Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1023971 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Anderson

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3360 : 29.07.13 - klo: 12.16 »
Kovin kiitollinen olen vastauksista. Manuaalissa ei ole koneen säätöjä. Yritin googlettaa tuon koneen nimen perusteella (Nd21 tai Nd-21) tehdassäätöjä tuloksetta. Nyt on koneen säätöjä tehty useamman henkilön toimesta niin varmasti kait on pielessä ne :undecided:

Ostin auton käytettynä. Aikaisemmin kun polttoaineen sekaan pääsi ilmakuplia niin kone kävi vähän paremmin, nyt kun on tiivistetty letkut niin ei toimi enää. Polttoainetankin putsasin, voiko sen filtteri olla tukossa? Puhaltamalla kyllä polttoaine siirtyy nopiaan kaasarille..

Konetta on pidetty ilman ilmansuodatinta tuossa pihassa sen muutaman sekunnin mitä tuo on pyörinyt per kerta. En usko että on ollut vaikutusta, mutta voin olla väärässäkin :embarrassed:

Tätä autoa on myyty Shumacherin verkkojen kautta (Schumacher Swift) mutta ei ole heidän tekeleensä joten ei sieltäkään kait apuja? (Tämä on se violetilla rungolla oleva).

Kiitos vastaajille.
« Viimeksi muokattu: 29.07.13 - klo: 12.29 kirjoittanut Anderson »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3361 : 29.07.13 - klo: 13.06 »
Tankin filsu ei ole tukossa.
Älä koskaan käytä moottoria edes lyhyitä aikoja ilman ilmanputsaria.
Ilmanputsarit aina oikein öljyttynä asianmukaisella öljyllä.

Moottorisi on vain rikkaalla.
Kaikki ilmoittamasi oireet viittaavat tähän suoraan.

Käännä neuloja kuten aikaisemmin sanoin ja kokeile uudestaan.

Poissa Anderson

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3362 : 29.07.13 - klo: 14.39 »
Nyt on vain tuo low speed needle ihan random asetuksilla, mikäköhän olisi hyvä aloituskohta? http://radiocontrol.wikia.com/wiki/Nitro_engine_tuning
Eikös se ole tuo haitarikuminpäässä oleva?
Miten yleensä sen asento määritellään, voiko siitäkin laskea kierroksia?
Kiitokset.

Edit, taas kävin säätelemässä. Käynti loppui kokonaan. Varmaankin pitäisi saada käymään edes sen verran että säädöt rupeaisivat toimimaan. Oisko tulppa menny :(
« Viimeksi muokattu: 29.07.13 - klo: 16.04 kirjoittanut Anderson »

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3363 : 29.07.13 - klo: 17.54 »
Miten yleensä sen asento määritellään, voiko siitäkin laskea kierroksia?

Kyllä siinäkin kierroksia lasketaan. Tämä riippuu ihan moottorista, sillä neulojen kierteissä on eri nousut.

Kokeile avata pääneulaa (siinä, mhin polttoaineletku liitetään) 3½ kierrosta. Tyhjäkäyntineulaa 1½-2 kierrosta.

Tulppa kannattaa ensin tarkistaa.


Moottoria säätäessä, kannattaa noin 5-10min säätää kerrallaan. (Eli jos kuvittelet neulan kelloksi, ja liikutat viisaria 5-10 minuuttia kerrallaan, eli noin 1/10 kierroksesta) Neulat ovat todella herkkiä muutoksille.



Kokeile, saako se ilmaa kaasarin ja lohkon väliltä, eli kaasari pois, tarkista tiiviste, paina takaisin ja kiristä.

Onko polttoaine vahnaa? Jos viimekesäisillä polttoaineilla kokeilet, niin voivat hyvinkin olla pilaantuneet.

Onko letkuissa likaa? Entä kaasari tukossa?

Tankin sisusta?



Siinäpä sinulle muutama rasti ruksattavaksi.
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3364 : 29.07.13 - klo: 18.32 »
Ja taas jäi se yksi tärkein asia tuosta kierrosten laskusta mainitsematta.

Tuolla tyylillä jos nyt kaveri menee säätämään niin alaneula on kuoleman laihalla.


Ihan ekaks säädetään tyhjäkäynti.
Eli katsotaan kurkkuun sisälle, painetaan sormella luisti sisään.
Säädetään tyhjäkäyntiruuvista siten että luistin rako on vain noin millin.

Tämän jälkeen pidetään luisti pohjaan painettuna samalla kun alaneula käännetään pohjaan ja sieltä sitten kierretään tuo mikälie kierrosmäärä.

Mikäli luistia ei pidä sormella kiinni niin ensin neula pohjaa... tämän jälkeen käännetään neulaa tiestysti vieläkin vaan kiinni koska pohjaa ei tunnu vaan luisti lähtee aukeamaan.
Alaneula menee kierrostolkulla liian kiinni, eli laihalle.
Se on tosiaan pidettävä kunnolla pohjassa kun noita ruuvailuita tehdään.

Siinä syy miksi en suoraansanottuna voi sietää kun neuvotaan jotain kierrosmääriä... Kun ensinnäkään neuvomista ei tehdä kunnolla, ja jos nyt tiedetään että kone on paksulla... Niinkuin se tässä tapauksessa on niin on ihan turha mitään tehdas säätöjä mennä ruuvailemaan.

Jos sanon että laihemmalle niin sillon käännetään laihemmalle ja mennään kokeilemaan.
Sen jälkeen kerrotaan miten kävi ja annan lisää ohjeita.

Jos neuvotaan tehdasruuvailuita niin sitten neuvotaan asia kunnolla, eli tuo luistin painaminen EI saa unohtua tai kaverilla on kone totaalisen metsässä.

Poissa Anderson

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3365 : 29.07.13 - klo: 18.58 »
Kiitokset taas neuvoista. Tulppa oli mennyt mutta ei uudellakaan tulpalla pelannut.
Kun tuon hankin niin vetokäynnistin oli rikki, jospa se konekaan ei enää sitten toiminut?
Uutta bensaa tankissa on mutta pitää kokeilla vielä suoraan purkista.

Puristuksia tuntuu kyllä mutta en nitrokoneista tiedä paljon niitä pitäisi olla. Neulat on säädetty 3,5 kierrosta korkean käynnin ruuvia ja 1mm kurkusta katsottuna auki tyhjäkäynnin ruuvia. Joku siellä kantaa kun kurkusta katsoo niin pitää painaa että pysyy pienempänä rako.

Laitoin matalan käynnin ruuvin samalle tasolle kuin ympärys, kun se oli jo useamman henkilön säätelystä mennyt ties minne. Kun ei käynyt yhtään ilman hehkua eilen.

Pitää tarkistaa tuo kaasutin, muuten epäilyttää koko kone jo. Eikös isommalla kaasulla tai muulla pitäisi käydä jos yksi neula on pielessä? Pakoputken otin irti niin sieltä lirui hiukan nestettä (ehkä vanhoja).

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3366 : 29.07.13 - klo: 19.08 »
Eih... kone ei hajoa jos sitä käytetään ilman polttoainesuodatinta (hoken aiempi kommentti)

Tarkoitin suodattimella ilman suodatinta unohdin vaan yhden "ilman" sanan välistä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3367 : 29.07.13 - klo: 19.12 »
Jos ei luisti painu pohjaan asti sähköjen ollessa päällä, on kaasun trimmi säädetty pieleen.
Eli säädät ohjaimesta trimmin siten että kaasu painuu liipaisimen ollessa neutraali asennossa kokonaan pois.
Linkistössä olevan jousen kuuluu myös olla tässä tilanteessa puristuneena ja servovarren sekä kaasulinkin päässä olevan mollukan välissä pitää olla pieni rako... 1-2 milliä

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3368 : 30.07.13 - klo: 11.24 »
Mulla on noin kymmenen vuotta vanha motti.. Merkki on Torq 3.5..

En löydä ohjeista mitään mainintaa tulpan lämpöarvosta..
Minkäköhän lainen tulppa siihen kannattaisi ostaa?

Siinä ei siis ole vanhaa tulppaa josta voisin katsoa.. Sen verran tiedän,
et se on "normi" tulppa.. Ei ns. turbo tulppa..

Kiitokset!!


Eih... kone ei hajoa jos sitä käytetään ilman polttoainesuodatinta (hoken aiempi kommentti)

Tarkoitin suodattimella ilman suodatinta unohdin vaan yhden "ilman" sanan välistä.


Ja lopuksi on ihan pakko vähän avautua!

Minkä takia, kun me alottelijat täällä kysytään jotain ja joku todella kokenut kaveri
vastaa todella seikkaperäisesti ja rautalangasta vääntäen, et alottelijakin ymmärtää,
niin jonkun pitää kyseen alaistaa joku osa siitä neuvosta!!

Ja ilman minkään laisia perusteita.. En tiä tarkotettiinko tossa nitroking rs neon viestissä
loppu viimein mitä suodatinta.. Mutta ilmansuodattimesta puhuttiin.. Nyt joku saa kuvan, et ei se motti
hajoo ilman suodatinta käytellessä...

No ei se tietenkää hajoo siihen paikkaan kun sitä terassilla käyttelet!  Mutta olen ymmärtänyt ja järkikin
sen sanoo, että pieni moottori, pienet toleranssit.. ei sinne tarvi tuulen mukana mennä paljonkaa mitään
kakkaa, niin jotain kulumaa tai vastaavaa tapahtuu..

Tää tekninen osa tästä viestistä on sitten ALOITTELIJAN pohdintaa, eli ei välttämättä absoluuttinen
totuus.. Mutta kokemusta on raskaan kaluston korjaamolta sen verran, et jotain ymmärrän..
Ei sielläkään käytetä kun hallissa joskus ilman ilmansuodatinta.. Ei todellakaan pihalla..
Ja kysymys on 16 litrasista koneista..

Ja toinen juttu.. kun kysytään ja asiantuntija vastaa, niin ei ny p.....e ruveta inttään vastaan kun
tietoo ei oo, vaan oma käsitys on muodostunut siitä et on kuultu jostain jotain.. ei siis käytännön kokemusta..

Täällä on kokeneita kisakuskeja ja muuten harrastavia, jotka vuodesta toiseen vastailevat samoihin
kysymyksiin... Arvostan todella paljon semmoista!!! Ainakun joku vastaa tyhjentävästi kysymykseen
niin se merkitsee paljon ja auttaa harrastuksessa eteen päin...

En tiä kuuluuko tää avautuminen tänne topicciin, vai minne... Mut tänne se nyt tuli...
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3369 : 30.07.13 - klo: 18.43 »
Ilman suodatinta

Ilmansuodatinta

Monikohan nykyään foorumeilla pyörivä näkee noissa mitään eroa...


Moottori ei hajoa ilman polttoainesuodatinta, koska tankissa on oma suodatin.
Polttoainesuodatin on siis lähes turha kapistus.
Sen tehtävä on lähinnä toimia vain ns. välitankkina letkujen kanssa, eli jos auto kaatuu katolleen niin moottori pysyy käynnissä saaden polttoainetta letkuista ja polttoainesuodattimesta.

Letkujen välissä olevalle polttoainesuodattimelle ei tule tankista mitään moskaa... Siihen pääsee moskaa ainoastaan mikäli letkuja revitään jostain turhasta syystä irti tankista.

Ilmansuodatin on sitten täysin eri asia.
Ilman ilmansuodatinta moottoria ei käytetä.
Ilman öljyttyä ilmansuodatinta ei ajeta metriäkään.
Ilmansuodattimia ei pestä vaan ne vaihdetaan aina uuteen öljyttyyn.

Jos haluaa pitää moottorin hyvänä, filsu vaihdetaan uuteen joka päivä.
Riippuen tietysti ajomäärästä ja siitä kuinka pölyiset olosuhteet ovat.
Hiekkamonttu ajossa ehdottomasti joka ikinen päivä ja viimeistään jo litran kohdalla.

Puhtaalla saviradalla viimeistään 2 litran kohdalla... Mielummin vaihtaa vähintään litran jälkeen niin tosiaan kone pysyy pidempään hyvänä.

Ilmanputsareiden kanssa on hölmöä tinkiä.
On paljon kalliimpaa ostaa uusia koneita kuin jätesäkillinen filttereitä.
On myös huomattavasti mukavampaa harrastaa kun moottori on jatkuvasti mahdollisimman hyvässä toimintakunnossa.
Tukkoinen filtteri vaikuttaa jo koneen säätöihin sen verran että perus harrastaja kun ei kuitenkaan saa konetta mitenkään ihanteellisiin säätöihin koskaan niin homma vaan vaikeutuu... Eli moottori ei välttämättä lähdekään seuraavalla kerralla käyntiin... säädöt seilailee jne.

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3370 : 30.07.13 - klo: 18.48 »
Mikä ihme on kun, auton saa lämpimäksi ja painaa kaasua niin auto sammuu? Säädöt ilmeisesti pielessä? Tehdasasetuksista ollaan alettu vääntään yläneulaa auki ja kiinni aina 5-10min kerrallaan mutta, aina vain sammuu kun painaa kaasua. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista :)

Poissa Anderson

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3371 : 31.07.13 - klo: 19.16 »
Jos ei luisti painu pohjaan asti sähköjen ollessa päällä, on kaasun trimmi säädetty pieleen.
Eli säädät ohjaimesta trimmin siten että kaasu painuu liipaisimen ollessa neutraali asennossa kokonaan pois.
Linkistössä olevan jousen kuuluu myös olla tässä tilanteessa puristuneena ja servovarren sekä kaasulinkin päässä olevan mollukan välissä pitää olla pieni rako... 1-2 milliä

Tuo linkistö on hieman vääntynyt ja pyörii tyhjää kun yrittää kiristää. Servonpäässä oleva lukitus (kuusikololla) on paikallaan ja ilman sitä kiristysmutteria, olisiko jotenkin liimattu?

Sain koneen käymään jo hetken, rikkaalla on kokoajan ollut Niinkuin *Hoke* tiesikin. Suurin ongelma on se että en saa alkulämpöjäkään päälle ilman että pidän hehkua kokoajan paikalla niin tottakai säädöt on metsässä lämpösenä. Nyt on säädetty todella varovaisesti noita ruuveja.

Rupesin lämmittämään autoa osittain risalla tulpalla kun viimeinen hehkutulppa meni rikki, kuitenkin kävi tuollakin sekuntteja.
Kylläpä ottaa kierroksia ja paukkua tuntuu olevan.

Olen käyttänyt ilman ohjainta ja sähköjä tuota ja tehnyt tyhjäkäyntiruuvisäädöt vain tarkistamalla useasti että se millin rako on kurkussa. Tyhjäkäynti on vieläkin hakusessa ja nyt session lopuksi otti yhtäkkiä hirveästi kierroksia hetkeksi ja palautui, olisiko ilmakupla tullut tms? Sammui kohta tuon jälkeen eikä lähtenyt enää käyntiin.

Youtube videoista sai hyvän vaikutelman mitä tarkoittaa rikkaalla ja laihalla käyvästä Rc autosta. Saman asian näkeminen ja kuuleminen auttaa paljon mitä Käyttäjä *Hoke* yritti mun päähän saada iskostumaan. Nyt on tulpat taas loppu, mistäs pks seudulla (ei keskustaa kiitos:)saa edukkaita tulppia ja mitä tulppaa tämmöseen kannattaisi hankkia?

Kiitos taas avusta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3372 : 01.08.13 - klo: 03.49 »
Vastattu YV boksiin...

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3373 : 01.08.13 - klo: 16.32 »
Eikös kaasua pysty painaa edes jotenkin, kun auto on tehdas säädöissä, kun tällä hetkellä saa koneen lämpimäks niin sammuu ihan heti jos painaa kaasua. Kiinnipäin kun ruuvaa yläruuvia niin ei hyodytä mitenkään tuohon et sammuu kun antaa kaasua vähän tai lyö kaasun täysille. Missä voisi olla vika? Kaivataan pikaisesti apua.
Edit: Nyt rupee kyllä järki loppuun totaalisesti kesken. Aina kun antaa edes vähän kaasua nii samantien sammuu. Tyhjäkäynnillä saan sen huutaan tai käymään ihan hyvinki mut siihen se jää.
« Viimeksi muokattu: 01.08.13 - klo: 18.39 kirjoittanut JamiJärv7346 »

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3374 : 01.08.13 - klo: 18.44 »
Autona on Lrp rebel bx s8, nitrona on hpi:n 20% ja tulppana toimii lrp Platinum/Iridium R5 standard glow plug. Jos noista tiedoista on mitään hyötyä. :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3375 : 01.08.13 - klo: 19.34 »
Tuli ihan vaan mieleen että oliskohan menty ruuvaamaan niihin kuuluisiin tehdas säätöihin se kone ottamatta huomioon asiaa jonka ylempänä selitin ja alaneula on tästä johtuen todella laihalla...
Viittais hieman tohon että tyhjäkäynnillä huutaa.

Tai sit vaan teet homman jotenkin kummallisesti väärin jos ei muka mikään ruuvien kääntäminen tee vaikutusta.

Ilmeisesti et ole pääkaupunkiseudulta, eli et pääse lavankoon missä voihin hoitaa homman kuntoon muutamassa minuutissa.

Kokeile säätää kone tehdassäätöihin ja ota huomioon asiat jotka ylempänä olen maininnut.
Kokeile uudestaan.

Video olis tietysti kans loistava jos sellasen pystyt tapauksesta ottamaan.

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3376 : 02.08.13 - klo: 00.34 »
Tuli ihan vaan mieleen että oliskohan menty ruuvaamaan niihin kuuluisiin tehdas säätöihin se kone ottamatta huomioon asiaa jonka ylempänä selitin ja alaneula on tästä johtuen todella laihalla...
Viittais hieman tohon että tyhjäkäynnillä huutaa.

Tai sit vaan teet homman jotenkin kummallisesti väärin jos ei muka mikään ruuvien kääntäminen tee vaikutusta.

Ilmeisesti et ole pääkaupunkiseudulta, eli et pääse lavankoon missä voihin hoitaa homman kuntoon muutamassa minuutissa

Kokeile säätää kone tehdassäätöihin ja ota huomioon asiat jotka ylempänä olen maininnut.
Kokeile uudestaan.

Video olis tietysti kans loistava jos sellasen pystyt tapauksesta ottamaan.

Eli kun auto ei ole käynnissä niin painan kaasun pohjaan ja ruuvaan alaruuvin kiinni ja sit väännän tehdasasetuksiin? Ja jos näin on niin pitääkö painaa kaasu pohjaan, kun säädän yläneulan kiinni ja sit tehdas asetuksiin? Sori oon ihan aloittelija tämän homman kanssa. :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3377 : 02.08.13 - klo: 02.41 »
Kaasun pohjaan painaminen on täysin eri asia kuin luistin pohjaan painaminen.

Luisti on se osa joka itse kaasarissa liikkuu.
Ruuvaa ensin alaneulaa vaikka pari kierrosta auki.
Painat luistia sormella sisään päin ihan pohjaan asti ja pidät siinä. Tarkista kurkkuun katsomalla että luisti on auki vain millin... Säädä tyhjäkäyntiruuvilla kohdalleen.

Pidä edelleen luisti pohjassa ja käännä alaneulaa kunnes tunnet sen saavuttavan pohjan. Siitä sitten auki se määrä mikä tehdas asetus on.

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3378 : 02.08.13 - klo: 11.07 »
Aasia selvä. Täytyy mennä koittamaan, jos vaikka saisi säädettyä kohdilleen. :)

Poissa DJetana

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3379 : 02.08.13 - klo: 18.23 »
Voisiko olla mahdollista kun tuossa pari päivää sitten sisäänajoin auto, niin että onko mahdollista jos käyttää liian rikkaalla niin vetonaru jää jumiin eikä lähe millään ulospäin, ja lopulta jouduin pihdeillä vääntämään vauhtipyörästä että lähti "jumista" pois ?

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3380 : 02.08.13 - klo: 19.53 »
Olisko mäntä jäänyt ajon jälkeen lähelle yläkuolokohtaa?
Kannattaa varmistua että ajon jälkeen mäntä on lähes alakuolokohdassa, muutoin koneen jäähdyttyä voi  takertua aika tiukkaan kiinni sylinteriin.

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3381 : 03.08.13 - klo: 13.10 »
Nyt sitten päästää järkyttävät savut ulos ja jää kierrokset päälle kun painaa kaasun pohjaan ja päästää kaasun.

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3382 : 03.08.13 - klo: 14.27 »
Nyt rupee kärsivällisyys loppuun ihan totaalisesti. Sain auton säätöihin sen verran että, ei sammu heti kun antaa kaasua mutta, jäi kierrokset päälle about 5-10 sekunniksi. Sitten pidin pienen huili tauon ja kone pääsi jäähtymään. Piti koittaa uudestaan säätää niin taas sama ongelma kun koneen sai lämpimäksi. Eli kone sammuu samantien jos antaa vähän kaasua   :cry: Oisiko halukkaita Pirkanmaan alueella olevat kuskit säätää tuon koneen kunnolla? Kun itsellä rupeaa loppumaan järki kesken.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3383 : 04.08.13 - klo: 10.57 »
Nyt rupee kärsivällisyys loppuun ihan totaalisesti. Sain auton säätöihin sen verran että, ei sammu heti kun antaa kaasua mutta, jäi kierrokset päälle about 5-10 sekunniksi. Sitten pidin pienen huili tauon ja kone pääsi jäähtymään. Piti koittaa uudestaan säätää niin taas sama ongelma kun koneen sai lämpimäksi. Eli kone sammuu samantien jos antaa vähän kaasua   :cry: Oisiko halukkaita Pirkanmaan alueella olevat kuskit säätää tuon koneen kunnolla? Kun itsellä rupeaa loppumaan järki kesken.
Mulla toi ongelma oli myös kerran (kone sammui kaasulla) Ennen kuin käynnistin uudelleen niin minä säädin tyhjä käyntiä isommalle (eli laitat kaasun täysille ja laitat tyhjäkäynti-neulaa vaikka vartin sisäänpäin). kannattaa laittaa joku este sen auton eteen, ettei lähde vahingossa karkuun.

Yritä jaksaa!
« Viimeksi muokattu: 04.08.13 - klo: 11.01 kirjoittanut metsämies »
The right tool for the right job.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3384 : 04.08.13 - klo: 18.47 »
Minkähän ihmeen takia pitäis kaasu painaa pohjaan kun tyhjäkäyntiä säätää????

Mä selitin tyhjäkäyntiruuvin asennonkin jo ylempänä.
Se säädetään siihen minkä sanoin.

jos kone lähtee käyntii, mutta sammuu kaasua painaessa, ei se liity tyhjäkäyntiin niin mitenkään, vaan silloin kone on vaan pielessä.

