Pitäisikö nyt laittaa Assoon öljyä laakereihin, konehuoltoa yms. yms. kun on auto ollut jo kaksi kuukautta, niin ajatellin että pitäiskö kulutus osia vähän rassata?
Me emme ole ainakaan laittaneet pyöränlaakereihin öljyä muulloin kuin sateella ajon yhteydessä. esim. WD 40Meille on puhdistus riittänyt, sillä öljy kerää pölyä ja likaa....
Moottorin laakereihin han laitetaan taas siihen sopivaa öljyä aika tiuhaan se puoli pisaraa/laakeri....
Missä ne pyörän ja moottorin laakerit on? Ja käykö niihin sama öljy?
Onko muuten moottorin laakerit sama asia kun ne diffi laakerit, vai onko ne jossain moottorin sisällä?
Moottorin laakerit sijaitsevat siellä, missä ne herkistävät pyörimistä, eli molemmissa päissä joista akseli näkyy ulostullessaan.(hiilipäädyssä näkyy vain pää, pinionipäädyssä pätkä akselia johon esim. pinioni kiinnitetään.
Moottorin laakereihin laitetaan vain sinne sopivaa öljyä se puoli pisaraa kerrallaan.
Öljyn pitää kestää esim. kovaa kuumuutta jne.
Diffiä ja diffinlaakereita emme sotke tähän lainkaan, nehän sijaitsevat diffissä tietenkin.
Missäs sun manuaali on, sillä sieltähän olisi löytynyt vastaus kaikkiin sun viimeaikojen kysymyksiin.
Manuaali on se käsikirja joka sisältää kokoonpano-ohjeen ym.
Pyöränlaakerit sijaitsevat taasen pyörän akseleilla herkistämässä niiden pyörimistä.
Olet siis selvinnyt autolla 2 kk. huoltamatta Ne Ari-Pekan RC-sivut ovat edelleenkin kova sana, jos niitä malttaa lukea....
Ari-Pekan RC-sivut
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ <<<<<< klicAsiat voi toki tehdä kalliisti, ja jättää huoltamiset pois, tai halvalla, eli huoltamalla auto ja sen laitteet säännöllisesti.
Puhtaus kaikessa on A ja O. Niin laakerit kuin muutkin auton laitteet.