Kirjoittaja Aihe: Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua  (Luettu 94306 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #90 : 13.12.03 - klo: 22.35 »
Itselläni oli 40wt öljyt autossa, 3 reikää auki. Nyt menee vaihtoon sitten 35wt eteen ja taakse 35wt tai 30wt . Jouset on edessä baby blue ja takana valkoiset.
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #91 : 13.12.03 - klo: 23.52 »
Sekä oma että Henkan setuppi perustui Tepon setupin pohjalle:

Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Eteen: 27-30w öljy, 2-reikää auki ja vaaleansininen jousi.
Kiinnitys tukivarressa ulompaan ja iskarintuessa keskelle.
Etuvakaaja 1mm, 0 astetta kickup ja 3 astetta caster palat.

Taakse: 30w öljy, 3-reikää ja vaaleansininen jousi.
Kiinnitys tukivarressa keskelle ja iskarintuessa keskelle.
Takaauraus 2,5-3 astetta, 0-antisquattia ja ylemmässä kiinnityksessä. Takalinkki apusillan alemmassa reiässä ja hubin päälle tehty hiilikuitulevyn päällä ulkona.(voin selittää tarkemmin jossei joku ole nähnyt kyseistä palaa)

Ulosjoustot edess 1,5mm ja takana 3,5mm..tästä kun on ollut puhetta että käyttämäni normaali krossiulosjousto ei ole kaikkien muiden mieleen  :wink:


Ainoat erot olivat siis iskareiden öljyt/männät sekä jouset. Lisäksi takaiskarit olivat alhaalta kiinni tukivarsien uloimmissa rei´issä.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #92 : 14.12.03 - klo: 12.41 »
Yllä siis Rayceriin setuppi,
tässä lyhyille tukivarsille hyvä perussetuppi CS27 renkaille:
http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2171

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #93 : 18.12.03 - klo: 13.48 »
Nyt se on ilmestynyt. Vihdoinkin Xray:hin saa sen "ainoan ja oikean" korin. Losi on alkanut valmistaa Skodan koppaa touring-autoille. http://www.teamlosi.com/newprod/2003prods/skoda.htm

Ulkonäöllisesti vaikuttaa siltä, että kori voisi olla ihan oikeastikin hyvä (sulavat ja pyöreät muodot).

Maalari ei ole oikein pystynyt päättämään millaiset etuvalot siihen pitäisi laittaa, joten onpa sitten laittanut kaksi eri vaihtoehtoa.  :D

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #94 : 20.12.03 - klo: 14.57 »
Olen nähnyt siellä mytsn sivuilla, että jotkut ovat poranneet iskarin mäntien reiät 1.2 millisiksi. Ootteko te sitä harrastaneet kun käytätte niin jäykkiä oljyjä? Oululaisten suosittelemana laitoin 25W öljyt ja auto parani huomattavasti. Jäykemmillä öljyillä auto oli tunnottoman oloinen. Tässä setuppi millä ajoin Äänekoskella:
 http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2173

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #95 : 20.12.03 - klo: 21.17 »
Isommat reiät rauhoittaa autoa ja lisää auton kallistumista. Näitä käytetään lähinnä uusien lyhyiden tukivarsien kanssa koska ne ovat huomattavasti agressiivisemmat kuin normaalit pidemmät.

Itselläni on nyt 3 ja 4 reikäiset 1,2mm männät lyhyiden tukivarsien kanssa ja edessä 37w ja takana 30w öljyt. Pitkillä tukivarsilla en ole mennyt alle 30w öljyihin sisällä enkä 3 reiän.. mutta se johtuu siitä että ajan matoilla joissa on kunnon pito ja viritetyllä koneella.

Syndikate/stanulla voi helposti kokeilla 25w öljyjä mutta ehk 3-reikää voisi olla enemmän kohdallaan ainakin meidän matoilla.

Tässä mun setuppi jota hieman olen muuttanut tuosta kerrasta mm. vihreät takajouset ja 37w etuöljyt.
http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2171

uusin:
http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2181

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #96 : 22.12.03 - klo: 18.14 »
Mun setuppi LRP renkaille ja lyhyille tukivarsille Prahasta marraskuulta.

Sopii myös täydellisesti CS-27 renkaille.

http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2145
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #97 : 22.12.03 - klo: 18.47 »
Joo, selvä. Saa porailu odottaa lyhyitä tukivarsia.
Näyttää siltä ettei kovin moni enään aja raycerillä, vaikka viime vuonna ja kesällä se oli aika monen käytössä. Joku kirjoitti mytsnllä, että muovin ja hiilikuidun erona olisi se, että hiilikuitu joustaa jousen tavoin ja palautuu nopeasti kun taas muovin jousto muistuttaa enemmän iskaria eli hidas liike. Mietin vaan, että miten se käytännössä vaikuttaa auton käyttäytymiseen/ tuntumaan :?: . Miten se selittää sen että rayceriä sanotaan hyväksi asfaltille, etc?

