Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 954914 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1650 : 16.08.10 - klo: 13.56 »
Moro!

Laitetaan tännekkin tämä kysymys, jos fluxin tietäjät osaisivat vastata. Aika pitkälti samat setit kyseessä kuitenkin.

Ostin tuollaisen hpi Vorza sähkö buggyn ja auto kulkee kun hullu, mutta kauempana ajettaessa auto pätkyttää kun käyttää raskasta kaasua.. Olen jo vaihtanut gigaseen radioon, mutta ongelma ei paljon parantunut.. ehkä vähän kuitenkin. Käytän S4:än akkuja jossa 20c arvo ja hpi suosittelisi minimissään 25c:tä.. Voiko tämä aiheuttaa ongelman vai missä vika on? Muilla tullut vastaan?

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1651 : 16.08.10 - klo: 14.28 »
Montakos mahia? Jos on esim. 3000-4000mah niin voi olla siitä kiinni.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1652 : 16.08.10 - klo: 15.51 »
Olisihan tuollekkin kysymykselle ollut ihan omakin topikkinsa.
http://rc10.fi/index.php?topic=39849.0
Mutta siis ei kai se akkujen milliamppeeri määrä nyt tuohon pätkimiseen vaikuta, enemmänkin vaikuttaisi siltä, että noissa akuissa ei riitä purku virta ja ne kyykkäävät. Tosin tuo kyllä hieman hämää jos auto toimii lähellä normaalisti, mutta kauempana ei. Ovatko akut kovin lämpimiä ajon jälkeen?
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1653 : 16.08.10 - klo: 16.00 »
No esim. 4000mah 20c, niin irtoaa 80a 3000mah:illa 60a.

E: Outoa tosiaan että jos ongelma on vain kaukana.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1654 : 16.08.10 - klo: 17.04 »
Mutta siis ei kai se akkujen milliamppeeri määrä nyt tuohon pätkimiseen vaikuta, enemmänkin vaikuttaisi siltä, että noissa akuissa ei riitä purku virta ja ne kyykkäävät.

Niin, mites se akun maksimi purku laskettiinkaan..  :wink:

Että kyllä vaan se kapasiteetti vaikuttaa juurikin siihen purkuun.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1655 : 16.08.10 - klo: 22.15 »
Montakos mahia? Jos on esim. 3000-4000mah niin voi olla siitä kiinni.

5000 mAh..  :undecided:

Ja ylenmään niin ei akut kamalan kuumaksi tule. Sopivan lämpimäksi. Hyvin pystyy kädessä pitämään. Tää on kyllä aika outo, kun lähellä tosiaan auto ei pätki..
« Viimeksi muokattu: 16.08.10 - klo: 22.35 kirjoittanut Makeclick »

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1656 : 16.08.10 - klo: 22.38 »
Petelle:

Kysyin täältä siksi, koska vorza on niin uusi ja teikäläisillä on hyvinkin sama tekniikka. Toivottavasti joku keksii syyn tai sitten ei auta kun vaihtaa osia yksitellen.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1657 : 18.08.10 - klo: 12.11 »
Moro!

Laitetaan tännekkin tämä kysymys, jos fluxin tietäjät osaisivat vastata. Aika pitkälti samat setit kyseessä kuitenkin.

Ostin tuollaisen hpi Vorza sähkö buggyn ja auto kulkee kun hullu, mutta kauempana ajettaessa auto pätkyttää kun käyttää raskasta kaasua.. Olen jo vaihtanut gigaseen radioon, mutta ongelma ei paljon parantunut.. ehkä vähän kuitenkin. Käytän S4:än akkuja jossa 20c arvo ja hpi suosittelisi minimissään 25c:tä.. Voiko tämä aiheuttaa ongelman vai missä vika on? Muilla tullut vastaan?

HPI suosittelee 4000mAh ja 25C, sinulla on 5000mAh ja 20C, molemmissa tapauksissa jatkuva purkuvirta on sama.

Tuo auton pätkiminen kaukaa ei johdu mitenkään akuista. Ei akut kyykkää pelkästään kaukaa vaan pätkisivät moottoria myös lähellä. Oletko tarkistanut että kaikki liitännät ovat ehjiä, ettei Deans-liittimien sisällä kipinöi ja antenni on auton päässä ehjänä?

