Kirjoittaja Aihe: Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta  (Luettu 79394 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 12.07.03 - klo: 09.00 »
Kun kerran monilla autoilla on omat palstansa niin ajattelinpa laittaa Alphallekin omansa, kun kerran auton omistajia on jo niin paljon.
Tarkoituksena olisi:
 - keskustella autosta
 - -"- uusista versioista
 - -"- virittämisestä
 - Kysymyksiä saa laittaa koskien autoa
 - Myös muunmerkkisiä samantasoisista autoista saa keskustella
 - Ja muutenkin mukavaa jutustelua kaikesta rc:ihin liittyvästä!
 - Kilpailu autoilla, joko keskenään tai jossain luokassa

Ja kokemuksia kaikesta mukavasta sekä ei-niin-mukavasta...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa freetu

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #1 : 12.07.03 - klo: 10.06 »
Ja laittakaapa myös kuvia/linkkejä kuviin autoistanne.

Itse hommasin ensimmäiseksi polttikseksi kyseisen auton (II) ja tähän asti olen ollut tyytyväinen.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #2 : 12.07.03 - klo: 10.12 »
Mahtavaa! PureTen Alpha II Näyttää aika mukavalta tuossa luettelossa, itselläni on I versio.
Kuvia löytyy omilta kotisivuiltani!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa @rcman@

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcman1000/rc.html
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #3 : 12.07.03 - klo: 10.40 »
ittellä oli toi kakkonen ensimmäisenä autona.
se oli mun mielestä ihan hyvä vekoti, kulki ihan hyvin (ainakin nikon jälkeen :mrgreen: ).
no lopulta jouduin kuitenkin luopumaan siitä koska tykkään hyppiä hyppyreistä, ja sitähän ei toi pureteni kestä.
mutta muuten ihan hyvä auto jos sillä ajelee asfaltilla.
voisin laittaa tänne kuvia alphastani (entisestä) jos löydän.

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #4 : 12.07.03 - klo: 11.14 »
Ite omistan I version. Olen ollut tyytyväinen siihen ja se on kestänyt ihan hyvin. Jopa hyppimistä.  Niillä alkuperäisillä kitkaiskunvaimentimilla ei kyllä tee yhtään mitään, verrattuna öljyiskareihin.  Ne öljyiskarit saisi olla mielestäni ihan vakiovarusteita... :roll:
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #5 : 12.07.03 - klo: 11.30 »
Juu, ei niillä kitkoilla todellakaan tee mitään. Saisi olla vakina ne öljyt. Nyt olisi oston alla öljyiskarit, kitkoilla olen ajellut pari vuotta ja ne alkaa olla aika lopussa. Eikä niistä ajo-ominaisuuksista oikein voi puhua... Kyosholta aika köyhää sinänsä, kun kaikissa muissa autoissa on öljyt ja tuossa ei ole. Täytyy nyt kattoo jos joltain muulta valmistajalta löytäisi iskarit, kun Kyosholla hinta on sen verran suolainen, ettei niitä oikein viitsisi ostella...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #6 : 12.07.03 - klo: 11.43 »
Towerista saa iskarit parilla kymmenellä eurolla tai alle, onko se paha?!
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXU903&P=7
tai
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXU258

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #7 : 12.07.03 - klo: 12.45 »
Nokun on oikein ole tilaillut tuolta merten takaa...  8)  Eikä sitä visaakaan löydy, niin että ajattelin jos ihan kotimaasta vaikka TT:n iskarit sopisivat...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #8 : 12.07.03 - klo: 14.01 »
joo, ne olikin vertailun  vuoksi, ei kai ne kotimaassakaan voi nyt hirveän paljon enempää olla

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #9 : 12.07.03 - klo: 18.57 »
Tulin just ajamasta Karjaalta asvaltilta. Oli ihan mieletön kiskopito rallirenkailla! Liimauksetkin lähtivät renkaista... Huomasin kun kaverilla on öljyiskarit ja mulla kitkat. Ruuvinkannat kulu mulla enemmän kuin sillä vaikka oli samat ajolinjat! Ehkä kuitenkin hommaan ne öljyt makso mitä makso...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #10 : 12.07.03 - klo: 19.10 »
Ei ne öljyiskarit minun mielestä niin kalliita ollut. Ne on kyllä hintansa arvoiset.

Jotenkin tuntuu siltä, että rallirenkailla on parempi pito asvaltilla. Tossa pihalla ajelin, niin asvalttirenkailla auto liiraili mutkissa. Rallirenkailla oli ihan erilainen meininki. Voi olla, että se johtuu myös siitä että asvaltti on hieman röpöläinen... :roll:

Ajelin myös tossa muutama päivä sitten ihka uudella asvaltilla, jonka päälle oli satanut "hieman" vettä. Mutkat täysin sladissa. Se oli mukavaa ajoa! :mrgreen:
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #11 : 12.07.03 - klo: 20.30 »
Heh heh, kuulostaa hyvältä

Joo, toi röpelöinen "asfaltti" tai enemmänkin graniittiahan se on ei varmaan toimi parhaalla mahdollisella tavalla slickseillä, niitä on hieman vaikea saada edes lämpenemään sopivaan pitoon.. radiaalit (rallirenkaat) toimivat yleensä parkkiksilla slicksejä paremmin, paitsi jos on vedetty uus asfaltti

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #12 : 12.07.03 - klo: 21.07 »
Radiaalit on hieman hienommat kuin rallirenkaat, ne eivät ole niin karkeat.
Maajussi, se oli juuri semmoista röpelöistä asvalttia jossa on ihan kiskopito. Tosin auton kyllä sain sladiin pari kertaa kahvaa antamalla. Se todella syö renkaita. Kaverin Ultima ST:ssä oli vielä aika kovat kuviot ja ajon jälkeen ne olivat aika slicksit nakit! Se syö rengasta ja ruuvinkantoja. Kattoo ny mitä kuusiokolot sanoo siitä! Ristipäästä kului hieman maalia ja pintaa pois... Soralla suunnilleen sama efekti... Ei ollut renkaat niin hyvin kiinni, jotta olisi kipannut ympäri, onneksi... Renkaat lähtivät vanteilta tukivarsien suojaksi aika tiuhaan.
Nyt vaan HPI:n radiaalit tilaukseen!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #13 : 12.07.03 - klo: 21.27 »
Itelläni taitaa olla radiaalit nuo toiset renkaat. Sattu löytymään kuva niistä: http://80.186.101.19/Maajussi/Tarvikkeita/radio+%20asvalttirenkaat.JPG

Eli kulkeeko nuo nimellä radiaali?
 
Pitäis varmaan ostaa jotkut vähän paremmat renkaat, kun ei noita rallirenkaita viitsi kuluttaa asvaltilla...
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
heh
« Vastaus #14 : 12.07.03 - klo: 21.38 »
Mulla oli toisena autona kuosho pure ten alpha2 ja eka oli sandmaster... Niinku kaikki varmaan tietääki sandmaster oli takavetonen ja puski ku mikä ja kun ostin puren niin oli hyvä ajaa ja kulki ihan mukavasti ku pisti kuulikset ja teharin (tuli vakiona).
Ei sillä purella oikeen soralla pystynny ajamaan pohja oli liian matalalla ja ei sitä kovinkaan hyvin voinut säädellä. Asfaltti autoks tuo oli ihan hyvä :) Mutta siinä sen hyvyys olikin :wink:

Poissa hensau

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #15 : 12.07.03 - klo: 22.13 »
Mullakin on pure 1:nen jossa nyt uudet moottorin sisälmykset.
Ihmettelen vaan mistä johtuu että toinen takapyörä pyörii hitaammin kuin toinen? Onko sen diffissä jotain vikaa?
Puretenin diffihän on kai ihan erilainen kuin assossa.
Ja montakohan tankillista kannattaa ajaa sisäänajossa?
Aalla alkavat  autot rulaa!

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #16 : 12.07.03 - klo: 23.02 »
Jos rengas toinen pyörii ilmassa vähän hitaammin, kuin toinen, voi diffikotelon toinen reikä olla jäykempi, kuin toinen.  :wink:  Itselläni on kerran pikkuisen samalla lailla jumitellut. Ajamalla vika häipyi.  8)
Nikko on kirosana!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #17 : 12.07.03 - klo: 23.47 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Radiaalit on hieman hienommat kuin rallirenkaat, ne eivät ole niin karkeat.


nii joo, alphassa varmaan, sorry, TR-15 Rallyssahan ne on samat

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #18 : 13.07.03 - klo: 00.25 »
Lainaus käyttäjältä: "hensau"
Mullakin on pure 1:nen jossa nyt uudet moottorin sisälmykset.
Ihmettelen vaan mistä johtuu että toinen takapyörä pyörii hitaammin kuin toinen? Onko sen diffissä jotain vikaa?
Puretenin diffihän on kai ihan erilainen kuin assossa.
Ja montakohan tankillista kannattaa ajaa sisäänajossa?

Assossa on kuuladiffi, jota vois siis kiristää, tosin kuin alphan diffiä. Sisäänajoa kannattaa mielestäni ajaa litranverran.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #19 : 13.07.03 - klo: 09.09 »
Kolme tankillista rauhallista sisäänajoa riittää. Ainakin oman autoni kohdalla.
Diffit kannattaa täyttää vaikkapa jäykähköllä vaseliinilla jos meinaa soralla päristellä. Parantaa pitoa eikä perkaa niin kauhiast. Kannattaa öljytä ja rasvata ne liukulaakerit aika ajoin, niin sillä pidentää niiden ikää aika merkittävästi. Nyt täytyisi hommata kuulalaakerit voimansiirtoon ja renkaisiin. Kallis operaatio edessä, tosin ei ole vielä aivan lopussa ne laakerit.
Alfa, Alphaa ei ole taidettu suunnitella muuta kuin 0-5mm soralle, suurempi alkaa jo rikkoa paikkoja.
Maajussi, juuri tommoset on hyvät renkaat asfaltille. Radial nimellä ainakin englanniksi mainostetaan.
Mika, jos olen oikein ymmärtänyt niin TR-15 Rallyssa tulee mukana Radial renkaat, ei rallit. Niillä ei oikein ole pitoa hiekalla. Kokeiltu on sillä autolla... Asvaltilla ne on hyvät!

Tulipas pitkä viesti...  :lol:
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #20 : 13.07.03 - klo: 10.36 »
Wahuu! Olin äsken ajamassa veljen kanssa alphalla ja auto kulki kuin unelma. Eiliset ongelmat olivat takanapäin, kiitos toisen tulpan. Oli eilen QF:n 5 tulppa, nyt oli kuumempi, taisi olla 6 tai 7. Bensana on QuickFiren 10 prossasta.
Kun vielä saisi öljyiskarit niin kaikki olisi hyvin... Ja uusi ilmansuodatinkaan ei olisi pahitteeksi! :lol:
Täytyy tilata ensi tilassa bensansuodattimia...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #21 : 13.07.03 - klo: 10.44 »
Muuten, löytyyköhän mitään luokkaa missä voisi kilpailla Alphalla? En oikein usko, mutta toivossa on hyvä elää...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa hensau

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #22 : 13.07.03 - klo: 11.06 »
Ei alphalla taida pärjätä missään luokassa. Sille pitää hommata oma!
Niin ja tosta sisäänajosta vielä, kun mun auto meinaa lähteä
käyntiin kylmänä vaan jos neula on jotain 1.5 kierrosta auki. Onko se vaarallisen vähän?
Aalla alkavat  autot rulaa!

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
hihhhuliq
« Vastaus #23 : 13.07.03 - klo: 11.19 »
Alphaa pitää sisäänajaa ainakin 10 tankillista ekäks 3kierrosta neula auki n.6 tankillista ja loput 4 tankillista 2.5 kierrosta auki.
Tuon jälkeen voi olla varma että auton moottori on hyvin sisäänajettu 8)

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #24 : 13.07.03 - klo: 12.37 »
Alfa, mulla riitti kolme tankillista puolella kaasulla 3 kiekkaa auki.

hensau, Ei se ole vaarallisen vähän kunhan muistat rikastaa bensaa sitä mukaa kun lämpenee, mulla on samoja "ongelmia" ollut.

Mitä bensaa käytätte noin yleisesti ottaen?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #25 : 13.07.03 - klo: 12.46 »
Mä ajoin alphan sisään, eka kaksi tankillista pyörät ilmassa ruuvi 3 kiekkaa auki sitten 5 tankillista maassa rauhallisesti ruuvi 2.5 kiekkaa auki...

Ite käytän 10% Modeltechnicsiä. En oo koskaan käyttänyt mitään muuta menovettä...
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Poissa hensau

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #26 : 13.07.03 - klo: 18.04 »
Mä käytän Cool Powerin 15%:ta löpöä.

olin just ajmassa täällä vaasan radalla.
Olin ajanut noin 3 tankillista asfaltilla ja vähän
krossiradalla, kun sitten ajon jälkeen katsoin renkaita oli
eturenkaaan sisälaita melkein puhki.
KOLMEN tankillisen ajolla!

Mitähän uudet renkaat maksaa ja mistä niitä sais halvalla??
Aalla alkavat  autot rulaa!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #27 : 13.07.03 - klo: 18.37 »
Siis et kertaakaan ollu ajanu aikaisemmin?! Aika nopeesti kuluvia kumeja  :roll:!
Itsekin olen nyt yrittänyt metsästää sopivia kumeja asfaltille. Kyseleppäs HobbyPeoplesta 65*24-26mm kumeja Kyosholle. Kai ne sun vanhat vanteet on vielä ehjät, niille saat sovitettua ne kumet! Sieltä ajattelin itsekin ostaa renkaat, vanteet ostan kyosholta.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa hensau

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #28 : 13.07.03 - klo: 18.54 »
Olin ajanu talvella ennen kuin moottori jysähti, mutta ei lumi syö kumeja ollenkaan.

Ja mä mittasin sen vanteen korkeuden se oli jotain 52mm.
assossahan on 48mm vanteet kai, joten sen kumit ei ainakaan käy.

Ja nyt tiukka kysymys Alpha konkareille:
Miten hemmetissä sen saa kulkemaan yli kolmeakymppiä
maksamatta itseään kipeäksi???
Aalla alkavat  autot rulaa!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #29 : 13.07.03 - klo: 19.05 »
Nojaa... Mä oon oikeilla säädöillä ja hieman tuurillakin saanut sen kulkemaan 60km/h (pollarin tutkalla mitattu  :wink: ). Onhan siinä tietenkin saanut maksaakin, mutta pääasiassa omatekosilla virityksillä ja osien kaputeilla olen siihen päässyt. Yksi asia on kannattava tehdä jos osaa viritellä polttiskonetta; Kiillottaa kampiakselin se imukanavasysteemi. Se vähentää seoksen pyörteilyä siinä kanavassa. Sitten se saa tasasemmin bensaa eikä sammuile. Itse olen sen tehnyt, hieman myös suurensin sitä. Elikkä nyt se saa paremmin seosta ja antaa hieman enemmän tehoja ulos. Kannen laskeminen auttaa myös. Älkää kuitenkaan laskeko sitä niin paljon, että mäntä ottaa siihen kiinni, sitten joudutte ostamaan uuden sylinterin. Myös kovemmat nitrot auttavat asiaa.

Juu, se vanteet korkeus on se ~55-60mm ja siihen sopivat ne TT:n kumet, toivottavasti. Tilaan ne ehkä ensi viikolla ja sitten voin kertoa miten kävi! Ajatko muuten rallirenkailla?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!