Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 955032 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3330 : 26.12.13 - klo: 23.11 »
Tossa kattelin tota super 5sc:n räjäytyskuvaa niin näyttää kyllä aikalailla samalta kun savagen.. jotain purskuria ja pientä nipppeliä lukuunottamatta... Tässä yks vinkki miten saa istutettuu noi bajan iskarit savageen http://www.rccoh.com/rc.how-to/savage.5b.shockmod.html

Millaset sulla kenzu on noi akkukotelot kun olet 4ässät sinne survonut? itse tehdyt?
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3331 : 26.12.13 - klo: 23.26 »
Voisiko ne, jotka on saaneet Savageen 2 x 4S, paljastaa lisää yksityiskohtia siitä, tarkalleen mitkä akut sinne on menneet, sekä onko tarkalleen miten ehkä tuunattu/vaihdettu akun koteloita?? Tänks!! Paljon kiinnostaa.
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3332 : 26.12.13 - klo: 23.29 »
Tossa kattelin tota super 5sc:n räjäytyskuvaa niin näyttää kyllä aikalailla samalta kun savagen.. jotain purskuria ja pientä nipppeliä lukuunottamatta... Tässä yks vinkki miten saa istutettuu noi bajan iskarit savageen http://www.rccoh.com/rc.how-to/savage.5b.shockmod.html

Millaset sulla kenzu on noi akkukotelot kun olet 4ässät sinne survonut? itse tehdyt?

Jep. Ei tota Superia kannata ostaa jos tällästä haluu rakentaa.
Noi titaaniset tulivarret mitkä oli tossa sun linkissä kannattaa ehdottomasti ostaa.. muistaakseni oli noin 1000 $...

Kershawdesign sieltä tuli tilattua tollaset akkukotelot http://www.kershawdesigns.com/BatteryTrays.htm
samalla ku mistään muualta löytänyt sopivaa mod1 pinionia hähän projektiin.
Akkukotelot on kyll sit modattu paljon tukevammiksi ja kiinnitetty kunnolla runkoon.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3333 : 26.12.13 - klo: 23.36 »
Eihän noi nyt niin kalliit ole vaan 300$  :grin: http://www.flextekrc.com/index.shtml tosin tekevät enää vaan tilauksesta...
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3334 : 26.12.13 - klo: 23.46 »
Muistin sit väärin... mun mielest joskus täys setti tukivarsia (ylä ja ala x4) oli sen touhutonnin... heh..
Mut jokatapauksessa vaik olis 300 niin jätän noi ostamatta.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3335 : 27.12.13 - klo: 03.24 »
Onkos jollain kokemusta tällaisista http://www.ebay.com/itm/HARD-STEEL-BEVEL-DIFF-DIFFERENTIAL-GEAR-6P-HPI-1-8-SAVAGE-21-25-SS-4-6-FLUX-X-XL-/110958766414

Mahtaisivatko kestää paremmin ku vakiot?
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3336 : 27.12.13 - klo: 09.06 »
Okei..Joo. Kiitos kaikille auttaneillle!

Eli jotta saan ton rakennettua tarvin joko sen Mörkö-Corrin tai sit ostan kaiken irrallaan kaupasta.

Ainiin,kori..Tuohon saa varmaan jonkun 1/10SC auton korin sopimaan vai saako? No eii se kyllä ole se suurin ongelma tällä hetkellä:D

Voitko Kenzu vähän linkata osia mitä olet tohon tilannu,sähköjä eikä renkaita ei tarvi mutta jos oot tilannu tohon jotain puskuria tukivarsia yms. niin saisin heti koko listan tarvittavista osista:)

« Viimeksi muokattu: 27.12.13 - klo: 09.18 kirjoittanut emppu99 »
EXC125

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3337 : 27.12.13 - klo: 15.15 »
Kyllä mä ostaisin mielummin Savage Fluxin ja tekisin sit siitä.
Alza Racingistä sit vaan tilaat XL rungon siihen.
Eikä kaikkea tarvi päivittää heti.
Enkä itsekkään tiedä onko toi hyvä tollasenaan ku en sillä ole metriäkään ajanut.
Veikkaan että noi sähköt ovat aivan liian tehokkaat, menee vain jokapaikasta rattaat sileeks ja kardaanit/vetarit antautuu.
N.10hp noin 6kg autossa on aika paljon... vai voiko koskaan olla liikaa tehoa??

Voin jossain vaiheessa tehdä tänne pienen listauksen mitä autosta löytyy.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3338 : 27.12.13 - klo: 15.53 »
Kyllä mä ostaisin mielummin Savage Fluxin ja tekisin sit siitä.
Alza Racingistä sit vaan tilaat XL rungon siihen.
Eikä kaikkea tarvi päivittää heti.
Enkä itsekkään tiedä onko toi hyvä tollasenaan ku en sillä ole metriäkään ajanut.
Veikkaan että noi sähköt ovat aivan liian tehokkaat, menee vain jokapaikasta rattaat sileeks ja kardaanit/vetarit antautuu.
N.10hp noin 6kg autossa on aika paljon... vai voiko koskaan olla liikaa tehoa??

Voin jossain vaiheessa tehdä tänne pienen listauksen mitä autosta löytyy.

Joo Wille86:n kanssa juteltiin YV:nä ja päädyttiin siihen että ostan Towerista Fluxin,Mamba XL2 combon,inserttiä vannetta yms. Ja sit Alzalta Xl runko ja tod.näk keskidiffi. Mutta selviäisin halvemmalla jos en heti sitä keskidiffiä ostaisi..Saako mosaa kiinni muuten kuin keskidiffiin?
EXC125

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3339 : 27.12.13 - klo: 16.30 »
En tiedä löytyykö savageen motormountia johon sopis tollanen 57mm halkasialtaan oleva moottori
Altzalta löytyy 49.5mm asti

Menikös kenzulla heittämällä toi skyrc:n mörkömoottori kiinni tohon alzan keskidiffi systeemiin? Kokojen puolestahan noilla moottoreilla ei hirveetä eroa ole..

Neu-Castle 2028-780kv Motor Specs                                SKYRC TORO X528 780KV
Length:            Diameter w/fins:                                   Length:                     Diameter w/fins:
  4.4"                      2.2"                                                   112mm                            57,8mm
  113.2mm              57mm                                 

http://www.castlecreations.com/products/2028_motor.html
http://www.ebay.com/itm/SKYRC-TORO-RC-Model-Beast-X528-780KV-4-Poles-Brushless-Motor-1-5-Car-/321106345078
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3340 : 27.12.13 - klo: 16.37 »
Alzan Dejanilla on siihen keskidiffiin valmis moottorikiinnike tuolle isommalle koneelle. Normi on vissiin 25mm ja noissa isoissa on se ruuvien väli 30mm. Aika kovilla vaan toi keskidiffi ku siihen ruuvaa tollasen kilon painavan koneen eli suosittelen tukemaan sitä konetta jollakin tavalla.
Tossa vaan tulee sit lisää ongelmia noitten välityksen kanssa...
Tohon ei löydy tarpeeksi pieniä pinioneita.. Isoin spurri minkä löysin tohon on 53. Sekin oli vaikeasti löydettävissä.
Ja sit pinionin pitää olla mod1 ja 8mm akselille... Kershawdesign oli ainoo paikka mistä löyty...

Tarkennus viel tohon pinioniin, eli liian pienen jos laittaa niin moottori osuu kardaaniin. Mulla nyt muistaakseni 20 hampainen pinioniin ja spurri on 53. Kardaaniin ja moottorin väliin ei jäänyt yhtään ylimääräistä tilaa. Teki jopa pienen loven moottorin jäähdytysripoihin ku sitä tossa pyörittelin. Noilla on huiput laskurin mukaan noilla bajan renkailla n.110km/h... Pitäis riittää... Heh.
« Viimeksi muokattu: 27.12.13 - klo: 17.09 kirjoittanut kenzu »
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3341 : 27.12.13 - klo: 17.24 »
Voi olla että noi huiput pitäs riittää  :grin: ja voi olla myös reilusti haastetta saada kaikki neljä rengasta pysymään maassa kiinni  :grin:
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3342 : 27.12.13 - klo: 17.31 »
Kunhan kaikki neljä rengasta edes pysyisivät matkassa mukana...  :grin:
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3343 : 27.12.13 - klo: 18.14 »
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3344 : 29.12.13 - klo: 09.56 »
Jahas..Nyt oon selannu vaihtoehtoja läpi ja oon päätyny siihen että alotan myymällä kaiken turhan pois :grin:


Ei vaiskaan..

Fluxi Towerista http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZJE2&P=ML

Hexithttp://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBSPY&P=7

Vanteethttp://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMYY0&P=7

Jotku rinkulat:Dhttp://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPGR6&P=7

insertit http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMZB9&P=7

XL-runkohttp://shop.alza-racing.com/xl-flux/41-savage-flux-xl-chassis-4mm.html

Keski-diffihttp://shop.alza-racing.com/parts/58-center-differential-kit.htmlhttp://shop.alza-racing.com/parts/58-center-differential-kit.html

Ja jostain vielä ne bajan iskarit..jos jollain lojuu ylimäräisenä tai tietää mistä niitä sais halvalla ni mulle vaan viestii:)

Eli oon päätynyt siihen että ensin autossa runko sun muut kuntoon ja 6S:llä aluks ja sit katotaan ne mörkösähköt;)

Odotan ensin kauanko Kenzulla kestää murjoa toi auto mäsäks tuolla 10hp mosalla;)

Eihän sitä fluxia olis pakko sielä Ameriikasta tilata mutta ei sitä paljon halvemmallakaan sais käytettynä..
EXC125

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3345 : 29.12.13 - klo: 10.11 »
Näyttää lista hyvältä.
Tilaa Alzalta samalla siihen keskidiffiin se päätypala sille isommalle moottorille.
Sit sä tarvitset vielä jostain sen keskidiffin. Vorzan tai Savagen, Vorzan diffiin saat molempiin päihin sen isomman laakerin mut siinä kuori muovia ja Savagen on alua.
Spurrin sä kans tarvitset. Välitykset kannattaa laskea huolella.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3346 : 29.12.13 - klo: 10.19 »
Näyttää lista hyvältä.
Tilaa Alzalta samalla siihen keskidiffiin se päätypala sille isommalle moottorille.
Sit sä tarvitset vielä jostain sen keskidiffin. Vorzan tai Savagen, Vorzan diffiin saat molempiin päihin sen isomman laakerin mut siinä kuori muovia ja Savagen on alua.
Spurrin sä kans tarvitset. Välitykset kannattaa laskea huolella.

Käykös tuohon cen gst keskidiffi?
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3347 : 29.12.13 - klo: 10.37 »
En tiedä käykö se diffi.

Vanteet kannatta tilata melkeen silleen että tilaa valmiin sarjan.
Esim. http://www.hobbylinna.fi/tuote/mounted-sand-buster-paddle-tire-m-compound/4741/
Ei tarvitse sit ku tilata ne haluamat renkaat ja noi maksaa jo saman verran kuin pelkät vanteet.
Koska muuten pitää kaikki tilata erikseen. Beadlockit, insertit ja renkaat.
Halvempaa tilata ne tolleen..
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3348 : 29.12.13 - klo: 12.17 »
http://shop.alza-racing.com/xl-flux/5-savage-flux-motor-plate-xl.html Tuoko?

Ja sit spurri..Mikä sulla on? Koitin selata sivuja mut en löytäny yhtään..
EXC125

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3349 : 29.12.13 - klo: 12.45 »
Et sä tota enää tarvi.
Moottori tulee keskidiffin runkoon kiinni.

Mulla on nyt Savagen diffi ja HPI Hellfiren 53t spurri.
Varalle olen kasannut valmiiksi yhden Vorzan diffin eri öljyillä, voi sit kokeilla kumpi toimii paremmin.
« Viimeksi muokattu: 29.12.13 - klo: 12.50 kirjoittanut kenzu »
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3350 : 29.12.13 - klo: 15.26 »
8s ja 4s kokoonpanoja harrastavalle kätevät 4s akut vakio koteloihin jotka ovat juuri saman 32mm leveät kuin tuo akkukin, eli ahtamalla menisi helposti. Hinnasta en osaa sanoa, kun en ole 4s akkujen kanssa pelaillut pahemmin. Ajattelin seuraavaksi testata noita 5,2A 40-80c 3s akkuja, halpoja ovat ja korkeat on purkuarvot, vaan jotenkin epäilyttää akun laatu. Joku täällä foorumilla oli noita hankkinut, täytyy kysyä kunhan yhytän hänet.

Oisko ideaa ostaa 8s säädin ja ajaa 6s koneella vain kuudella kennolla, luulisi olevan pitkäikäinen nopari kun käytetään vain osaa koko reservistä? Esim toi Toro 200a tai sit se hobbykingin vastaavaa voisi harkita jossain vaiheessa. Nyt ekana mamba huoltoon mutten tiedä jaksanko odottaa että se tulee takaisin..

Eli tuossa linkki niihin aikkuihin!
http://www.ebay.com/itm/C8H-Winmax-5200mAh-14-8V-80C-MAX-4s-Lipo-Battery-Akku-W-Connector-For-RC-Model-/281196786405?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4178a272e5
« Viimeksi muokattu: 29.12.13 - klo: 15.30 kirjoittanut tuplaesa1 »
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3351 : 29.12.13 - klo: 15.50 »
Mut kyllähän 8S säädintä on pakko ajaa 8S: nä.
Eikö?? Sama kuin ostais ahdetun auton ja ajaisi sitä ilman ahdinta...
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3352 : 29.12.13 - klo: 16.14 »
Et sä tota enää tarvi.
Moottori tulee keskidiffin runkoon kiinni.

Mulla on nyt Savagen diffi ja HPI Hellfiren 53t spurri.
Varalle olen kasannut valmiiksi yhden Vorzan diffin eri öljyillä, voi sit kokeilla kumpi toimii paremmin.

Mut just sää sanoit että "tilaa samalla se päätypala isommalle moottorille"?

No kuitenkin..näin lähtee projekti liikkeelle. Ensin pitää vaan nuo Infernot sun muut myydä pois:D
EXC125

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3353 : 29.12.13 - klo: 16.46 »
Päätylevy on yksi pala sitä keskidiffi kokonaisuutta (4 palaa)
Se mikä tulee siinä vakiona on tehty normi moottorille eli siinä on 25mm kiinnitysväli.
Noissa isoissa moottorissa se väli on 30mm. Sitä pitää vaik sähköpostilla kysyä Dejanilta erikseen.
Mut ethän sä sitä välttämättä tarvi jos et siihen tollasta isoa moottoria asenna.
Mut jos asennat niin kannattaa tilata samalla.
Mut onhan tuolla alzalla kaikkea muutakin mitä voisi tilata.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3354 : 29.12.13 - klo: 18.47 »
Noku musta kentsu tuntuu että nää max 6s nopat joutuu niin kovalle rasitukselle kun ajetaan maksimikennoilla.
Ajattelin että ajaisi tuota 200A noppaa ikäänkuin alikelloilla, vähemmän lämpöä, pitmpi ikä kompononteille.
Sitäpaitsi mulla ei ole 8s kestävää moottoria jota en ole ihan heti hommamaassa.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3355 : 29.12.13 - klo: 18.51 »
Oon samaa mieltä tuplaesan kans,esim Orionin 60a säädin ja 3s lipo ei ollut hyvä yhdistelmä vaikka sen piti se kestää.
EXC125

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3356 : 29.12.13 - klo: 19.01 »
Noku musta kentsu tuntuu että nää max 6s nopat joutuu niin kovalle rasitukselle kun ajetaan maksimikennoilla.
Ajattelin että ajaisi tuota 200A noppaa ikäänkuin alikelloilla, vähemmän lämpöä, pitmpi ikä kompononteille.
Sitäpaitsi mulla ei ole 8s kestävää moottoria jota en ole ihan heti hommamaassa.

Kyllä mä sun pointin ymmärsin.
Oot kyllä varmaan oikeessa. Sit taas jossakin autoissa se vakio tork taas kestää ihan älytöntä pommitusta 6S:ä.
Tiedän yhden xl savagen bajan renkailla ym.  missä sähköt kestänyt ainakin 3 vuotta ja on ajettu talvella ym.

Mut ei kyll ole mitään tietoa tosta SkyRC nopasta. Eipä se ihan hirveen kallis ole.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3357 : 29.12.13 - klo: 19.04 »
Sillä mä uskallan sen laittaakin kun ei ole hinnalla pilattu, vaikken juuri mitään ole edes kuullut ko säätimestä.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3358 : 29.12.13 - klo: 19.06 »
Nopari-keskustelun myötä tuli mieleen että miten mahtaa vakio-sähköt fluxissa kestää kun pistän siihen Bajan rengasta XL runkoa yms.?
EXC125

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3359 : 29.12.13 - klo: 19.11 »
Kesällä melko varmasti lämpöongelmia.
Tossa Alzan keskidiffissä ei muuten toi lämpökään siirry samalla tavalla kuin vakio moottoripukissa, saatika sit jos siinä vanhassa oli viel se HD heatsink kitti...
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16