Suosittelen hommaamaan tuon nopeudensäätimen kanssa sen usb-ohjelmointipalikan. Sillä saat säädettyä start-powerin ja punch-controllin sellaiseksi ettei akut ja nopeudensäädin grillaannu.

Kirjoitin tänne ohjeen 1/8 sähkökrossarin huomionarvoisista seikoista (lähinnä savujen pysyminen laitteiden sisällä)

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 18.08.10 - klo: 12.18 kirjoittanut Hount »

Poissa Vilperix

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1658 : 21.08.10 - klo: 11.49 »
Nyt sitten meni into ajaa tällä autolla, liian kestävä kun ei koskaan saa mitään rikki :D Ja ei oikeen sovellu enään omiin tarkoituksiin kun ei noita ramppeja / skeittiparkkeja tai edes työmaita ole missä autolla pääsisi kunnolla hyppimään :( Vaan nurmea/asfalttia :D  Jos tuo pikku revo olisi tähän tarkoitukseen parempi... :(

ps: jos kiinnostaa http://rc10.fi/index.php?topic=49585.0
;)

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1659 : 21.08.10 - klo: 13.35 »
Joo-o, soramontuilla Fluxi on hauskimmillaan, ja paikoissa mistä auton saa ilmaan kunnolla.
Asentelin tuon uuden Flux Tork 2200kv motin vanhan tilalle ja nyt potkii taas ihan kunnolla.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa klasu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1660 : 22.08.10 - klo: 18.40 »
Ei taida savageen saada 3s akkuja Suomesta, vai onko tiedossa joku paikka?

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1661 : 22.08.10 - klo: 19.00 »
Ei taida savageen saada 3s akkuja Suomesta, vai onko tiedossa joku paikka?
http://www.hobbylinna.com/linnaproducts-3800mah-111v-p-23290.htmlKyllä tuolta hobbylinnasta näyttäisi saavan! Ja hobby peoplelta saa tälläisia:http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_43_44&products_id=23723.
« Viimeksi muokattu: 22.08.10 - klo: 19.05 kirjoittanut polle »
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1662 : 23.08.10 - klo: 22.12 »
Noilla half offset vanteilla tuntuisi että kun isoissa hypyissä jarruttaa ilmassa, niin auto menee helposti kallelleen ja tulee maahan aivan vinosti, vakio-renkailla ei näin tee.

Viimeksi väänsin vetarin, takahubi rikki, ja akkukotelo rikki, siksi kun auto tulee sivuttain alas hypyistä.


HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1663 : 04.09.10 - klo: 14.19 »
http://www.hobbylinna.com/savage-flux-2350-body-p-23377.html

Ei paha hinta, on kumminkin bullet broof diffeillä.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1664 : 04.09.10 - klo: 19.48 »
Niih, tuohan on vissiin se "kuristettu" versio joka ei kestä kuin 4S lipot, siihen nähden helvetin kallishan tuo on..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1665 : 05.09.10 - klo: 09.10 »
Niin aika pienihän tuo hintaero on kun ei kestä kun 4s lipot.
Tai onhan tuo nopari specsattu 6s lipolle Castlen sivuilla mutta tuolla Hpi pesee kätensä takuu asioista jos on ajettu 6s ja savuaa kun ovat ilmoittaneet että kestää 4s.
Tuosta moottorista en tiedä kun en sitä tunne mutta Castlen sivuilla ainakin tuota noparia mainostetaan 1/10 autoon ja Savage Fluxi on kyllä 1/10 autoista aika kaukana..  :shocked:
1/8 autoksikin painava kun mikä!
Muutenhan tuo auto näyttäisi aika pitkälti vastaavan vanhaa Savage Fluxia(paitsi siis nuo moottori ja nopari).
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa klasu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1666 : 05.09.10 - klo: 10.34 »
Pitäisi löytää Phaltlinen kaltaiset renkaat, mutta halvemmat.
Onko kokemuksia jostain hyvistä läskeistä mitkä toimivat asfaltilla?

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1667 : 05.09.10 - klo: 22.49 »
Eipä noi Ofnan vanteetkaan älyttömiä kestänyt, nyt on sitten vakiot renkaat taas kiinni.

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Ricce

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1668 : 16.09.10 - klo: 20.49 »
Tällainen hirviö tuli hankittua sitten käytettynä, akkuina 2x 3s5000 ja hetken ihmeteltyäni tässä kokemuksia (anteeksi, termistö hakusessa) 

- renkaat ei meinaa pysyä kiinni, vaihtelen mutterit samalla kun vanhat hukkuu, samalla ruikkasen lukitetta. Vanhat nylockit aika huonossa kunnossa. Renkaat lentelee etenkin peruuttaessa.

- moottorilta lähtevä ratas (pinion?) oli sökö (19) hampainen, tilasin uuden puhelimitse sanalla "alkuperäinen", muistaakseni se olisi 20 piikkinen, sieltä tulikin 25 -hampainen! No nyt ainakin auto on harvemmin selällään liikkeille lähtiessä, spurrissa 44 hammasta.

- ruuvit ei meinaa pysyä muoviosissa kiinni, sen verran kait väljistynyt. Vaihtelen uudet ruuvit pikaliimatipan avulla, lukitteet ei taida muovissa pysyä.

- ohjaus: mielestäni renkaat kääntyy tosi huonosti. Kun renkaat on ilmassa niin kääntyy hienosti, mutta paikoillaan ei juuri lainkaan ja ajaessakin tosi huonosti. En ole käynyt vielä läpi, josko olisi rasvailun tarpeessa vai olisiko servon käyttötunnit tullut täyteen?

Mutta joo, mukavan tuntuinen vempain, pitänee etsiä joku soramonttu missä pääsee pöllyttämään. Badlandsit on tulossa jossain vaiheessa alle.
Kotipihassa vähän kokeilin hyppyytelläkin, hyppyrinä toimi vanha lumikola.

Tarkoitus jossain vaiheessa laittaa tämäkin auto palasiksi ja käydä kaikki läpi, näin tein Hyper-ST -nitrollekin (tuli myös käytettynä) ja auton ajettavuus muuttui totaalisesti!

Vinkkejä ja neuvoja aloittelijalle tämän härvlein suhteen otetaan mielellään vastaan. Tämä viestiketju on kahlattu läpi ja olen saanut kovasti vinkkejä.
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1669 : 03.10.10 - klo: 23.56 »
Mulla oli samaa ongelmaa renkaissa, mutta tosiaan ne saa kiristää ihan aikuisten oikeasti kiinni. Huomattavasti tiukempaan mitä muissa autoissa tottunut.


Etin tässä koria savalle kun kaipais vähän uutta ilmettä. Ebayssä törmäsin tälläsiin (törkeen hintasia kyllä):

http://cgi.ebay.com/BLACK-FIBREGLASS-BODY-SHELL-HPI-SAVAGE-FLUX-XL-/160487503028?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item255dccf4b4



Vai saako viitata kinttaalla, että p*skaksi se paiskoessa kuitenkin menee... Entä mistä muualta saisi tähän pirssiin sopivan hintasia koreja

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1670 : 04.10.10 - klo: 22.01 »
Joo, kunnolla räikällä vaan kiinni ja on pysynyt mutterit kiinni, tänään kyllä sain mutterin irtoamaan kun pyörittelin pakilla.

HPI:in kopat on kyllä aika ohkasta tavaraa verrattuna vaikka esim Pro-Linen koreihin.
Itse tilaan kopat yleensä LiquidRC:ltä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1671 : 05.10.10 - klo: 14.24 »
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=102530

Onkos jollakulla nuo käytössä? Toimiiko nuo isot gummit tässä autossa? Vai tuleeko liikaa rasitusta voimansiirrolle?

Tyyliin 4x näitä: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=4743

Tai jotain vastaavia...

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1672 : 06.10.10 - klo: 13.08 »
Hupaisan näkönen laitos:



Pitää kattoa jos kerkeis kuvaamaan jonkun video pätkän... Mutta pikasella tyypillä tämä ei todellakaan ole mikään driftaus auto. Johtunee varmaan painosta ja renkaiden koosta.

