Kirjoittaja Aihe: Aloitteleva RC harrastaja  (Luettu 16953 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #30 : 23.06.09 - klo: 09.44 »
lataa kyllä mutta tuskin tuolla rtr sarjan laturilla

Jos taas ajatellaan tuota Asso B4 RTR:ää, jonka tuossa juuri hetki sitten mainitsin, niin siinähän ei tule akkuja/laturia mukana, joten voi ostaa omavalitsemat nimh akut ja varautua mahdollisesti tulevaisuuteen ostamalla Lipo-laturin, tai pitäytyä peruslaturissa. Toisaalta taas tuo GV2:n hinta on niin matala, että vaikka mukana tuleva laturi ei olisikaan huippuluokkaa, niin kyllä kahdella laturilla (2 autoa) jo jotain latailee, tai voi ostaa paremman laturin lisäksi ja edelleen on melko edullinen paketti.

Mutta toki kannattaa myös (Nimh) akkuja olla sitten useampia kuin yksi per auto. Lipoilla ajaa kohtuullisen pitkään vaikka vain yhdelläkin, mutta esim Asso B4 RTR:ään ei ilmeisesti Lipot käy.

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #31 : 23.06.09 - klo: 10.07 »
mutta taas kumman haluaa 4wd vai 2 wd auton käytettynä joku pro tason auto? esim asso b4 liikkuu aika hyviä käytettyjäkin

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #32 : 23.06.09 - klo: 10.09 »
ja kyllä noi lipot on aika kova sana. 2 autoa neljä lipoa niin ei juuri tarvitse lataus taukoja pitää...

Poissa Texi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #33 : 23.06.09 - klo: 10.21 »
Jooh, mutta toi n. 1200 euron hintalappu tuolle sinun tekemälle paketille gas on vähän liikaa. Tosiaan jos lähden pro paketin perään niin se on vain yksi auto siinä vaiheessa... huoh, miksi tämä ei voi olla helpompaa... helpommalla taitaisi päästä ku kävelisi jumboon ja sanois vaan että myy auto...

korjaus, melkeinhän 1500 tuo on

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #34 : 23.06.09 - klo: 10.36 »
Laturia ostaessa kannattaa ostaa sellanen jolla voi ladata lipoakkuja sitten jos sellaiset tulee hankittua joskus. Jää sitten turha laturin vaihto joskus pois.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #35 : 23.06.09 - klo: 10.52 »
Academyn pystyy päivittämään GV2 Pro malliksi (päivitys tuskin tulee aivan ilmaiseksi kuitenkaan)

Näyttää tuolla Garagessa olevan myös osia Academyyn. Päivittämisen voinee tehdä pikku hiljaa vaihtamalla rikkoutunutta palikkaa parempaan. Joten tommonen vois olla aika passeli tapa päästä alkuun kohtuullisella budjetilla. Olisi tietty kiva tietää käyttäjä kokemuksia, josko paketti kestää muutakin kuin hyllyn koristeena olemista...
Takavetoinenhan tuo on, mutta harvemmin paketissa tuleva kone potkii niin paljon, että perä on ihan koko ajan menosuuntaan. Jos ohjaimesta saa vielä rajoitettua kaasua(?), niin eiköhän ne saa kulkemaan suurin piirtein oikeaan suuntaan poikien käsittelyssä. Hitaampi vauhti muutenkin näkyy positiivisesti varaosalaskuissa  :wink:

LiPot on tietty kova juttu ajoaikojen ja latauksien puolesta, mutta jos 9v pojat niitä tulevat latailemaan, niin voi olla turvallisempaa pysytellä NiMheissä. Ja tuosta näkökohdasta, latureissa lienee yksinkertaisempi aina parempi. Esim joku DeltaPeak-katkaisulla varustettu verkkovirta-laturi missä on vaan pari ei amperimäärää valittavissa (korkein sais olla 3-5A). Sillä voi sitten latailla jo muutamia erilaisia pötköakkujakin eikä pojat pystyne tekemään kovin isoja vahinkoja. Moisen ei myöskään pitäisi ihan mahdottomia maksaa, jos ei satu tulemaan paketissa mukana.

Laturia ostaessa kannattaa ostaa sellanen jolla voi ladata lipoakkuja sitten jos sellaiset tulee hankittua joskus. Jää sitten turha laturin vaihto joskus pois.

Muuten kyllä, mutta nuo laturit tuppaavat olemaan sen verran mutkikkaampia käyttää, että poikien muutamalla virhepainalluksella saattaa mennä akku ja/tai laturi vaihtoon... Silloin tuo ei paljon säästöä tuonut.

Jos isä hoitaa latauksen ja muutenkin kattoo akkujen käyttäjien perään koko ajan, niin silloin LiPo-maailmaan kannattanee hypätä suoraan.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #36 : 23.06.09 - klo: 11.00 »
Academyn pystyy päivittämään GV2 Pro malliksi (päivitys tuskin tulee aivan ilmaiseksi kuitenkaan)

Näyttää tuolla Garagessa olevan myös osia Academyyn. Päivittämisen voinee tehdä pikku hiljaa vaihtamalla rikkoutunutta palikkaa parempaan. Joten tommonen vois olla aika passeli tapa päästä alkuun kohtuullisella budjetilla. Olisi tietty kiva tietää käyttäjä kokemuksia, josko paketti kestää muutakin kuin hyllyn koristeena olemista...
Takavetoinenhan tuo on, mutta harvemmin paketissa tuleva kone potkii niin paljon, että perä on ihan koko ajan menosuuntaan. Jos ohjaimesta saa vielä rajoitettua kaasua(?), niin eiköhän ne saa kulkemaan suurin piirtein oikeaan suuntaan poikien käsittelyssä. Hitaampi vauhti muutenkin näkyy positiivisesti varaosalaskuissa  :wink:

LiPot on tietty kova juttu ajoaikojen ja latauksien puolesta, mutta jos 9v pojat niitä tulevat latailemaan, niin voi olla turvallisempaa pysytellä NiMheissä. Ja tuosta näkökohdasta, latureissa lienee yksinkertaisempi aina parempi. Esim joku DeltaPeak-katkaisulla varustettu verkkovirta-laturi missä on vaan pari ei amperimäärää valittavissa (korkein sais olla 3-5A). Sillä voi sitten latailla jo muutamia erilaisia pötköakkujakin eikä pojat pystyne tekemään kovin isoja vahinkoja. Moisen ei myöskään pitäisi ihan mahdottomia maksaa, jos ei satu tulemaan paketissa mukana.

Laturia ostaessa kannattaa ostaa sellanen jolla voi ladata lipoakkuja sitten jos sellaiset tulee hankittua joskus. Jää sitten turha laturin vaihto joskus pois.

Muuten kyllä, mutta nuo laturit tuppaavat olemaan sen verran mutkikkaampia käyttää, että poikien muutamalla virhepainalluksella saattaa mennä akku ja/tai laturi vaihtoon... Silloin tuo ei paljon säästöä tuonut.

Jos isä hoitaa latauksen ja muutenkin kattoo akkujen käyttäjien perään koko ajan, niin silloin LiPo-maailmaan kannattanee hypätä suoraan.

Tosiaan, tuon laturin ja akun tarkemmat tiedot varmasti saisi kun kysyisi tuolta RC-Garagelta suoraan. Eivätköhän he kerro millaiset siinä on.

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #37 : 23.06.09 - klo: 11.18 »
Jooh, mutta toi n. 1200 euron hintalappu tuolle sinun tekemälle paketille gas on vähän liikaa. Tosiaan jos lähden pro paketin perään niin se on vain yksi auto siinä vaiheessa... huoh, miksi tämä ei voi olla helpompaa... helpommalla taitaisi päästä ku kävelisi jumboon ja sanois vaan että myy auto...

korjaus, melkeinhän 1500 tuo on
   laitoin sulle yv:tä

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #38 : 23.06.09 - klo: 11.28 »
Ihan hassu kysymys teille jotka vastaatte tähän topicciin, kysyn sen takia että en tunne teitä.
Minkälainen kisakokemus teillä on  :huh: Koska täällähän voi pikku pojat jotka sudittelee autoilla takapihassa kirjoittaa tänne.
Tätä kiinnostaa myös aloittajaa koska tälläisiä ammattivastauksia tulee ja viellä kuin puhutaan muutamasta markasta.
Itse olen jokunen vuosi ajannut kilpaa  :lol: ihan oikeasti radalla viellä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #39 : 23.06.09 - klo: 11.33 »
ammatti vastauksia?

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #40 : 23.06.09 - klo: 11.36 »
Ihan hassu kysymys teille jotka vastaatte tähän topicciin, kysyn sen takia että en tunne teitä.
Minkälainen kisakokemus teillä on  :huh: Koska täällähän voi pikku pojat jotka sudittelee autoilla takapihassa kirjoittaa tänne.
Tätä kiinnostaa myös aloittajaa koska tälläisiä ammattivastauksia tulee ja viellä kuin puhutaan muutamasta markasta.
Itse olen jokunen vuosi ajannut kilpaa  :lol: ihan oikeasti radalla viellä.
Jerzi

Tarkoittaako "ammattivastaukset" esimerkiksi sinun Stampede-ehdotustasi?

Ja ennenkuin tartutaan yksityiskohtiin niin kyllä, huomasin että ehdotit sitä ennenkuin puhuttiin kilpaa ajamisesta. Kunhan vitsailin.

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #41 : 23.06.09 - klo: 11.39 »
 
Ihan hassu kysymys teille jotka vastaatte tähän topicciin, kysyn sen takia että en tunne teitä.
Minkälainen kisakokemus teillä on  :huh: Koska täällähän voi pikku pojat jotka sudittelee autoilla takapihassa kirjoittaa tänne.
Tätä kiinnostaa myös aloittajaa koska tälläisiä ammattivastauksia tulee ja viellä kuin puhutaan muutamasta markasta.
Itse olen jokunen vuosi ajannut kilpaa  :lol: ihan oikeasti radalla viellä.
Jerzi

Tarkoittaako "ammattivastaukset" esimerkiksi sinun Stampede-ehdotustasi?



juuri samaa aloin miettimään... todella kanattavia hankintoja pidemmän päälle noi monsu yms halvat rtr härpäkkeet miksihän joka topicciin jonkun pitää ensimmäiseks ehdottaa monsteria yms kun niillä ei radalla oikeasti tee yhtään mitään ja montullekkin mielumin suosittelisin trukkia ennen kuin monsteria
« Viimeksi muokattu: 23.06.09 - klo: 11.42 kirjoittanut gas4wd »


Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #43 : 23.06.09 - klo: 11.43 »
toi nyt oli lähinnä esimerkki EDULLISESTA ei siis halvasta paketista jolla pääsee varmasti aika kivasti alkuun

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #44 : 23.06.09 - klo: 11.54 »
toi nyt oli lähinnä esimerkki EDULLISESTA ei siis halvasta paketista jolla pääsee varmasti aika kivasti alkuun

Juu, kunhan vain lisäsin kommentin jos joku moista on vaikka esimerkin perusteella ostamassa, että kannattaisi samantien lisätä pakettiin myös se slipperi.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #45 : 23.06.09 - klo: 12.00 »
Tosiaan jos lähden pro paketin perään niin se on vain yksi auto siinä vaiheessa... huoh, miksi tämä ei voi olla helpompaa...

No ihan sitten pihasuddailijan ja aloittelijan näkökulmasta, miksei 1/18 maasturit molemmille jannuille? Itse olen ollut tyytyväinen Asso RC18T:hen, mutta onhan noita toki muitakin. Menevät pienin parannuksin pihasuddailussa, kaikki tarvittavat vara- ja piristysosat ovat halvempia, kuin 1/10 autoissa ja kivaa noillakin voi pitää. Myös ajoalustaksi riittää pienen yksiön kokoinen pläntti soraa tai asvalttia.

Eli esim 2xAsso RC18 (RTR tai Factory Kit), 2xharjaton combo, 4xpikkulipot, älylaturi ja muut tykötarpeet. Eiköhän niillä saa jo poikien väliset skabat aikaiseksi ja huomaa riittääkö kiinnostusta enempään.

Tomi

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #46 : 23.06.09 - klo: 12.06 »
Tosiaan jos lähden pro paketin perään niin se on vain yksi auto siinä vaiheessa... huoh, miksi tämä ei voi olla helpompaa...

