Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 383220 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #840 : 15.08.11 - klo: 22.28 »
Ulkona pitää öljyt olla kohdallaan, että toimii yhtä hyvin kuin kuuladiffi. Asso ei ole ihan mekkattavimpia autoja juuri diffiöljyjen vaihdon suhteen, että melkein suosittelen ulkona kisaamisessa kuuladiffiä. Mutta jos treenailee vasta ajoa tai on aikaa ruuvata, niin sitten ratasdiffi.

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #841 : 16.08.11 - klo: 16.34 »
Tosiaan treenailuasteella ollaan vielä.Metriäkään en ole radalla vielä ajanut.
Jos hommais sen ratasdiffin vaikka talveksi ja tutustuisi vielä paremmin tohon kuuladiffiin kesää silmällä pitäen.

Mitä nyt tutkiskelin,niin eipä tuo ratasdiffi ainakaan ulkomailla ole saanut hirveästi suosiota kisapiireissä.

Huomasin myös tuon ehkä hieman huonon mekattavuuden.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #842 : 18.08.11 - klo: 21.38 »
Onko muilla ollut seuraavia ongelmia B4/T4:ssa:

1. Vasemman takarenkaan akselille lukitseva lukkomutteri löystyy itsestään jopa yhden akullisen aikana. Tämä siitä huolimatta, että mutteri on kiristetty about niin tiukalle kun sen saa Asson kitin mukana tulevalla muovista valetulla mutteriavaimella.

Auttaako tuohon mutterin vaihto uuteen vai kannattaako lähteä lisäilemaan jotain prikkoja? Noita muttereitakin on kahta mallia, sekä #6943 että matalaprofiilinen #3438.

2. Mulla T4:n puskee (aliohjaa) aika rankasti ainakin Vantaan sähköradalla. Heti mutkaan sisäänajettaessa (~jarrutettaessa) auto kääntyy vielä siedettävästi, mutta mutkan keski- ja loppuvaiheessa pintakaasulla ajettaessa auto ei meinaa kääntyä millään. Tiedän että painon siirtyminen eteen lisää etupään pitoa mutta voisiko tuota yrittää muuttaa alustaa säätämällä?
Wacky Stack Racing Team

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #843 : 18.08.11 - klo: 22.40 »
1. Ruuvilukitetta väliin pikkasen tai jconseptin lukkomutterit tilalle.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #844 : 18.08.11 - klo: 22.43 »
Ja kunnon mutteri avain.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #845 : 08.09.11 - klo: 17.20 »
Mahtaako bee nelkkuun saada jostain hieman isompaa/erimallista koria?

Ahdistaa jonkun verran tuosta kohtaa mistä nuo noparista lähtevät johdot kulkevat.Vai onko nuo kaikki korit tuosta kohtaa saman mallisia?

Oli ainakin tuo vakio koppa,punisher ja bulldog.En ainakaan muita huomannut,kun niitä haeskelin.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #846 : 08.09.11 - klo: 17.45 »
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #847 : 08.09.11 - klo: 18.01 »
Jos tarkoitat ahdistamisella sitä että yrittää tuoda johdot iskarituen ja korin välistä läpi, niin ei kyllä mikään koppa siit kohdasta taida tilavampi olla. Tarkoitus kun vissiin "virallisesti" on tuoda piuhat iskarituen läpi. Tätä en kyllä suosittele jossei ole moottori kiinni liittimellä olevilla piuhoilla... Leikkaa vaan sitä korin reunaa enemmän.

Sähköille eniten tilaa taitaa olla juuri tuossa Prolinen Vortexissa (B4.1 vakiokori). Siinä on noi sivut aikasta korkeat.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #848 : 08.09.11 - klo: 18.33 »
Aika ahdastahan siellä kopan alla tuppaa olemaan. "Oikea" tapahan on nimenomaan viedä johdot iskaritornin läpi. Itsellä tosin ongelma on enemmänkin noparin kohdalla; pystysuoraan lähtevät johdot eivät tahdo mahtua korin matalan reunan alle.

Avarampaa koria ei taida löytyä, vaihtoehdot ovat siis vähissä: piuhat pitää vetää virallisia reittejä ja kääntää heti noparilta sopivaan suuntaan. Malliesimerkkinä maailmanmestari: http://events.redrc.net/wp-content/gallery/2011-ifmar-ep-offroad-world-championships/wed-cavb4-1-2.jpg

Toinen vaihtoehto on antaa korin asettua johtojen mukaan ja ajella koppa vinossa. Niinkuin minä. :smiley:
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #849 : 08.09.11 - klo: 18.36 »
Ei voi olla noin vaikeeta leikkaa sitä koria hieman lisää....  :laugh:
---

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #850 : 08.09.11 - klo: 18.45 »
Käännä se nopari silleen että piuhat lähtee akun vierestä, sillon niille on tilaa ja menee suoralla linjalla korin ja takaiskarituen välistä.

edit.
Löysin tuossa pari vuotta vanhan kuvan jossa on Sphere TC-spec  ja piuhat menee iskarituen ulkopuolelta, leikkasinkohan jonku 5mm enemmän korin takalaitaa että sai piuhoille tilaa.

Jos piuhat ottaa korkeussuunnassa kiinni koriin niin kannattaa varmaan juottaa ne uudestaan silleen ettei piuha ole sentin matkalta tinalla jäykistetty. :tongue: Kyllä ne saa nätisti kulkemaan melkeen mitä reittiä vaan kun jaksaa vähän nähdä vaivaa.
« Viimeksi muokattu: 08.09.11 - klo: 18.55 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #851 : 08.09.11 - klo: 19.43 »
Jos tarkoitat ahdistamisella sitä että yrittää tuoda johdot iskarituen ja korin välistä läpi, niin ei kyllä mikään koppa siit kohdasta taida tilavampi olla. Tarkoitus kun vissiin "virallisesti" on tuoda piuhat iskarituen läpi. Tätä en kyllä suosittele jossei ole moottori kiinni liittimellä olevilla piuhoilla... Leikkaa vaan sitä korin reunaa enemmän.

Sähköille eniten tilaa taitaa olla juuri tuossa Prolinen Vortexissa (B4.1 vakiokori). Siinä on noi sivut aikasta korkeat.


Juuri tuota meinasin.Täytyy vaan ottaa korista lisää pois.

Poissa Wh1teDe4th

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #852 : 08.09.11 - klo: 21.42 »
Laittakaas Asso miehet kuvia omista autoistanne.  :azn:


Olisi myös kiinnostavaa kuulla minkälaisilla sähköillä teidän autonne on varustettu. Itselläni alkaa olla tuo B4.1 FT kasassa, mutta sähköt on vielä tilaamatta ja osittain vielä mietinnässä. Aloittelijana olisi ihan mukava kuulla millä kalustolla muut ajaa ja saada kenties jotain suuntaviivoja hankintoihin.

Esim:

-Radio+vastari
-Servo
-Nopari
-Moottori
-Akut
« Viimeksi muokattu: 08.09.11 - klo: 21.45 kirjoittanut Wh1teDe4th »

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #853 : 10.09.11 - klo: 00.06 »


Anarkisti-Asso  :wink:

Auto on siis alunperin B4 RTR RS. Alkuperäisistä sähköistä ei ole mitään enää kiinni. Lisäksi autoon on vaihdettu mm. kokonaan uusista osista kasattu diffi, MIP CVD-vetarit ja sieltä täältä muutakin.

Radiona Futaba PM3 MX 2.4GHz, vastari siis R603FF. http://www.futaba-rc.com/systems/futk2021.html
Servo on Spektrum S6040. http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPMSS6040
Nopari ja moottori ovat Losi Xcelorin 1/10 Combo 6,5T koneella. http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB9552
Akkuina (tietenkin) terveisiä Kiinasta, Zippy Flightmax 7,4V 4000mAh 25C. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8357__ZIPPY_Flightmax_4000mAh_2S1P_25C_Car_Lipoly_ROAR_Approved_.html

Lisäksi kulkineeseen on asennettu yht. 60g mustia Hudy-painoja: 30g akun taakse, 5g kumpaankin takakolmioon ja 10g kumpaankin etukolmioon.

Kori on alkuperäinen RTR-koppa, jota on hienosäädetty mattamustalla spraymaalilla, sekä koristeltu siveltimellä Revellin pienoismalleihin tarkoitetulla valkoisella värillä.
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa Wh1teDe4th

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #854 : 10.09.11 - klo: 13.34 »
Hyvä että joku avasi pelin. :)

Musta on kyllä aina kaunista, etenkin matta musta. :smiley:

Paljonko sinulla on auton kokonaispaino? Haetaanko noilla lisäpainoilla yleensä parempaa tasapainoa vai kenties jotain muuta?

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #855 : 10.09.11 - klo: 16.53 »
Paljonko sinulla on auton kokonaispaino? Haetaanko noilla lisäpainoilla yleensä parempaa tasapainoa vai kenties jotain muuta?

Kokonaispaino ajokunnossa, siis akkuineen kaikkineen on 1530g. Painojen tarkoitus on tehdä auton käyttäytymisestä johdonmukaisempaa ja rauhallisempaa. Nykyisellä järjestyksellä tasapaino(kin) tuntuu olevan kunnossa.

LiPo-akku on joka tapauksessa 100-200g kevyempi kuin NiMH-setti jolla kyseinen auto on alunperin suunniteltu toimimaan. Lisäksi, kun teho ja ajoaika eivät nykyisillä järjestelmillä ole mikään ongelma, ei äärimmäinen keveys ole enää merkittävä tavoite. Omalla autolla, em. sähköillä ja noparin nollaennakolla, kulkua on vähintään riittävästi ja ajoaikaa akullisella 20-30 minuuttia.

Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa ma-de

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #856 : 11.09.11 - klo: 17.01 »
Laittakaas Asso miehet kuvia omista autoistanne.  :azn:


Olisi myös kiinnostavaa kuulla minkälaisilla sähköillä teidän autonne on varustettu. Itselläni alkaa olla tuo B4.1 FT kasassa, mutta sähköt on vielä tilaamatta ja osittain vielä mietinnässä. Aloittelijana olisi ihan mukava kuulla millä kalustolla muut ajaa ja saada kenties jotain suuntaviivoja hankintoihin.

Esim:

-Radio+vastari
-Servo
-Nopari
-Moottori
-Akut


Ohjain ja vastari esim. futaba 3pm. Servoksi joku nopea savöx. Moottori 7.5 tai 8.5 lrp x12. Nopariksi vaikka lrp SXX  Version 2 ja akuiksi joku efra hyväksytty.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #857 : 11.09.11 - klo: 17.20 »
Laittakaas Asso miehet kuvia omista autoistanne.  :azn:


Olisi myös kiinnostavaa kuulla minkälaisilla sähköillä teidän autonne on varustettu. Itselläni alkaa olla tuo B4.1 FT kasassa, mutta sähköt on vielä tilaamatta ja osittain vielä mietinnässä. Aloittelijana olisi ihan mukava kuulla millä kalustolla muut ajaa ja saada kenties jotain suuntaviivoja hankintoihin.

Esim:

-Radio+vastari
-Servo
-Nopari
-Moottori
-Akut


Ohjain ja vastari esim. futaba 3pm. Servoksi joku nopea savöx. Moottori 7.5 tai 8.5 lrp x12. Nopariksi vaikka lrp SXX  Version 2 ja akuiksi joku efra hyväksytty.
Onkohan toi LRP X12 oikein hyvä moottori tuuppiin ?
Siinähän on ne aukot mistä pääse kaikki lika suoraan moottorin sisään.
Ja tuupissa ei moottori ole suojassa lialta.
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #858 : 11.09.11 - klo: 19.45 »
On erittäin hyvä moottori, etenkin 8,5 sopiva tuuppiin
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #859 : 11.09.11 - klo: 20.24 »
On erittäin hyvä moottori, etenkin 8,5 sopiva tuuppiin
Juu on varmasti hyvä moottori , en sitä kiistä.
Mutta eikös siinä olekkin nuo reijät mistä näkyy moottorin sisälle suoraan ?

Niin ja mulla on tämmönen setuppi:

Nopari: Novak GTB2
Motti:Novakin velociti 5.5 kannu(ylitehokas) , mulla oli uusi novakin 7.5 mikä hajosi jo kättelyssä.
Radiot:Futaba 4PL 
Akut: Zippy 2s 4000mah 25c lipot , noita saa hobbykingiltä myös Roar hyväksyttyinä
Servo: Sävox SC-1258TG      12KG  , 0,08 s
« Viimeksi muokattu: 11.09.11 - klo: 20.32 kirjoittanut Traxxas_Topi »
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #860 : 11.09.11 - klo: 21.10 »
Eipä ainakaan mulla ole ollut ongelmia, samalla koneella ajettu b4, t4, sc10 ja nyt ansmann x4 autoa eikä ole muuta kun pölyt puhalleltu kompuralla ajon jälkeen pois. Myös muissa omistamissani koneissa, mm. cs on ollut melko avonaiset moottoriaukot, mutta ei niissäkään mitään ongelmaa.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #861 : 12.09.11 - klo: 08.33 »
Itsellä sähköt:
Radio: M11X
Servo: Futaba 9451 (vikassa kisassa 9551)
Nopari: SpeedPassion GT 2.0 Pro
Kone: SpeedPassion 8,5t v3.0, MM:issä ja vikassa kisassa 7,5t vastaava kun kaksi kautta ajetuista akuista rupes loppumaan potku.
Akut: GM 5200 45C saddlepack
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #862 : 12.09.11 - klo: 10.34 »
Sähköt:

Radio: Kopropo Eurus
Servo: Kopropo RSX Responce HC
Nopari: Nosram Pearl ISTC v2
Kone: Nosram pure Evo 8.5
Akut: Orion 90c saddle

Muuta:
Kori: PL Bulldog
Vastaheitolla voittoon.

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #863 : 16.09.11 - klo: 11.54 »
Millaisella välityksillä porukat ajelee? Pitäisi hankkia uuteen autoon ainakin pinjoni kun se puuttuu, ilmeisesti spurri on se vakio 81.
Onko noissa spurreissa/pinjoneissa laatueroja? Kun oma RTR rallattaa ihan reippaasti, ja SyysCruisingeissa jollain oli Kössi, josta kuului vain rengasäänet, joka olisi tietysti mukavampi  :afro:
Sähköiksi mietin jotain 8.5T comboa, SP/LRP/VIPER/TEKIN...
Looking for faster transponder...

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #864 : 16.09.11 - klo: 12.07 »
Ne vakiospurrit on yleensä melko huonoja laadullisesti, kehä ei ole keskireikään suhteessa ihan keskellä jolloin välys vaihtelee riippuen millä reunalla pinjoni ratasta on. Kannattaa tarkistaa ettei välys tiukkene jossain asennossa jolloin varmasti rallattaa. Laitoitko vaihteistoboxin rattaisiin yhtään rasvaa? Jos sielä ei ole rattaissa ollenkaan liukastetta niin silloin kanssa pitää villiä mekkalaa.  Mulla tais olla sen vakio 81 spurrin kanssa 23t pinjoni 8,5t koneella.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #865 : 16.09.11 - klo: 12.20 »
Tuo FT on vielä kaupassa mutta tulee kuitenkin, tilailen vaan valmiiksi osia mitä tarvii niin on sitten kaikki valmiina.
Pitääpä tarkistaa tuo RTR:n spurri että vaihteleeko välys kun koko kierroksen pyörittää.
Ja samalla katsoa se vaihteisto, mitäs rasvaa sinne saa laittaa?
Minkä valmistajan spurreja sitä kannattaisi alkaa metsästämään, vai onko tuuri kauppaa että millaisen sattuu saamaan?
Looking for faster transponder...

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #866 : 16.09.11 - klo: 12.48 »
Vaihteiston rattaisiin kannattaa laittaa vähän vaaleaa diffirasvaa.

Kimbroughin spurrit ainakin vissiin ollut vähä edes parempia.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #867 : 16.09.11 - klo: 17.36 »
24/81 väleillä, lrp 8.5. Eskeliseltä saa RW spurreja, ovat mittatarkkoja.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #869 : 06.10.11 - klo: 21.09 »
Nyt on auto kasassa ja vielä tarvii motin ja noparin.

Kokoaminen onnistui suuremmitta vaikeuksitta ja kaikki osat löytyivät pakkauksesta. Yhdessä pallossa ei ollut kierteitä, mikä servovarteen liitetään, joten sellainen tarvii tilata.
Servosaveri oli hieman ongelmallinen koota, kun siniselle pultille ei oltu tehty kierteitä ja se tietysti meni vinoon, eikä ollut helppoa sitten laittaa ruuvia sen läpi... Vähän löysälle jäi koko servosaver, täytynee katsoa saisiko paremmaksi, kun nyt oikea eturengas heiluu linkkeineen ääriasennossa melkoisesti, vaikka servo pysyy paikallaan.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT