Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70571 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #60 : 03.06.03 - klo: 15.36 »
OT  :|

Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Practical r.p.m.Range
3,000-33,000r.p.m.


Varmasti kiertää enemmän jos oikein piikität.
Jotkut koneethan ottavat huipputehonsa vasta selvästi 'practical r.p.m. rangen' ulkopuolella.
esim O.S. 12 TR :
Practical rpm Range: 4000-30000
Output: 1.1 bhp @ 36000 rpm

Ärräxähän on parhaillaan 28000 r.p.m. kohdalla.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #61 : 04.06.03 - klo: 15.13 »
näinpä taitaa olla

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #62 : 10.06.03 - klo: 23.24 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
rohkeasti radalla vain. siellä on niin vähän kanttareita ettei mitään vaaraa ole ja ainakin oma gt4 menee niistä vähistäkin kanttareista yli turhia voltteja suorittamatta :)


Nonnii, meillähän oli hyvät ajot lauantaina Tattarilla. Autot kulki, kunhan vielä saan ajolinjat samalla tavalla kuntoon kuin sulla  :D
Ja foamit alle vois olla kova juttu..mistähän sais duunattua Superiin sopivat ?!

Tulipa nyt testattua sekin että 1/5 FG Porsche hyppää konepellin yli - Superille ei onneks tapahtunut muuta kuin Lambon takaspoilerin toinen ruuvi antoi periks ja sekin korjaantui prikalla  8) Ai niin ja kaksi kertaa katolleen niistä kanttareista, heh

Yritetään taas päästä ajamaan ensi tilassa. Rata on itse asiassa pirun hyvä .. nyt ei enää parkkisajot kiinnostakaan niin paljon, mutta se 25km matka sinne tattarille..ääh.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #63 : 24.06.03 - klo: 19.59 »
otinpa tässä kuvan Superista (vähän iso kooltaan, sorry):

näkyy vähän jo kolhut kyljessä..
tässä muutama lisää (avaa linkistä):
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/001.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/003.jpg

Toinen odottaa vielä OS 15LD:tä (huomaa profiili)

http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/004.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/006.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/007.jpg
tässä on tuo Kyoshon uudempi FW04 vaihde (myös halvempi) kokeeksi ja FRP jarrulevy sekä kapeat slicksit myös takana. Alusta on musta-anodisoitu FW04 alusta, näkyy tossa vikassa kuvassa (decki hiilikuitua).

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #64 : 25.06.03 - klo: 09.14 »
Kun tuossa matalaprofiili-Superissa on vielä naarmuton pohjalevy, niin suosittelen kyllä laittamaan sinne 3mm paksua balsalevyä 5x5 cm palaset etu- ja takapäähän. Vaikkapa etupäässä puskurin yhden ruuvin alle palasen etureuna ja taakse takadiffin kaksi etummaista ruuvia pitelemään balsaa paikoillaan. Naarmuja ei näin tule varmaan lainkaan itse pohjalevyyn, jos ajelet radalla; parkkiksilla voi pompuissa hieman joskus isommat kivet raapaista keskikohtaa. Mä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen tuohon light-pohjapanssariin.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #65 : 25.06.03 - klo: 10.15 »
joo, ihan hyvä.

Tosin ei toi maavara ole ongelma; jos rupee ottamaan kiinni, niin sitä voi nostaa. Voi myös panna vahvemmat jouset. Tässä on nyt tavallaan haettu rata (tattarisuo) setuppia, mutta sen näkee vasta kun motti on kiinni ja ollaan radalla.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #66 : 25.06.03 - klo: 13.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
...jos rupee ottamaan kiinni, niin sitä voi nostaa...

...ja silloin naarmuton pohjalevy on jo historiaa. Heti vaan alle ne palaset, painoa ei tule muutamaa grammaa enempää lisää. Eikä ne ole mitenkään uncoolit; päinvastoin, autourheilun kuninkuusluokassakin käytetään puuta auton pohjassa. Toi on siis tosi pro:ta. 8)
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #67 : 25.06.03 - klo: 13.56 »
.. täytyy sitten mennä balsakauppaan  :D
(vaikka eihän sitä sillä pohjalevyllä ajeta)

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #68 : 25.06.03 - klo: 14.02 »
Saat multa A5 kirjeeseen mahtuvan levyn postikuluineen 1,70e tai tingi :wink:
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #69 : 25.06.03 - klo: 14.11 »
Balsalevyhän on tosi hentoa. Miten se kestää noissa teidän
nopeissa ratapolttiksissa. Mulla on ainakin sellanen mielikuva, että
pienikin pohjaus 60-80km/h vauhdissa repäsee balsalevyn irti tai ainakin hioo sen näkymättömiin.

Käytättekö te sitä balsaa jota käytetään lennokeissa, vai löytyykö siitä jotain erikoisvahvuisia versioita?
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #70 : 25.06.03 - klo: 14.18 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Balsalevyhän on tosi hentoa. Miten se kestää noissa teidän
nopeissa ratapolttiksissa. Mulla on ainakin sellanen mielikuva, että
pienikin pohjaus 60-80km/h vauhdissa repäsee balsalevyn irti tai ainakin hioo sen näkymättömiin.

Käytättekö te sitä balsaa jota käytetään lennokeissa, vai löytyykö siitä jotain erikoisvahvuisia versioita?

No en mä tiedä mitä puuta se on, mutta balsanoloista.

Eikä rata-auto maata laahaa muuta kuin joskus pompuissa. Ja kun se koskettaa maata jossain kovassakin vauhdissa, niin ei se siitä mihinkään repeä, vaan tulee pienet urat siihen kohtaan, jossa asfaltin kiven terävä reuna on raapiassut puuta. Kyllä hän niitä joutuu parkkiksilla ajossa vaihtelemaan 10 tankin jälkeen varmaankin (mä en ole koskaan ajanut tolla mun Superilla enempää, ja vielä on pohjabalsalla varaa kulua eli hyväkuntoinen pohjalevy on tuossa mun myytävänä olevassa autossa).
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #71 : 26.06.03 - klo: 20.33 »
Mika, liikkuuko tuo superi lauantaina tattarisuolla? voisi ehkä itekin käydä ulkoiluttamassa rampaa getaria siellä..
---

Mika R

  • Vieras
350z
« Vastaus #72 : 26.06.03 - klo: 20.38 »
Yx jenkki lähetti pari kuvaa omasta Superistaan, jossa on FW04:lle modattu HPI:n Nissan 350z 300mm SuperSize body (FW04:hän on 280). Aika siistiä jälkeä vai mitä  8) siistit vanteetkin




Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #73 : 26.06.03 - klo: 20.43 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Mika, liikkuuko tuo superi lauantaina tattarisuolla? voisi ehkä itekin käydä ulkoiluttamassa rampaa getaria siellä..


Moro Jarkko,
Vois olla tosiaan hyvänä tavoitteena ! - tosin säävarauksella.
Jykä puhui jostain touring kisoista, joten tattari vois olla kova juttu jossei sitten mennä katsomaan noita kisoja. Pannaan YV:tä lauantaita kohti.

Rampa getari? Mällin tuloksena ..?

Olin itse eilen aika tyytyväinen noihin camberi sekä toe-out (edessä) ja toe-in (takana) asetuksiin, jotka lupas Tattarin radallekin hyvää, saapa nähdä..

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #74 : 26.06.03 - klo: 20.47 »
jes, TP-10 kisat on sunnuntaina hyvinkäällä. lauantaina varmaan kisakuskit on siellä kans treenaamassa tai sitten M-8 kisoissa jossain korvessa.

ja auto on vaan yksvaihteinen, meni talven aikana 2-speedi rikki (toimi viimekskin jos toimi) ja nyt viimekerralla lopullisesti. uusi shoe type 2-speed on jo tosin tullissa :)
---

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #75 : 26.06.03 - klo: 20.52 »
Allright! No siinä tapauksessa lauantai tattarilla kuulostaa oikein hyvältä! Ei vaan taida ehti sun uus 2-speedi sinne..  :cry:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #76 : 26.06.03 - klo: 21.04 »
jep, sitten aiheeseen. aivan sairaan siisti nizmo. parit kuvat ilman koria ois vielä voinu nähdä.
---

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #77 : 27.06.03 - klo: 09.06 »
joo! auto sisältä on kuitenkin samannäköinen kuin muutkin Superit, ei ihmeempiä, carbon decki, puhallin, vakiota parempi sivupuhalteinen mylly ja jotain pientä, siksi en laittanut siitä kuvaa.

yks mikä jäi mietityttää eli sivulta olevassa kuvassa näkyy mustat teipit (?). Olisko niin että kaveri on pannu korin keskeltä halki ja lyhentänyt sitä 20mm että on saanut renkaiden kohdat istumaan.