No ihan sitten pihasuddailijan ja aloittelijan näkökulmasta, miksei 1/18 maasturit molemmille jannuille? Itse olen ollut tyytyväinen Asso RC18T:hen, mutta onhan noita toki muitakin. Menevät pienin parannuksin pihasuddailussa, kaikki tarvittavat vara- ja piristysosat ovat halvempia, kuin 1/10 autoissa ja kivaa noillakin voi pitää. Myös ajoalustaksi riittää pienen yksiön kokoinen pläntti soraa tai asvalttia.

Eli esim 2xAsso RC18 (RTR tai Factory Kit), 2xharjaton combo, 4xpikkulipot, älylaturi ja muut tykötarpeet. Eiköhän niillä saa jo poikien väliset skabat aikaiseksi ja huomaa riittääkö kiinnostusta enempään.

Tomi

Factory Teamia saa muuten Medasecilta harjattoman nopeudensäätimen ja moottorin kanssa pakettihintaan 199 euroa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #47 : 23.06.09 - klo: 12.07 »
Ihan hassu kysymys teille jotka vastaatte tähän topicciin, kysyn sen takia että en tunne teitä.
Minkälainen kisakokemus teillä on  :huh: Koska täällähän voi pikku pojat jotka sudittelee autoilla takapihassa kirjoittaa tänne.
Tätä kiinnostaa myös aloittajaa koska tälläisiä ammattivastauksia tulee ja viellä kuin puhutaan muutamasta markasta.
Itse olen jokunen vuosi ajannut kilpaa  :lol: ihan oikeasti radalla viellä.
Jerzi

Tarkoittaako "ammattivastaukset" esimerkiksi sinun Stampede-ehdotustasi?



juuri samaa aloin miettimään... todella kanattavia hankintoja pidemmän päälle noi monsu yms halvat rtr härpäkkeet miksihän joka topicciin jonkun pitää ensimmäiseks ehdottaa monsteria yms kun niillä ei radalla oikeasti tee yhtään mitään ja montullekkin mielumin suosittelisin trukkia ennen kuin monsteria

Ei voi monesta autosta puhua niin hyvästä autosta harrastelijoille/aloitteleville kuin mitä tuo stampede edustaa. Niin ette vastannut kysymykseen, varmasti tuota aloittajaakin kiinnostaa.
Itse aloitin -87 ja varmasti 10 eri luokkaa olen ajannut myös ja viikonloppuna tulee taas uusi luokka mihin osallistun.
Tietysti jos aloittaja on sitä mieltä että 9v poijjat alkaa todenteolla näillä leikkimään pidempään kuin 2 viikkoa niin sitten mikäli rahoitus on kunnossa kannattaa aina hiukan parempi laatuista ostaa, ja minä taas suosittelen 2wd aluksi ihan sen helpuoden takia.
Kannattaa ottaa varaukselle se että kisoihin pitää heti päästä. Kannattaa mennä radalle tutustumaan itse rataan ja kiertää sitä jokunen akku ennenkuin innostuu kisailusta liikaa. Meitä on moneen junaan ja niitä on monta jotka sinne kisoihin ei halua mutta omistaa kisapelin.
9vuotiaan mieli muuttuu aika nopeasti laidasta laitaan (minun omat pojat on 9 ja 11) ja se nuorempi on ajannut 1 kisan ja tykkäs.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #48 : 23.06.09 - klo: 12.14 »
Ihan hassu kysymys teille jotka vastaatte tähän topicciin, kysyn sen takia että en tunne teitä.
Minkälainen kisakokemus teillä on  :huh: Koska täällähän voi pikku pojat jotka sudittelee autoilla takapihassa kirjoittaa tänne.
Tätä kiinnostaa myös aloittajaa koska tälläisiä ammattivastauksia tulee ja viellä kuin puhutaan muutamasta markasta.
Itse olen jokunen vuosi ajannut kilpaa  :lol: ihan oikeasti radalla viellä.
Jerzi

 no joo tottahan tuokin tavallaa.... joo itse harrastanu erilaisia rc laitteita kans 90 luvun alkupuolelta asti ja rc autoja viimeisen neljä vuotta kohtuu aktiivisesti tosin kisoissa en käy mutta crossi radalla tulee ajettua ja itse huonolla prlttis rtr autolla aloittanu ja kantapään kautta kokeillu ja meinannu luopua hyvästä harrastuksesta juuri tuon halvan rtr auton takia kun meni kiinnostus. siksi en muille aloittaville suosittele saman laista lakua jonkai itse kokenu. ja kilpaakin on tullu ajettua mutta vaan 1/1 autolla

Tarkoittaako "ammattivastaukset" esimerkiksi sinun Stampede-ehdotustasi?



juuri samaa aloin miettimään... todella kanattavia hankintoja pidemmän päälle noi monsu yms halvat rtr härpäkkeet miksihän joka topicciin jonkun pitää ensimmäiseks ehdottaa monsteria yms kun niillä ei radalla oikeasti tee yhtään mitään ja montullekkin mielumin suosittelisin trukkia ennen kuin monsteria

Ei voi monesta autosta puhua niin hyvästä autosta harrastelijoille/aloitteleville kuin mitä tuo stampede edustaa. Niin ette vastannut kysymykseen, varmasti tuota aloittajaakin kiinnostaa.
Itse aloitin -87 ja varmasti 10 eri luokkaa olen ajannut myös ja viikonloppuna tulee taas uusi luokka mihin osallistun.
Tietysti jos aloittaja on sitä mieltä että 9v poijjat alkaa todenteolla näillä leikkimään pidempään kuin 2 viikkoa niin sitten mikäli rahoitus on kunnossa kannattaa aina hiukan parempi laatuista ostaa, ja minä taas suosittelen 2wd aluksi ihan sen helpuoden takia.
Kannattaa ottaa varaukselle se että kisoihin pitää heti päästä. Kannattaa mennä radalle tutustumaan itse rataan ja kiertää sitä jokunen akku ennenkuin innostuu kisailusta liikaa. Meitä on moneen junaan ja niitä on monta jotka sinne kisoihin ei halua mutta omistaa kisapelin.
9vuotiaan mieli muuttuu aika nopeasti laidasta laitaan (minun omat pojat on 9 ja 11) ja se nuorempi on ajannut 1 kisan ja tykkäs.
Jerzi

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #49 : 23.06.09 - klo: 12.50 »
Ei voi monesta autosta puhua niin hyvästä autosta harrastelijoille/aloitteleville kuin mitä tuo stampede edustaa.
Itse ainakin lisäsin kyllä tuohon kommentinkin heti, että huomasin kyllä että ehdotit tuota ennenkuin kisaamisesta oli puhetta.
Lainaus
Niin ette vastannut kysymykseen, varmasti tuota aloittajaakin kiinnostaa.
Jerzi
Miksi se nyt oikeastaan kiinnostaisi? Voihan sitä vaikka laittaa viimeisen kilpailun laitteistolistan joka on 2WD luokan osalta melkoisen täynnä B4:sta, joten B4:ää tuskin sen enempää tarvitsee perusteella kisakäyttöön, harrasti ehdottaja sitten kilpailua itse tai ei?

Team Academy taitaa ollakin sitten seuraavana listalla, vaikkakin B4:sta oli ylivoimaisesti eniten.

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #50 : 23.06.09 - klo: 13.10 »
Ei voi monesta autosta puhua niin hyvästä autosta harrastelijoille/aloitteleville kuin mitä tuo stampede edustaa. Niin ette vastannut kysymykseen, varmasti tuota aloittajaakin kiinnostaa.
Itse aloitin -87 ja varmasti 10 eri luokkaa olen ajannut myös ja viikonloppuna tulee taas uusi luokka mihin osallistun.
Tietysti jos aloittaja on sitä mieltä että 9v poijjat alkaa todenteolla näillä leikkimään pidempään kuin 2 viikkoa niin sitten mikäli rahoitus on kunnossa kannattaa aina hiukan parempi laatuista ostaa, ja minä taas suosittelen 2wd aluksi ihan sen helpuoden takia.
Kannattaa ottaa varaukselle se että kisoihin pitää heti päästä. Kannattaa mennä radalle tutustumaan itse rataan ja kiertää sitä jokunen akku ennenkuin innostuu kisailusta liikaa. Meitä on moneen junaan ja niitä on monta jotka sinne kisoihin ei halua mutta omistaa kisapelin.
9vuotiaan mieli muuttuu aika nopeasti laidasta laitaan (minun omat pojat on 9 ja 11) ja se nuorempi on ajannut 1 kisan ja tykkäs.
Jerzi

Jeps, ihan hyviä vastauksia ja neuvoja tässä on aloittelijalle tullut. Itse tuli ihan samoja juttuja mietittyä vuosi sitten. Tosin vain itselleni autoa kattelin. Tässä tapuaksessa vaan useimmat taisivat missata sen kenelle autoja ollaan hankkimassa. RTRn ja kitin hintaero on kohtuullisen iso, mutta useimmiten ihan siedettävä. Tässä tapauksessa se vaan tuplaantuu, taitaa mennä monessa tapauksessa kipurajan yli. Ja ensisijainen kilpakumppani varmasti tulee olemaan veli, joten tärkeintä lienee että autot ovat samanlaiset. Muuten se huonompi jää hyllyyn pölyttymään kun kummatkin haluavat kuitenkin ajaa paremmalla... Siitä taas kärsii sitten koko homman mielekkyys ja toinenkin auto voi olla pian pölyjä keräämässä.
Itse auton ominaisuuksista varmaan tärkein on (pommin)kestävyys ja varaosien saatavuus. Kun ovat samanlaiset kaarat molemmilla, niin nopeus ja ajettavuuskin tasaiset ja homma pysyy hauskana. Myös varaosien kannalta on iso etu siitä että autot ovat samanlaiset.

Ja koska 9v mieli tosiaan muuttunee aika nopeaan tahtiin, on varmasti kohtuullinen kynnys iskeä heti kauhea kasa eskoja pöytään että saa kaksi kisa-autoa kantaa kotiin. Kisoihin osallistuminen ei varmaan ole ihan ensimmäisenä mielessä kuitenkaan. Siinä vaiheessa kun vesselit ovat harjoitelleet tarpeeksi että kisoihin pitäisi päästä... Autot lienee joko päivitetty vähän laadukkaammilla osilla paremmiksi taikka vaativat jo päivitäämistä nopeampaan  :grin: Mutta silloin hommaa helpottaa kummasti se, ettei enää tarvitakkaan kuin runko, muuta osaa (radiot, laturit jne... ) on jo valmiina.

Summa summarum... Kohtuu edullinen ja pommin kestävä RTR-paketti pienillä päivityksillä oli varmaan se mitä haetaan.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #51 : 23.06.09 - klo: 13.14 »
Nimenomaan ja 4wd ei ole pakollinen lainkaan. Joo tosiaan 9 vuotias voi unohtaa harrastuksen jo ekalla viikolla ja monesta eri syystä. Minun poika ei ole luovuttanut viellä vaikka huusin aika ärhäkkääksi hänelle viikonloppuna kuin hän teki just sitä mitä sähköautolla ei missään nimessä saa tehdä eli harrastaa sillä veneilyä  :evil:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #52 : 23.06.09 - klo: 13.46 »
Takavedossa hinta pysyy matalempana. Tuli mieleen, että kun kerran kaksi autoa tilataan + niihin sähköt,radiot ja laturit niin olisiko syytä katsella ulkomailta paketti ? Vai tuleeko tullimaksu niin kovaksi että on sama kotimaasta etsiä se paketti ? Itse en tiedä nuita tullin hommia yms, mutta moni kuitenkin tilaa RC tavaraa ulkomailta
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #53 : 23.06.09 - klo: 14.19 »
Mielestäni Asso B4 rtr setti x2 vois olla aika passeli juttu ratkaisuksi.

Sitä mukaa ku taidot ja menohalu kasvaa, niin ei oo paha hopata nopeemmaksi.

Ja junnujen käyttöön riittänee kyllä pari laadukasta suurkapasiteettistä nimhi akkua, 2 per auto,
eli ampeereja aröynd 4000 ja pari delta peak pika laturia.

Lipojen käyttö vaatii enemmän tarkkuutta jota kyllä varmaan faijalta löytyy,
tosin juniorit voi saada aikaan pahaa tuhoa, jos varsinkin latauksen yhteydessä
"painellaan vääriä nappeja".