Kiitos avusta :D

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #98 : 23.01.04 - klo: 13.47 »
Kuusankoskella tais lauantaina virin 20 parhaan joukkoon ajaa Rayserillä ainoastaan Ismo Vuorinen. Muut TOP-20 Xray-kuskit (Timo Rinne, Teppo Kauppinen, Tom Kalves, Vesa Yli, Simo Tammela, Pekka Koivula, Pauli Helin) ajoivat EVO2:lla ja lyhyillä tukivarsilla. Ismo näytti kyllä sunnuntaina että Rayserillä päästään todella kovaa foameilla! Ei yhtään huonompi viikonloppu Xraylle, tuloksena virin 2. ja 3. sijat (yht. 8 autoa 18 parhaan joukossa), vakion 2. sija, ProStockin kaksoisvoitto sekä Foamien voitto!

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #99 : 23.01.04 - klo: 14.42 »
Niin ja Teponoja ajoi finaaleissa vakion nopeimman ajan raycerillä...

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #100 : 23.01.04 - klo: 15.39 »
Mainittakoon vielä Seppälän Jani virin B-finaalissa EVO2:lla ja pitkillä tukivarsilla...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #101 : 23.01.04 - klo: 15.47 »
Ja foamin selkeesti nopein läppi lyhyillä tukivarsilla :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Ismael

  • KUArc
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #102 : 25.01.04 - klo: 14.50 »
Itseasiassa minäkin ajelin Kuusankoskella kuitualustalla, muilta osin Rayceri...pitkillä tukivarsilla piti vielä sahata kun en ole lyhyitä saanut.

Muovialustalla on kulkenu ihan samaa vautia, toi kuitualusta vaan sattui "jäämään" autoon kun olen niitä vuoronperään testaillut.

-Ismo-

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #103 : 25.01.04 - klo: 18.02 »
Juu molemmilla rungoilla kerkeää. Hiilikuitu runko ehkä hätäisemmän tuntuinen, kellon mielestä yhtänopeita. Painojakaumaa etu/taka kannattaa mittailla kun vaihtelee runkoja. Hiilikuituisessa on helpompaa testata erilaista painojakaumaa siirtämällä akkua eteen vasemmalla puolella, mutta saman eron saa myös rayceriin lisäpainoja sijoittamalla joko eteen tai taakse.
Itse olen ajanut pääosin akut takana ja lisäpainot akkujen edessä. Lyhyitä tukivarsia käyttäessä lisäpainoille on hyvin tilaa myös bulkheadin sisäpuolella. Kannattaa testata 50/50 aluksi ja sitten siirtää aavistuksen eteenpäin. (nyt puhutaan siis etu-taka painosta, tätä autoa ei tarvi twiikkaa tarkoituksella kieroon..jotta ei menis kieroon)

Kovalle pidolle vaihdoin valkoiset takajouset ja eteen tummansiniset jouset. Atheena projects iskarintuet ja 2 reikä ulkoapäin kiinni, samoin etulinkki. Takahubin päälle laitoin 2mm prikan linkin alle.

Ismo, eikös juuri sahaamalla ne tukivarret lyhene ;) No niitä taitaa olla Dantomilla saatavana hyllyssä.

Poissa Ismael

  • KUArc
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #104 : 25.01.04 - klo: 18.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Ismo, eikös juuri sahaamalla ne tukivarret lyhene ;)


Okei, myönnän...kävi mielessä mut tällä kertaa sai amisviritykset jäädä väliin :wink:

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #105 : 02.02.04 - klo: 17.49 »
Ootteko laittannu jonkinlaista foamia sinne bladderin ja capin väliin iskareita kasaillessanne? Miten paljon iskarinvarren pitäis tulla itsestään iskarista ulos? Itse en ole laittanut sitä foamia, ja iskarinvarsi tulee itsestään noin puol senttiä ulos. Tahtoo vaan tietää että miten se pitäis olla.
Lyhyet tukivarret tilauksessa!

