Kirjoittaja Aihe: Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta  (Luettu 79460 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #240 : 03.11.03 - klo: 14.42 »
Jo mut hei siis voiko kuitenkin ostaa erikseen niitä pikkuvetorattaita, kun ei kuitenkaan viittis ostaa uutta vaihteistoa kun ei oo paljon sillä ajanutkaan, ja se sitäpaitsi maksaa 80€...

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #241 : 03.11.03 - klo: 18.36 »
Kummasta on enemmän hyötyä virityspillistä vai 2-portaisesta vaihdelaatikosta?

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #242 : 03.11.03 - klo: 20.21 »
vaikea kysymys .. riippuu pillistä ja koneesta, ehkä kuitenkin hankkisin pillin ekaks, en osaa sanoa  :lol:

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #243 : 04.11.03 - klo: 12.37 »
Luulisin että pilli kannattaisi pure teniin ensiksi hankkia. Ainakin se teki paljon enemmän ja vauhtia autolle, kuin vaihdeloota. Kaverilla ainakin se loota ei niin paljoa vauhtia lisännyt.

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #244 : 04.11.03 - klo: 13.37 »
jos huippunopeutta haluaa, niin laatikkoon voi vaihtaa pidemmät välitykset

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #245 : 04.11.03 - klo: 16.26 »
Kirjotin jo toiseen paikkaan, mutta mistä saa koreja? Muita kuin vakiokoreja  :|

Poissa La Bou Khalil

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #246 : 11.11.03 - klo: 16.37 »
Miten kovaa alpha menee "suoraan paketista"? Onkse se mainostettu 60km/h?

Onko 12 koon moottori ihan nuhapumppu verrattuna siihen uuteen 15 kokoon?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #247 : 11.11.03 - klo: 17.54 »
Vakiona se kulkee jo aivan tarpeeks aloittelijalle. En oo tutkannut vakiona, mutta virinä se meni jo siihen kaheksankympin korville.

.12 kone on "nuhapumppu" verrattuna siihen isompaan .15 koneeseen.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa La Bou Khalil

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #248 : 11.11.03 - klo: 20.40 »
kannattaako tänäpäivänä enää ostaa 12 kokosen moottorin sisältävän autoa?

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #249 : 11.11.03 - klo: 21.23 »
kannattaa! eihän ne kaikki semmosia nuhapumppuja oo. Kisa polttisturisteissakaan ei sallita muita kuin .12 kokosia koneita.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #250 : 11.11.03 - klo: 22.14 »
Eiks Mikal oo superiski novarossin 12 kokoluokan motti ja siin o 1.55 hp  :shock: et ei ne kaikki mitää nuhapumppuja oo todellakaa!

http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/en/new_engine.html

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #251 : 11.11.03 - klo: 22.36 »
ei taida enää olla, mutta oli kyllä vähän aikaa ja pippurinen peli tais olla!
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #252 : 12.11.03 - klo: 07.45 »
Lainaus käyttäjältä: "OzmO"
Eiks Mikal oo superiski novarossin 12 kokoluokan motti ja siin o 1.55 hp  :shock: et ei ne kaikki mitää nuhapumppuja oo todellakaa!

http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/en/new_engine.html


Joo, ei tode päde kaikkiin. Tietty isommasta koneesta saa aina tehoa enemmän kuin pienemmästä, ihan eri asia tarvitseeko. Kisa .12 koneissa on useimmille enemmän kuin lääkäri määrää eikä kisoissa (TP-10) isompia sallitakaan. Tuo Kyoshon .12 vakio kone taitaa olla kyllä sieltä rauhallisimmasta päästä .

Ei ole enää tosiaan Novaa, myin forumin Henkalle Tr-15 Rallyyn. Itsellä kun oli rata-ajoa varten FW04:ssä Ossin LD15 makaava kone. Se on loistava siinä ja kun parkkisajo on jäänyt vähemmälle niin luovuin tuosta Novasta. Tuossa on vain 0.7 HP ja silti radalle vaihteen kanssa ihan riittävästi, se on nimittäin ajamisesta, ei huippunopeudesta, kiinni. Parkkisajossahan tmv tuo Nova oli kyllä sika makee ajettava, vauhtia oli niin että adrenaliinia erittyi mukavasti joka kerta  :mrgreen:

Poissa La Bou Khalil

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #253 : 12.11.03 - klo: 14.27 »
tiedättekö onko alfa ykkösessä ja kolmosessa muuta eroo ku moottorin koko? ykkösessä on varmaa ihan tarpeeksi vauhtia alottelijalle..?
mutta kuitenkin haluisi heti hommata kunnon pelin..

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #254 : 12.11.03 - klo: 14.37 »
Jos hankit auton pihasuditteluun, niin alpha ei tod. ole paras vaihtoehto, kosk sitä ei voi säätää yhtäänmistää, varaosat on persiist ja niit joutuu aina tilaamaan, ellei sitten hyväl tuuril oo jotain 5v. vanhaa vastaavaa kamaa joka on h*lvetin huonolaatusta.


Kannattaa jos polttista halajat, niin ostaa kunnon peli, esim, Landmax, Monsu, yms... mutta en suosittele alphaa, koska se oli aina siis AINA rikki.

esim. rattaat....
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #255 : 12.11.03 - klo: 19.24 »
Nojaa, Matias kyllä hieman valehtelee. Ei se alpha ole aina rikki. Jos hyvän auton haluat, niin osta vaikka serpentin kisa-auto (705), opettele ajamaan ja tuu kisaamaan TP-10:iin meijän kanssa!

Ja ei ne kaikki .12 koneet ole todellakaan nuhapumppuja. Tuo kyoshon GX-malli on kohtalaisen heikko ja surkea, mutta ei sen pohjalta pidä lähteä tekemään johtopäätöksiä.

Itselläni on .12 koon moottori koneessa ja ihan hyvin kulkee. Se on Kyoshon GS sarjan moottori. Se on tehokkaampi ja muutenkin parempi. Kolmineulaisen kaasarin saa muistaakseni lisävarusteena jne...

Osta vaan joku .12 koneella varustettu auto. Tehot eivät ole kaikki kaikessa vaan pitää osata ajaa, jotta ne tehot voitaisiin hyödyntää...
Ei niistä tehoista mitään hyötyä ole jos ekassa kaarteessa ajaa toisia päin ja mällää oman sekä muiden autot ajokelvottomiksi. Sitten ei ole enää hauskaa kenelläkään.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #256 : 12.11.03 - klo: 20.18 »
"blenheim" pelottelet mua :mrgreen:  Mulle varmaan käy nuin ensi kesänä  :wink:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #257 : 13.11.03 - klo: 08.47 »
Ai miten pelottelen? Kisailulla vai? :D

Tervetuloa sinne vaan, en halua olla ainoa "noobie" siellä!!! TP-10 RuleeezZZZ!

No, nyt meni kyllä hieman teinipeeloilun puolelle, sori. Eli kaikki vaan ostamaan kunnon autot ja sinne kisaamaan.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #258 : 13.11.03 - klo: 10.07 »
Hieno homma, blenheim, oletko jo ajanut Serpentilläsi radalla ?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #259 : 13.11.03 - klo: 17.18 »
Ei ole tullut vielä ajeltua radalla muiden kiireiden ja huonojen sääolosuhteiden takia. Osittain myös siksi, että lähin polttomoottorikäyttöisille autoille tarkoitettu rata on lähemmäs sadan kilometrin päässä...

Keväällä kun lumet sulavat ja aurinko kuivaa radat, osallistumme tarvittaessa kaverin kanssa siivoushommiin (tattarisuon?) radalla.

Sitten ulkoiluttamaan Serpentiä - Ja jottei aivan OT:ksi menisi - ja tietenkin Alphaa! Kaverin kanssa täytyy ottaa kisaa alphoilla. Kun on serpent saatu kulkemaan tarpeeksi kovaa!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #260 : 13.11.03 - klo: 20.34 »
Asuisinpa mäkin etelä suomessa, niin voisin ulkoiluttaa mun autoa, ihan kunnon radalla :(  Jaa sulla on vielkin alpha, blenheim, luulin, että luovuit jo siitä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #261 : 13.11.03 - klo: 20.49 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ei ole tullut vielä ajeltua radalla muiden kiireiden ja huonojen sääolosuhteiden takia. Osittain myös siksi, että lähin polttomoottorikäyttöisille autoille tarkoitettu rata on lähemmäs sadan kilometrin päässä...

Keväällä kun lumet sulavat ja aurinko kuivaa radat, osallistumme tarvittaessa kaverin kanssa siivoushommiin (tattarisuon?) radalla.

Sitten ulkoiluttamaan Serpentiä - Ja jottei aivan OT:ksi menisi - ja tietenkin Alphaa! Kaverin kanssa täytyy ottaa kisaa alphoilla. Kun on serpent saatu kulkemaan tarpeeksi kovaa!


Jees, ymmärrän. Tervetuloa!
Mutta kandee tuulettaa vasta sitten kun olet kokeillut radalla ajoa, se ei ole pelkkää juhlaa aina vaikka erittäin mielenkiintoista onkin, ja veikkaan että tosissaan ajaminen TP-10 luokassa on vielä monta kertaa kovempaa. Ettei tule pettymyksiä you know   :lol:
Eikä sen auton tarvitse alkuun kovin kovaa kulkea, vaikeaa se on muutenkin. Ajon tasaisuus on avain menestykseen.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #262 : 14.11.03 - klo: 08.01 »
Alfa: En vielä luovu alphastani pitkään pitkään aikaan. Se on hauska lelu ja siskon pienet lapsetkin hallitsevat sen kun rikkaammalla alueella röpötellään!
Ja talvella oman lammen jäällä kelpaa luistella sivuluisussa sillä.

Kiitoksia vain! Tietenkin tuuletamme vasta sitten, kun eka ajo on ajettu ja auto on (toivottavasti) vielä tunnistettavissa autoksi. Kilpailu todellakin on kovaa siinä luokassa. Taitaa meidän tiimimme olla siellä häntäpään kavereiden joukossa ensimmäisissä kisoissa... Mutta kesälomalla on aikaa treenata!
Tietenkin yritämme saavuttaa mahdollisimman tasaisen ajon, mutta samalla nopean ajon, että pysyy sijoitukset jokseenkin katseltavissa...
Se ainakin näyttää kuvissa kohtalaisen vauhdikkaalta menopeliltä, ei ole vielä päästy testailemaan kun tämä saamarin talvi pukkaa päälle... Lunta ei todellakaan tarvittaisi missään muualla kuin laskettelurinteessä ja hiihtoladulla... Muualta saisi jäädä pois, jotta autoa voisi testailla. Pettymyksia taitaa tulla kohtalaisestikin vielä tässä ennen kisoja ja kisojen jälkeen... Eka kausi taitaa olla kohtalaista räveltämistä. Mutta ei siihen auta kuin kova treenaus! Sulais jo se lumi, taino, ei siellä kovasti lunta ole, vettä täällä sataa...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa La Bou Khalil

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #263 : 14.11.03 - klo: 14.07 »
voiku joku kertoa, että mitä tarkoittaa kun polttiksen sisään ajossa pitää rikastaa sitä gasoa?

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #264 : 14.11.03 - klo: 14.20 »
mä en ole ihan varma mut tarkoitaskohan se että pitää ajaa rikkaammalla seoksella eli kone saa enemmän bensaa tai nyt mitä onkaan.

Korjatkaa jos olen väärässä :wink:

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #265 : 14.11.03 - klo: 15.35 »
Sitähän se tarkoittaa ja sitä kautta enemmän voitelua ja jäähdytystä jota tarvitaan sisäänajossa. Eli väännetään seos ruuvia auki eli vastasuuntaan eli päinvastaiseen suuntaan kuin kello raksuttaa

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #266 : 14.11.03 - klo: 16.03 »
Blenheim:
Tule ihmeessä Tattarisuon radalle. On meinaan aika hyvä rata ja pitkä / pitkiä suoria. Olen käynyt siellä pari kertaa ajamassa.
Vai on nyt hankittu kisa-auto. Voi että kyllä mua keljuttaa  :mrgreen:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #267 : 14.11.03 - klo: 17.53 »
No, käytettynähän se hankittiin...

Ollaan tulossa kaverin kanssa joskus keväämmällä ajamaan sinne. Onko se jonkun kerhon rata, eli joutuuko siitä maksamaan ratamaksua?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa La Bou Khalil

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #268 : 14.11.03 - klo: 19.11 »
voiko ilmansuodattimessa käyttää moottori öljyä? onks se kosteus tärkeintä? vai pitääks siinä olla ilmansuoatin öljyä?

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #269 : 14.11.03 - klo: 19.57 »
blenheim, tattiksen rata on VAU:n rata. Kerran tai kaksi voit käydä kokeilemassa ilmaiseksi, mutta kannattaa liittyä kerhoon maksaa jäsenmaksu sekä ratamaksu, niin johan menee.

Kerhon asioita hoitaa Nappe, Aake ja joissakin määrin VesaK.

Ota vaikka Aakeen tai Nappeen yhteytä YV:llä niin homma on hoidossa. Liittymismaksu oli muistaakseni 40€ ja ratamaksu 25€ (kai). Kannattaa tosin liittyä vasta ensi vuoden puolella sillä muten maksat melkein turhaan...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."