Nimhi paljo helpommat pojille latailla turvallisesti.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Texi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #54 : 23.06.09 - klo: 14.31 »
No niin, nyt lähdetään liikkeelle ilmeisesti b4:n rtr paketilla. Pari kunnon akkua siihen ja sit hyvä laturi, Lipoihin en koske vielä ainakaan. Laturista suosituksia otetaan vastaan, vai pistänkö euroja vaan prkl:sti jonoon  :azn: kun on yks päivä tai kaks käyti kokeilemassa niin näkee että jääkö pelkästään isin käyttöön auto. Jos kärpänen näyttää iskevän haetaan se toinen ja aletaan aiheuttamaan pahennusta lavangossa tyhmillä kysymyksillä  :cool:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #55 : 23.06.09 - klo: 14.34 »
Tuo RTR setti B4 on kyllä ihan hyvä ratkaisu. Heti pääsisi ajon makuun ja RTR Asso tarjoaa kyllä vauhtia naperoille hyvin. Varaosia on tarjolla paljon, ja esim RC-pisteeltä ja Medasecilta löytyy autoon osia suoraan hyllystä. Eroakaan RTR ja Teamin autossa ei ole kovasti. Erilaiset vetarit,servonpidikkeet ja maalattu koppa / maalaamaton koppa. Ja nuokin osat on helppo autoon vaihtaa jos haluaa. ( ps jos jotain jäi muistamatta eroista niin lisätkää )

EDIT: Laturista, joku perushyvä ja nopea laturi vaan tilaukseen. Toisaalta kannattaa miettiä, että jos alat LiPoilla ajamaan, niin ne vaativat oman laturin sekä balancerin, ellei balanceria ole itse laturissa kiinteänä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #56 : 23.06.09 - klo: 14.36 »
Akkuja ja latureita kannattaa kysellä foorumin ostetaan-palstalta. Moni kisakuski on siirtynyt tai siirtymässä nimheistä lipoihin niin hyvää nimhi-akkua ja -laturia on nyt paljon ylimääräisenä.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #57 : 23.06.09 - klo: 14.37 »
No niin, nyt lähdetään liikkeelle ilmeisesti b4:n rtr paketilla. Pari kunnon akkua siihen ja sit hyvä laturi, Lipoihin en koske vielä ainakaan. Laturista suosituksia otetaan vastaan, vai pistänkö euroja vaan prkl:sti jonoon  :azn: kun on yks päivä tai kaks käyti kokeilemassa niin näkee että jääkö pelkästään isin käyttöön auto. Jos kärpänen näyttää iskevän haetaan se toinen ja aletaan aiheuttamaan pahennusta lavangossa tyhmillä kysymyksillä  :cool:

Tosiaan, Lipot eivät kelpaa sitten B4 RTR:ään. Joten niitä nyt ei kannata sitten senkään suhteen harkita.

http://www.rc10.com/ae/b4/b4_home.htm

Items Needed: B4 RTR
6-cell battery pack. (LiPo batteries will not work in this configuration)
8 AA batteries for radio
Battery charger (peak detection charger recommended)

Ja kuten tuossa jo mainittiin, Nimh akkuja/latureita voi löytyä nyt käytettynä hyvään hintaan.

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #58 : 23.06.09 - klo: 14.41 »
Tuo aiemmin ehdotettu Team Academyn RTR-paketti vaikuttaa kyllä ensimmäiseksi autoksi aika hyvältä. Kun muistelee miten kova peli omasta mielestä Grasshopperi oli aloitellessa 80-luvulla, niin onhan tuollainen paketti nyt aivan eri planeetalta. Taatusti riittää iloa pitkäksi aikaa. Kannattaa vaan varmistaa, että pojille tulevissa paketeissa on eri taajuuksien kiteet, muuten voi tulla tiukka paikka.  :wink:

Jatkossa on helppo päivitellä tilalle halpaa 2,4GHz radiota, esimerkiksi Acomsia, jos kisailusta tosissaan innostuu ja kiteiden kanssa pelaaminen tuntuu hankalalta.  

EDIT: Tuo B4 on myös mainio peli!
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #59 : 23.06.09 - klo: 14.41 »
Autossa on muistaakseni LRP:n säädin vakiona kiinni ja Reedy Radon 17lankainen kone. Niin ja Texi, jos tuohon B4 autoon päädyt niin http://rc10.fi/index.php?topic=34153.0 tuossa on autolla oma topic jossa voi kysellä kun niitä ongelmia eteen tulee =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx