Kirjoittaja Aihe: Tamiya M-04M Alfa Romeo  (Luettu 56379 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Toikkanen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #30 : 11.03.09 - klo: 16.57 »
No mitä nyt sivusta olen nähnyt ei nuo minit ole kovin huono laatuisi kun näyttäs kestävän aika moista kolistelua seiniin ja vasta palloon omaan turistiini. Minissä on myös moottori ja nopari mukana.
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #31 : 11.03.09 - klo: 17.00 »
Kestävyydestä voinen olla hivenen eri mieltä. Mini saanut koviakin tällejä ja aina vaan kulkee. Samaa ei voi sanoa turistista. Vähän väliä rengas roikkuu tai muuten vaan varaosien puuttees jää ajot kesken.
Laadussa tourinki kyllä vie voiton 10-0
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #32 : 11.03.09 - klo: 17.09 »
En kyllä ymmärrä miten miniin saa uppoamaan 450-550euroa että sillä pääsee kisaamaan.
Auto kun maksaa rtr mallina alle 200e
RTR auto on suoraan paketista sääntöjenmukainen.
Lisäksi tarvitsee ainoastaan laturin ja akun.
Hyvä laturi tarvittavilla ominaisuuksilla (nimh, lipo, lähetin, jne jne) irtoaa pyöree 60.
Akku ei montaa kymppiä maksa... Paristot ohjaimeen ja eiku radalle.
Ainut virityskohde tämän jälkeen on öljyiskarit... Muutama kymppi koko kierrokseen.
Karvan yli 300e niin on alla auto jolla pärjää kisoissa...
Mikäli taas pakista löytyy jo radiot niin auto moottorilla 99e
Siihen lisäksi joku perus nopari apaut 50e ja öljyiskarit muutaman kympin. jne jne.

En siis mitenkään ymmärrä miten tämä luokka olisi kallis...
Tämä kun on halvin kisaluokka tässä harrastuksessa... Ja vieläpä ylivoimaisesti halvin.
Pelkkä turisti auto kun maksaa jo enemmän kuin kisakuntoinen mini jolla ajetaan voitosta jos vaan ajotaidot riittää.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #33 : 11.03.09 - klo: 17.24 »

 Tuntuu siltä, että luokka ei oikeasti ole niin halpa, kuin mitä annetaan ymmärtää. Lisäksi autojen laatu ei ole loppupeleissä varmastikaan turistiautojen tasolla. Jos esimerkiksi lasketaan jo kilpailevan kuskin aloituspanostusta Mineihin (ja myöskin näihin), niin liikutaan siinä 200-350€ hujakoilla riippuen, mitä joutuu ja haluaa laittaa autoonsa. Täysi aloittelija joutuukin sitten laittamaan sellaisen 450-550€ paukun kerralla. Miniin - tai Alfa Romeoon. 
 
 -Samppa


Nyt on niin hurjaa tekstiä, että haluaisin saada erittelyn moisista summista.

Toinen asia, mikä kiinnostaisi tietää on se, että mikä johti vertailuun näiden autojen ja täysverisen kilpa-touring auton kesken.

Eipä taida löytyä toista hintalaatusuhteeltaan yhtä hyvää autoa.
Kannattaa katsoa myös varaosien hintaa.... vaikka niitä tosi harvoin tarvitaankin.

No tekstihän alkaakin sanoilla: "Tuntuu siltä, että luokka ei oikeasti ole...."

Tunnehan ei aina ole sama kuin fakta.

Kyllä tämä on aivan loistava ja halpa aloittelijalle.
Näiden parissa näyttävät viihtyvän myös kokeneemmat harrastajat.

PS. Näillä vakioiskareillakin on ajettu aivan kärkisijoille, joten nekään eivät ole välttämättömyys....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #34 : 11.03.09 - klo: 17.36 »
Mä haluaisin myös hieman perusteluja sille, että mitenkäs Mini-luokka on kallista ? Itse en ikävä kyllä enään autoa omista, mutta takaisin sen hommaan kunhan kesä tulee. Ja niin kun on jo sanottu ei ole pahan hintainen RTR-paketti. Ja normi pakettikaan ei ole paha, jos kaikki muu tarvittava löytyy. Ohjauspalat, öljyiskarit, ja alumiiniset servon korvakkeet kannattaa laittaa, mutta ei nekään hinnat niin kamalia ole. Eikä Minejä ja Touring-autoja kannata verrata.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa SO

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #35 : 11.03.09 - klo: 17.39 »
Miten olen itse ymmärtänyt, niin Minin kun ostaa, pitää ensin laittaa uudet iskarit ja kuulalaakerit. Autosarja ja kuulalaakerit maksavat 110€, radiot, mikäli ei osta halvinta mahdollista, niin 100€, iskarit päälle, joitakin kymppejä, nopari 50€, servo, sen jälkeen kun on muovirattaset radion mukana tulleet rikottu 50€, pari nikkeli akkua tai lipoa 80€ (saa allekin, jos haluaa) ja laturi, 60 € vähän yli. Sitten kaikki perustarvikkeet, joita oikeasti aloittavalla ei ole. Mennään sinne 400 € luokkiin vähintään.
 Toki, jos haluaa ajaa ilman niitä lakruja ja parempia iskareita, ei rahaa mene ihan niin paljon, mutta silloin ei taideta ajaa voitosta, vai olenko ymmärtänyt väärin? Nuo olivat nopeasti laskettuja summia, mutta silti..

 En sanonut, etteikö Mini olisi halvin luokka kilpailla, tai ettei se olisi hyvä luokka aloittelijalle - se ei ole vain niin halpa, kuin annetaan ymmärtää-, mutta yritin tuoda omaa näkemystäni, hupiluokasta ilman ''leluautoja'' paremmin esille.  :cheesy: Ja siitä, että samanhenkistä luokkaa olisi mahdollista ajaa laadukkaammilla autoilla, samaan tai jopa halvempaan hintaan.

 Tuossa jenkkien Trans-Am luokassahan ideana on pienet vauhdit ja se, että auton ei tarvitse olla uusi, jotta pärjää - tc3 ja uusin Xray tai Tamiyan TRF on samalla viivalla niin sanotusti.

 Mutta kuten sanoin omakohtaista kokemusta näistä ei ole, mutta sivustaseuranneen asemassa ja näkökulmasta näkisin tuollaisen turistiauton runkoa käyttävän harraste/hupiluokan paljon houkuttelevampana kuin Minin - mutta ehkä se vain on mun korvien välissä.   :grin:

 -Samppa

 P.S Ei ollut tarkoitus millään muotoa mollata Minejä tms. Halusin vain tuoda näkemyksen toisenlaisesta harrasteluokasta esille. Lukekaa tuosta Rctechin linkistä edes se avaus post, avaa hieman tätä mun ajamaani ideaa paremmin.
Näin  tänään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #36 : 11.03.09 - klo: 17.45 »
Edelleen....
Mini luokka on HALPA mikäli sen haluaa pitää halpana.
Ja kuten todettua halvalla voi jo ajaa voitosta.
Tämä auto ei tarvitse mitään hienoja sähköjä tai muutakaan.
Miten ihmeessä pääset ajamaan samanhenkistä luokkaa samaan tai jopa halvempaan hintaan jos et saa turisti runkoa lähellekään samaan hintaan kuin miniä moottoreineen, laakereineen.
Joo... käytetyn turistin saat samaan hintaan... Mutta ostappas käytetty mini...
Ei montaa kymppiä tartte kukkaroa raottaa kun minin saa.

Missään muussa luokassa ei pärjää lähellekään samalla rahalla kuin tässä luokassa.

Suoraan sanottuna aivan hölmöä edes lähteä höpisemään tällaista...
Mun päähän ei vaan mahdu.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #37 : 11.03.09 - klo: 17.50 »
Jaahas HOKE kerkesi ensin. Olin vain itsekin lisäämässä sitä, että miksei autoa voi ostaa käytettynä ? Silloin siinä luultavasti saa mukanakin kaikkea mukavaa tarpeellista ja ei niin tarpeellista tavaraa. Ja kyllä autolla varmasti voi jo pärjätä paketista suoraan
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #38 : 11.03.09 - klo: 17.51 »
Miniluokka on juuri niin halpa, kun sen itse tahtoo olevan...

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #39 : 11.03.09 - klo: 17.56 »
Käytettyjä minejä ei riitä jokaiselle ostajalle. Kun noita hintoja vertaillaan, niin ostin juuri rullaavan asso tc FT:n 42€. Mutta ei se miniluokka minun meilestä kallis ole.

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #40 : 11.03.09 - klo: 18.09 »
juu tos laskin yht äkkiä kuiteista mitä toi mun mini on tullu maksaan niin sain hinnaksi 373e ja on alu heebeliä melkeenpä kaikki mitä siihen saa...[img]laturi,lipo,yms ja tarkka silmäinen tunnistaakin auton...ylistarossakin ajeltu...niin ja noi alu heebelit ku jättää pois niin autolle jää hinnaksi n 220e alu iskareilla+radio n.70e
« Viimeksi muokattu: 11.03.09 - klo: 18.26 kirjoittanut mese1 »
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #41 : 11.03.09 - klo: 18.12 »
alfakin löytyy hinta noin 200e ja on lipottimet ja trf iskari et ei se ny niin kallis oo uutena... :grin:
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #42 : 11.03.09 - klo: 18.13 »
Sanoisin, että yksi tällainen (=MINI) luokka riittää, muuten käy vielä niin, ettei mihinkään niistä riitä harrastajia.
Sekaisin laittaminenkaan ei mielestäni onnistu.
Lähipiirissämme (itseni mukaanlukien) on vain kardaaniautot käytössä (siis 1/1).
Aikoinaan työnantajan antama (käyttöön) 2000 GTV Alfa oli mulla, joten nostalgiaa on kyllä meikälaiselle siinä, mutta kuitenkin....
Mikään ei estä silti moista hankkimasta, mutta miniluokan säännöissä on jo ollut tarpeeksi vääntämistä.

Mietiskelin tässä että onko kukaan testannu näitä tamyan "halpis vakio" vehkeitä ja vakio minejä rinnakkain, lähinnä nyt aattelin sitä että onko kierrosajat lähelläkään samoja?

Siis tällä rungolla joko pidemmällä tai lyhemmällä setupilla.
Koska autot ovat mekaanisesti vähintäänkin surkeita ajettavia jos "oikeisiin" autoihin vertaa, mutta kestäviä. Olisi hauska nähdä onnistusko yhteis kisat kuten isommillakin autoilla vakioauto sarjoissa?
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #43 : 11.03.09 - klo: 18.40 »
Miten olen itse ymmärtänyt, niin Minin kun ostaa, pitää ensin laittaa uudet iskarit ja kuulalaakerit. Autosarja ja kuulalaakerit maksavat 110€, radiot, mikäli ei osta halvinta mahdollista, niin 100€, iskarit päälle, joitakin kymppejä, nopari 50€, servo, sen jälkeen kun on muovirattaset radion mukana tulleet rikottu 50€, pari nikkeli akkua tai lipoa 80€ (saa allekin, jos haluaa) ja laturi, 60 € vähän yli. Sitten kaikki perustarvikkeet, joita oikeasti aloittavalla ei ole. Mennään sinne 400 € luokkiin vähintään.
 Toki, jos haluaa ajaa ilman niitä lakruja ja parempia iskareita, ei rahaa mene ihan niin paljon, mutta silloin ei taideta ajaa voitosta, vai olenko ymmärtänyt väärin? Nuo olivat nopeasti laskettuja summia, mutta silti..
 

Laakerit ovat ainoat välttämättömät vaihdettavat ennen ajoa.

Ei kai ole auton vika, jos valitsee vääriä "kamppeita" esim. sähköosina....

RTR paketti ja akku ja laturi.... paljonko (?)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #44 : 11.03.09 - klo: 18.50 »

Mietiskelin tässä että onko kukaan testannu näitä tamyan "halpis vakio" vehkeitä ja vakio minejä rinnakkain, lähinnä nyt aattelin sitä että onko kierrosajat lähelläkään samoja?
 

Mikäli vähänkään muistan oikein, niin Micke kait ennen myynnin aloittamista teki tai tiesi jotain näistä ja kestävyydestä.

Eli kisakäyttöön(kisaluokaksi) valikoitui sen perusteella mini.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

karvanaama

  • Vieras
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #45 : 11.03.09 - klo: 18.54 »
 
 Toki, jos haluaa ajaa ilman niitä lakruja ja parempia iskareita, ei rahaa mene ihan niin paljon, mutta silloin ei taideta ajaa voitosta, vai olenko ymmärtänyt väärin? Nuo olivat nopeasti laskettuja summia, mutta silti..

 

Käänteispsykologiaa. Eli ajetaanko automaattisesti voitosta, mikäli on lakut, iskarit ja ohjauspalat vaihdettu? Ei ajeta, ainakaan allekirjoittanut suomenlippu-minillä.

Mielestäni mini-luokkaa ei voi hyvällä tahdollakaan rinnastaa mihinkään turisti-luokkaan mukaanlukien tämä trans am-luokka. Ei vaikka turistiin rakennettaisiin etuveto ja päälle iskettäisiin minin koppa.

Ja se fiilis ja nostalgia, mitä mini-kapinoissa kokee, voiko sitäkään korvata jenkkiraudalla, tai millään muullakaan? 


Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #46 : 11.03.09 - klo: 18.57 »
Itse voin avata oman auton hinnan, sillä sijoittui neljänneksi lippiksen kisassa :) Edellä ajoivat vain kaverit, jotka ovat kisailleet ja harjoitelleet mineillä paljon. (akut suoraan juotettuna nopariin, varmaan jotain vanhoja kisa-nimhejä jne. auton säätöjä viilattu)
Itse olen ajanut muutaman kerran minillä kesällä ulkona. Autoa ei ole iskareiden vaihdon lisäksi viilailtu ollenkaan. Diffissä pelkästään rasvaa.

Auto vähän käytettynä kuulalaakereineen 80€
aluiskarit 25€
Nopari mallia Tamiya 30€
sähköt 50€ (gigaset sähköt 100€)
Akku 35€ 4500mAh nimh.
laturi 25€

Jos lipottimet sallittaisiin niin lipoon ja laturiin saisi menemään reilun satasen noin 60€ euron nimh paketin sijasta.

Eli halvimmillaan päästään hintaluokkaan 250€, halvemmalla jos ostaa akun ja laturinkin käytettynä.
Täysin uuden paketin saa jo 300 eurolla!

Itse en ole saanut vielä mitään ministä hajoamaan!
Se mikä mineissä viehättää, on että autoja ei tarvitse mekata, ne on helppoja ajaa eikä tartte turhaan säätää!

Perusidea tollaisessa trans-am sarjassa on hyvä, mutta vaikka vanhan touring auton saisi halvalla, niiden säädöistä ja sähköistä saa niin helposti erilaiset, että tasaväkistä kamppailua ei saa helposti millään aikaiseksi!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #47 : 11.03.09 - klo: 19.04 »

En sanonut, etteikö Mini olisi halvin luokka kilpailla, tai ettei se olisi hyvä luokka aloittelijalle - se ei ole vain niin halpa, kuin annetaan ymmärtää-, mutta yritin tuoda omaa näkemystäni, hupiluokasta ilman ''leluautoja'' paremmin esille.  :cheesy: Ja siitä, että samanhenkistä luokkaa olisi mahdollista ajaa laadukkaammilla autoilla, samaan tai jopa halvempaan hintaan.

 Tuossa jenkkien Trans-Am luokassahan ideana on pienet vauhdit ja se, että auton ei tarvitse olla uusi, jotta pärjää - tc3 ja uusin Xray tai Tamiyan TRF on samalla viivalla niin sanotusti.


Ainoa mikä estää noiden muuttumisen "hitechirviöiksi" on se, niinkuin 1/1 autojen jokkisluokassa, eli myyntivelvoite kisan jälkeen tiettyyn hintaan.

Sellaista luokkaa on muistaakseni kaksikin kertaa yritetty, eikä ole onnistunut.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa SO

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #48 : 11.03.09 - klo: 20.24 »
Okei, asia selvä. Korjautuipa ainakin muutama väärinymmärrys Mineistä omalla kohdallani.

 Suomen Rc - piirit eivät ole selvästikään vielä valmiit mun jenkkirauta huumaan ja Trans-Am luokkaan. Yritän ensi syksynä uudestaan - tai nöyrryn ja ostan Minin. Tai sitten vain kapinoin ja laitan ihan yksin oman Trans-Amin.  :grin:

 TTKoo - On muuten harmi jos tuo tosiaan noin on. Luulisi kuitenkin tämänkaltaisissa (Minit, Trans-Amit yms.) luokissa jonkinlaiset herrasmiessäännöt ja maalaisjärki pyörivän mukana.

 -Samppa

P.S Vielä selvennykseksi, etten ollut mitenkään todellakaan Minejä korvaamassa näillä tms. Toin vain tosiaan esille sitä tässä nyt uuden ''Mini'' luokan perustamisen (ko?) yhteydessä myös toista mahdollisuutta harrasteluokaksi. Pahoittelen aiheuttamaani sekaannusta. :embarrassed:
Näin  tänään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #49 : 11.03.09 - klo: 20.42 »
Itse voin avata oman auton hinnan, sillä sijoittui neljänneksi lippiksen kisassa :) Edellä ajoivat vain kaverit, jotka ovat kisailleet ja harjoitelleet mineillä paljon. (akut suoraan juotettuna nopariin, varmaan jotain vanhoja kisa-nimhejä jne. auton säätöjä viilattu)

Köh köh...
Tarkennetaanpas nyt hieman...
Minä tulin toiseksi.
Mini oli muuten täysin vakio, mutta autoon oli vaihdettu Yeahracing iskarit ja tietysti kuulalaakerit.
Setuppi lähes hatusta vetästy.
Nopari oli minin vakio, servo oli futaban 3003 vakioservo.
Eli aivan vakiokutoinen auto.
Akku oli lainattu perus pötkö.
Noparin ja akun liitin vaihdettu Deanssiin.
Minillä ajo taustaa takana ehkä kaksi minuuttia koskaan.
Sekin joskus huvikseen Negen minillä ohikävellessä testattu... Toisinsanoen ei mitään.

Kakkossija tuli täysin minulle tuntemattoman auton ajotyyliä opetellessa.
Ja lähes suoraan paketista vedetyllä kalustolla.
Autolla jonka sain nenäneteen kisapäivänä harjoitusten jo alkaessa.

Ja vielä jos pitää halpuudesta puhua niin... 10e maksoin osallistumismaksua.
Kaiken muun lainasin vain tähän kisaan.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #50 : 11.03.09 - klo: 20.49 »
Joo totta Hoke  että olit lainakalustolla toinen ilman mitään virittelyä ja harjoittelua. Tässä on se ero että sä oot ajanu ties kuinka monta vuotta kilpaa jo noilla härpäkkeillä ja oot tiimikuski kun mä osallistuin ekaan kisaani lippiksen WJ kilpailussa, olisko mini kilpailu ollut kolmas kerhokisa ever. Pontti olikin että ihan kukatahansa melkein millätahansa pelillä voi pärjätä minikisoissa!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #51 : 11.03.09 - klo: 20.54 »

TTKoo - On muuten harmi jos tuo tosiaan noin on. Luulisi kuitenkin tämänkaltaisissa (Minit, Trans-Amit yms.) luokissa jonkinlaiset herrasmiessäännöt ja maalaisjärki pyörivän mukana.

 -Samppa

P.S Vielä selvennykseksi, etten ollut mitenkään todellakaan Minejä korvaamassa näillä tms. Toin vain tosiaan esille sitä tässä nyt uuden ''Mini'' luokan perustamisen (ko?) yhteydessä myös toista mahdollisuutta harrasteluokaksi. Pahoittelen aiheuttamaani sekaannusta. :embarrassed:

Ehkä se on kilpailuvietti, voittamisen tahto, tms. joka saa aikaan sen, että luullaan pärjäämisen edellytykseksi vaadittavan "parasta mitä rahalla saa".

Mineissä on juurikin helppo kontrolloida autojen tasavertaisuutta, auton rakenteesta ja säännöistä johtuen.
Kahden luokan halua mineihin on perusteltu sillä, että oikeasti aloittelevat voisivat kilpailla tasavertaisesti tasavertaisella kalustolla.
Edelleen ns. viriluokkakin olisi tasavertainen tietyllä säädin/moottoriyhdistelmällä.
Tehoa kuitenkin on riittävästi, jolloin nähdään kenen kärsivällisyys ja taito riittävät ajamaan sitä vauhtia, jota autolla pystyy ajamaan.

Mineillä todellakin taitava kuski ajaa vaikka ihan vakioversiolla (toki ne laakerit vaihdettuna kuulalaakereiksi), siitä on jo tuloksia nähty/koettu.

Olen edelleenkin sitä mieltä, että kilpaluokkia jos kovasti lisää, niin ne syövät toisiaan.
Isoilla markkina-alueilla (esim. pääkaupunkiseutu) toki riittää harrastajia paremmin, mutta yksi tällainen kokomaata palveleva luokka riittää varmasti.

Mikään ei siis estä hankkimasta näitä, ja ajaa treeneissä vaikka minien seassa jne....

Itsellä on todellakin kaihoisat muistot alfasta (2000 GTV), kun työnantaja sellaisen käyttööni antoi aikoinaan.
Toki, mihin tahansa pysähtyi, niin auto piiritettiin niin tehokkaasti, ettei ulos meinannut päästä.
Pikkupojat tulivat baarissa miltei vessaan perässä  :shocked:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #52 : 11.03.09 - klo: 21.10 »
Tämän luokan suola joillekkin varmasti on auton takavetoiuus ja lookki. Tämä luokka olisi niille jotka eivät halua etuveto rc autoa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #53 : 11.03.09 - klo: 21.21 »
Joo totta Hoke  että olit lainakalustolla toinen ilman mitään virittelyä ja harjoittelua. Tässä on se ero että sä oot ajanu ties kuinka monta vuotta kilpaa jo noilla härpäkkeillä ja oot tiimikuski kun mä osallistuin ekaan kisaani lippiksen WJ kilpailussa, olisko mini kilpailu ollut kolmas kerhokisa ever. Pontti olikin että ihan kukatahansa melkein millätahansa pelillä voi pärjätä minikisoissa!

Juuri nimenomaan sama pointti oli minullakin.

Ei siis vain paljon minillä treenanneet viimeisenpäälle säätöjä hakeneet kisa akku jne kuskit.
Tämä luokka ei ole kalustosta kiinni.
Kuski määrää tahdin, ei kalliit blingit.
Siksi tämä on halpa.
Juuri tämä oli pointti.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #54 : 11.03.09 - klo: 21.35 »
Köh köh...
Tarkennetaanpas nyt hieman...
Minä tulin toiseksi.
Mini oli muuten täysin vakio, mutta....
Noparin ja akun liitin vaihdettu Deanssiin.

NiinKöhköh, tarkentaisin, että minun juottama Deans-liitin.. :shock:

Miten olen itse ymmärtänyt, niin Minin kun ostaa, pitää ensin laittaa uudet iskarit ja kuulalaakerit. Autosarja ja kuulalaakerit maksavat 110€, radiot, mikäli ei osta halvinta mahdollista, niin 100€, iskarit päälle, joitakin kymppejä, nopari 50€, servo, sen jälkeen kun on muovirattaset radion mukana tulleet rikottu 50€, pari nikkeli akkua tai lipoa 80€ (saa allekin, jos haluaa) ja laturi, 60 € vähän yli. Sitten kaikki perustarvikkeet, joita oikeasti aloittavalla ei ole. Mennään sinne 400 € luokkiin vähintään.

Kai ne noparit, servot ja muut heebelit tarvitaan siihen turistiinkin?

Tässä nyt väännetään aika lailla samasta perusasiasta, kuin GT-luokan kanssa. Eli ajatus on se, että paketista otettu auto olisi kilpailukykyinen. Jos turistialustat on käytössä, näin ei enää varmaankaan ole, jolloin ainoastaa ne pärjää, kenellä se turistialusta sattuu olemaan, ei siis ainakaan aloittelevat.
Flying Calacucco

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #55 : 11.03.09 - klo: 22.24 »

Mielestäni mini-luokkaa ei voi hyvällä tahdollakaan rinnastaa mihinkään turisti-luokkaan mukaanlukien tämä trans am-luokka. Ei vaikka turistiin rakennettaisiin etuveto ja päälle iskettäisiin minin koppa.

Minit taitavat olla tällä hetkellä ainoa luokka suomessa, jossa voi kisata esikuvansa mukaisella autolla, joilla edelleen ajetaan kilpaa.
Eli MINI-tonniluokan näköisillä autoilla, joissa on etuveto, niinkuin esikuvassaankin.

(Ralliluokka kun lopetettiin)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #56 : 13.03.09 - klo: 08.51 »
Nonnihh, elämäni ensimmäinen Tamimimimimya on kotona ja odottaa kasaamista. Tai, noh, kyllähän sitä jo viime yönä piti vähän väkertää.. :p

Kiitos vaan Artsille hyvästä palvelusta, kun oikeen henkilökohtaisesti paketin toimitti, tässä asiakaspalvelussa on otetta! Vieläpä kaiken huippuna paketissa ei ollut laskua! :mrgreen:, saiskohan vielä noparin samaan hintaan?

Itse autosta ei ole kovin paljon sanottavaa tässä vaiheessa, muuta kuin paketin teksti: HIGH PERFORMANCE RACING CAR  :shock: Palataan aiheeseen, kun on ajokokemuksia.

Korin maalausteema tuotti alkuun hieman päänvaivaa. Onneksi joku hokasi, että onhan niitä maalattu Gulf-teemaankin. Nege, joko koppa on maalissa?
Flying Calacucco

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #57 : 13.03.09 - klo: 10.23 »
Lainaus
Kiitos vaan Artsille hyvästä palvelusta, kun oikeen henkilökohtaisesti paketin toimitti, tässä asiakaspalvelussa on otetta! Vieläpä kaiken huippuna paketissa ei ollut laskua! :mrgreen:, saiskohan vielä noparin samaan hintaan?

Pakko tuollainen alfa on jossain välissä hankkia :p

Mites tulevia sarjoja/kisoja miettien, onko näissä mitään rajoituksia noparin suhteen? Aattelin käyttää LRP sphereä..



Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #58 : 13.03.09 - klo: 10.24 »
Jepa Alhva odottelee kotona vielä loppusilausta (renkaat on jo vanteilla  :grin:). Miten musta tuntui, että noi renkaat oli erilaiset, toinen pari tuntui pehmeämmältä kuin toinen!

No joo, kunhan Lippiksen kisat on ohi niin sitten pitänee aloittaa kiihkeä kasaaminen...
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« Vastaus #59 : 13.03.09 - klo: 10.25 »
Pakko tuollainen alfa on jossain välissä hankkia :p

Mites tulevia sarjoja/kisoja miettien, onko näissä mitään rajoituksia noparin suhteen? Aattelin käyttää LRP sphereä..
Rajoituksia ei taida olla - jospa toi säädin kestäsi näissä  :tongue:
Old fart