Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 383083 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #300 : 23.07.09 - klo: 12.31 »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #301 : 23.07.09 - klo: 12.49 »
Snake: Löysin sulle sen X-6-topikin. :)

http://rc10.fi/index.php?topic=34376.msg336493#msg336493


kato perkule. Kiitoksia Air.

Ja Medasecin Masa kyllä varmasti kertoo sulle kokemuksista, jos rimpautat hänelle. Mitä on seurannut vierestä, niin ovat olleet kyllä tosi tyytyväisiä niihin. B4:een verrattuna autoa ajetaan ilmeisesti enemmän nelivetoon verrattavalla tavalla, painopisteen takia.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #302 : 23.07.09 - klo: 12.58 »
Snake: Löysin sulle sen X-6-topikin. :)

http://rc10.fi/index.php?topic=34376.msg336493#msg336493


kato perkule. Kiitoksia Air.

Ja Medasecin Masa kyllä varmasti kertoo sulle kokemuksista, jos rimpautat hänelle. Mitä on seurannut vierestä, niin ovat olleet kyllä tosi tyytyväisiä niihin. B4:een verrattuna autoa ajetaan ilmeisesti enemmän nelivetoon verrattavalla tavalla, painopisteen takia.
Juu näin meinasin itsekin, että kyselen matilta tietoa. Ja mitä luin niin ymmärsin myös itse, että painopiste on muuttunut aika radikaalisti. Pitäs melkein nähdä kuva siitä mitenkä paljon auto muuttuu tuolla setillä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #303 : 23.07.09 - klo: 15.19 »
Juu näin meinasin itsekin, että kyselen matilta tietoa. Ja mitä luin niin ymmärsin myös itse, että painopiste on muuttunut aika radikaalisti. Pitäs melkein nähdä kuva siitä mitenkä paljon auto muuttuu tuolla setillä




Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #304 : 24.07.09 - klo: 16.23 »
Mikä olisi hyvä eturengas Bneloseen. Takana Holeshotti.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #305 : 24.07.09 - klo: 17.09 »
Lainaus
Mikä olisi hyvä eturengas Bneloseen. Takana Holeshotti.


Riippuu kovasti pinnasta, jolla ajetaan, mutta nuo B4:n perus laipparenkaat ovat mielestäni se ratkaisu numero 1. Omat kokemukset 2wd-autoista on se, että laipparengasta eteen suurimmassa osasta tapauksia. Mikäli laipparengas ei miellytä, niin nappulatyylisiä eturenkaita löytyy esim holeshot ja insiside job. ovat molemmat periaatteessa 4wd-renkaita, mutta varmaankin saa sovitettua myös 2wd-vanteelle? Asiasta tietävät valaiskoon lisää.
AE/Destiny/TLR

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #306 : 24.07.09 - klo: 18.11 »
JConceptsin Groovy tai Rounder on hyviä valintoja eturenkaaksi Prolinen kapean version kanssa. Itse tykkään eniten kahdesta ensin mainitusta ja Groovylla ajettiin viime viikonloppuna TQ ja voitto Hyvinkään kisassa.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #307 : 24.07.09 - klo: 21.27 »
Ymmärsinkö nyt oikein että laippa rengas on juurikin tuommonen rengas minkä Jukka mainitsi? Eli siis Groovy tai Rounder. Aika paljon noi eturenkaan kulumiset vaikuttaa ajettavuuteen.
Niin saviradalla ajan.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #309 : 25.07.09 - klo: 14.35 »
Saako Rc-Pisteestä näitä:



Associated Nylon Axle/Shock/Hub Carrier Spacer

eli noita.

EDIT: Vähän nyt ohi aiheesta mutta, kun noilla lipoilla nyt voi ajaa paljon pidempään ja sitä kautta nopari ja motti kuumenee vähän liiaksi mun mielestä, niin pitääkö pinjonia pienentää vai suurentaa? Mun käsitykseni mukaan pienentää. Nopari on se joka kuumenee enemmän, noparina Novakin GTB.
« Viimeksi muokattu: 25.07.09 - klo: 20.17 kirjoittanut historia »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #310 : 26.07.09 - klo: 13.07 »
Saako Rc-Pisteestä näitä:



Associated Nylon Axle/Shock/Hub Carrier Spacer

eli noita.

