Kirjoittaja Aihe: Aloitteleva RC harrastaja  (Luettu 16961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #90 : 25.06.09 - klo: 09.49 »
Kannattaa jokatapauksessa muistaa, että esimerkiksi Asso B4 Teamin saa alle 200 eurolla ilman sähköjä, käytettynä vielä selvästi halvemmalla. Siihen jos vaikka käytettynä etsii tarpeelliset sähköt niin kyllä sitä hintaa melko hyvin alas saa. Tai sitten esimerkiksi tuo Asso B4 RTR, joka maksaa sen 290 euroa. On se kuitenkin hieman eri peli kuin tuo Thunder Tiger, ja varaosia varmasti saa B4:ään paremmin kuin tuohon Thunder Tigeriin.

Jos löytyy servoja/latureita/radioita/tms, niin niitähän kannattaa hyödyntää alussa. Siten alkupanostus ei ole niin suuri, ja jos esimerkiksi vanha servo hajoaa joskus myöhemmin, niin ehkä onkin jo halua ostaa parempi tilalle eikä harmita että on aluksi ostanut halvan. Tai sitten pärjäilee sillä vanhalla hyvin ja on säästänyt rahaa sen verran mitä servo olisi maksanut.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #91 : 25.06.09 - klo: 12.41 »
Mö olen kyllä samaa mieltä. Asson varaosa tarjonta on niin hyvää, että osaa saa parissa päivässä. Vaikka Thunder Tiger onkin lähestulkoon identtinen B3 ja T3 autoilla, arveluttaisi se  minua kuitenkin. Juurikin varaosien saatavuuden takia. B4 saa halvalla käytettynä ja myös B3 on hyvä vaihtoehto.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa cgarf

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #92 : 27.06.09 - klo: 13.58 »
minkälainen akku ois hyvä tuohon b4 rtr ? liitin tyyppi jne mielellään en alkais itse tekemään pakettia.
Jos ei toimi niin laitetaan toimimaan...=)

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #93 : 27.06.09 - klo: 14.10 »
Onko sulla lipoakku aikeissa laittaa ?
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa cgarf

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #94 : 27.06.09 - klo: 14.20 »
Lipoa ei tosiaan ole tarkoitus laittaa. vaikka vehkeet niiden lataamiseen olisikin jo ennestään. Mutta kun kyseinen auto olisi pojalle tulossa jolla ei ikää ole vielä tarpeeksi että ymmärtäisi ettei ajaisi lipoa loppuun. Joten semmoinen akku joka sopii autoon suoriltaan ja sellaisella liittimellä joka siihen käy ilman mitään väli sovittimia. koetin lueskella auton esitteistä minkä tyyppinen liitin siinä on, mutten löytänyt sitä. oisko siinä sitte asson oma. Joten apua kaipailen...
« Viimeksi muokattu: 27.06.09 - klo: 15.38 kirjoittanut cgarf »
Jos ei toimi niin laitetaan toimimaan...=)

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #95 : 27.06.09 - klo: 19.50 »
Lipoa ei tosiaan ole tarkoitus laittaa. vaikka vehkeet niiden lataamiseen olisikin jo ennestään. Mutta kun kyseinen auto olisi pojalle tulossa jolla ei ikää ole vielä tarpeeksi että ymmärtäisi ettei ajaisi lipoa loppuun. Joten semmoinen akku joka sopii autoon suoriltaan ja sellaisella liittimellä joka siihen käy ilman mitään väli sovittimia. koetin lueskella auton esitteistä minkä tyyppinen liitin siinä on, mutten löytänyt sitä. oisko siinä sitte asson oma. Joten apua kaipailen...

Hatara muistikuva olisi Tamiya-liittimestä. Mutta en kyllä varma ole.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #96 : 28.06.09 - klo: 10.54 »
NiMH akkujakaan ei pidä ajaa enää, kun alkaa hyytymään! Muuten latauskerrat jää harvoiksi.

Todella halpisakut: NiCD (lue: nikkeli-kadmium) akut kestää ajaa vaikka nollaan asti.
Niitähän huolletaankin pitämällä kennoittain oikkarissa esim. vuorokausi, jotta kennokohtaiset erot poistuu.
Harmina vanhempityyppinen tekniikka, eli lyhyt ajoaika.
(Nykyään 4½-5Ah sis. sub-C kokoiset on niCD akkuina 1,1 - 1,8 Ah vaan)
On mahdollista saada todella kauan myynnissä ollut akku, joten sitä joutuu herättelemään alussa.

Tamiya-type liitin on jo poistumassa monista vehkeistä, kun sen läpi  kestää mennä niin pieniä virtamääriä. Eräs liitinsivusto mainitsi 15-20A (kullatut enemmän, kunnes raapiintuu pois).
VRT: Kovimmat hiilelliset koneet imevät yli 40A, harjattomat toisella sadalla tai ylikin.

Hitaaksi aiotussa opetteluvehkeessä tehonpuutteen kanssa elää, mutta on syytä varautua "kehitykseen".

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa cgarf

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #97 : 28.06.09 - klo: 15.44 »
Eli voisi olla ideaa suosiolla tilata kunnon liittimet heti alkuun jotka kestää kunnon virtoja. Tosin kun on kyse rtr paketista ja junnu kuskista niin sama ottaa paremmat liittimet käyttöön kun tulee aika vaihtaa tehokkaampi moottori + nopari. Eikä se hetki mahda tulla aivan pian.
Jos ei toimi niin laitetaan toimimaan...=)