Yleensä se on silloin vaan rikkaalla.
Yläneulaa vartti kiinni. Jos ei auttanut yhtään niin sitten myös alaneulaa sama vartti.
jos kone on ollut tehdas asetuksissa niin tuo hoitaa homman vähintään parempaan suuntaan, eli silloin kone kyllä varmasti kestää ilmassa ollessaan kaasua.

Onhan kone käynnistetty auton ollessa pukilla, eli renkaat ilmassa ja ilmassa myös kokeiltu painaa kaasua???

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3385 : 04.08.13 - klo: 22.43 »
Sori tarkoitin alaneulaa, muistin väärin.
The right tool for the right job.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3386 : 05.08.13 - klo: 00.50 »
Ei pahalla, eikä henkilökohtaisesti.

Toistan tämän jälleen...
Ei neuvota aloittelijoita mitensattuu...
Ei ole varsinkaan neuvotusta mukavaa kun menee kokeilemaan jotain ja pahimmillaan auto saadaan jopa rikki.
Siihen ei auta jälkikäteen toteeminen... "oho... eiku muistin väärin tai tarkoitin muuta"

Ja se kaasun pohjaan painaminen samalla kun kääntää ruuvia, ei liity edelleenkään mitenkään moottorin säätämiseen.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3387 : 05.08.13 - klo: 08.57 »
Nyt rupee kärsivällisyys loppuun ihan totaalisesti. Sain auton säätöihin sen verran että, ei sammu heti kun antaa kaasua mutta, jäi kierrokset päälle about 5-10 sekunniksi. Sitten pidin pienen huili tauon ja kone pääsi jäähtymään. Piti koittaa uudestaan säätää niin taas sama ongelma kun koneen sai lämpimäksi. Eli kone sammuu samantien jos antaa vähän kaasua   :cry: Oisiko halukkaita Pirkanmaan alueella olevat kuskit säätää tuon koneen kunnolla? Kun itsellä rupeaa loppumaan järki kesken.
Parhaat neuvot saat radalta. Ota auto ja varusteet mukaan ja suuntaa lähimmälle radalle. Pirkankanmaa RC Autoilijoiden radoista yms. tietoa: http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php
jossa voit tiedustella koska Nokian radalla on (säätötaitoista) väkeä paikalla.

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3388 : 05.08.13 - klo: 09.10 »
Minkähän ihmeen takia pitäis kaasu painaa pohjaan kun tyhjäkäyntiä säätää????

Mä selitin tyhjäkäyntiruuvin asennonkin jo ylempänä.
Se säädetään siihen minkä sanoin.

jos kone lähtee käyntii, mutta sammuu kaasua painaessa, ei se liity tyhjäkäyntiin niin mitenkään, vaan silloin kone on vaan pielessä.

Yleensä se on silloin vaan rikkaalla.
Yläneulaa vartti kiinni. Jos ei auttanut yhtään niin sitten myös alaneulaa sama vartti.
jos kone on ollut tehdas asetuksissa niin tuo hoitaa homman vähintään parempaan suuntaan, eli silloin kone kyllä varmasti kestää ilmassa ollessaan kaasua.

Onhan kone käynnistetty auton ollessa pukilla, eli renkaat ilmassa ja ilmassa myös kokeiltu painaa kaasua???



Jep, pukilla vaan kokeiltu painaa kaasua mut aina vaan sammuu kuin, seinään kaasua antaessa :( Täytyneen tänään taas koittaa jos, saisi auton edes semmosiin säätöihin että pystyy antaa kaasua niin olis helpompi si säädellä.

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3389 : 05.08.13 - klo: 11.25 »
Tällä hetkellä putkesta roiskuaa tyhjäkäynnillä aika reilusti löpöö eli oisko liian rikkaalla? Edelleen ongelmana ettei voi antaa yhtään kaasua tai sammuu. :(