Loistavaa... nyt on teksti oppikirjan mukaisesti selkeää luettavaa
Mjahas... eli polttoainepuolella siis ongelmaa.
Ei muuta ku uutta soppaa ja säätelemään.
Jos ei IR lämpömittaria omista, eikä äkkiseltään kolmea kymppiä siihen viitsi satsata niin käsikopelollakin voi lämpöjä edes vähän kokeilla. (kannattaa toki hommata mittari heti kun vain mahdollista... säästää monilta harmailta hiuksilta)
Löytyy monista RC firmoista... tiedän ainakin Hobbyfactoryssä olevan... aika varmasti monilla muillakin.
Mutta niin... kädellä voi edes kokeilla onko kone sairaalloisen kuuma tai kylmä.
Eli ajelee lähes tankillisen ja paljaalla kädellä kannesta testailemaan.
Mikäli sormella ei pysty kuin näpäyttämään kantta ja tuntee poltteen niin aika suurella todennäköisyydellä kone on ylikuuma, ja taas mikäli kannesta voi tarrata kunnolla kädellä kiinni ja pitää siitä vaikka 5 sekuntia kiinni niin tietää että kylmä se on.
Vaikka kipukynnykset jne on ihmisillä eri tasoa niin tuollatavoin saa ainakin suunnan.
Itse pystyn käsikopelolta sanomaan kohtuu hyvin onko moottorin lämmöt terveellä alueella... Eli kun pystyn kannen päältä pyyhkimään kädellä pölyt pois ja niinsanotusti silittämään kantta kuin äkäistä mirriä ilman että poltan sormiani, mutta tunnen että on kuuma niin ollaan hyvin alueella.
Mutta tosiaan... suosittelen lämpömittarin hankkimista... Kokeneetkin säätäjät tarvitsevat mittarin apuvälineeksi ja varsinkin tarkistusta varten.