hampaan ero voi olla kakkos ja ykkös vaihteiden välillä.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #46 : 01.06.03 - klo: 02.49 »
Mika, kokeiltiinpas kaverin kanssa Oulussa Raksilan sähkiäis radalla Supertenejämme etupyörät taakse asennettuna l. edessä ja takana 36milliset. Saa muuten olla melkoinen alustan säätäjä GuRu että saa peräpäähän pitoja.... Meinas mennä kaikki mutkat hienossa nelipyörä sladissa... Ja meni sitte ne takana olleet pyörät puhki 8. tankillisen aikana...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #47 : 01.06.03 - klo: 11.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Yokomossa (RC-racer lehdessä Yokomon maahantuonti firman pomo, joka on myös brittien mestari polttisturisteissa(vuodelta 2001) sanoi näin) kahden tai kolmen hampaan ero voi olla kakkos ja ykkös vaihteiden välillä.


joo hyvä, mekin tultiin siihen tulokseen kun aihetta tutkittiin että näin voi olla, mutta se vaatii tarkkaa säätämistä ja jos ei gear mesh ole ihan kohdallaan niin se on goodbye rattaille - riippuu tietyy rattaista. Jossain malleissa sallitaan enemmän (aina kolmen hampaan eroon asti) ja jossain vähemmän riippuen "hampaita senttimetrillä" luvusta. tsekkasin vielä omat Kyoshon manuaalit ja ainakin kahdessa eri vaihteen manuaalissa sanottiin että yhteenlaskettu hammasluku pitää olla sama. Eli pääsääntönä että yhteenlasketusta hammasluvusta voi sitten tarkalla säätämisellä poiketa 1-3 hammasta tarpeen mukaan. Epäilen ettei parkkipaikkakuskeilla ole kuitenkaan tähän tarvetta ..tuo on enemmän kisakuskien hommaa jotka saa uudet rattaat firman puolesta. Katso myös Kerminatorin hyvä vastaus yllä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #48 : 01.06.03 - klo: 11.11 »
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
Mika, kokeiltiinpas kaverin kanssa Oulussa Raksilan sähkiäis radalla Supertenejämme etupyörät taakse asennettuna l. edessä ja takana 36milliset. Saa muuten olla melkoinen alustan säätäjä GuRu että saa peräpäähän pitoja.... Meinas mennä kaikki mutkat hienossa nelipyörä sladissa... Ja meni sitte ne takana olleet pyörät puhki 8. tankillisen aikana...


joo Mascot, mielenkiintoista, tämä olisikin "hätäratkaisu" jos tuo LD:n pakoputki tekee tiukkaa leveämmille takarenkaille. Eli ilmeisesti ei kovin hyvä ratkaisu..

Kokeilitko muuten jäykempää iskarin säätöä takana? entä oliko vakaajat ? Itse tein näin ja parkkipaikka ajossa tuntui itse asiassa takapään pito paranevan kun otin vakaajat pois ja laitoin peräpään jousituksen suht jäykäksi (öljy 800wt). Diffiöljyt on jotain 40 000wt edessä ja vähän vähemmän takana joten takadiffi ei ole hirveen jäykkä. Kurvit menee aika komeesti vauhdissa ja ei lähdössäkään lähde enää perä irti niin herkästi, ehkä aiemmin niiasi vähän liikaa joten tahtoi spinnata lähdössä. nyt on aika vakaa jos ei tee ajovirheitä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #49 : 01.06.03 - klo: 22.22 »
Oltiin Kerminatorin kanssa ajamassa ja tappiona meni spur gearit lopullisesti sileeks.. ne oli jo aikasemmin saanu osumia kivistä aika rankasti mutta nyt oli lopullinen niitti. Onneksi meni vasta loppuvaiheessa ja varaosista löytyy uudet tilalle; tässä sen näkee niin konkreettisesti että näiden high performance mottien kanssa tahtoo mennä joka kerta jotain enemmän tai vähemmän  8) muuten tekniikka pelas hyvin ja RX käy kuin kello.

Korina toi Nissan Skyline - jota kokeilin kokeeks - ei pärjää alkuukaan Lambolle , erot oli Lambon eduksi selkeät, sekä nopeus että handling..

NTC3 RB:n kisamotilla ja FW04 RX:llä tuntuivat olevan parkkisradalla tasaväkiset, ei tuntunut ihan selkeetä eroa olevan suuntaan tai toiseen, ehkä handling oli Superissa pikkasen parempi mutta Asso ei uutuudensa takia ollut ihan vielä säädöissä..kilpailu kovenee vai mitä Kerminator?  :D Well, pääasia että on hauskaa..

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #50 : 02.06.03 - klo: 16.44 »
Annas olla,Mika tai tästä tulee taas off topic post...

Tulee uudet pinion/spur gearit huomiseksi joten saadaan toi RB+asso kulkemaan. Sitten vielä tuota seosta piikille reilusti kun sitä on oltu reilusti rikkaalla...  Assoon on uudet jouset tulossa taakse... Saadaan pitoa noihin foameihin niin loppuu se älytön yliohjaus...

Niin että katotaan kummalla se lähtee... Tässä mitkään superit hypi silmille. :wink:

Tosiasia on  kyllä se että super johtuen isommasta koosta käyttäytyy huomattavasti tasapainoisemmin kuin ntc3. Mutta katsotaan miten tässä parkkipaikka sarjassa vielä käy.

Kallistuksenvakaajat on hyviä todella nopeissa kurveissa mutta ne ovat yleensä haittana hitaissa mutkissa. Sama juttu noiden jenkkien suosimien one-way diffien kanssa. Ei oikein toimi Suomessa.

-Jykä
ps. Mika... Kuka se keksi nuo alusta säädöt sun Lamboon? Kuka?  8)
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #51 : 02.06.03 - klo: 20.07 »
Hehee Jykä, peli ei ole vielä pelattu  8)

Itse asiassa pistin vähän vertailua peliin, että mahd kiinnostuneet saavat käsitystä siitä miten nää autot kulkee suhteessa toisiinsa.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #52 : 02.06.03 - klo: 21.32 »
täten toivotamme mikan autoineen tattarisuon radalla ajamaan..
---

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #53 : 02.06.03 - klo: 21.56 »
Voisin huomenna tiistaina tulla tsiigaan teidän 'yli-satasta-kulkevia-autoja'. Olis kiva nähdä Tattiksella klo 18-->, jos vaan sopisi teille.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #54 : 02.06.03 - klo: 22.08 »
hihiihi:) tuskin mulla satasta kulkee muuta kuin aamuyöllä saunan lauteilla kerrottuna..

ite en ole ainakaan kalusto-ongelmien (1:10 ja 1:1) takia huomenna menossa ajaa. ja jos noinkin kaukaa saavut niin käy kattoo jotkut kerhokisat, niin ainakin on enemmän autoja radalla.
---

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #55 : 03.06.03 - klo: 09.45 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
täten toivotamme mikan autoineen tattarisuon radalla ajamaan..


kiitos kutsusta. mä on kyllä yrittäny sanoa pojille ettei nuo autot mun käsissä tattarilla pysy, sen verran oon huono kuljettaja. Mulle sopii paremmin (vielä) toi parkkiskisailu jossa ratamerkkeinä on muovitötteröt eikä ajaminen ole niin tarkkaa puuhaa - hyvä kun pysyy edes siellä käsissä.

Ehkä myöhemmin kesästä Tattarilla vois osaa ajaa kun Kermin kanssa oikein treenataan.

Mä en itse asiassa usko että toi 100 km/h on liiottelua, mutta se pitäs oikeesti mitata.

Oltiin sunnuntai iltana ajamassa ja kuten kerroin niin spur gearit meni, joiden vaihto on vielä pöydällä. Avasin samalla kytkimen ja toi keraaminen vespaalilytkinkin oli yllättävän kulunut ja melkein musta eli RX syö siis kytkintä; menee vaihtoon kesän jälkeen. Motti itse oli mennyt jo väjemmäksi ja vaikka puristuksia vielä löytyy niin nyt sitä jo pystyi vauhtipyörästä pyörittämään ympäri ilman että jumittui "kuolonkohtaan". Talvella täytyy sitten vaihtaa uus kiertokampi ja sylinteri+mäntä paketti, mutta varmasti kestää tän kesän (hope so)

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #56 : 03.06.03 - klo: 13.15 »
rohkeasti radalla vain. siellä on niin vähän kanttareita ettei mitään vaaraa ole ja ainakin oma gt4 menee niistä vähistäkin kanttareista yli turhia voltteja suorittamatta :)
---

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #57 : 03.06.03 - klo: 13.17 »
heh, joo. onhan siellä käytykin viime kesänä, tosin pienemmillä tehoilla. 25 km Espoosta Kehä I :stä on vaan rasittava ajaa..

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #58 : 03.06.03 - klo: 15.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

RX syö siis kytkintä; menee vaihtoon kesän jälkeen. Motti itse oli mennyt jo väjemmäksi ja vaikka puristuksia vielä löytyy niin nyt sitä jo pystyi vauhtipyörästä pyörittämään ympäri ilman että jumittui "kuolonkohtaan". Talvella täytyy sitten vaihtaa uus kiertokampi ja sylinteri+mäntä paketti, mutta varmasti kestää tän kesän (hope so)
No on kyllä toi RX pikkasen kiree 15:seksi :!:  paljos se muuten kiertää huipuillaan? mun gs15r oli uutenakin niin löysä ettei ollut mikään ongelma pyöritää konetta vauhtipyörästä. niin se oli väljä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #59 : 03.06.03 - klo: 15.16 »
noi on tyypiltään niin erilaiset; RX:ssä on kartion mallinen sylinteri johon mäntä mahtuu vasta kun sylinteriputki lämpölaajenee oikean kokoiseksi. no nyt on hioutunut sen verran, että mäntä mahtuu paremmin vaikka motti oliskin kylmä. tiedä sitten onko normaalia vai ei mutta kai toi tapahtuu enemmin tai myöhemmin

Practical r.p.m.Range
3,000-33,000r.p.m.