Poissa TJ

  • Jäsen
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #106 : 02.02.04 - klo: 21.54 »
Lainaus käyttäjältä: "S.Trzaska"
Ootteko laittannu jonkinlaista foamia sinne bladderin ja capin väliin iskareita kasaillessanne? Miten paljon iskarinvarren pitäis tulla itsestään iskarista ulos? Itse en ole laittanut sitä foamia, ja iskarinvarsi tulee itsestään noin puol senttiä ulos. Tahtoo vaan tietää että miten se pitäis olla.
Lyhyet tukivarret tilauksessa!

Mä oon ajellu Serpentin foameil, mut etenkin matolla pitäis pärjätä hyvin ilmankin. Xrayltä tuli juuri vastaavat foamit myyntiin (http://www.mytsn.com/products/imggal.asp?prid=3627).
Matolle iskarit kannattaa vuodattaa lähes reboundittomaksi (esim 3-5mm). Paineen poisto onnistuu pitämällä iskaria ylösalaisin
ja avaamalla alapään "korkki" ja liikuttamalla varovasti mäntää alaspäin, jolloin liika öljy tulee ulos.
Xray / Serpent / Orion / Nosram / Hudy

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #107 : 03.02.04 - klo: 16.13 »
Lainaus käyttäjältä: "S.Trzaska"
Ootteko laittannu jonkinlaista foamia sinne bladderin ja capin väliin iskareita kasaillessanne? Miten paljon iskarinvarren pitäis tulla itsestään iskarista ulos? Itse en ole laittanut sitä foamia, ja iskarinvarsi tulee itsestään noin puol senttiä ulos.


Minä olen joskus käyttänyt ja itseasiassa kun viimeksi kasasin iskarit niin taas laitoin. Se pitää bladderin paremmin muodossa. Ite olen tykännyt tehdä iskarit vähän enemmällä paineella, mutta liika paine ei ole hyväksi.

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #108 : 23.02.04 - klo: 18.06 »
Tämmöttellä setupilla tuli Turussa kepitettyä TQ ja 2. sija, vakiossa:
http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2299

Poissa Pexi

  • TamUA
    • Profiili
FK juttelua myös
« Vastaus #109 : 31.03.04 - klo: 10.45 »
Ajattelin lähinnä nostaa tämän topicin taas listan kärkeen.

Ja ny voidaan aloittaa myös Factory Citistä juttelu jos joillakin on kysyttävää.
Team XRay

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #110 : 31.03.04 - klo: 10.50 »
Xraylla on otettu viime viikonloppuna aika kovanluokan voitto: USA:n mestaruus!

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #111 : 05.04.04 - klo: 17.17 »
Kuinkas on tuon "pomppuohjauksen" laita? Kun keula painuu, niin pitäiskö renkaiden pysyä suorassa vai tulla haritusta/aurausta? Entä miten iskarit... onko suotavaa että on kallellaan vai pystyssä? Entä etu-taka suhteet? Entäpä iskarin kiinnitys tukivarressa, mahd ulkona vai?

Nyt on FTK:lla jo ajeltu(Tallinnassa ekaa kertaa) ja setuppi oli muuten sama kuin Riihimäellä http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2365 mutta alatukivarret oli keskimmäisissä rei'issä edes sekä takan ja etulinkki oli bulkheadin päällä. Tuntuu kääntyvän paremmin kuin vanha biili (mikä on siis hyvä asia).

Bonus kysymys: Miksi Andreas Myrberg käyttää takana jäykempiä jousia kuin eessä (Swedish Nats:ssä http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=317&kategoria=317 ) ja miksi sillä on ees/takana samat mömmöt? :shock: Ekae ne sorexit niin erilaiset ole? Nyt kun vauhtiin pääsin niin tahtoo ihmetellä sitä Andreasin etupuskurin leikkausta, kääntääkö paremmin.

Heitetään soppaan vielä yksi kymysys: käytättekö säädettäviä vai yksiosaisia mäntiä iskareissa?

Poissa Pexi

  • TamUA
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #112 : 05.04.04 - klo: 20.29 »
Vakiona pomppuohjausta on FK:ssa aurauksen puolelle vähän, mikä ei ole huono asia kun se vaikuttaa autoon rauhoittavasti. Monet kuitenkin oli LRP kisassa pistäny tohjauspalan alle prikkoja siten että pomppu ohjausta ei ollut. Kannattaa kokeilla itse. Myrbergin auto on aina todella kääntyvän näköinen ja säädöt viittavat siihen myös. Joissakin olosuhteissa on löysemmät etujouset paremmat, se on ratakohtaista. Puskurin leikkauksesta en osaa sanoa, muuta kuin  andreas ajaa välillä ilman puskuria ja välillä tollasen puskurin kans kun taas joel ajaa koko ajan ilman. En usko että se vaikuttaa kääntymiseen kun se on kiinni korissa. Puskurin alapinnan muoto vaikuttaa kyllä.

Iskareita yritän aina käyttää mahdollisimman pystyssä, jotta auton joustaessa jousi ja iskari liikkuu enemmän ja tätä kautta toimii paremmin. Jos iskarin kiinnittää takaa sisemmäksi tarvitsee autoon laittaa jäykempi vaimennus.
Team XRay

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #113 : 06.04.04 - klo: 14.13 »
Kiitti! Ite kun kokeilin niin auto oli off kaasulla ärhäkämpi kääntymään kun keulan painuessa tuli hitusen aurausta (tai ei ne pyörät aurauksen puolelle menneet, haritus väheni). Ilman mitään pomppuojausta auto oli tasasemman oloinen ajaa, muttei kääntyny niin hyvin mutkaan sisään. Tosin tehoerot voi vaikuttaa... Mullakin oli sitäpaitte hieman alle kahden millin eestä prikkoja steering blockissa ja yhden millin prikka ackermann palassa. Tuolla siis lähtee vähän haritusta keulan painuessa, sit kokeilin laittaa steering hubeihin lisäks vielä puolen millin prikat joilla pomppuohjaus lähti pois.

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #114 : 09.04.04 - klo: 20.37 »
Näin kesäkauden lähestyessä kiinnostas setupit asfaltille/lyhyille tukivarsille? 0 metriä skoodalla asfaltilla ajaneena aivan hukassa lähtökohdista..

Mites muuten viimekesänä, muovi- vai hiilikuitualustaa suosittiin?

Poissa TJ

  • Jäsen
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #115 : 09.04.04 - klo: 21.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Näin kesäkauden lähestyessä kiinnostas setupit asfaltille/lyhyille tukivarsille? 0 metriä skoodalla asfaltilla ajaneena aivan hukassa lähtökohdista..

Mites muuten viimekesänä, muovi- vai hiilikuitualustaa suosittiin?

Hiilikuitupohja on parempi ulkona. Esim tossa on hyvä aloituskohta setupille (http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2019).
Xray / Serpent / Orion / Nosram / Hudy

Aleksi

  • Vieras
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #116 : 11.04.04 - klo: 09.42 »
Hiilikuitu alustat on hyviä..
ainakin ite suosittelisin ostamaan sen, ennemmin kuin muovisen..
Mutta jos hiekalla ajat tai ymt niin kyllä se muovinen ehkä silloin.. Ihan asfaltilla kumminkin se hiilikuitu on parempi.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #117 : 11.04.04 - klo: 15.45 »
Aleksi,

onks sul heittää hyvää setuppii hiekalle? Mul on muovirungol auto.
---

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #118 : 18.04.04 - klo: 19.04 »
http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2417
Siinä setuppi Peurungasta Factory Kittille vakiolla. Pompuista huolimatta oli hyvä ajaa.
Ekaa kertaa ajoin vanteilla jossa on isompi kuin 1mm reikä. Henkka ystävällisesti poras. Olihan se helpompi ajaa kun ei reagoinut niin paljoa ja pitoa riitti (jousilla sitten piti hakea se tuttu reaktio)...

Oli muuten monenlaista setuppia xrayllä vakiolla... Joko setupit hakusessa tai sitten niin erilaiset ajotyylit. hmmm hmmm

Itse asiassa mun setuppi oli Äänekoskelle jossa samat matot mutta kovempi lattia ja ilman pomppuja. En sitten viittinny enään ruveta säätään kun olin sillä tottunu ajaan ja se toimi ihan hyvin kun vaan pahimmat röykyt vältti. Jäykissä jousissa erityisesti tykkäsin että mutkavaukti pysyi yllä kun ei kallistellyt niin kuin Wasa laiva. Joillakin tais autot välillä meinata kippailla.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #119 : 18.04.04 - klo: 19.44 »
Otin kisasetupista muutaman kuvan:
http://copter.gamewave.org/heuli/autoja/xray1.jpg (koko auto)
http://copter.gamewave.org/heuli/autoja/xray2.jpg (etupää)
http://copter.gamewave.org/heuli/autoja/xray3.jpg (takapää)

Tukivarret oli edessä pukeissa kiinni keskellä, takana ylhäällä. Iskarit oli nuo "vakiot" lyhyillä eli edessä 35wt/3 reikää 1,2 mm ja takana 30wt/4 reikää 1,2 mm. Droopit 1/1. Suurimmat muutokset vakiosetuppiin olivat iskareiden kallistaminen ja millin korotus ohjauslinkeille ohjauspaloissa.