Motista pistinkin lähikuvia tuonne "
Kokemuksia harjattomista moottoreista"-ketjuun, joten tänne sitten vähän muuta infoa.
Akuiksi valikoitui pari Turnigyn 6S 2650mAh 30C lipoa, jotka rinnankytkettynä tarjonnevat sopivasti juissia moottorille.
Akut sopivatkin mukavan käypäsesti runkolevyjen väliin, suojauksien kanssa jopa tiukasti. Tarranauhat toki tulevat vielä. :)
Pinioniksi piti lopulta jättää 18-hampainen, pienempi ei enää saanut kunnon kosketusta 49-hampaisen spurrin kanssa. Säätövaraa olisi vielä ollut, mutta motin rivoitus otti kiinni Kershawin laatikon etummaiseen päätylevyyn.
Tuolla pinionilla ja Badlandseillä varustettuna kalkulaattori kertoo seuraavaa:
Differential Ratio: 2.888888888888889
Transmission Ratio: 2.25
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 49
Pinion Tooth Count: 18
Total Voltage: 22.2
Motor KV: 2200
Tire Diameter (inches): 5.84
Tire Ballooning (inches): 0.5
Motor Current Draw: 110
Motor coil Ω: 0.006
Spur/Pinion Ratio: 2.72 : 1
Total Ratio: 17.69444 : 1
Tire Circumference (inches):21.49 inches (545.81 mm)
Total Motor Speed: 47388 RPM
Vehicle Speed: 54.5 mph (87.54 km/h)
Effective KV Value: 2134.59
KT constant: 0.61 oz-in/A
Motor Torque: 0.35 ft-lbs
Final Torque: 6.23 ft-lbs
Final Power: 2442 watts (3.3 HP)Koeajon perusteella voin kertoa että kylläpä kulkee.
Turnigyt kesti veivata semmosen puolisen tuntia, ajo oli enimmäkseen tasamaalla revittelyä ja rajojen etsimistä - hiekkaisen urheilukentän päästä päähän vetoja ja pienempää pyöritystä sekä myös hieman asfalttisella parkkipaikalla räppäilyä.
eLoggeria en uskaltanut systeemiin pistää, kun on tuo 100A versio ja NEU napannee sen 110A helpostikkin.
Moottorin lämmöt oikein kunnolla rääkättynä 60.4 astetta, nopari maksimissaan 50 ja lipot 33. Ulkolämpötila vissiin siinä 15 asteen kantturoilla.
Toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen kokoonpanoon, keula ei oikeastaan tasamaalla pystyyn pyri vaan kiihdytyksen pystyy tekemään melko vaivatta.
Myös moottorin pysyminen kohtuullisessa lämpötiloissa oli pitkästä aikaa erittäin mukava huomio.