Kirjoittaja Aihe: Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta  (Luettu 79393 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa todd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #90 : 17.08.03 - klo: 14.29 »
No niin, sanokaas kannattaako ostaa Pure Ten GP Alpha II (4wd) + Ultima ST Racing Sports (2wd) Yht. 330euroo. Aina jos haluaa ajaa toisella niiin vaihtaa kiteen autosta toiseen (onko vaikea toimenpide?) ja toi pure ten on ostettu tammikuussa ja sinä on tehopilli sekä kuulalaakerointi.

Poissa alpha

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #91 : 17.08.03 - klo: 19.37 »
kyllä mä ainaki ton paketin ostasin.. ei oo paha hinta, ku toi teho pilliki jo maksaa jotain 60-70e.
tosta kiteestä en osaa sanoa mitää..
se on maku asia sano musti ku muniansa nuoli

Poissa todd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #92 : 17.08.03 - klo: 20.04 »
joku sano jo jossain että sen saa vaihdettua kolmessa sekunnissa :?  :o

Poissa Japoff

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #93 : 17.08.03 - klo: 23.48 »
Kiteen vaihto on yhtä helppoa kuin legopalikan irroitus!
Mutta muista myös että varsinkin polttisautoissa pitää osata myös hieman korjaustaitoja, ei sovi ihan poropeukaloille :)

Mutta harjoitushan tekee mestarin eikö?
Ja hintahan on passeli, itse myin pelkän pure ten 2:n 300 ekulla
(oli tosin vain sisäänajettu)
Skoda RS Powah

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #94 : 22.08.03 - klo: 18.41 »
Taas vaihteeksi ollut hiljaista täälläpäin. Viikonloppuna olisi tarkoitus kuvata ajoa, mutta vasta maanantaina laittaa videota nettiin... Ajelkaa ja odotelkaa. Ilmoittelen osoitetta myöhemmin...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa PART

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.alta-racing.cjb.net
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #95 : 22.08.03 - klo: 22.44 »
Itselläni on 2 Pure Ten Alpha:aa ja olen ollut erittäin tyytyväinen molempiin,toinen on corveten korilla ja toinen WRC-pösön korilla,ainoa minkä olen huomannut vikana on pakoputken suuntaus sotkee auton pohjaa aivan mielettömästi.
Miksi mulle käy aina näin......
Perä Alta Racing Team

Poissa Rotavirus

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #96 : 23.08.03 - klo: 00.16 »
Mulla alkaa mun pökötin romussa oleen senverran väljä kone, että se pitää vaihtaa tai uusia mäntä ja sylinteri. Nyt olen ajatellut, että jos hommaisin tommosen gs15-r koneen ja iskisin sen tähän kiinni...
Kun toi gs15-r näyttäs olevan hivenen tehokkaampi kuin gx15
Ei nyt tietenkään suuria eroja, mutta kyoshon luettelon mukaan gx15:sessa on 0.7hv ja gs15-r:ssä on 0.9hv.
Onko kenelläkään muulla täälä gs15-r:ää Puretenissa / jos on niin millanen on tehoero gx12:seen verrattuna?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #97 : 23.08.03 - klo: 09.03 »
Kuule, voit samantien sanoa hyvästit vakiodiffeille... Eli kättelyssä kannattaa hommata ne karkaistusta teräksestä hommatut viridiffit autoon, muuten menee silpuksi ne vanhat... Itse olen tässä hommailemassa ensi ajokaudeksi OS:n tai Duratraxin konetta, täytyy nyt vähän katsoa, että miten rahat riittää. Sitten voin kertoa kokemuksista.
GX15 on kyllä ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin GS15R... Jo hinnan ja tehonkin perusteella... Kyllä se tuntuu kulkevan Gx15:kin aika hyvin, kokeiltiin kaverin koneella. 2-portainen tomaattilaatikko vaan tarttis hommata, mutta se on kallis... Maksaa melkein yhtä paljon kuin uusi moottori...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Rotavirus

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #98 : 23.08.03 - klo: 17.21 »
Hmm... Siis millä perusteella se GX15 on parempi kuin GS15-r, kun GS15-r:ssä on enemmän tehoa...

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #99 : 23.08.03 - klo: 17.39 »
Gx15 on siinä mielessä parempi, ettei se hajoita autoa tai mitään tälläistä. Ja mistä meinasit sopivan tehopillin saada?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Rotavirus

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #100 : 24.08.03 - klo: 02.46 »
Mulla on jo sopiva tehopilli... Mutta tota kertokaas, että mikä on suomessa paras varaosapulju noille pureteneille? Pitäs hommata uus oikeanpuolen etuvetoakseli, kun olin tossa yöllä cruisimassa ja en tietenkään ollut raaskinut pienen hienosäädön jälkeen laittaa ruuvilukitteella kiinni sitä systeemiä missä vetoakseli on kiinni... :D

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #101 : 24.08.03 - klo: 07.38 »
Heh, no kyllähän ne kaikki Kyoshoa myyvät liikkeet tietenkin myyvät osia. Ei varsinaisesti PureTen Alphaan keskittyneitä liikkeitä ole vaan kaikki myyvät. Kokeile vaikka tietonikkarista.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Rotavirus

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #102 : 24.08.03 - klo: 12.44 »
Jees. Mitkäs kaikki puljut täällä perämetsässä myy kyoshoa?
Muutakun tietonikkari...

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #103 : 24.08.03 - klo: 12.52 »
mistäpäin oot?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Rotavirus

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #104 : 24.08.03 - klo: 13.00 »
No eikös tossa paikkakunnassa lue että hämeenlinna? :D
Mutta täälä käpykylässä ei ole omaa kyosho puljua enkä jaksais matkustella... Että ajattelin jos maililla vois jostain tilata.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #105 : 24.08.03 - klo: 18.15 »
Joojoo, Tietonikkarista vaan tilaat mailitse. myynti@tietonikkari.fi ja sitten weppisivu www.tietonikkari.fi. Puhelinnumeroa en muista.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kekkeruusi

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #106 : 25.08.03 - klo: 19.22 »
Eikös tampereen atala rc olisi lähempänä, tai jos aiot tilata ei matkalla paljon merkitystä ole.
No just, joo just.

Poissa Rotavirus

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #107 : 13.09.03 - klo: 02.54 »
Noniin... onkos täälä kukaan väsännyt lukkoperää pureteniin?
Jos on niin onko vaikea projekti?
Suunnittelin että voisin väsätä omaani moisen...

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #108 : 13.09.03 - klo: 10.10 »
Ehkä helpoiten sen lukkoperän voi toteuttaa öjyillä. Eli pistät vain kaikkein jäykintä öljyä mitä kaupasta löytyy diffin täyteen ja sitten lähdet kruisimaan... Siinä se! Mutta se huonontaa kääntyvyyttä, mutta parantaa hallittavuutta...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #109 : 13.09.03 - klo: 10.19 »
Olennaisempaa on laittaa se etupää kuntoon ja jättää takapää vähemmälle eli ne diffirasvat sinne eteen ekaks ainakin

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #110 : 13.09.03 - klo: 18.19 »
Kyllä, helpompi ajaa, kun takapää ei ole koko aikaa omilla teillään... Elikkäs etupäähän vaikkapa konerasvaa (vaseliinia). Se on jäykkää ja toimii hyvin, itse käytän sitä.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #111 : 26.09.03 - klo: 21.34 »
Tervehdys. Tuli ostettua käytetty pure ten. Tai ainakin luulen että se on kyseinen malli. Osaattekos sanoa miksi auto tekee tällaista: Hetken ajon jälkeen auto vain sammuu. Siitä loppuu vääntö totaalisesti ja sitten hyytyy. Tulppa on uusi ja menovetenä cool power 10% Kun ostin auton siinä ei tullut mukana ilmanputsaria vaan kävin sen ostamassa. Kaasarin säädöistä osaan sanoa sen verran että aikalailla 2 kiekkaa neulaa auki niin se toimii suhteellisen hyvin sen minkä toimii. Voisikohan kone olla niin väljä että se lämmetessään vain lakkaa toimimasta (jos ajettu ilman ilmanputsaria niin hyvinkin mahdollista)? Voiko tätä koneen väljyyttä todeta mitenkään? Esim. jos otan kannen irti niin tunteeko männästä jos se on väljä? Saako noihin moottoreihin sylinteriputkia ja mäntiä erikseen ostettua vai tuleeko halvemmaksi ostaa vain suoraan vastaava uusi kone tilalle? Eiköhän tuossa ole jo ihan tarpeeksi kysymyksiä teille asiaan perehtyneille. Kiitä vastauksista jo etukäteen.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #112 : 26.09.03 - klo: 22.13 »
On aika todennäköistä että on väljä jos on paljon ajettu ilman putsaria. Jos vauhtipyörä pyörii yhdellä sormella pyöritettynä helposti, niin veikkaan että on väljä. Toinen tapa on ottaa osat ulos ja jos mäntä menee sylinterin sisään päädyn yli pari milliä, niin on väljä.

Sylinteriputki+mäntä sarjoja saa varaosana, mutta tarkista hinnat Kyosho jälleenmyyjältä.

Oletko koittanut ohentaa seosta pääruuviä sulkemalla? Säädöt ovat aina kone, nitro ja sää -kohtaiset, joten ohjeellista lukemaa on aika mahdoton antaa.

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #113 : 26.09.03 - klo: 22.42 »
En ole kokeillut pyörittää konetta vauhtipyörästä ja säätöjä kokeiltiin muuttaa mutta se aina tekee sen saman. Pienen ajon jälkeen se hyytyy ja sammuu. koneen jäähdyttyä voi taas pienen lenkin ajaa. Luulisi että on halvempaa ostaa koko mylly uusi. Eihän tuolla koneella näyttäisi olevan kuin vähän reilu 50 euroa hintaa. Mutta kokeilen huomenna tuon vauhtipyörän ja käytän konetta auki. Palataan sitten hieman viisaampana asiaan
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #114 : 27.09.03 - klo: 01.39 »
Mulla oli alphassa tuo GS15r moottori, ja sillä se lensi, ainakin melkein. Tehoa tuntui olevan hemmetisti enemmän, puhumattakaan vääntömomentista yms. Tosta vakiodiffin ratasvaihdosta en sano mitään, mulla meni jo aikaisemmin alphan vakiodiffistä rattaat, vakiokoneella. Mulla ei oo kyllä hajuakaan, oliko uudet teräksiset vai ei? Kuitenkin paikat kesti tolla koneella.  Käytin tuossa GS15r koneessa ihan GX12cr moottorin putkea, tietenkin pakoaukkoa oli vähän viilattu (HUOM. Pakoputken pakoaukkoa, ei koneen!!)
Ville_79: Tuskin uutta konetta saat tuohon hintaan, tai siis et todellakaan, ainakaan uutena. Oma GS15r maksoi ruuvilukitteineen 170e  :twisted:

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #115 : 27.09.03 - klo: 07.55 »
Siinä on TeMe varmaankin tuo GX12 tai vastaava.. ei GS15R ? Niin tai näin, kyllä mäkin ostaisi ennemmin uuden koneen, vaikka O.S. 12CV-R. Pitäs mennä tohon ja olla Kyoshon koneita parempi. Niitä on vaan hankala saada suomesta ja jenkeissä myyvät niitä hyvällä alennuksella just nyt. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXA44&P=7 tosta vetarista en oo kyllä varma mahtuuko


Jeez, kerro Ville sitten miltä tuo vauhtipyörästä pyöritettynä näytti.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #116 : 27.09.03 - klo: 08.56 »
Kuule, toi sammuminen saattaa johtua myös moottorin ylikuumenemisesta. Eli todennäköisesti ajelet liian laihalla seoksella ja sitten moottori lämpenee ja sammuu. Itsellä on käynyt pari kertaa sama juttu.

Jos ei ollenkaan tunnu puristuksia yläkuolokohdassa niin todennäköisesti on väljä. Suosittelen todellakin uuden koneen ostoa. Älä osta Kyoshon konetta jos olet hiukkasenkin kokeneempi harrastuksen parissa. Esim tuo Mikan mainitsema O.S. 12CV-R toimii mainiosti tuon auton kanssa. Tosin antaa kohtalaisen paljon tehoa ulos. Itse en sitä ole kokeillut mutta kavereilta olen kuullut ja nähnyt...

Towerista kannattaa ostella, tilaa vaikka Hobbylinnan kautta jos et omista omaa Visaa tai MasterCardia.

Mika, se vetari sopii mainiosti tuohon vakioalustaan! Samanlainen vetari kuin vakikoneessa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #117 : 27.09.03 - klo: 11.14 »
okei, jos niin sanot, OS CVX :n vetari ei mahtunut suoraan TR15 rallyyn vaikka siinä oli GS15R vetarilla vakiona, piti ottaa pala Ossin vetarista pois..

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #118 : 27.09.03 - klo: 12.04 »
No niin. Kokeilin vauhtipyörästä ja kyllä siinä jonkinlainen puristus tuntuu. Harmi vain kun ei ole mitään mihin verrata tuota puristusta. Tulppa on Model Technics F5 ja kone on Gx-12. Ja nyt hieman viileämmällä ilmalla sillä ajoi jo huomattavasti pidempään. Eli taitaa saada lämpöhalvauksen tuo laite? Elikkä tilanne voisi parantua kylmemmällä tulpalla ja suuremmalla seoksella? Meneekö tuohon runkoon joku Super Customin koneista? Ne näytti olevan edullisia vaan saako niitä olla ostamassa joka viikko uuden. Vai onko sama maksaa hieman enemmän ja laittaa tuo O.S. 12CV-R?
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #119 : 27.09.03 - klo: 12.15 »
Voipi olla parempi, että laitat tunnetumman merkin koneen, eli O.S.:n. Ne on hintansa väärtejä ja kuten mainoslause on: O.S. Käy kun käsketään. Se pitää aika hyvin paikkansa.

Mulla on tuo sama yhdistelmä (tulppa+kone) ja hyvin on toiminut. Toisaalta se saattaa myös johtua bensasta. Mitä bensaa käytät? Itse käytän Tornadon 16% racing bensaa. Toimii hyvin.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!