Kirjoittaja Aihe: Asso Talk  (Luettu 399046 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1290 : 24.07.07 - klo: 14.53 »
Mikäs aparaatti tämä on: http://img514.imageshack.us/my.php?image=img4763es8.jpg
Asson mukana tuli, enkä ole keksinyt käyttötarkoitusta.

Iskarin kasaus työkalu.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1291 : 24.07.07 - klo: 19.35 »
Pitäisikö nyt laittaa Assoon öljyä laakereihin, konehuoltoa yms. yms. kun on auto ollut jo kaksi kuukautta, niin ajatellin että pitäiskö kulutus osia vähän rassata?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1292 : 24.07.07 - klo: 20.08 »
Pitäisikö nyt laittaa Assoon öljyä laakereihin, konehuoltoa yms. yms. kun on auto ollut jo kaksi kuukautta, niin ajatellin että pitäiskö kulutus osia vähän rassata?
Me emme ole ainakaan laittaneet pyöränlaakereihin öljyä muulloin kuin sateella ajon yhteydessä.
Meille on puhdistus riittänyt, sillä öljy kerää pölyä ja likaa....

Moottorin laakereihin han laitetaan taas siihen sopivaa öljyä aika tiuhaan se puoli pisaraa/laakeri....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1293 : 24.07.07 - klo: 20.20 »
Missä ne pyörän ja moottorin laakerit on? Ja käykö niihin sama öljy?
Onko muuten moottorin laakerit sama asia kun ne diffi laakerit, vai onko ne jossain moottorin sisällä?
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo: 20.24 kirjoittanut historia »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1294 : 24.07.07 - klo: 21.00 »
Pitäisikö nyt laittaa Assoon öljyä laakereihin, konehuoltoa yms. yms. kun on auto ollut jo kaksi kuukautta, niin ajatellin että pitäiskö kulutus osia vähän rassata?
Me emme ole ainakaan laittaneet pyöränlaakereihin öljyä muulloin kuin sateella ajon yhteydessä. esim. WD 40Meille on puhdistus riittänyt, sillä öljy kerää pölyä ja likaa....

Moottorin laakereihin han laitetaan taas siihen sopivaa öljyä aika tiuhaan se puoli pisaraa/laakeri....


Missä ne pyörän ja moottorin laakerit on? Ja käykö niihin sama öljy?
Onko muuten moottorin laakerit sama asia kun ne diffi laakerit, vai onko ne jossain moottorin sisällä?

Moottorin laakerit sijaitsevat siellä, missä ne herkistävät pyörimistä, eli molemmissa päissä joista akseli näkyy ulostullessaan.(hiilipäädyssä näkyy vain pää, pinionipäädyssä pätkä akselia johon esim. pinioni kiinnitetään.
Moottorin laakereihin laitetaan vain sinne sopivaa öljyä se puoli pisaraa kerrallaan.
Öljyn pitää kestää esim. kovaa kuumuutta jne.

Diffiä ja diffinlaakereita emme sotke tähän lainkaan, nehän sijaitsevat diffissä tietenkin.
Missäs sun manuaali on, sillä sieltähän olisi löytynyt vastaus kaikkiin sun viimeaikojen kysymyksiin.
Manuaali on se käsikirja joka sisältää kokoonpano-ohjeen ym.

Pyöränlaakerit sijaitsevat taasen pyörän akseleilla herkistämässä niiden pyörimistä.
Olet siis selvinnyt autolla 2 kk. huoltamatta   :roll:

Ne Ari-Pekan RC-sivut ovat edelleenkin kova sana, jos niitä malttaa lukea....
Ari-Pekan RC-sivut http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ <<<<<< klic

Asiat voi toki tehdä kalliisti, ja jättää huoltamiset pois, tai halvalla, eli huoltamalla auto ja sen laitteet säännöllisesti.
Puhtaus kaikessa on A ja O. Niin laakerit kuin muutkin auton laitteet.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1295 : 24.07.07 - klo: 21.17 »
NO kyl mä sitä olen putsaillut yms. mutta en mitään isoa.
Siinä pinjoni päässä on reikiä siinä kannussa niin onko niistä tarkoitus laittaa sitä moottori öljyä?
Ja olen lukenut kyllä sitä manuaaliakin  :roll:
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo: 21.21 kirjoittanut historia »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1296 : 24.07.07 - klo: 22.58 »
Ajattelin tässä kesällä purkaa koko auton, putsata sen, öljytä yms.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1297 : 25.07.07 - klo: 10.20 »
Siinä pinjoni päässä on reikiä siinä kannussa niin onko niistä tarkoitus laittaa sitä moottori öljyä?
Moottorin laakereille sopivaa öljyä (saa esim. rc-autoliikkeistä) laitetaan niihin laakereihin se puoli pisaraa. Laakerit ovat tietysti siinä akselin juuressa, jolloin se puolikas pisara sinne samalla moottorin akselia käsin pyöräyttämällä.
Moottori pystyasentoon, ja siihen yläpäähän aina vuorollaan.

Mites tämä kohta ohjettani:
Ne Ari-Pekan RC-sivut ovat edelleenkin kova sana, jos niitä malttaa lukea....

Ari-Pekan RC-sivut http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ <<<<<< klick
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1298 : 25.07.07 - klo: 10.33 »
Mä en ole löytänyt sieltä paikkaa missä kerrotaan öljyämisestä.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1299 : 25.07.07 - klo: 10.39 »
Mä en ole löytänyt sieltä paikkaa missä kerrotaan öljyämisestä.
Niin, sen ohjeen kirjoitin jo edelliseen viestiini. :roll:
Miltei kaikki muu löytyy Ari-Pekan RC-sivuilta

"....öljyämisestä...." Saat tuon tuntumaan siltä, että meinaat ihan kylvettää sen öljyssä.
No elämä on....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1300 : 25.07.07 - klo: 10.54 »
No en minä sitä muuten oikeen osaa ilmaista.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1301 : 26.07.07 - klo: 22.45 »
Tiedättekö minkä kokoinen on Asso B4 pinioni ja spurri?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1302 : 26.07.07 - klo: 23.37 »
Pinjonissa yleensä lukee mikä se on ja b4:n vakio vetoratas taitaa olla 81 piikkinen. Nämäkin varmaan lukee sielä manuskassa, sitä ihan kannattaa lukea niin tietää vähän enemmän auotstaan.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1303 : 27.07.07 - klo: 00.13 »
Kyllä mä sitä oon lukenut, mutta kun ei englanti luista. Näissä muuten pitäisi olla suomen kieliset ohjeet!
Muuten jos se pinjoni on vaikka 18 piikkinen niin jos lisään piikkejä se kulkee lujempaa mutta vääntöä ei ole niin paljoa? Ja sitten vähentäessä piikkejä vääntöä on enemmän, nopeutta vähemmän?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1304 : 27.07.07 - klo: 01.25 »
Kyllä mä sitä oon lukenut, mutta kun ei englanti luista. Näissä muuten pitäisi olla suomen kieliset ohjeet!
Muuten jos se pinjoni on vaikka 18 piikkinen niin jos lisään piikkejä se kulkee lujempaa mutta vääntöä ei ole niin paljoa? Ja sitten vähentäessä piikkejä vääntöä on enemmän, nopeutta vähemmän?
Juuri näin.
- Tapsa

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1305 : 27.07.07 - klo: 11.50 »
Ok kiitti. Ei siinä pinjonissa mitään lukenut mutta sain kahdella lasku kerralla 22 ja 23. Jompikumpi se noista varmaan on.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1306 : 27.07.07 - klo: 17.16 »
Saako noita Asso B4 muovi työkalujen tilalle kunnon vehkeet?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1307 : 27.07.07 - klo: 19.00 »
Saako noita Asso B4 muovi työkalujen tilalle kunnon vehkeet?

Sama vastaus kuin edelliselläkim kerralla samaan kysymykseen: :roll:
SAA, ostaa ! Esim. RC-Pisteestä
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1308 : 27.07.07 - klo: 19.35 »
Kyllä mä sitä oon lukenut, mutta kun ei englanti luista. Näissä muuten pitäisi olla suomen kieliset ohjeet!
...

Kyllä niistä kuvistakin saa yllättävän paljon irti siitä mitenkä se auto on tehty, tämä on juuri näiden rtr autojen ongelma, käyttäjät eivät tunne autostaan että mitä ja missä tapahtuu ja mitä pitää ottaa irti kun rupeaa purkamaan. Ja rc-pisteestä saa niitä työkaluja, soittelet Ainolle ja kerrot mitä haluat niin saat sen(Taitavat olla vielä tämän viikon vaasan em kisoissa mutta ensiviikol varmaan tavottaa taas).
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1309 : 27.07.07 - klo: 20.06 »
Osa syy olikin toi kun aloin purkamaan ja tekemään suur siivouksen autolle. Ja sitten vielä öljän sen yms.
Eilen toisen etu puolen purin ja pesin osat.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1310 : 28.07.07 - klo: 07.55 »
Osa syy olikin toi kun aloin purkamaan ja tekemään suur siivouksen autolle. Ja sitten vielä öljän sen yms.
Eilen toisen etu puolen purin ja pesin osat.
Purkaminen ja kasaaminen on parasta oppia auton tuntemiseen aivan niinkuin TeemuR tuossa jo mainitsikin.
Eli auto kannattaisikin ostaa koottavana, sillä silloin heti oppii tuntemaan sen rakenteen jne....
Manuaalin kuvat tosiaan ovat ainakin ko. autossa niin hyvät, että sillä pelkästään luulisi jo kokoonpanon sujuvan.... kiirettä ei kannata pitää, se kostautuu....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1311 : 28.07.07 - klo: 12.03 »
Jep, jep etupää tässä taitaa helpoin ollakin takapää on jo varmasti vaikeampi.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Kokko11

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1312 : 28.07.07 - klo: 13.32 »
RC18T Diffit... Paljonko pitää / kannattaa avata kiristyksen jälkeen että ollaan säädöissä  edes oikealla suunnalla? Setuppina on "muovi" diffit, Mamban harjaton ja cdv vetarit.
Jos jotain vinkkiä saisi niin pääsisi mukavasti alkuun. :roll:
Traxxas Slash / pari kpl SCX10, Traxxas E-Maxx, LRP TC drift, Carson X-Crawlee, Tamiya CC-01.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1313 : 29.07.07 - klo: 15.31 »
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEX35&P=ML
Oisko tollainen hyvä pinjoni setti Asso B4? Saako sitä Suomesta?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1314 : 29.07.07 - klo: 15.42 »
Mulla on ostettuna noi molemmat:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEX35&P=ML
ja
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEX34&P=M

Ihan ok peruspinioneita. Yksittäisissä pinioneissa ei ikävä kyllä lue hampaiden lukumäärää, mutta se nyt selviää vaikka laskemalla, jos ei muuten. Muistaakseni RC-piste myy Robinsonin pinioneita, mutta kun kyselin tuota settiä, niin sitä heillä ei ollut myynnissä. Pelkästään yksittäisiä pinioneita löytyi. Muualta on ole kysynyt setin perään.

Noi setit on ihan halpoja ja niiden avulla on helppo kokeilla erilaisia välityksiä. Kannattaa varmaan ostaa samalla myös isompi spurri ratas, niin voi kokeilla samalla sen vaikutuksia:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEAK5&P=M

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1315 : 30.07.07 - klo: 11.09 »
Pestäänkö osat yleensä jollain pesuaineella vai ainoastaan vedellä?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1316 : 30.07.07 - klo: 13.43 »
Sopivaan väliin tähän kun kerran välityksistä puhutaan niin pieni muistutus suhteista.

Pinionin 1 piikki vastaa spurrin 3 piikkiä. Vielä niin että 1 piikki enemmän pinjonissa on sama kuin 3 piikkiä vähemmän spurrissa.

Tämä muistutus vain siksi jos ei meinaa välimatka riittää pinjonin ja spurrin välillä esim 17/81 välityksessä niin vaihtamalla spurrin 84:n saadaan 18 pinjonilla sama välkkä ja koska molemmat rattaat kasvaa kooltaan tulee välimatkakin pienemmäksi.

Itse käytän BJ4:ssa, TC4:ssa ja B4:ssa 3-6 piikkiä isompia spurreja, jotta saan sopivan välyksen pinionin ja spurrin välille.

Pestäänkö osat yleensä jollain pesuaineella vai ainoastaan vedellä?
Mulla on vedestä huonot kokemukset, joutuu hinkkaamaan, eikä savi silti lähde joka välistä. Nyt käytän iskariöljyä, tuntuu toimivan vaikka vastuksena on 2 päivää pinttynyttä suolalla ryyditettyä savea Vaasan radalta. ja WD-40 on kans osoittautunut ainakin huhujen mukaan loistotuotteeksi.

Jep, takasin puhistamaan vielä takapää BJ4:sta.
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1317 : 30.07.07 - klo: 13.55 »
Entäs tiskiaine yms?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1318 : 30.07.07 - klo: 22.10 »
Onks jykellä se teidän tipsi-sheetti netissä jossain? Tarvis B4:seen jotenkuten toimivan setupin vaasaan mistä olis hyvä alottaa.

Mitähän huoletonta porukka suosittelis näin vasta-alkajalle patterikrossin saralla? Kuulemma usein alotetaan liian suurilla tehoilla eikä opita ajamaan, ruuvaan siis 27-hiilikoneen kiinni ensimmäisenä? :P

- Jussi

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1319 : 30.07.07 - klo: 22.37 »
Ei ole vieläkään ongelma ratkennut:
Asso lähtee lujaa, vauhti hiljenee ja alkaa tökkimään vähän kauenpana hyvä kun pysyy liikkeessä.
Aluksi se kyllä toimi ihan hyvin, joten luulen ma että moottorissa ei häiriönpoistajat toimi.
Onkos muita ehdotuksia mikä voisi olla vikana?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini