Itselläni oli 007:ssa samanlainen akkun pidike mutta heti alkuunsa siihen piti lisätä pohjaan pienet kynnet että akku ei luista välistä pois akussani olevat omat oli liian pienet akun paikallaan pitämiseen. Kolareissa kun kovakuoristakaan lipoa ei ole hyvä autosta ulos tipauttaa.
Kiitos vinkistä. Mulla ei ole ollut tuollaista probleemaa, vaikka auto on ottanut volttiakin useamman kerran.
Mutta tänään Jerry bongasi, että akkupanta vetää alustan kieroon. Homma korjaantui korvaamalla panta teipillä. Täytyy tutustua vielä aiheeseen paremmin ja ehkä siirtyä takaisin teippihommiin, jos tuo pitää paikkansa. Hiilaripohjaisessa 007:ssa panta varman toiminee edelleen driftihommissa...
Onko arvon raati törmännyt VTR-autoa rakentaessaa ongelmaan, ettei perään löydy pitoja? Olen kokeillut sen sata eri säätöä ja nimettömäksi jääneen femmakuskin neuvoilla päästiin jo eilen hyville raiteille. Perä lipsuttelee kuitenkin rajusti, jollain säädöllä pehmeämmin ja jollain aika rajusti. Etupäätä ei meinaa saada millään puskemaan, vaan keula haukkaa ja perä luiskahtaa sivulle.
Näyttäisi, että vakioon alustaan nähden keulaan tarvitaan jäykempää jousta ja perään löysempää. Etupään saanee kuriin helposti kaupassa käymällä, mutta takajousista alla on jo vakiona valikoiman löysimmät. Onko kukaan keksinyt sopivaa konstia tuon perän osalta? Jonkun tousen auton iskarit tai ainakin jouset?
Tomi
EDIT: Sitähän viisastui heti ihan oma-aloitteisesti! Eli orkkisjouset (kulta ja hopea) ovat progressiivisia. Tuo taas aiheuttaa juuri tätä lipsumisilmiötä takapäässä. Eli kokeeksi käväistään jousikaupan kautta, eteen ehkä siniset (22,5lb) tai violetit (28lb) ja taakse keltaiset (14lb) tai jos saa, niin Xray C=2,2 (=12lb).