EDIT: Vähän nyt ohi aiheesta mutta, kun noilla lipoilla nyt voi ajaa paljon pidempään ja sitä kautta nopari ja motti kuumenee vähän liiaksi mun mielestä, niin pitääkö pinjonia pienentää vai suurentaa? Mun käsitykseni mukaan pienentää. Nopari on se joka kuumenee enemmän, noparina Novakin GTB.
Kyllä nuita pitäs RC-pisteeltä saada. Laita mailia Tonille ja ohjekirjasta nuiden prikkojen tuotenumero. Mikäs kone sulla on kiinni autossa ? Tuo Novakin säädin kuumeni mullakin, onkos sulla tuuletinta siihen ? GTB:ssä on muistaakseni ylikuumenemissuojakin, joten säädin loksahtaa pois päältä kun lämmöt nousevat liikaa. Tuossa säätimessä on ollut myös vikojakin jonkun verran. Minulla esim säädin hiljeni ajosta kuin seinään ja mykäksi myös jäi.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #311 : 26.07.09 - klo: 19.23 »
Kone on Novakin 5.5L. Ihan hyvin on toiminut, ja ei ole tuuletinta kun ei oikein mahdu hyvin mihinkään.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #312 : 26.07.09 - klo: 19.46 »
Kone on Novakin 5.5L. Ihan hyvin on toiminut, ja ei ole tuuletinta kun ei oikein mahdu hyvin mihinkään.
Tuota Novakin Velocity-sarjaa olen itsekin käyttäbyt. 10.5 ja 6.5 hyviä motteja ovat kyllä. Joo se tuuletin ei kyllä mahdu mihinkään. Kannattaa kokeilla eri pinjoneilla ja vaikkapa spurreilla. Kannattaa myös tehdä koriin reikä jotta ilma kulkisi sitä kautta edes. Itse leikkasin koko etulasin pois ja laitoin hyttysverkkoa siihen tilalle, ei lämmöt nouse

EDIT: Nykyään B4 on kiinni LRP X12 kone ja siihen olen ollut erittäin tyytyväinen. Toimii mainiosti ja tehojakin löytyy. Myös T4 oleva Velocity 10.5 kone on ollut positiivinen yllätys. Mukavassa suhteessa tehoa ja vääntöä, T4 liikkuu tarpeeksi ripeästi kyseisellä motilla
« Viimeksi muokattu: 27.07.09 - klo: 01.19 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #313 : 28.07.09 - klo: 13.42 »
Tuossa kun luin takavetokrossin sääntöjä uudelleen niin kysyisinkin että miksi takarenkaat on rajattu yhteen ainoaan malliin ( holeshot ). Ennenhän renkaan malleja sai vaihtaa radan mukaan ? Ollaanko tällä yhden mallin rajoituksella pyritty johonkin esim pitoihin ? Minusta vapaat takarenkaatkin pitäisi sallia, tulisi haastetta lisää. Ihmetyttää kun esimerkiksi autoa radikaalisti muuttavia palikoita saa käyttää ( X-factory ) mutta rengasmalli on vain yhdenlainen.

PS omasta B-nelkusta olivat vakioholeshotit jo niin sileänä että päätin testata uusia kumeja. Nyt on Bowtie takakumit kiinni. Ainakin karkeampi kuvionti on, saas nähdä huomaako ajossa eroja.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #314 : 28.07.09 - klo: 14.04 »
Jos olisit ajanut crossia sen kulta-aikana 90-luvulla, kun oli vapaat renkaat, niin ymmärtäisit hyvin, miksi vain yksi tyyppi sallittu. Laskeppa äkkisältään, paljonko maksaa renkaat, kun:
1. 2pr holeshot/kisa
2. 1pr rengas A + 1pr rengas B + 1pr rengas C + 1pr rengas D + 1pr rengas E ja sitten 2pr rengas X/kisa (jos on saatavilla), jotka ei sitten taas toimi seuraavassa kisassa jne.
Ja sitten vielä vanteet kaikkiin.

Yksityyppirengas on parasta lajille ja lompakolle.

Nimim. Kokemusta on
« Viimeksi muokattu: 28.07.09 - klo: 14.07 kirjoittanut Toni »
SC10 4x4

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #315 : 28.07.09 - klo: 15.08 »
Kahden kympin renkaista ollaan huolissaan ja kumminkin tarvitaan 150€ muutossetti että pysyy samalla kierroksella muiden kanssa. Hieman ontuva selitys. Itse en kilpaile missään sarjassa ja mulla on tusinan verran rengassarjoja pariin autoon joista voin mielialan mukaan vaihdella sopivimmat.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #316 : 28.07.09 - klo: 15.21 »
Ajoin 90-luvun puolivälissä muutaman sähköcrossikisan ja silloin oli vielä vapaat renkaat = paljon rengaskuluja kun piti olla montaa eri mallia. Nyt 2000-luvulla on ollut helppoa renkaiden suhteen kun taakse on vain yksi vaihtoehto, eturenkaalla voi sitten muuttaa hieman auton balanssia.

Kisoihin riittää että ottaa pari sarjaa takakisarengasta ja eteen paria eri vaihtoehtoa. Paljon mieluummin tämä vaihtoehto kuin pakolliset rengastestit aina ennen kisoja muutamalla eri rengastyypillä. Arvokisoissakin on yleensä vain yhtä tai kahta eri tyyppiä ja samoin on toimittu Suomessa ja hyvä niin.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #317 : 28.07.09 - klo: 16.00 »
Mitäs kitinää tää muunnos setti nyt aiheuttaa?? Hyvä vaan että kalusto menee eteenpäin. Pitäiskö keksiä sääntö että ajetaa ykstyyppi autolla? Sama kun ajelis miniluokkaa vapailla kumeilla. Tämän kauden krossi säännöt just passelit. Kannataa varmaan perehtyä noihin sääntöihin myös käytännössä. Ei se x-6 kuitenkaan kiekkaa nopeempi, vaikka nopee onkin :P
-Goldi

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #318 : 28.07.09 - klo: 16.34 »
En nyt ymmärrä miten X-factory ja rengassääntö liittyvät toisiinsa? Sehän on auto siinä missä muutkin.
SC10 4x4

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #319 : 28.07.09 - klo: 16.40 »
Jep ja X-6:llehan on oma alue. B4:llä voitettiin kuitenkin kolme neljästä kesän SM-osakilpailusta, joten peiliin saa katsoa jos ei sillä kerkeä.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #320 : 28.07.09 - klo: 17.25 »
Jep ja X-6:llehan on oma alue. B4:llä voitettiin kuitenkin kolme neljästä kesän SM-osakilpailusta, joten peiliin saa katsoa jos ei sillä kerkeä.
Eikös tuo X-6 ole muunnossarja B4 autoon jolla autoa muutetaan radikaalisti ? Vai onko X-6 oma auto jonka voi ostaa pakettina ?

EDIT: ja ei tässä nyt säänöistä mitenkään vinguta, jos kisataan niin kisataan niillä säänöillä jotka on tehty, kunhan kysyin, joten se siitä vinkumisesta.
« Viimeksi muokattu: 28.07.09 - klo: 17.37 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #321 : 28.07.09 - klo: 17.29 »
snakepoison: Tuolta selviää http://rc10.fi/index.php?topic=34376.0

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #322 : 28.07.09 - klo: 20.27 »
En mäkään mielestäni vingu ja samapa tuo, ei kisaileminen kiinnosta kyllä yhtään, sen verran on tullut luettua noita kisatopiceja.

Kaipa niitä sääntöjä on keritty jo hieroa se kolmekymmentä vuotta joten pitäisi olla kohdallaan, mielenkiinnon se kyllä vie aloittelijalta.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #323 : 28.07.09 - klo: 20.35 »
Sähköcrossikisoissa on kyllä kesällä ollut todella rento meininki ja mukaan on tullut paljon uusia harrastajia. Asiaan on vaikuttanut paljon lisääntyneet harrastuspaikat sekä kesällä että talvella. Toivottavasti sama suuntaus jatkuu myös ensi kesänä.

Säännöistä voi antaa palautetta esim. luokkayhteyshenkilölle, mutta ymmärtääkseni nykyiset säännöt ovat erittäin aloittelijaystävälliset. Juuri tuo rengassääntö auttaa eniten aloittelijoita kun ei tarvitse testata montaa eri rengasta. Kokeneilla sponssikuskeilla olisi selkeä etuasema jos renkaat olisivat vapaat.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #324 : 28.07.09 - klo: 20.40 »
En mäkään mielestäni vingu ja samapa tuo, ei kisaileminen kiinnosta kyllä yhtään, sen verran on tullut luettua noita kisatopiceja.

Kaipa niitä sääntöjä on keritty jo hieroa se kolmekymmentä vuotta joten pitäisi olla kohdallaan, mielenkiinnon se kyllä vie aloittelijalta.

Kyllä se mielenkiinto katoaisi vielä nopeammin, kun pakissa pitäis olla kaikki rengasmallit, mitä maasta (ja netistä) löytyy :wink:

Mutta se siitä, ymmärrän mielipiteenne, kun teillä ei ole asiasta kokemusta.
SC10 4x4

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #325 : 28.07.09 - klo: 22.56 »
..........., ei kisaileminen kiinnosta kyllä yhtään, sen verran on tullut luettua noita kisatopiceja.

Sähköcrossikisoissa on kyllä kesällä ollut todella rento meininki ja mukaan on tullut paljon uusia harrastajia.

Allekirjoitan Heulin tekstin täysin.

Olen sattuneesta syystä käynyt muutaman kerran katsomassa niitä äänekkäämpiäkin crossiautoja kisoissaan, ja ei siellä paikanpäällä meno ole sellaista kuin foorumikirjoittelusta voi saada käsityksen.

Foorumikirjoittelun voi jättää omaan arvoonsa.... ainakin joidenkin kiihkeimpien persoonien osalta.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #326 : 28.07.09 - klo: 23.05 »
Kahden kympin renkaista ollaan huolissaan ja kumminkin tarvitaan 150€ muutossetti että pysyy samalla kierroksella muiden kanssa. Hieman ontuva selitys. Itse en kilpaile missään sarjassa ja mulla on tusinan verran rengassarjoja pariin autoon joista voin mielialan mukaan vaihdella sopivimmat.

Mutta kun niitä parinkympin renkaita pitäisi ostaa jatkuvasti erilaisia. Nyt riittää, että on se kaksi paria per kisa.

Ja tuo X-6 ostetaan vain kerran :)

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #327 : 28.07.09 - klo: 23.21 »
Kahden kympin renkaista ollaan huolissaan ja kumminkin tarvitaan 150€ muutossetti että pysyy samalla kierroksella muiden kanssa. Hieman ontuva selitys. Itse en kilpaile missään sarjassa ja mulla on tusinan verran rengassarjoja pariin autoon joista voin mielialan mukaan vaihdella sopivimmat.

Mutta kun niitä parinkympin renkaita pitäisi ostaa jatkuvasti erilaisia. Nyt riittää, että on se kaksi paria per kisa.

Ja tuo X-6 ostetaan vain kerran :)
Tottahan tuo on kyllä. Ja itse kyllä ajoin jo 90luvulla jolloin rengassääntöä ei ollut. Ja toisaalta kun on jo mainittu niin eturenkaita saa vaihtaa kyllä. Ja kaikki ovat samalla viivalla kun takaa löytyy sama rengaspari jokaiselta, tämän kyllä myönnän. Toisaalta oli mukavaa kun jokaiselle radalle täytyi löytää hyvä rengasvalikoima, oli testaamisen iloa. Mutta ei siinä kunhan kysyin. En ole vielä kerennyt 2000luvulla ajamaan kilpaa, mutta en mä valita tuosta yhden mallin käytöstä. Harmittaa vain jos tuo X-6 muokkauskitti on kovinkin dominoiva =( , mutta suurin vaikuttava tekijähän löytyy kuitenkin loppupelissä ratin takaa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #328 : 29.07.09 - klo: 00.19 »
Neuvokaas vähän setappi vinkkejä Bneloseen. En tiedä onko eturenkaat liian kuluneet, mutta kun ei ollut tonilla myydä liimaa niin ei voi pistää roundreita testiksi. Tänään olin radalla ja jousia vaihtelin mutta aina vaan tahtoi perä tulla rinnalle, eikä ollu rossaajia jolta olis voinut kysyä :(
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #329 : 29.07.09 - klo: 00.33 »
Neuvokaas vähän setappi vinkkejä Bneloseen. En tiedä onko eturenkaat liian kuluneet, mutta kun ei ollut tonilla myydä liimaa niin ei voi pistää roundreita testiksi. Tänään olin radalla ja jousia vaihtelin mutta aina vaan tahtoi perä tulla rinnalle, eikä ollu rossaajia jolta olis voinut kysyä :(
Ei ollut liimaa ? Voihan ne renkaat liimata vaikka hetipikaliimalla, saa rautakaupasta
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx