On Peitsamon ja Mikon aivoriihellä vähän purtavaa miten saadaan kaikki mukaan :mrgreen: Mukavintahan olisi, että kaikki pääsevät GT8-luokkaa ajamaan, kellä GT-auto on, mutta nyt näyttää siltä että Kyoshon GT2 ja Hong Norin DM-1 autot eivät mitoiltaan mahdu, ellei Suomeen tule omat säännöt.
PS: Lisätty Hobao One7 mitat, ja näyttää sekin liian pitkältä.
Jos nyt ajatellaan tällä hetkellä Suomessa harrastajilla olevaa kilpailukalustoa tulevaan GT-8 luokkaan on selvää, että IGT2 tai DM1 pitää mahtua sarjan sääntöihin.
En olisi ainakaan näin alkuun kovin huolissani siitä, onko meidän säännöt 1:1 yhteen ROAR:n säännöstön tai muun kansainvälisen säännöstön kanssa. Enemmänkin haluaisin painottaa keskustelua siihen suuntaan, että mahdollisimman moni GT-auton omistaja pääsee kisaamaan ilman suuria henkisiä tai taloudellisia ponnisteluja.
Jahka aikanaan sarja kehittyy, ja kalusto sen mukana, voitaneen kenties pohtia sääntöjen (autojen) harmonisointia muiden vastaavien luokkien kanssa. Tässä vaiheessa on tärkeintä saada selvät ja yksinkertaiset säännöt, sekä kisakalenteri kasaan, jotta tulevaan kisakauteen on kaikilla mahdollisimman helppo valmistautua.
Sanottakoon nyt vielä kertauksen vuoksi: Lähtökohta GT-8 toimikunnan sääntölaadinnassa on koko ajan ollut se, että kaikki Suomen markkinoilla olevat ja mahdollisesti sinne tulevat GT-tyyppiset RTR-autot mahtuisivat sääntöjen raameihin. Eli ne jotka ovat jo auton (IGT, IGT2, DM1, 1-7) ostaneet, voivat olla huolehtimatta siitä, saako autolla ajaa tulevaa sarjaa vai ei. Vastaus on, että kyllä saa.
Eniten avointa keskustelua on ylläpitänyt kysymys sallituista moottoreista, sekä kilpailujen ajankohdista ja formaatista. Näihin kysymyksiin palattaneen piakkoin.