Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 383094 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #870 : 06.10.11 - klo: 22.02 »
Manuskassa opastetaan tekemään seiveri mutterilla ensin kierteet ennen kuin asennetaan jousen kanssa ;) Kannattaa liimata jousella puristuvat muoviosat yhteen... loppu se ohjauksen tunnottomuus.
-Goldi

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #871 : 06.10.11 - klo: 23.50 »
Jep, niin juuri tein, että kierteet ensin ilman muita härpäkkeitä. Mutta eipä menny suoraan muovisilla työkaluilla, jotka asson mukana tuli :roll:

Servosaverissa ongelmana ei ole sen jousisysteemin alla oleva nivel, vaan linkin kiinnitys jotenkin nuljahtelee. Pitänee huomenna kiristellä ruuveja ja kattoo auttaako.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #872 : 07.10.11 - klo: 16.10 »
Ja kovaa ajoa :)
-Goldi

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #873 : 07.10.11 - klo: 22.38 »
Ois tarkotus mennä lauantaina ajamaan parkkihalliin , kun ei oikeen muuallakaan voi ajaa kun on märkää.
Halli on ihan uusi ja tasainen , joten on todella liukas ajopaikka , kun on pölyäkin lattialla.
Kävin siellä kerran jo ajamassa eikä siitä tullut yhtään mitään , koska auto spinnasi heti , kun anatoi vähääkään kaasua.
 Jotan kysyn nyt teiltä viisailta , että miten saan auton sellaiseksi että sillä voisi siellä ajaa.
Mulla kävi mielessä , että säädän diffin tiukalle , jolloin molemmat pyörät vetäisivät tasaisesti , eikä spinnaisi niin helposti :roll: Onko teillä hyviä vinnkkejä ?
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #874 : 07.10.11 - klo: 23.06 »
Halli on ihan uusi ja tasainen , joten on todella liukas ajopaikka , kun on pölyäkin lattialla.

Onko teillä hyviä vinnkkejä ?

Vastaavassa tilanteessa itse hommasin ensin Schumin MiniPinnit takarenkaiksi (auttoi vähän) ja sitten -kyllä- väänsin radiosta kaasun EPAn noin 45%:in. Muita hyviä keinoja en itse keksinyt.

Yllättävän hauskaa pikkuradan kiertäminen parkkiruutujen reunoja pitkin kyllä oli! :smiley:
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #875 : 08.10.11 - klo: 00.44 »
Jos diffi on rapea tai jäykkä, niin se takapää on varmasti herkkä kaasulle. Älä ainakaan kiristä sitä! Tee se mahdollisimman löysäksi, kuitenkin ettei luista. Slipperiä myös löysälle.

Sit muita:
Akseliväli lyhyeksi takaa, lisää taka-aurausta, akku taakse, lisää painoa taakse, takaiskarit yläpäästä enemmän kallelleen ja sitten se tärkein: tehoa pois ja vaan treeniä kaasun käytön kanssa.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #876 : 08.10.11 - klo: 12.51 »
Kiitos hyvistä vinkeistä !  :smiley: Mulla oli tosin ihan sliksit renkaat alla.  Laitan uudet renkat alle , mutta en kyllä aja niitä slikseiksi , voi olla että kuluvat tuommoisessa käytössä nopeasti , vai päinvastoin ?

Autosta yksi ruuvi oli ottanut hittiä ja kanta oli huono , onneksi sain sen torxilla pois.
Onko hyviä ideoita mistä voisi saada tuumaisia ruuveja ?
En viitsisi tilata paria ruuvia , koska postit enemmän , kuin ne ruuvit  :roll:

Mitenkäs kannattaako maavara säätää mahd alas ? Mulla on kallistuksen vakaajakin , kannattaako laittaa löysä , jäykkä vai ei ollenkaan ?
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #877 : 09.10.11 - klo: 13.27 »
Manuskassa opastetaan tekemään seiveri mutterilla ensin kierteet ennen kuin asennetaan jousen kanssa ;) Kannattaa liimata jousella puristuvat muoviosat yhteen... loppu se ohjauksen tunnottomuus.

Ajaakohan saman asian,jos laittaa vaan saverin kokonaan lukkoon?

Joku taisi joskus aikasemmin myös puhua jotain tosta liimaamisesta.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #878 : 09.10.11 - klo: 13.45 »
Kiitos hyvistä vinkeistä !  :smiley: Mulla oli tosin ihan sliksit renkaat alla.  Laitan uudet renkat alle , mutta en kyllä aja niitä slikseiksi , voi olla että kuluvat tuommoisessa käytössä nopeasti , vai päinvastoin ?
Todennäköisesti hyväkuntoinen nappula pitää parhaiten. Jos renkaan pinta on ajon jälkeen pölynharmaa, niin tuskin ihan hirveästi kuluu.

Mitenkäs kannattaako maavara säätää mahd alas ? Mulla on kallistuksen vakaajakin , kannattaako laittaa löysä , jäykkä vai ei ollenkaan ?
Vakaajaa ei kannata laittaa, se on vaan erittäin kovalle pidolle. Maavaraa voi kokeilla pitää suht matalana. Tietty vähän korkeammalla alustalla saadaan enemmän kallistelua ja painonsiirtoa, jonka kautta voi löytyä lisää pitoa. Kokeile maavaraa jonnekkin 15mm-25mm välille ja testaa mikä tuntuu itselle/alustalle parhaalta.

Ruuvien hommaamiseen ei mulla valitettavasti ole vinkkiä.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #879 : 09.10.11 - klo: 13.49 »
Ajaakohan saman asian,jos laittaa vaan saverin kokonaan lukkoon?

Joku taisi joskus aikasemmin myös puhua jotain tosta liimaamisesta.

Liimaa vaan kehiin, ei noi tuupit servoja riko kun se keula on niin kevyt. Muista sitten pistää liimaa sinne liukupinnoille, ei pelkästään ulkopuolelle.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #880 : 09.10.11 - klo: 13.56 »
Ajaakohan saman asian,jos laittaa vaan saverin kokonaan lukkoon?

Joku taisi joskus aikasemmin myös puhua jotain tosta liimaamisesta.

Liimaa vaan kehiin, ei noi tuupit servoja riko kun se keula on niin kevyt. Muista sitten pistää liimaa sinne liukupinnoille, ei pelkästään ulkopuolelle.

Selvä homma.Liimaa siis.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #881 : 09.10.11 - klo: 14.05 »
Kiitos hyvistä vinkeistä !  :smiley: Mulla oli tosin ihan sliksit renkaat alla.  Laitan uudet renkat alle , mutta en kyllä aja niitä slikseiksi , voi olla että kuluvat tuommoisessa käytössä nopeasti , vai päinvastoin ?
Todennäköisesti hyväkuntoinen nappula pitää parhaiten. Jos renkaan pinta on ajon jälkeen pölynharmaa, niin tuskin ihan hirveästi kuluu.

Mitenkäs kannattaako maavara säätää mahd alas ? Mulla on kallistuksen vakaajakin , kannattaako laittaa löysä , jäykkä vai ei ollenkaan ?
Vakaajaa ei kannata laittaa, se on vaan erittäin kovalle pidolle. Maavaraa voi kokeilla pitää suht matalana. Tietty vähän korkeammalla alustalla saadaan enemmän kallistelua ja painonsiirtoa, jonka kautta voi löytyä lisää pitoa. Kokeile maavaraa jonnekkin 15mm-25mm välille ja testaa mikä tuntuu itselle/alustalle parhaalta.

Ruuvien hommaamiseen ei mulla valitettavasti ole vinkkiä.
Jep kyllähän ne uudet renkaat pitivät aika hyvin :smiley:
Mutta keskeltä meinasi hävittä nappulat aika nopeasti.
Pitää varmaan ostaa Dirt Hawgit , tuommosiks suttaus renkaiks.

