Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 483574 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1980 : 06.04.13 - klo: 12.26 »
Turhan hintava se mm2. Vähän mietityttää että hajoaakohan tuo xerun nopari heti, kun tulee varmasti lumellakin ajettua ja tuohan ei vissiin ole vedenkestävä. Miten tuommosen suojaaminen onnistuu vai pitäiskö se suosiolla ostaa heti vedenkestävä malli?

Edit: Hirveä valinnan vaikeus ku on niin monenlaista mallia tarjolla, mutta nyt ajattelin tämmöstä vähän halvempaa systeemiä ja että sais tilattua kaikki romut samasta paikasta. Kertokaas jos tässä setissä on jotain pielessä.

Säädin: http://www.rcecho.com/TORO-RC-Model-Brushless-Motor-150A-ESC-Speed-Controller-for-1-8-Car-SL760.html ja ohjelmointikapusta sille http://www.rcecho.com/SKYRC-TORO-RC-Model-ESC-Program-Card-for-R-C-Hobby-Car-PC534.html
Moottori: http://www.rcecho.com/LEOPARD-RC-Model-4082-KV2000-4-Poles-R-C-Hobby-Inrunner-Brushless-Motor-IM151.html
Akut ja laturi: http://www.rcecho.com/2x-ZOP-Model-5000mah-7.4v-25C-LiPo-Li-Polymer-Lithium-Polymer-Battery-CA193.html
http://www.rcecho.com/iMAX-B6-Intelligent-Digital-Li-polymer-Balance-Charger.html


Tuo moottori on aika hemmetin järeä siis kun on noin pitkä kannu. 4074 kanssakin voima riittää varmasti rikkomaan voimansiirron. Eikä tuon kanssa voima lopu kesken edes 5kg painoisen 1/8 monsterin kanssa. 25C akku on vähän turhan nihkeä eli sais valmistaja imoittaa isompia arvoja. Sitten kun ostaa jonkin noparin mitä ei ole ennestään todettu hyväksi niin voi mennä vähän riskillä kun ei tiedä tarkasti miten hyvä se on ja sitten teknisten ongelmien kanssa muilta ei saa apuja jos ainoastaan itellä on ko mallinen. Edelleen suosittelen sitä hobby wingin comboa, jossa jopa tulee eri jaoilla olevia pinioneita mukana, maksaa vähän enempi mutta saa nopeasti ja noita ei edes kannattanut miettiä ulkomailta, kun eurorc:n hinnat oli sen verta mukavasti kohdillaan.

Vedenkestävyys muakin mietitytti kun näitä alko katteleen pari vuotta sitten. Loppujen lopuksi se ei ole ongelma kun ei ala leikkimään sukellusvenettä ja kun malttaa kuivatella kunnolla ajojen jälkeen eikä vaan jätä autoa sulamaan/makaamaan märkänä. Ainakin mulla on pari talvea mennyt ongelmitta. Eikä niiden vedenkestävienkään luvata kestävän upottamista tai no ainakin takuiden kanssa voi mennä hankalaksi. Ei ne takuut kata ihan kaikkea mitä välinpitämätön tai tietämätön käyttäjä keksii  :wink:

PS: kannattaa kyllä itse selvitellä valmistajien speksejä kattelemalla jne mikä passaa itelle parhaiten. Luulen vaan että täällä foorumilla junnuilla ainakin riittää se että toisen kanssa tulee hienommat tarrrat tms jolloin tuote x on selkeesti parempi... :roll:  markkinoinnilla on iso vaikutus jolloin tuote jää monesti toissijaiseksi...
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1981 : 06.04.13 - klo: 23.01 »
Olisi ittellä semmonen projekti että hobao hyper 8 olisi muuttumassa sähköiseksi ja olisin ostamassa siihen hobbywing xerun m6c comboa niin osaisko joku suositella siihen hyvää akkua/laturia.

Poissa resistance

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1982 : 06.04.13 - klo: 23.10 »
itellä oli juuri tuossa hyper 8 ja oli kyllä hyvä vehje.

riippuu tietty oletko aloittelija vai jo kokenut kuski.

en kyllä heti kylmiltään tuota 6s akkua lähtisi hommaamaan.

4s akulla tuo liikkuu varmasti kiitettävästi.

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1983 : 06.04.13 - klo: 23.15 »
Elikkä 4s akulla lähdetään liikkeelle, mutta entäs joku kauppa mistä saisi halvalla noita akkuja ja latureita?

Poissa resistance

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1984 : 06.04.13 - klo: 23.20 »
Elikkä 4s akulla lähdetään liikkeelle, mutta entäs joku kauppa mistä saisi halvalla noita akkuja ja latureita?


itelle nuo on tullut aina kaverin kautta tuolta http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/index.asp

on hinta/laatu kohdillaan.

ja kun laitat tänne osto-palstalle ilmoituksen,niin ei varmaan kauaa mene kun jotain tarjotaan.

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1985 : 06.04.13 - klo: 23.44 »
No mites tommonen akku http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15521__Turnigy_5000mAh_4S1P_14_8v_20C_hardcase_pack.html ja noista latureista en oikein ymmärrä kun pitääks niihin ostaa vielä niinku jotain lisäksi?

Poissa resistance

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1986 : 07.04.13 - klo: 00.03 »
itseltä löytyy tuokin akku,ja hyvä on ollut.

tuota laturia olen paljon käyttänyt ja on ollut hyvä ja halpa.

http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewitem.asp?idproduct=7028

jos nyt tajuton kiire ei ole ladata akkuja.

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1987 : 07.04.13 - klo: 00.11 »
Mutta tarviiko tohon vielä ostaa jotakin vai tuleeko siinä kaikki mukana? Ja Kuinka kauan suurinpiirtein kestää se lataaminen?

Poissa resistance

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1988 : 07.04.13 - klo: 01.40 »
Virtalähteen tarttet. Reilu tunti menny 4s lataamisessa 3A


Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1989 : 07.04.13 - klo: 13.26 »
Moro!

Oisko kellään tietoa onko TeamC T8 autoon konversio kittiä? Ja jos ei ole niin käykö jonkun muun auton?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1990 : 11.04.13 - klo: 12.06 »
Olisi ittellä semmonen projekti että hobao hyper 8 olisi muuttumassa sähköiseksi ja olisin ostamassa siihen hobbywing xerun m6c comboa niin osaisko joku suositella siihen hyvää akkua/laturia.


Hyper 8.5 / 6s ollut nyt kiusattavana jo 2vuotta, sitä enjnen oli konverssio hyper 7. Kestoltaan on osottautuneet kyllä todella hyviksi ja siksi merkissä on pysytty. Kaikki autot on saaneet 6s paukutusta 2000W teholla suurinpiirtein. Autot pääasiassa erinäisessä "pihasudittelussa" ratoja ei juuri ole tarjolla, muutamalla hiekkaradalla tullut ajettua, mut pääasiassa asfalttia ja isompaa hiekkakenttää tarjolla. 3vuotta sitten myös kaverille tehtiiin samanmoinen hyper 8.5e konverssio ja yhtä kestävältä on vaikuttanut. Jotain kertoo voimansiirron kestosta ettei yhtäkään voimansiirron osaa ole vaihdettu 2vuoden aikana hajoomisen takia. Ainoastaan pinjoneita on mennyt mitä pidän suhteellisen normaalina asiana.

Ajettu on niin talvella, kun kesä helteilläkin.. lämpöjä ei nykysin enää ole juuri seurailtu todettu että yhden 4Ah 6s akun ajaminen tyhjäksi ei ongelmia lämmöissä tuota. Välitykset on suurinpiirtein sitä luokkaa että huiput on 100km/h luokkaa ja kiihtyvyyttä on riittävästi :)

Tässä muutamat videot tästä viime vuosien varrelta, kaikissa videoissa taidetaan ajaa 6s:llä yhdessä talvivideossa taidetaan osa ajaa 4s ja yhdessä kesä videossa myös mut ne on mainittu kyllä videossa. Oma ja kaverin näkemys siitä että näin ainakin monessa paikassa ajelevana 4s tuntuu vaan todella tylsältä tuon 6s jälkeen, eikä mitään mielenkiintoa heittää 4s akkua enään autoon kiinni. Eri asiana jos ajaa tosiaan jotain rc -rataa niin siellä tuskin 6s tehoista ei ole mitään hyötyä.