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #78 : 28.06.03 - klo: 14.46 »
Eiks siel alhaal sen teipin vieressä oo pieni ruuvikin?
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #79 : 28.06.03 - klo: 14.54 »
tosiaan, taitaapa olla

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #80 : 01.07.03 - klo: 00.22 »
Ja huomatkaa kuinka hopean ja punaisen maalin rajapinta on mutkalla juuri teipin kohdalla...


Olen ajatellut tilata HPI:n Porschen kopan omaan superiin, mistäköhän moisen saisi suomesta edullisesti??
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #81 : 01.07.03 - klo: 10.17 »
Aivan, kori on ollut luultavasti valmiiksi maalattu (tai sitten tyyppi ei osannut ottaa huomioon tota leikkausta).

Tuulilasin alareunastakin voi bongata muutaman ruuvin menevän läpi korista, eli päivänselvä tapaus, toi leikkauskohta. Ihan hienosti kyllä onnistunut!
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #82 : 01.07.03 - klo: 10.29 »
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
Ja huomatkaa kuinka hopean ja punaisen maalin rajapinta on mutkalla juuri teipin kohdalla...


Olen ajatellut tilata HPI:n Porschen kopan omaan superiin, mistäköhän moisen saisi suomesta edullisesti??


jees, leikattu mikä leikattu ..  :wink:

just tuli uusi itselle kori Hobbylinnasta, noi Superin korit on tossa 50 euron kieppeillä. Porsche olis varmaan nätti kans ja uskoakseni ihan hyvä radalla (suht alhainen ilmanvastus verrattuna tylppänokkaisiin esim Nissan tai Bemari)

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #83 : 01.07.03 - klo: 18.17 »
Hei eipäs pilkata Bemaria  Kyllä M vitonen hyvin kulkee!!   :wink:
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #84 : 01.07.03 - klo: 20.41 »
joo, siistihän se on mutta veikkaan että pienehkö ilman vastus on verrattuna esim lamboon, ainakin täytyy omastani ikäväkseni todeta että niinkin hieno kuin tuo Nissan Skyline on, niin body dragia on huomattavasti enemmän kuin suipponokkaisissa. Bemarista ei tosin ole kokemusta, joten ehkä se on vähäisempi kuin Nissanissa. tämä vaan huomiona uuden korin ostoa suunnitteleville.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #85 : 01.07.03 - klo: 22.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Erkhart"
Hei eipäs pilkata Bemaria  Kyllä M vitonen hyvin kulkee!!   :wink:

Mmmm... M5... mmm... 8)

Kyllä McLaren F1:nkin näyttäis olevan ihan jees ilmanvastuksiltaan. On nimittäin musta sellainen 1/8 autossani kiinni ja onpahan hieno!

Kyllä toi tourinki taitaa vetää muakin puoleensa taas, joten kohtahan mulla on kolme asfalttiautoa, jos Superi ei haluakaan kodistaan pois ja EB-4 haluaa pysyä Mäccinä...
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #86 : 02.07.03 - klo: 12.32 »
Loistavaa Jussi! Kyllä touringissakin on sitä jotain ja FW04:han on alustaltaan ja ajettavuudeltaan huippuauto kun sen tuunaa iskuun.

Bemari on todella hieno, kuten McLarenkin. GTR on minusta kuitenkin hieman "pitkä" .. en halua valittaa joka asiasta  8) mutta mulla se tuli vakiona ja se on aika pitkän mallinen eli kurveissa tuntuu.. jotkut muutkin ovat sanoneet vähän samaa. testiä, testiä..

Erittäin loistavia 280wb koreja ovat ainakin siis Murcielago (lyhyt ja leveä) ja uusi (ja miksei vanhakin) NSX. Mielenkiintoista kuulla Porschesta ja Bemarista lisää. Ultimate body drag on tossa HPI:n Open-wheel rata Bemarissa, mutta ei välttämättä sovi kaikille moteille. Dodge Viperkin on kuulemma hyvä.

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #87 : 02.07.03 - klo: 13.23 »
Kyl bemppu paremmin meni ainakin kun sellanen 50-luvun laatikkojenkki :wink:
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #88 : 02.07.03 - klo: 13.31 »
niin, siis toi Viper - ko ?

Nissanin korilla toi mun auto kyllä kyllä tuntui hidastuvan silmissä  :cry: varmaasn monta syytä, paitsi nokka niin avoin takapää joka ottaa ilmaa pirusti alta

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #89 : 02.07.03 - klo: 13.34 »
ei ku 50-luvun chevy semmonen jättikokonen.
Hpi nitro rs4 3, Micro