Pitänee varmaan tilailla RCM:ltä uudet ruuvit. 3,50 € näky olevan 6 kpl niitä ruuveja. 2€ pakkauskulut ja 1€ postimaksutt= 6,50 € kuudesta ruuvista  :grin:
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #882 : 09.10.11 - klo: 15.51 »


Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #883 : 09.10.11 - klo: 15.55 »
Uskomattoman nätti beenelkku !!!

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Japala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #884 : 09.10.11 - klo: 16.33 »
pitäisi noi v2-iskarit hommata tähän x-6:een... millaiset kokemukset porukalla olleet, että ovatko "pakkohankinta" vai miten vertaa näihin vanhempiin?
X-6 Squared & Yokomo MR4TC-BD Masami Special
Lue myös http://metku.net/ ja http://teknolelu.fi/

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #885 : 09.10.11 - klo: 17.07 »
No bleeder capsit on musta se paras juttu. En oikein usko, että muuten on kauheasti eroa, onko tiiviste lukittu ylä vai alapuolelta?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #886 : 09.10.11 - klo: 17.11 »
Betonilattialla ei dirt hawgeilla tee mitään, jos ei aio pyöriä ympyrää. Asfaltilla, soralla jne toimii hyvin ja kestää kulutusta, mutta betonilla menee luisteluksi. En myöskään kirisi diffiä, minipinnit alle ja pyöränkulmat kohdilleen, niin taipuu betonillakin.

v2 ollut mulla sc10:ssä, toiminnaltaan ei varmaankaan suurta eroa vanhoihin, mutta helpommat kasata ja huoltaa sekä helpompi tehdä iskareista keskenään samanlaiset. En silti päivittäisi vanhoja kunnossaolevia ft iskareita nykyhinnalla v2:siin
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #887 : 09.10.11 - klo: 17.22 »
No bleeder capsit on musta se paras juttu. En oikein usko, että muuten on kauheasti eroa, onko tiiviste lukittu ylä vai alapuolelta?

Bleeder capsit syntyy myös helpohkosti 1,5mm poralla ja pikkuruuveilla, esim ASC9645 http://www.rcm.fi/index.php/team-associated-varaosat/b4-viritys-ja-varaosat/b4-ruuvit-1.html

Ja olen samaa mieltä siitä, ettei Dirt Hawgit toimi kovalla betonilla. Ulkobashaukseen kivat kumit kyllä.
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #888 : 09.10.11 - klo: 17.35 »
No bleeder capsit on musta se paras juttu. En oikein usko, että muuten on kauheasti eroa, onko tiiviste lukittu ylä vai alapuolelta?

Vanhoilla iskareilla on ollut taipumusta, että se tiivistepaketti pääsee irtoamaan paikaltaan. Tähän tietty auttaa jos rakentaa iskarit Elvon rakennusohjeiden mukaan ja hioo väliholkkeja yms. mutta silti joistain eristä tulleilla iskareiden rungoilla ongelma on paha.

Uudet pystyy kyllä helpommin rakentamaan herkiksi.

En nyt osaa sanoa, että kannattaako ihan huvikseen vaihtaa jossei vanhojen kanssa ole ongelmia ollut.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #889 : 09.10.11 - klo: 17.54 »
Niin, ja nuo bleeder capsithan saa vanhoihinkin päivitettyä, itsellä oli t4 ft:ssa ja helpotti kyllä öljynvaihtoremonttia. Ei maksaneet muistaakseni montakaan dollaria pari.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa Japala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #890 : 09.10.11 - klo: 18.23 »
Kuusi dollariahan noi capsit on sarja liquidissa joten silleen olisi edes sijoitus mutta noi alumiiniset mitkä on nyt näyttävät niin paljon kivemmilta. ;) Eivaan, joo... tuossa tuota bleedausta vain miettinyt, kun monessa näytetään vain, että jättää siitä iskarin runkoputken yläpäästä sellaisen millin verran "kuopalle" sen öljypinnan ja sitten capsi kiinni niin pitäisi olla sopiva määrä öljyä. Eikö näin sitten olekkaan?
X-6 Squared & Yokomo MR4TC-BD Masami Special
Lue myös http://metku.net/ ja http://teknolelu.fi/

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #891 : 09.10.11 - klo: 20.45 »
Itselläni on tuo RTR, jonka iskareissa ei ole sitä ruuvia. Itse sain opiksi ja neuvoksi tehdä iskari niin, että öljyä iskarin tasalle, ja korkkiin pari tippaa. Korkki kiinni, siis vain että menee kierteille ja sitten mäntä hiljaa ylös. Ja korkin kiristys mäntä koko ajan ylhäällä.
Oma vähäinen kokemus ainakin kertoo että toimiva systeemi...
Looking for faster transponder...

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Japala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #893 : 10.10.11 - klo: 21.04 »
Kylläpä on taas hilppeillä hintaa... mitenköhän mahtaa toi 8 mm vaikuttaa ajoon... Ei varmaan tällainen sunnuntaiköröttelijä tuosta ihan heti hyötyjä revikkään mutta hienoa tietty, että tuotelinja jatkaa eloaan. :)
X-6 Squared & Yokomo MR4TC-BD Masami Special
Lue myös http://metku.net/ ja http://teknolelu.fi/

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #894 : 10.10.11 - klo: 23.41 »
Juuri nimenomaan sunnuntaiajelijoita toi auttaa  :wink:, muuttaa autoa vähän helpommaksi uhraamatta kuitenkaan paljoakaan kääntyvyydestä. Testasin kesällä itse tehtyä +8mm runkoa ja se oli ihan asiallisen oloinen ja olisin varmasti sillä ajanukkin Hyvinkään viimeisen Maastosarjan kisan, mutta sille ei käynyt testeissä ihan niin kauhean hyvin...
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #895 : 11.10.11 - klo: 12.33 »
Onko kenelläkään tietoa,että löytyykö suomesta joltain muulta merkiltä b4:seen sopivia jousia eteen?

Pitäisi saada vähän jäykempiä kuin nuo ruskeat.
Jos ei tarvitsisi lähteä niitä tilailemaan ulkomailta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #896 : 11.10.11 - klo: 13.11 »
Onko kenelläkään tietoa,että löytyykö suomesta joltain muulta merkiltä b4:seen sopivia jousia eteen?

Pitäisi saada vähän jäykempiä kuin nuo ruskeat.
Jos ei tarvitsisi lähteä niitä tilailemaan ulkomailta.

En nyt tiedä miten jäykkyydet eroaa Asson ruskeista jousista, mutta MM-kisoissa Cavalierilla oli Kyoshon tummat keltaiset jouset edessä ja Craggilla Kyoshon vaaleat keltaiset jouset.

http://teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10B4.1/setup_sheets/B4_2011_Cavalieri_Worlds.pdf
http://teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10B4.1/setup_sheets/B4_2011_Cragg_Worlds.pdf

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #897 : 25.10.11 - klo: 12.10 »
Jos tekis jonkinlaisen telineen iskareille että saa ilmat poistua kaikessa rauhassa.
Eli minkäkokoiset reiät pitää olla jos haluaa V2 iskarit pudottaa reikiin?
Mittaisin mutta kun ei vielä ole...
Looking for faster transponder...

Poissa Japala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #898 : 25.10.11 - klo: 13.48 »
Heh, itse otin tyhjän pizzalaatikon ja painoin saksella siihen neljä reikää mihin sitten noi iskarien varret istuivat. :) Ei ehkä se vakain ratkaisu mutta eipä noita pitkin taloa tarvi kyllä lähteä yleensä kantelemaankaan.
X-6 Squared & Yokomo MR4TC-BD Masami Special
Lue myös http://metku.net/ ja http://teknolelu.fi/

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #899 : 25.10.11 - klo: 14.45 »
Oma pitäis olla kyllä sellainen minkä saa kätevästi matkaan mukaan, pieni ja simppeli.
Ei sillä etteikö sitä pitsalaatikkoakin saisi mukaan, mutta toki joku hieman pienempi olis mielessä  :wink:
Looking for faster transponder...