Tässä siis omia videoita omasta ja kaverien harjattomista, jos näistä jotain hyötyä johonkin suuntaan :)
Videoita vuosilta Hypereistä..
« Viimeksi muokattu: 11.04.13 - klo: 12.18 kirjoittanut Lassi »

Poissa ukki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1991 : 11.04.13 - klo: 14.54 »
Itsekkin tässä conversio kittiä odottelen hong norin x-1 crt truggyyn,samaan syssyyn tulee loputkin kilkkeet  tilasin hong norin tehtaalta novatechin combon pw-900  , 1800 kv motilla ( ntx8)  sekä 90a noparilla(b4810)   Laturiksi tulee  imax b 6ac , sekä aluksi pari 5000mah li-po akkuja.  Ensimmäinen sähkö vempain eikä oikeestaan mitään hajua liikahtaako noilla kilkkeillä..olivat suositellee honkkarilla juuri tuota comboa 1/8 luokan truggyyn. Noh aika näyttää kunhan saadaan ensin pakettia postista :tongue:
traxxas trx-4 bronco. traxxas slash 4x4 ultimate.
sanwa mt-44

Poissa Roko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1992 : 11.04.13 - klo: 17.35 »
Lumien sulamista odotellessa...
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Poissa tuplaesa1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1993 : 11.04.13 - klo: 17.48 »
Mä oon samaa mieltä Lassi noista 6s hommista. Mutta olin tosi yllättyny nyt talvella kuinka hyvin auto kulki 5900mAh 60c 2s Zippyillä. Ennen ollu vaan 30-40c 2s akkuja.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1994 : 24.04.13 - klo: 15.46 »
Mistäs sais ostettua hobao hyper kasiin leikkaamattomia koppia kun ei oikein oo tarvetta niille bensatankin ja moottorin reiille.  :roll:

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1995 : 24.04.13 - klo: 18.15 »

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1996 : 24.04.13 - klo: 18.29 »
Niin siis mikä niistä sopii?
« Viimeksi muokattu: 24.04.13 - klo: 21.19 kirjoittanut Manskus »

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1997 : 24.04.13 - klo: 21.45 »
Ei niitä kai siellä kaupassa ole tarjolla yhteyttä vaan maililla tai vastaavaa, niin pystyvät tilaamaan hobaon tehtaalta käsittääkseni.

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1998 : 24.04.13 - klo: 22.33 »
Ok

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1999 : 25.04.13 - klo: 17.59 »
No viel olis tämmöne kysymys  :angel: että sopiiko hyper 9 kori hyper 8:siin

Poissa STruck

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2000 : 25.04.13 - klo: 21.36 »
Offina...Eikö tuommoiset kysymykset kuuluisi enempi hyper topicciin?
Edit. Todennäköisesti saat myös vastauksen nopeammin hyper porukalta:)
« Viimeksi muokattu: 25.04.13 - klo: 22.27 kirjoittanut STruck »
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2001 : 25.04.13 - klo: 22.04 »
No Niinhän ne vähän kuuluu..Pitää kysyy sieltä.

Poissa MitsuEvo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2002 : 04.06.13 - klo: 19.19 »
No juuh elikkäs oon katellu nitro Mad Forceen sähköjä, HK:lta kattelin ja löysin jotain mutta aattelin kysästä raadin mielipidettä. Eli tulisko näistä hyvät kaverit jos laittas yhteen? 4S lipolla siis olis kai tarkotus ajella.

Nopari

Moottori

Poissa Maxximo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2003 : 04.06.13 - klo: 22.43 »
No juuh elikkäs oon katellu nitro Mad Forceen sähköjä, HK:lta kattelin ja löysin jotain mutta aattelin kysästä raadin mielipidettä. Eli tulisko näistä hyvät kaverit jos laittas yhteen? 4S lipolla siis olis kai tarkotus ajella.

Nopari

Moottori
4S ja 1500kv ei mikään tykki yhdistelmä ole, mut tietty helppo ajaa varmasti. Ite laittaisin jonku 2000-2200kv koneen 4S:lle jos järkevää setuppia haikailisin. :grin:


Tuossa olis oma vanha hyper 8/8.5 uudella elektroniikalla. Vielä pitää akkukotelo väsätä, juottaa johdot moottoriin ja vaihtaa akkujen liittimet.

« Viimeksi muokattu: 05.06.13 - klo: 05.21 kirjoittanut Maxximo »
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa MitsuEvo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2004 : 05.06.13 - klo: 09.47 »
No joo ei se tietenkään kovaa mene mutta eipä niillä oikeillakaan monstereilla kovaa ajeta. Mulle tuommosen auton kans tärkeempää on se että siinä on voimaa mennä hitaammilla nopeuksilla eikä niinkään huippunopeus, ajo-ominaisuudet alkaa loppua jos kovaa mennään  :tongue: tuossa moottorissahan on 2,6kW, luulis että se jotenki möyrii. Mutta mites tämä?

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__19114__Turnigy_1_8th_Scale_4_Pole_Brushless_Motor_2100KV.html

Kumpi ois viisaampi jos ei tarvi kovaa mennä mutta hitaasti mentäessä sais olla potkua? Varmaan joutuu toisen noparin kattomaan myös, sellasen joka kestää 5S lipon.

Poissa Maxximo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2005 : 05.06.13 - klo: 09.55 »
Jotenki mielsin ton muuksi kuin monsteriksi, eli kyllä toi eka vaihtoehto vois siihen olla ihan passeli...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa ampperi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2006 : 14.06.13 - klo: 19.03 »
Tuossa olis oma vanha hyper 8/8.5 uudella elektroniikalla. Vielä pitää akkukotelo väsätä, juottaa johdot moottoriin ja vaihtaa akkujen liittimet.




Mistä olet hankkinut moottoripukin? Oma 8.5 "vapautui" sähköistykseen just...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2007 : 14.06.13 - klo: 19.44 »
Sähköautot on tasamaalla kivoja mutta ei niillä M8 radoilla juhlita. 6S on liian painava jotta autot pysyis ehjänä. Ja 4S ei kulje tai sitten kuumenee niin että kananmuna paistuu pannun päällä, ku alkoi olee vauhtia riittävästi. Aina jäi vähän sellanen tunne ettei kulje niin kovaa kuin voisi.. ehkä oli väärät välineet. Maksoi ne ainakin aika stanasti  :tongue: On niissä hyvätkin puolet. Ei säätämistä JOS pysyvät ehjinä, tekniikka ottaa ajanmyötä siipeensä enemmän tai vähemmän. Pihasuttaukseen ihan jees!
« Viimeksi muokattu: 14.06.13 - klo: 19.48 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Maxximo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2008 : 15.06.13 - klo: 22.01 »
Mistä olet hankkinut moottoripukin? Oma 8.5 "vapautui" sähköistykseen just...

Foorumilta Jarzanza jyrsi mulle joskus alumiinista pukit, yks RC-Monsterin pukki mulla on kans, mut se on huono, tahtoo vääntyä kovissa törmäyksissä, se on oikaistu pari kertaa joten eipä enää kestä senkään vertaa...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Maxximo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2009 : 15.06.13 - klo: 22.06 »
Sähköautot on tasamaalla kivoja mutta ei niillä M8 radoilla juhlita. 6S on liian painava jotta autot pysyis ehjänä. Ja 4S ei kulje tai sitten kuumenee niin että kananmuna paistuu pannun päällä, ku alkoi olee vauhtia riittävästi. Aina jäi vähän sellanen tunne ettei kulje niin kovaa kuin voisi.. ehkä oli väärät välineet. Maksoi ne ainakin aika stanasti  :tongue: On niissä hyvätkin puolet. Ei säätämistä JOS pysyvät ehjinä, tekniikka ottaa ajanmyötä siipeensä enemmän tai vähemmän. Pihasuttaukseen ihan jees!
Mitä sun 4S akut painoi? Nuo mun nykyiset 6S:ät(4500mAh) on vain 550g joten on ilmeisesti aika samaa luokkaa 5000mAh 4S:ien kanssa. Tosin noi on pehmeäkuoriset joten eipä kait kelpaa kilpailuihin, mutta huvisuttaukseen tää antiikkivehe onkin tehty.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton