Miten olen itse ymmärtänyt, niin Minin kun ostaa, pitää ensin laittaa uudet iskarit ja kuulalaakerit. Autosarja ja kuulalaakerit maksavat 110€, radiot, mikäli ei osta halvinta mahdollista, niin 100€, iskarit päälle, joitakin kymppejä, nopari 50€, servo, sen jälkeen kun on muovirattaset radion mukana tulleet rikottu 50€, pari nikkeli akkua tai lipoa 80€ (saa allekin, jos haluaa) ja laturi, 60 € vähän yli. Sitten kaikki perustarvikkeet, joita oikeasti aloittavalla ei ole. Mennään sinne 400 € luokkiin vähintään.
Toki, jos haluaa ajaa ilman niitä lakruja ja parempia iskareita, ei rahaa mene ihan niin paljon, mutta silloin ei taideta ajaa voitosta, vai olenko ymmärtänyt väärin? Nuo olivat nopeasti laskettuja summia, mutta silti..
En sanonut, etteikö Mini olisi halvin luokka kilpailla, tai ettei se olisi hyvä luokka aloittelijalle - se ei ole vain niin halpa, kuin annetaan ymmärtää-, mutta yritin tuoda omaa näkemystäni, hupiluokasta ilman ''leluautoja'' paremmin esille.
Ja siitä, että samanhenkistä luokkaa olisi mahdollista ajaa laadukkaammilla autoilla, samaan tai jopa halvempaan hintaan.
Tuossa jenkkien Trans-Am luokassahan ideana on pienet vauhdit ja se, että auton ei tarvitse olla uusi, jotta pärjää - tc3 ja uusin Xray tai Tamiyan TRF on samalla viivalla niin sanotusti.
Mutta kuten sanoin omakohtaista kokemusta näistä ei ole, mutta sivustaseuranneen asemassa ja näkökulmasta näkisin tuollaisen turistiauton runkoa käyttävän harraste/hupiluokan paljon houkuttelevampana kuin Minin - mutta ehkä se vain on mun korvien välissä.
-Samppa
P.S Ei ollut tarkoitus millään muotoa mollata Minejä tms. Halusin vain tuoda näkemyksen toisenlaisesta harrasteluokasta esille. Lukekaa tuosta Rctechin linkistä edes se avaus post, avaa hieman tätä mun ajamaani ideaa paremmin.