Poissa Ricce

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1673 : 08.10.10 - klo: 19.19 »
Nonniin...

viimeaikoina suurin ongelma on ollut ettei kytkimen mutteri pysy kiinni, johtuisiko sitten noista välityksistä (25&44), bulletproofit ja 2x 5000mah lipolla rytkytetään. Tänään taas hetken kokeilin kun sain auton läjään, vaihdoin uuden mutterinkin mutta taas löystyi! Olen vetänyt mutterin ihan kiinni koska ei tosiaan löysemmällä pysy sitä vähääkään. Kiristin mutterin uudestaan niin akseli korkkasi poikki.

Harkitsen vakavasti vakiovälityksiin sekä kahden kennon akkuihin siirtymistä koska toistaiseksi kaasuvipu ei ole käynyt kertaakaan puolivälin yläpuolella :)
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG

Poissa klasu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1674 : 09.10.10 - klo: 08.44 »
Nonniin...

viimeaikoina suurin ongelma on ollut ettei kytkimen mutteri pysy kiinni, johtuisiko sitten noista välityksistä (25&44), bulletproofit ja 2x 5000mah lipolla rytkytetään. Tänään taas hetken kokeilin kun sain auton läjään, vaihdoin uuden mutterinkin mutta taas löystyi! Olen vetänyt mutterin ihan kiinni koska ei tosiaan löysemmällä pysy sitä vähääkään. Kiristin mutterin uudestaan niin akseli korkkasi poikki.

Harkitsen vakavasti vakiovälityksiin sekä kahden kennon akkuihin siirtymistä koska toistaiseksi kaasuvipu ei ole käynyt kertaakaan puolivälin yläpuolella :)

Onkohan lukkomutterin nailonit kulahtaneet??
Sen mutterinhan pitäisi pysyä kiinni vaikka se ois löysemmälläkin, koska slipperiä
on tarkoitus pystyä säätämään.

Poissa Ricce

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1675 : 09.10.10 - klo: 11.20 »
Onkohan lukkomutterin nailonit kulahtaneet??
Sen mutterinhan pitäisi pysyä kiinni vaikka se ois löysemmälläkin, koska slipperiä
on tarkoitus pystyä säätämään.

Vaihdoin juuri uuden mutterin kun epäilin samaa nailoniongelmaa, mutta eipä auttanut
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG

Poissa klasu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1676 : 09.10.10 - klo: 12.48 »
Omituista sanoisin, todella omituista.
Onko ne hpin omia vaiko muita muttereita?
Itse ostin paikallisesta kaupasta kourallisen samaa M4 kokoa mutta ilman sitä
"flanked" levennystä.
Maksoi pari euroa ja riittää kymmeneksi vuodeksi.

Ovat hyvin pysyneet kiinni sen jälkeen.


Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1677 : 09.10.10 - klo: 12.59 »
Sen mutterinhan pitäisi pysyä kiinni vaikka se ois löysemmälläkin, koska slipperiä
on tarkoitus pystyä säätämään.

Näinhän se on, mutta kun ei pysy kiinni se mutteri fluxissa, aina kun yrittää jättää hieman auki sitä niin aina se löystyy.
Itse laitan slipperin lukitteella aina täysin kiinni, mutta se sitten taas aiheuttaa että bevel gearit menee diffistä murusiksi välillä. :cheesy:

Täytyypä kokeilla jotain muita muttereita vielä jos niillä pysyisi paremmin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Tursesteri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1678 : 09.10.10 - klo: 13.09 »
Täytyypä kokeilla jotain muita muttereita vielä jos niillä pysyisi paremmin.

Mahtaisko tuplamutteri toimia?

Poissa Ricce

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1679 : 09.10.10 - klo: 18.43 »
olin juuri kokeilemassa kahta mutteria peräkkäin, mutta akseli naksahti poikki ekaa kiristäessä. Myykääs nyt joku mulle se akseli että pääsee taas harrastamaan, hobbylinnassa ei näköjään ole :(
Xray T3 2011 - Yokomo MR4TC - Sanwa MX-3 FG