Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 610505 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1650 : 17.09.11 - klo: 14.07 »
Saatiimpa mersu ajoon, ja hyvin tuntui potkivan 4S-lipoilla, mutta ehkä kulkuja voisi olla enemmänkin. Ykkösen hampaat eivät olleet kovin pitkäikäiset, joten ei ehtinyt kyllä kovin paljoa testatakaan.

Tuntumaltaan ei ole ehkä yhtä hieno kuin polttis, kun suoravetosähköt potkaisee sen verran terävämmin ja äänet/savu/haju puuttuu. Jos pistäisi noparin punchisäätöä, voisi ehkä tilanne muuttua. Jostain kumman syystä krossivehkeissä sitä potkua saa olla ihan reilustikin ja sehän vain on pihasuttauksessa hauskaa, mutta tuommoinen iso on-road ei tunnu ollenkaan niin mielekkäältä, jos veto tulee raa'asti peliin. Ralliautoa tuosta ei taida tulla.

Jarrujen miksaus kolmoskanavaan Futaban PM3:lla sujuu hienosti. Tekisi mieli kaivella josko tuohon löytyisi nuo rattahat jostain kaapin kätköistä ja josko ehtisi Tattikselle. Tietty voisi tuosta Specistäkin "lainata"...  :roll:

Seuraavaksi ehjä kori ja blingbling-pakoputkenpäät ja kromivanteet...  :cool:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1651 : 17.09.11 - klo: 21.15 »
McJones - Juuri näistä syistä hylkäsin omat onroad sähköprojektini ja se jatkuva lataaminen.. voihan vttu, sen myötä kyllä jäivät muutkin sähköautot, poikkeuksena nyt tämä Ken Block jonka akut ovat pienempiä, vähän niinkuin vastarin akkuja.
Omakin oli aluksi 2-vaihteisena mutta toimi huomattavasti paremmin myöhemmin jollain HPI 22T pinjonilla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1652 : 18.09.11 - klo: 09.06 »
Jepjep, Single-speed osat alkaa myös olla pakissa, joten jos ei saada vaihteita pelaamaan (lue: ykkösen spurria kestämään), niin kokeillaan vielä ilman vaihdetta. Tekisi mieli laittaa siinä tapauksessa tuo teknon kytkinviritelmä, mutta sopiva kytkinkello tarvitsisi löytää...

Ken Blockiin kun pistät tuplalipot, niin jovain riittää ajoaikaa  :afro:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähkökonversiot
« Vastaus #1653 : 18.09.11 - klo: 22.55 »
Ok. Joo on tupla lipot mutta ei haaroitinjohtoa. Täytyy jäähdytellä välissä, tiedä tulisiko sitten liian pitkä setti kahdella..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1654 : 01.10.11 - klo: 15.00 »
Tilasin tollasen käytetyn hyper 7:n, jossa on novak hv pro nopari ja hv pro 5.5t moottori, niin riittäkö siihen tollanen 3S 5000mah 25c lipo vai tarviiko olla 4S?
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa HessuH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1655 : 01.10.11 - klo: 18.09 »
Kv luvun puolesta voisi olla järkevämpi 3s mutta mitenhän tuo Hyper 7 liikkuu noilla 800w tehoilla, tuntuu että tuo kone sopisi paremmin johonkin corri autoon. Omissa 1/8 autojen moottoreissa taisi olla toisessa 1350w ja toisessa 2200w.

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1656 : 01.10.11 - klo: 18.23 »
Kv luvun puolesta voisi olla järkevämpi 3s mutta mitenhän tuo Hyper 7 liikkuu noilla 800w tehoilla, tuntuu että tuo kone sopisi paremmin johonkin corri autoon. Omissa 1/8 autojen moottoreissa taisi olla toisessa 1350w ja toisessa 2200w.
Kai se johonkin liikkuu. Ainakin tossa videossa jonkun hyperi 4s lipolla kulkee, mutta ei kauheen kovaa.

http://www.youtube.com/watch?v=0lwXPyi05r8#ws]Ofna Hyper 7 Brushless Novak HV 5.5T Pro System RC Monster Mount 4S 5000 Lipo
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1657 : 01.10.11 - klo: 18.27 »
Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1658 : 01.10.11 - klo: 19.54 »
Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.
kai sillä jotain tekee? vai tarviiko vaihtaa heti johonki mambaan.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1659 : 01.10.11 - klo: 19.55 »
Mistä hemmetin mamboista sä puhut.Joku edes hinnat alkaen xl malli varmaan parempi kun tuo.Vaikka joku leopardi.http://www.ebay.com/itm/RC-boat-hi-power-Leopard-brushless-3674-2200KV-motor-/380347619443?pt=AU_Toys_Hobbies_Radio_Controlled_Vehicles&hash=item588e7c1873

Poissa primeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1660 : 01.10.11 - klo: 20.18 »
Leopardithan tehdään samalla tehtaalla kuin castlen tuotteet, eli samoja vehkeitä löytyy eri kuorissa ja paljon halvemmalla hinnalla.

EDIT: Korjataanpa oma, virheellinen käsitys. Eli Leopardit eivät siis olekkaan samalta tehtaalta, toisin kuin luulin. Kiitos Hountille korjauksesta.
« Viimeksi muokattu: 20.10.11 - klo: 14.36 kirjoittanut primeri »
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1661 : 03.10.11 - klo: 17.27 »
Tilasin tollasen käytetyn hyper 7:n, jossa on novak hv pro nopari ja hv pro 5.5t moottori, niin riittäkö siihen tollanen 3S 5000mah 25c lipo vai tarviiko olla 4S?

Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.

Joku edes hinnat alkaen xl malli varmaan parempi kun tuo.

Onhan tuo Novakin HV 5.5 "isolohko". Ja varmasti parempi kuin hinnat alkaen XL kiinakoneet. Kokemusta ei ole kuin tuosta 6.5 koneesta -10 kesän jämät ja tää -11 kesä niin en kyllä voi huonoksi sanoa. 4S:n tuo nopari kestää ja kun sillä muutaman akullisen ajelee niin voisin sanoa että 3S ei riitä..
Mulla tuo siis revossa, hyperistä ei oo kokemuksia mutta buggya saattas 3S viedä ihan riittävästi.
Revon skaalahan on 1/10 mutta jos vieressä 1/8 hyperi niin aika samankokoiset laitteet kyseessä.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1662 : 03.10.11 - klo: 17.48 »
Tilasin tollasen käytetyn hyper 7:n, jossa on novak hv pro nopari ja hv pro 5.5t moottori, niin riittäkö siihen tollanen 3S 5000mah 25c lipo vai tarviiko olla 4S?

Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.

Joku edes hinnat alkaen xl malli varmaan parempi kun tuo.

Onhan tuo Novakin HV 5.5 "isolohko". Ja varmasti parempi kuin hinnat alkaen XL kiinakoneet. Kokemusta ei ole kuin tuosta 6.5 koneesta -10 kesän jämät ja tää -11 kesä niin en kyllä voi huonoksi sanoa. 4S:n tuo nopari kestää ja kun sillä muutaman akullisen ajelee niin voisin sanoa että 3S ei riitä..
Mulla tuo siis revossa, hyperistä ei oo kokemuksia mutta buggya saattas 3S viedä ihan riittävästi.
Revon skaalahan on 1/10 mutta jos vieressä 1/8 hyperi niin aika samankokoiset laitteet kyseessä.
Eikös revo oo liki kilon verran painavampi :huh:

niin ja jos joltai löytyy ylimääräsenä ---> http://rc10.fi/index.php?topic=60942.0  :azn:
« Viimeksi muokattu: 03.10.11 - klo: 17.53 kirjoittanut jonu93 »
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1663 : 03.10.11 - klo: 17.49 »
Jaajaa muistelin että noi oli L motteja noi novakit.

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1664 : 03.10.11 - klo: 20.32 »
Tilasin tollasen käytetyn hyper 7:n, jossa on novak hv pro nopari ja hv pro 5.5t moottori, niin riittäkö siihen tollanen 3S 5000mah 25c lipo vai tarviiko olla 4S?

Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.

Joku edes hinnat alkaen xl malli varmaan parempi kun tuo.

Onhan tuo Novakin HV 5.5 "isolohko". Ja varmasti parempi kuin hinnat alkaen XL kiinakoneet. Kokemusta ei ole kuin tuosta 6.5 koneesta -10 kesän jämät ja tää -11 kesä niin en kyllä voi huonoksi sanoa. 4S:n tuo nopari kestää ja kun sillä muutaman akullisen ajelee niin voisin sanoa että 3S ei riitä..
Mulla tuo siis revossa, hyperistä ei oo kokemuksia mutta buggya saattas 3S viedä ihan riittävästi.
Revon skaalahan on 1/10 mutta jos vieressä 1/8 hyperi niin aika samankokoiset laitteet kyseessä.
riittäskö toi akku siihen vai tarvisko olla vähintään 30C ?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16655__Turnigy_5000mAh_4S1P_14_8v_20C_hardcase_pack_DE_Warehouse_.html
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1665 : 04.10.11 - klo: 20.55 »
Noniii, nyt olis oma revo platinum-->sähkö konversio projekti saatu liikkumaan omalla voimal2la. Liikkumisesta vastaa hobbykingin toimittama Turnigy Brushless 1/8 Scale Car Power System 1965Kv/150A ja 6s lipo.. Laatikko lukittu 2vaihteelle ja koneessa 17hampainen pinjoni. 3akullista ehtiny ajeleen koeajoo ja aika mukavasti tuntuu potkua ja menoa olevan.. Välitykset tuntuis ihan hyviltä että potkua on alhaalta asti ja vauhti olis aika sopiva. Sen verran damagee tuli että ilmeisesti kivi yritti mennä sinne kytkimen väliin ja yks kytkimen kitkapala meni kappaleiks. Uutta tilalle ja kova ajo jatkuu että näkee mistä pitää kehittää ja mitä tehdä toisin:D Onkos kellään muulla mitään kokemuksia tosta turnigyn setistä??

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1666 : 05.10.11 - klo: 16.51 »
Tilasin tollasen käytetyn hyper 7:n, jossa on novak hv pro nopari ja hv pro 5.5t moottori, niin riittäkö siihen tollanen 3S 5000mah 25c lipo vai tarviiko olla 4S?

Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.

Joku edes hinnat alkaen xl malli varmaan parempi kun tuo.

Onhan tuo Novakin HV 5.5 "isolohko". Ja varmasti parempi kuin hinnat alkaen XL kiinakoneet. Kokemusta ei ole kuin tuosta 6.5 koneesta -10 kesän jämät ja tää -11 kesä niin en kyllä voi huonoksi sanoa. 4S:n tuo nopari kestää ja kun sillä muutaman akullisen ajelee niin voisin sanoa että 3S ei riitä..
Mulla tuo siis revossa, hyperistä ei oo kokemuksia mutta buggya saattas 3S viedä ihan riittävästi.
Revon skaalahan on 1/10 mutta jos vieressä 1/8 hyperi niin aika samankokoiset laitteet kyseessä.
Tänään testasin 2x8.4v nimh akulla ja meni silmäääräsesti n. 60 km/h .
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa Juho31+

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1667 : 13.10.11 - klo: 12.01 »
olisin kysynyt onko kellään hajuu mikä pinjoni kannattaa ostaa kun mulla on tollanen Trohby konversio ja siinä TORK 2200 hbi-racing. Spurri on vakio mikä on ollut tossa kyseisessä autossa. anteeksi tietämättömyyteni  :tongue:
sähkö crossi gruisailija

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1668 : 13.10.11 - klo: 16.59 »
Leopardithan tehdään samalla tehtaalla kuin castlen tuotteet, eli samoja vehkeitä löytyy eri kuorissa ja paljon halvemmalla hinnalla.

Ei oo ainakaan aiemmin tehty. En usko että tehtäisi nytkään.

http://rc10.fi/index.php?topic=33335.msg530328#msg530328

 - Hount

Tomppeli84

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1669 : 19.10.11 - klo: 13.29 »
Ensimmäinen oma konversio valmistui vähän aikaa sitten Hyper ST PRO/RTR-E

autossa on:

-TC models brushless kittti
-MMM 2200kv combo
-2x2S akut
-Savox 12Kg vääntävä sevo
-Radioina Spektrum DX3S rattiradio, SR300 vastari ja traxxas vesitiivis vastarikotelo

Poissa Juho31+

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1670 : 22.10.11 - klo: 08.49 »
Tässä on mun konversio. En ole vaan osannut ostaa oikean kokoista pinjonia siihen kun se on kuullemma tosi tarkka siitä ettei kone poksahda.  :undecided:

http://fi.netlog.com/Juho31/photo/photoid=2582969#photos
sähkö crossi gruisailija

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1671 : 22.10.11 - klo: 21.08 »
Kyllä nyt on pahasti väärää infoa annettu, ei nämä mitään räjähdys alttiita ole. Laitat jonkun pinjonin sinne kiinni ja ajat pari minuuttia ja mittaat moottorin lämmön, jos on sopiva niin jatkat ajoa taas muutaman minuutin ja mittaat, teet näin ensimmäisen akun verran, jos lämmöt pysyi aisoissa, niin valitsit oikean pinjonin, sitten jos nopeus ei miellytä, niin isompaa tai pienempää pinjonia ja taas sama juttu.
Pientä apua hommaan tuo nämä laskurit http://www.scriptasylum.com/rc_speed/car_setup.html
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Tomppeli84

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1672 : 22.10.11 - klo: 21.33 »
Mikäs on "optimi" lämpöhaarukka harjattomiin moottoreihin? Infrapunamittari antanee luotettavan mittaus tuloksen?

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1673 : 22.10.11 - klo: 21.36 »
Mikäs on "optimi" lämpöhaarukka harjattomiin moottoreihin? Infrapunamittari antanee luotettavan mittaus tuloksen?
Optimi on mahdollisimman matala, mutta hyvä on noin 40-80-100 astetta riippuen moottorin laadusta.
Passiivista harrastelua

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1674 : 22.10.11 - klo: 22.52 »
En suosittele ylittämään 80c, infrapunamittari on hyvä mittaukseen.
Hyvät moottorit kestää yli 100c ennenkuin magneetit menettää magneettisuutensa, mutta ei sitä rajaa kannata lähteä kokeilemaan. Kunhan ei ylitä paljoa 80c yhden akullisen jälkeen niin hyvä on.
Jäähdytysrivan voi asentaa jos tuntuu että lämmöt nousee holtittomasti tai haluaa ajaa monta akkua peräjälkeen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Juho31+

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1675 : 23.10.11 - klo: 10.33 »
Kyllä nyt on pahasti väärää infoa annettu, ei nämä mitään räjähdys alttiita ole. Laitat jonkun pinjonin sinne kiinni ja ajat pari minuuttia ja mittaat moottorin lämmön, jos on sopiva niin jatkat ajoa taas muutaman minuutin ja mittaat, teet näin ensimmäisen akun verran, jos lämmöt pysyi aisoissa, niin valitsit oikean pinjonin, sitten jos nopeus ei miellytä, niin isompaa tai pienempää pinjonia ja taas sama juttu.
Pientä apua hommaan tuo nämä laskurit http://www.scriptasylum.com/rc_speed/car_setup.html

Kiitos kovasti tiedoista ei muuta kun auto läjään ja kokeilemaan.
sähkö crossi gruisailija

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1676 : 29.10.11 - klo: 22.16 »
Pitempään foorumia käyttäneenä voi tuntua vanhan kertaukselta mutta tuli tuossa nyt kuitenkin purettua tuo Revo ja uudistuksina bluebird servot BMS-630MG Super Strong Servo 14.6kg / .15sec / 6.0V, Revon kaasu/jarru/pakki kotelo otettua käyttöön vastarille ja UBECille ja noparilta piuhat suoraan moottorille ilman liittimiä sekä tarrakiinnitys akulle
Eli siistimpi paketti kuin aikaisemmin.

Ennen





Nyt







Samalla laitoin nuo pivot ballsien ja vetareiden kumit uusiksi kun olivat huonossa hapessa.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1677 : 18.11.11 - klo: 10.48 »
Tälläinen tuli taloon puolivalmiina eli kunnon sähköt uupui mutta nyt on sitten nekin..  :tongue:
Hobao Hyper ST Pro-e




Sähköinä Mamba Monster 2200kv combo ja välitykset 16/52.4s lipolla mennään toistaiseksi.Pientä hienosäätöä ja pohjalevyn kivisuojat uupuu vielä.Jos jollain on sellaiset niin tänne kelpaisi.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1678 : 18.11.11 - klo: 20.06 »
Todella komee ST-e :P Tollanen olis joskus kyll hieno omistaa, en oikein muilta valmistajilta oo kohtuu hintasia 1/8 truggeja tavannu, Revo on tietysti yks aika lähellä mut sekin tavallaan 1/10 eikä kestävyys oikein oo vakuuttanu sähkökamppeilla, mitä oon kavereitten autoja katellu.

Mut täytyy seurailla jos st tulis jossain välissä hankittua :) Renkaat vaan meinaa olla melkosissa hinnoissa verrattuna buggyn renkaisiin.

Poissa Anapoli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1679 : 23.11.11 - klo: 21.24 »
Morjes. Tuota minkäslaisia sähköjä ehdottaisitte Kyosho Landmaxii. Kuvien perusteella olis tuo Landmax 2

Olis vähän suunnitelmissa tehdä konversio. Pitääkös paikkansa et se olis infernon pohjalla, joten samat moottoripukit käy tuohon?