Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1024327 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

RcVosu

  • Vieras
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3120 : 16.12.12 - klo: 22.23 »
Miksi ihmeessä näitä merkittömiä kiina autoja edes myydään.

Ja kaikkein pahinta vielä että aloittelijoille.

Ei ole myyjillä mitään selkärankaa. Myydään kilo kuraa ja kun apuja tarvittais niin sitä ei tietenkään tarjota.

Pistää niin vihaks tän tasoisten romujen myyjät.
nyt en ymmärrä kommenttiasi  :angry:
aika säälittävää tyrmätä auto heti täydeksi romuksi jos moottori lähtee käymään väärinpäin,sama voi tapahtua 1000000e paketille!

Se on hyvä oikeasti että osaa olla kriittinen foorumilla annettuja kommentteja kohtaan, mutta nyt menit metsään ja pitkälle. Hoke on yksi suomen kärkinimistä rc-autoilussa
siis kukuhan tässä meni metsään pylly edellä?
kummallista persustan nuolentaa tällä foorumilla.

Poissa HLuomanen

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3121 : 16.12.12 - klo: 23.17 »
On tytöllä jutut...

Kiinanihmeestä ja polttiksista muutenkaan mitään tiedä, mutta onhan naru kelalla oikeinpäin?
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

RcVosu

  • Vieras
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3122 : 16.12.12 - klo: 23.39 »
On tytöllä jutut...

Kiinanihmeestä ja polttiksista muutenkaan mitään tiedä, mutta onhan naru kelalla oikeinpäin?
sulla nyt ainakin jokapaikka sekasin päätä myöten vielä p.....a

RcVosu

  • Vieras
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3123 : 16.12.12 - klo: 23.40 »
Huh heijaa mitä persustan nuolentaa tällä foorumilla on.
Mitä ihmeen väliä sillä on vaikka olisi 100 vuotias mm tason rc kuski?
Kyse oli probleemasta että motti kävi väärinpäin,kuten voi käydä motille kuin motille.
Naru käynnistykset eivät toimi missään mallissa,edes miljoonan euron autossa.
Aloittelija jolla on vähänkin papua ranteissa hajoittaa narun parilla nykäisyllä.
Todella lapsellista alkaa tuomitsemaan autoa huonoksi yo perustein,säälittävää luettavaa.
Suosittelen että unohdat nuo hoken lapselliset kommentit,jotkun ihmiset kypsyy ennemmin,toiset taas ei koskaan ja pyydät jelppiin samalla paikkakunnalla asuvaa harrastajaa joka tarkistaa mikä on homman nimi.
Vaikka kyseessä pitäisi olla Aloittelijan polttis topic niin turha luulla että tältä kermaterve foorumilta mitään apua saa jos auto on liian halpa tai merkki väärä.



Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3124 : 16.12.12 - klo: 23.52 »
Mulla on jotenkin sellanen kutina että banjosaaret odottaa jälleen.

Merkki ei ole väärä, koska autolla ei ole merkkiä laisinkaan.

Totuushan on että auto yksinkertaisesti on halpa kiinakopio ja laadultaan heikko.

Suurempi ongelma on että tuollaisia autoja edes viitsitään myydä aloittelijoille ja kun ongelmia tulee niin myyjä ei pysty auttamaan.

Tuskin tuli edes suomenkielisiä ohjeita mukana.
Jos ei tule suomenkielisiä ohjeita, eikä myyjäliike pysty tällaisessa tilanteessa auttamaan niin itseasiassa tuossa täyttyy jopa kaupan purun ehdot.

Suomessa myytävissä tuotteissa pitää tulla suomenkieliset ohjeet, tai kun kyseessä on erikoistuote kuten rc autot ovat niin kauppiaan täytyy pystyä tavalla tai toisella auttamaan ja neuvomaan.

Mikäs siinä että tällaisia myydään, mutta silloin myyjän täytyy pystyä neuvomaan ja auttamaan ongelmien tullessa... ja kun näillä kopioautoilla se on ennemminkin sääntö kuin poikkeus että ongelmiahan tulee esiintymään... varsinkin kun näitä ostaa pääsääntöisesti vain aloittelijat.

Ps: foorumille kirjautumisessa on ikäraja... vosun ikä ei näytä riittävän tälle foorumille...
Ja kaikista kirjoituksista päätellen hän ei edes ole alaikäinen neiti.
Ei muuta kuin pidempiaikainen banaani kuin tähänmennessä kun ei näytä mikään menevän perille.

RcVosu

  • Vieras
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3125 : 17.12.12 - klo: 00.05 »
Mulla on jotenkin sellanen kutina että banjosaaret odottaa jälleen.

Merkki ei ole väärä, koska autolla ei ole merkkiä laisinkaan.

Totuushan on että auto yksinkertaisesti on halpa kiinakopio ja laadultaan heikko.

Suurempi ongelma on että tuollaisia autoja edes viitsitään myydä aloittelijoille ja kun ongelmia tulee niin myyjä ei pysty auttamaan.

Tuskin tuli edes suomenkielisiä ohjeita mukana.
Jos ei tule suomenkielisiä ohjeita, eikä myyjäliike pysty tällaisessa tilanteessa auttamaan niin itseasiassa tuossa täyttyy jopa kaupan purun ehdot.

Suomessa myytävissä tuotteissa pitää tulla suomenkieliset ohjeet, tai kun kyseessä on erikoistuote kuten rc autot ovat niin kauppiaan täytyy pystyä tavalla tai toisella auttamaan ja neuvomaan.

Mikäs siinä että tällaisia myydään, mutta silloin myyjän täytyy pystyä neuvomaan ja auttamaan ongelmien tullessa... ja kun näillä kopioautoilla se on ennemminkin sääntö kuin poikkeus että ongelmiahan tulee esiintymään... varsinkin kun näitä ostaa pääsääntöisesti vain aloittelijat.

Ps: foorumille kirjautumisessa on ikäraja... vosun ikä ei näytä riittävän tälle foorumille...
Ja kaikista kirjoituksista päätellen hän ei edes ole alaikäinen neiti.
Ei muuta kuin pidempiaikainen banaani kuin tähänmennessä kun ei näytä mikään menevän perille.
miten mulla oli viilis että hra iso hra saapuu ja tarttuu tikkuun lyhimpään.
ps.
minulla on ollut kyoshon lippulaiva crossi eikä siinä ollut ohjeita kysyjän ongelmiin.

RcVosu

  • Vieras
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3126 : 17.12.12 - klo: 00.09 »
ps2,ei pleikkari2  :police:
hoke osaa kirjoittaa pitkiä virkkeitä mutta niissä ei ole päätä saati häntää ko ongelmiin.
mites ois bannia välillä hokelle joka nyt on ottanut elämäntarkoitukseksi halveksia halpoja autoja eikä sen sijaan jakaa neuvoja?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3127 : 17.12.12 - klo: 00.28 »
Jos osaa lukea niin ymmärtää.

Saat vastaukset niihin sun lippulaiva ongelmiin myyjäliikkeestä.
Tässä tapauksessa myyjä ei ole osannut sanoa yhtään mitään.

Ja kyllähän mä tuolla ylempänä vihjasin mikä saattaa ongelmana olla.

Myös mikäli ymmärtää yhtään mitä olen kirjoittanut niin en ole halveksinut halpoja autoja yhtään.
Halveksin niitä jotka kehtaa halvimpia kiinaihmeitä myydä täysin aloitteleville, vaikka ei edes itse tajua myymistään tuotteista yhtään mitään.

Nyt vosu vähän ajatusta mukaan noihin sun päänaukomisiin.
Olet ollut banjosaarilla useampaan kertaan ja aivan syystä... eikä näytä menneen nekään ojennukset perille... selvästi kaipaat paljon pidempää lomaa.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3128 : 17.12.12 - klo: 07.25 »
Vosu ei usko, laitoin kaksi viikkoa lomaa. Noin henkilökohtaisiin (pää täynnä p.....a) voisi laittaa enemmänkin mutta josko tämä riittäisi..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3129 : 17.12.12 - klo: 18.19 »
Matkustajan reinkarnaatio :)

Because of aliens..  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikamikkeli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3130 : 18.12.12 - klo: 09.34 »
Eilen laitoin auton postiin kaikkine härpättimineen ja lähetin kauppaan takasin, ei oikeesti 10h riitä ku sitä nypin ja metriäkään ei sillä päästy eteenpäin :embarrassed: taakseppäin meni vaan eikä sillä voinut niin ajaa :undecided: kyl pari kaveria oli helppaamassa mut ei heistäkään homma oikee hyvältä näyttänyt ku me aikamiehet sitä autoa ei liikkeelle saatu, niin miten 7v poika sen sais :embarrassed: Nii ohjeet oli kyllä suomenkieliset ja niiden perusteella säätelin moottorin, niin kun ohjeessa käskettiin ja kuvissa oli . Startissa ei ohjeita ollu muuta ku pari kuvaa paketin kannessa. Musta olisi kyllä kaupan yhteydessä pitänyt vähän kysyä millaselle jannulle tää tulee, kun mäkin myyjälle sanoin että tää poikani haluaa auton synttärirahoilla ostaa.
Kauppaan oon lähettänyt erillaisia kysymyksiä että missä vika sitä sun tätä.En vastausta ole saanut :angry:
Mut nyt kun auto lähti postis ja lähetin vielä myyjälle et nyt se tulee postissa teille ja vaadin rahan takasin...niin myyjä lähesty sähköpostilla ja käski tulla kauppaan autoa tuomaan että jos vaikka korjataan ja että käyttäjässä on vika kuulemma... :embarrassed:   On tää tuonut niin harmaita hiuksia ,poika sanonut et tota ei enää taloon tuoda et heittäköö kauppias roskiin..Voi juma kekkale..

Poissa AeroFinn

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3131 : 26.12.12 - klo: 01.09 »
Moro!

Ei löytynyt hakusanalla "efi" tietoa niin kysytän sitten näin.

Eli onko nitrovehkeitä "efi" versioina olemassa?  Kiinnostaa käytettävyyden näkökulmasta. Harrastan itse kiinteäsiipisiä ja niissä nitrokoneet suoraviivaisia säädettäviä. Ainakin hiukan isommat laatunelarit. kerran keväässä säätö ja se on siinä.Kiinnostaisi vastaava käytön helppous myös autoissa 1/10 tai 1/8 kokoluokassa. Tuntuu vaan, nyt kun olen säikeitä lukenut, olevan jatkuvaa pelaamista nitroauton säätö. Milloin liian kylmänä ja milloin liian kuumana ja miloin sitä ja milloin tätä. Omasta mielstä suurin osa ajasta pitäisi mennä ajamiseen tai ns. "vapaaehtoiseen" alustan säätämiseen, eikä ainaiseen neulojen kanssa värkkäämiseen.

Itseäni kiinnostaisivat perusbashaukseen esim. Traxxasin slayer tai Losin scte nitro 4wd. Jos niiden säätäminen eroaa kuitenkin työläydeltään olennaisesti lennokki 4-tahtisesta ( saito, os) niin sitten tartttee miettiä asioita uusiksi.
Toisaalta ei oikein vielä auennut, mitkä merkit autonmoottoreissa säädettävyydeltään helpoimpia. Ja sitten tämä alkuperäinen kysymykseni: onko joitain nitroautonmoottoreita "efi" versiona olemassa ja siten säädettävyydeltään helppoja? Tällöinhän voisi hankkia auton rullaavana ja sopivan moottorin erikseen.

Toivottavasti aihetta ei jo muualla käsitelty. Jos on, niin jospa modet siirtävät ystävällisesti parempaan paikkaan. Kiitos.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3132 : 26.12.12 - klo: 01.20 »
Nyt on pakko todeta että tuo termi "efi" menee meikäläisellä ohi...
Ei hajuakaan mitä tarkoittaa.

Pääsääntöisesti autoissa käytettävät 2tahti nitromoottorit on pakko säätää kelin mukaan.
Eli tarkoittaa käytännössä sitä että jokapäivä joutuu ruuvia kääntämään enemmän tai vähemmän.

Toki jos kone on oikeasti säädöissä niin säätämisen tarve on yleensä vain pientä yläneulan hienosäätöä.
Ellei tietysti satu olemaan pari päivää peräkkäin samanlaista keliä... suomen kesässä tietysti aika harvinaista.
Mutta siis pääsääntöisesti ei ole olemassakaan 2 tahtista nitrokonetta jonka voit kerran säätää ja ajella koko kesän koskematta säätöihin.

Perus bashaukseen toki koneen ei tarvitse olla tiptop kohdallaan kun se on jo tietysti ajettava...
Eli lähinnä jos osaa moottoreita säätää niin saattaa olla että ajokerralla menet ja laitat koneen käyntiin ja kelistä riippuen käännät yläneulaa karvan kiinni tai auki ja pidät hauskaa.
Jos kaksitahtimoottoreiden säätäminen on täysin hepreaa niin koneen saaminen toimivaan säätöön voi olla työn ja tuskan takana ja se ei taas seuraavana päivänä suostu toimimaan sinnepäinkään.

Poissa AeroFinn

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3133 : 26.12.12 - klo: 01.34 »
Nyt on pakko todeta että tuo termi "efi" menee meikäläisellä ohi...
Ei hajuakaan mitä tarkoittaa.

Pääsääntöisesti autoissa käytettävät 2tahti nitromoottorit on pakko säätää kelin mukaan.
Eli tarkoittaa käytännössä sitä että jokapäivä joutuu ruuvia kääntämään enemmän tai vähemmän.

Toki jos kone on oikeasti säädöissä niin säätämisen tarve on yleensä vain pientä yläneulan hienosäätöä.
Ellei tietysti satu olemaan pari päivää peräkkäin samanlaista keliä... suomen kesässä tietysti aika harvinaista.
Mutta siis pääsääntöisesti ei ole olemassakaan 2 tahtista nitrokonetta jonka voit kerran säätää ja ajella koko kesän koskematta säätöihin.

Perus bashaukseen toki koneen ei tarvitse olla tiptop kohdallaan kun se on jo tietysti ajettava...
Eli lähinnä jos osaa moottoreita säätää niin saattaa olla että ajokerralla menet ja laitat koneen käyntiin ja kelistä riippuen käännät yläneulaa karvan kiinni tai auki ja pidät hauskaa.
Jos kaksitahtimoottoreiden säätäminen on täysin hepreaa niin koneen saaminen toimivaan säätöön voi olla työn ja tuskan takana ja se ei taas seuraavana päivänä suostu toimimaan sinnepäinkään.

Hoke, kiitos viestistä.

Efi = electronic fuel injection.

Kokemusta on kyllä 2- tahti nitrokoneiden säätämisestä. ( jo kultaiselta -80 luvulta..löytynee edelleen pari vintage Picco 3,5cc moottoria..) Mutta kuten tuossa viittasin, kaipaan ehkä käytön helppoutta enkä "kireää kisamottia". Lennokkipuolellahan koneet matalempiviritteisiä ja isompiakin, itselläni pienin kone on saito Fa 125a joka on noin 20cc kokoinen ja en kyllä veivaa neuloja kun kerran pari kesässä. Toki jos talvella käytää niin silloin säädöt uusiksi.

No takaisin asiaan. Eli lienee vedettävä johtopäätös, että jos käytön helppoutta haluaa, niin on vaihtoehdot joko a) 1/5 kokoiset bensavehkeet tai b) sähkö ja harjaton+lipo

Vai vedänkö turhan paljon mutkia suoriksi?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3134 : 26.12.12 - klo: 09.37 »
Joo vähän oletinkin että jostain tuollaisesta olisi kyse...

Tokihan moottorit ovat parantuneet rutkasti 80 luvulta ja itseasiassa todella paljon jopa viimeisen 5 vuoden aikana.
Se ikävä puoli tietysti että arvatenkin juuri ne kisakoneet ovat niitä jotka toimivat luotettavimmin.

Ja tosiaan...
Jos ihan oikeesti helppoja harrastushetkiä kaipaa niin et vedä turhan suoria johtopäätöksiä.
Tosin kääntäisin A ja B vaihtoehdot toisinpäin  :smiley:

Poissa AeroFinn

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3135 : 27.12.12 - klo: 01.05 »
Joo vähän oletinkin että jostain tuollaisesta olisi kyse...

Tokihan moottorit ovat parantuneet rutkasti 80 luvulta ja itseasiassa todella paljon jopa viimeisen 5 vuoden aikana.
Se ikävä puoli tietysti että arvatenkin juuri ne kisakoneet ovat niitä jotka toimivat luotettavimmin.

Ja tosiaan...
Jos ihan oikeesti helppoja harrastushetkiä kaipaa niin et vedä turhan suoria johtopäätöksiä.
Tosin kääntäisin A ja B vaihtoehdot toisinpäin  :smiley:

Ok! Komppaan kyllä itsekin tota A ja B vaihtoehtoijen kääntämistä toiseen järjestykseen..Noh, pitänee jatkaa opiskelua lukemalla nyt muutoinkin mahd. paljon infoa sekä sähkö- että polttispuolelta täällä!

Törmäsin lisäksi kiinnostavaan uutiseen 1/8 kokoluokan HPI bensakoneesta; ei ilmeisesti kylläkään vielä kaupallisesti lanseerattu. Jos humutus pitää ollenkaan paikkansa voi olla bashaukseen ja radallekin oiva peli, jos suurinpiirtein isolohko nitromoottorin mitoissa. Eli jäädään odottamaan uutisia käyttäjäkokemuksista..

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3136 : 28.12.12 - klo: 21.21 »
Minkälaista tulppaa kannattaisi käyttää näillä n. -5 asteen pakkasilla? Kone on siis .28 Macstar ja 25% Byronia polttoaineena. Lähti muutaman kerran väärinpäin käymään Ossin mediumtulpalla ja hehkulankakin katkesi siitä lopulta. Pitää ilmeisesti laittaa viileä tulppa? En tiedä oliko tuo katkeaminen vaan normaalia sattumankauppaa vai johtuuko vallitsevista olosuhteista.

Kone meni yhtäkkiä tajuttoman rikkaalle ja sammuikin sitten. Rupesin tutkimaan ja huomasin, että alaneula oli auennut värinän takia kokonaan pois kierteiltään. Laitoin kierteisiin paksua rasvaa ja öljysin o-renkaat ja sen jälkeen se pysyikin paikallansa niinkuin pitääkin. Aika kevyesti se tosin vieläkin pyörii: Täytyy siihen keksiä jotakin.
« Viimeksi muokattu: 28.12.12 - klo: 23.41 kirjoittanut FMF »

Poissa marienforss

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3137 : 28.12.12 - klo: 21.40 »
Vaihda Se O-Rengas suosiolla vältät moottorin rikkoitumisen, kun seokset vaeltelee..

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3138 : 05.01.13 - klo: 21.04 »
Käykö yksi ja sama vauhtipyörän kiinnipitotyökalu kaikkiin vauhtipyöriin, vai onko niitä eri kokoja?

Pyöritin vauhtipyörästä käsin ja huomasin, että yläkuolon kohdalla tuntuu aikamoista rahinaa. Olisko laakeri menossa p*skaksi? Tuskin mistään muustakaan voi johtua. Vajaa kaksi gallonaa ajettu kone :) Ei mielestäni laihallakaan ole käynyt.
« Viimeksi muokattu: 05.01.13 - klo: 23.29 kirjoittanut FMF »

Poissa Jolokkonen

  • JoeUa admin
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3139 : 11.01.13 - klo: 21.26 »
Perus siirtoleukapihdit vauhtipyörän kiinnipitämiseen ja pieni tarvike ulosvetäjä irroitukseen...
Pyöritä siihen kampiakselin päähän käypänen kuuskolo, ennen kun rupeat ulosvetäjällä nykimään vauhtipyörää irti.. Ei mene kierteet kampiakselin pääästä...  :wink:
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

Poissa JES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3140 : 12.01.13 - klo: 12.24 »
Käykö yksi ja sama vauhtipyörän kiinnipitotyökalu kaikkiin vauhtipyöriin, vai onko niitä eri kokoja?

Pyöritin vauhtipyörästä käsin ja huomasin, että yläkuolon kohdalla tuntuu aikamoista rahinaa. Olisko laakeri menossa p*skaksi? Tuskin mistään muustakaan voi johtua. Vajaa kaksi gallonaa ajettu kone :) Ei mielestäni laihallakaan ole käynyt.

Oliko mäntä paikallaan kun pyöritit?
Jos oli niin "rahina" voi olla normaalia, koska abc moottorin mäntä on todella tiukka yläkuolokohdassa, varsinkin kylmänä.

Jos laakeri on p*skana, niin se rahisee joka kohdassa.
Ainut tapa varmistaa, on ottaa sylinteriputki ja mäntä pois ja pyörittää sitte.


Jussi

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3141 : 12.01.13 - klo: 12.43 »
Oliko mäntä paikallaan kun pyöritit?
Jos oli niin "rahina" voi olla normaalia, koska abc moottorin mäntä on todella tiukka yläkuolokohdassa, varsinkin kylmänä.

Jos laakeri on p*skana, niin se rahisee joka kohdassa.
Ainut tapa varmistaa, on ottaa sylinteriputki ja mäntä pois ja pyörittää sitte.

Jussi
Rahina katosi mystisesti yön aikana kokonaan. :)

Poissa santtu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3142 : 19.01.13 - klo: 16.55 »
Mikä mahtas olla vikana autossa ku ei lähde käyntiin, hörähtelee vaan? Hehku toimii ja nitroa saa ja ilmaputsari puhdistettu, mutta ei millään käyntiin? Tulee nitrot pakoputkesta ku on aikas nyppiny. :huh:

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3143 : 19.01.13 - klo: 17.27 »
Liian pieni tyhjäkäynti? Tulppa vaihdettu? Koita lämmittää konetta ensin.

Poissa santtu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3144 : 19.01.13 - klo: 17.50 »
Ei ole ikinä lähtenyt käyntiin lainkaan jos on ollut vähänkään tyhjäkäyntiä. Tulpan oon kattonu et toimii mut en vaihtanut. Olen koittanut lämmittää konetta. Muita ideoita?

Poissa Roko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3145 : 19.01.13 - klo: 21.28 »
Lämmöt 100 C kuumailmapuhaltimella.

Ryypytystapa? Tuki pakoputki sormella ja vetele narusta ehkä 5 kertaa/starttaa pikkuhetki boksilla, siis ilman hehkua.

Koita toisella tulpalla.

Letkut väärinpäin?

Kaasarin kurkku sopivasti auki  ( ehkä 1 mm). Anna ohjaimesta kaasua startatessa.

Tuoretta, uutta polttoainetta, 25 % nitroa toimii parhaiten 21 koon koneissa.

Noi tuli ekana mieleen.
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3146 : 19.01.13 - klo: 23.18 »
Kiristä yläneulaa puoli kierrosta ja kiskaise käyntiin.

Poissa santtu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3147 : 19.01.13 - klo: 23.40 »
Olen kuumentanut kuumailmapuhaltimella ja ryypyttänyt ja toista tulppaa ei ole... pitäs varmaan tilata? ja letkut varmasti oikein päin mutta kaasarin kurkkuun en oo koskenut ja nitro on tuoretta. Pääneulaa olen myös koittanut kiristää. Hörähtelee vain välillä.....

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3148 : 19.01.13 - klo: 23.45 »

Poissa santtu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3149 : 20.01.13 - klo: 00.20 »
Oon iha kyllä melkee 4 litraa sillä ajanu että....