Kirjoittaja Aihe: Aloitteleva RC harrastaja  (Luettu 16943 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #60 : 23.06.09 - klo: 14.42 »
Imax B5 laturi, sillä saa ladattua nimhejä ja myös tulevaisuudessa lipoja, sitten kun tapahtuu
siirtyminen niiden käyttöön.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #61 : 23.06.09 - klo: 14.43 »
Hmmm, mikähän RTR:stä tekee sellasen ettei siihen lipot käy.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #62 : 23.06.09 - klo: 14.45 »
Imax B5 laturi, sillä saa ladattua nimhejä ja myös tulevaisuudessa lipoja, sitten kun tapahtuu
siirtyminen niiden käyttöön.

Toni

Kannattaa muistaa, että tuo vaatii sitten erillisen virtalähteenkin.

Poissa Texi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #63 : 23.06.09 - klo: 14.55 »
Niin ja Texi, jos tuohon B4 autoon päädyt niin http://rc10.fi/index.php?topic=34153.0 tuossa on autolla oma topic jossa voi kysellä kun niitä ongelmia eteen tulee =)

Toi on muuten aika hepreaa se teksti siellä harrastuksen tässä vaiheessa...

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #64 : 23.06.09 - klo: 14.59 »
Niin ja Texi, jos tuohon B4 autoon päädyt niin http://rc10.fi/index.php?topic=34153.0 tuossa on autolla oma topic jossa voi kysellä kun niitä ongelmia eteen tulee =)

Toi on muuten aika hepreaa se teksti siellä harrastuksen tässä vaiheessa...
No kyllä sitä äkkiä oppii. ei muuta kun siellä vaan rohkeasti kysymään jos ongelmia tulee ja muutenkin vaan puhelemaan kyseisestä autosta. Jukka, mä mietin kanssa että miksi LiPoja ei voi käyttää suoraan RTR:ssä .
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #65 : 23.06.09 - klo: 15.02 »
Voisiko syynä ehkä olla, että rtr noparissa ei ole lipo cut offia???

Toni  :huh:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #66 : 23.06.09 - klo: 15.08 »
Voisiko syynä ehkä olla, että rtr noparissa ei ole lipo cut offia???

Toni  :huh:
Kyllä mä olen ainakin itse ajanut perus hiilinoparilla jossa ei Cut-Offia ole ( Novak XRS). On nyt menossa Miniin kiinni, kunhan pitää vain huolen että ei aja akkua loppuun. Ajon olen lopettanut heti, kun on hiemankin näyttänyt että tehot alkavat uupua. Yleensä olen pitänyt jonkin tietyn ajan esim 15min jota kauemmin en aja, vaikka akussa vielä virtaa olisikin. Mutta koska varmuutta asiasta ei nyt ole, en suosittele RTR Assolla ajamaan LiPojen kanssa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #67 : 23.06.09 - klo: 15.14 »
Ehkä ovat Assolla miettineet, että aloitteleva RC harrastaja ei välttä mättä tiedä,
että lipoa ei saa ajaa liian tyhjäksi ja siksi eivät suosittele lipoa käytettäväksi,
varsinkaan kun noparissa  ei ole cut offia...jaapa joo...en tiedä....

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Texi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #68 : 23.06.09 - klo: 15.32 »
uuuh.... lipoa... cut-offia... noparia... äääh, pitikö heprea tuoda nyt tähän aloittelija keskusteluunkin.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #69 : 23.06.09 - klo: 15.38 »
...Kyllä ne tulee sinulle tutuksi, pitäähän asioista puhua niiden nimillä...

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #70 : 23.06.09 - klo: 16.21 »
uuuh.... lipoa... cut-offia... noparia... äääh, pitikö heprea tuoda nyt tähän aloittelija keskusteluunkin.

Jos olisin sinä, minä menisin radalle katsomaan meininkiä ja kysellä siellä kaikki nämä jutut pää selväksi. Kaverit vastaa varmasti ja se on jopa mielenrauhalla mukavaa kuin radalle tulee joku ja saa auttaa uutta kuskia alulle.
Nuo ovat hepreaa ja niitä tulee lisää sitä mukaan kuin olette lajissa sisällä.
Hyvä valinta on tuo asso, voisin jopa sanoa että ei tuo academykään mikään huono ole, sillä on plussaa se että niiden maahantuoja on kehä3 nurkilla kuin taas asso on hyvinkäällä.
Riippuu nyt siitä että mistäpäin olet.
Jerzi

PS Jos ei ole mitään tänään tekemistä ja olette hesan lähistöltä niin ainakin tänään on varmasti kivasti porukkaa tattiksen radalla klo 18 jälkeen.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Texi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #71 : 23.06.09 - klo: 16.26 »
Tosiaan asutaan tässä kehä III:n ja hämeenlinnan väylän kainalossa... joka suuntaan lyhyt lähteä :) Pitää varmaan tulla potkiin kiviä sinne radan varteen. Käytiin siellä kyllä eilenkin mutta silloin oli vähän ynseä herra

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #72 : 23.06.09 - klo: 16.31 »
Crossikuskeja löytyy Vantaan Lavangosta ja siellä ajetaan reilun viikon päästä sähköcrossin SM-osakilpailu.

Poissa Texi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #73 : 23.06.09 - klo: 16.43 »
no niin, kun luki kunnolla niin tattishan siinä oli mainittuna :) no niin... eli tattikselle kattoon ku asfaltti pistetään rullalle... ei se matka sinnekkään niin pitkä ole  :laugh:

Poissa Texi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #74 : 23.06.09 - klo: 20.59 »
Kyllähän toi rata touhu näytti ihan kivalta ja vauhdikkaalta... vähemmän hiekkaa ainakin autoissa tosin hypyt puuttui... paitsi kun sählää ratissa kanttariin  :azn:

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #75 : 23.06.09 - klo: 22.15 »
Ja jos enemmän maastohommat kiinnostaa, niin tervetuloa lauantaina Lavankoon 12-16 välillä. Ollaan talkoilemassa assurataa, mutta voin ottaa mukaan sulle koeajettavaksi puolikuntoiset E-Firestormin ja Asso RC18T:n. Palkkana koeajosta voisi olla talkooapua...  :p

Tomi

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #76 : 23.06.09 - klo: 22.38 »
Kyllähän toi rata touhu näytti ihan kivalta ja vauhdikkaalta... vähemmän hiekkaa ainakin autoissa tosin hypyt puuttui... paitsi kun sählää ratissa kanttariin  :azn:

Juu, hypyt puuttuu. Siinä on se etu että varaosia kuluu vähemmän myös. Huono puoli on sitten se, että autot vaativat kohtuu tasaisen ja puhtaan alustan ajelemiseen.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Texi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #77 : 23.06.09 - klo: 22.51 »
Ja jos enemmän maastohommat kiinnostaa, niin tervetuloa lauantaina Lavankoon 12-16 välillä. Ollaan talkoilemassa assurataa, mutta voin ottaa mukaan sulle koeajettavaksi puolikuntoiset E-Firestormin ja Asso RC18T:n. Palkkana koeajosta voisi olla talkooapua...  :p

töistä himaan aamulla n. klo 7 joten voi olla vähän aikasta... ja illalla taas töihin joten pitää kattoa... pistetään korvan taa

Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #78 : 24.06.09 - klo: 22.27 »
Saako tähän keskusteluun osallistua... :police:

Minä oon tuossa kattelut kun kaveri ajaa kyöstin lazerilla ja toine jollai samantapaisella polttis infernolla.
Hirveesti tekisi mieli itsekkin hankia joku kiva sähkö mutta ei mahdu minun budjettiin mikään 300€ auto, tuskin edes 200€...

Saako alle 200€ minkäänlaista rtr settiä ?
Olisi kiva rälläillä sillätavalla että peli kulkee eikä mene rikki muutamasta ympäriajosta...

Kiitos avusta jo etukäteen. :p

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #79 : 24.06.09 - klo: 22.39 »
Saako tähän keskusteluun osallistua... :police:

Minä oon tuossa kattelut kun kaveri ajaa kyöstin lazerilla ja toine jollai samantapaisella polttis infernolla.
Hirveesti tekisi mieli itsekkin hankia joku kiva sähkö mutta ei mahdu minun budjettiin mikään 300€ auto, tuskin edes 200€...

Saako alle 200€ minkäänlaista rtr settiä ?
Olisi kiva rälläillä sillätavalla että peli kulkee eikä mene rikki muutamasta ympäriajosta...

Kiitos avusta jo etukäteen. :p

Jos on rahat tiukalla, niin melkein väijyisin foorumin myyntiosiota. Siellä on välillä hyviä pelejä myynnissä.
Sun budjetti on silleen aika epärealistinen, jos pitäisi ostaa auto sähköineen, akut, laturi ja radiot (ohjain+vastari) 200 eurolla.

Tuo Kyoshon Lazer ZX5 RTR on aika kehno kestävyydeltään verrattuna muihin merkkeihin, voin kertoa henk. koht. kokemuksella, tietty hinta voi houkutella, mutta ne rahat menee sitten kohta varaosiin. Koska kavereillasi on nelivedot, niin sullakin ois hyvä olla neliveto. Takavedolla pitää olla selvästi parempi kuski, että pysyy nelikon rinnalla. Varsinkaan epätasaisella ajettaessa.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #80 : 24.06.09 - klo: 22.41 »
Saako tähän keskusteluun osallistua... :police:

Minä oon tuossa kattelut kun kaveri ajaa kyöstin lazerilla ja toine jollai samantapaisella polttis infernolla.
Hirveesti tekisi mieli itsekkin hankia joku kiva sähkö mutta ei mahdu minun budjettiin mikään 300€ auto, tuskin edes 200€...

Saako alle 200€ minkäänlaista rtr settiä ?
Olisi kiva rälläillä sillätavalla että peli kulkee eikä mene rikki muutamasta ympäriajosta...

Kiitos avusta jo etukäteen. :p
Ainakin tuota Academym buggya saa RC-Garagesta 189 eurolla RTR-pakettina (sisältää akut + laturin).
Sabella oli Traxxas Rustler tarjouksessa 175 eurolla (ilman akkua/laturia), mutta ei taida olla enää.
RC-Pisteelläkin oli jotain halpoja nelivetoisia RTR-paketteja (sisältäen akut ja laturin), 180 euroa buggy ja 205 euroa truggy. Winstrom oli merkki.

Noiden kestävyydestä en osaa sanoa sen tarkemmin, Rustler nyt ainakin on kohtuullisen kestävä rällästykseen (joskin sen moottori ei ilmeisesti ole kovin pitkäikäinen).

PS. Sen verran pitää sanoa, että noista kolmesta mainitusta ainoastaan Rustlerista on itsellä kokemusta. Academysta ainakin se "oikea" malli on ilmeisesti ihan ok (ei tästäkään henkilökohtaista kokemusta), tuosta RTR:stä ei ainakaan itsellä ole tietoa, että miltä osin eroaa Pro-mallista.

Academyn sähkökrossareista yleisesti juttua täällä: http://rc10.fi/index.php?topic=33879.0
Traxxas Rustler/Stampede/Bandit aiheista juttua löytyy täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=4675.0
« Viimeksi muokattu: 24.06.09 - klo: 22.49 kirjoittanut mof »

Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #81 : 24.06.09 - klo: 23.06 »
Kiitos nopeista vastauksista. :roll:

Unoihtui mainita että lennokeita harrastan, ja laturi löytyy jolla voi ladata kaikenlaisia akkuja(Lipo,LiFe,NiMH,NiCD,Pb) sekä myös purkaa.

Mulla olisi kyllä lennokkivastareita, mutta nämähän ei nähtävästi pelitä 27mhz kanssa...

Milläänkö ei pääse alle 150€ noissa kunnon autoissa ? mitään nikko autoahan ei ole järkeä ostaa  :mrgreen:

Eikä sen tarvitse olla neliveto, minä rälläilen omissa oloissani, mitää kilpaa ajella.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #82 : 24.06.09 - klo: 23.24 »
Tietysti ne osat joita voit käyttää molemmissa, maa- ja lentokalusto, pienentää kuluja.
(Autoissa on usemmiten ohjausservo)
( mainitsi jo lataimen omaavasi)
(taatusti radiolaitteet ja auton pään vastasi + servo)
Jos radiot on maakäyttöön sallittua kanavatyyppiä kuten AM27 AM40 FM40 2.4GHz, niin ne käy.
-tikkuradiolla ajelevat sanovat sitä nopeammaksi, ja jotkut crawlerikuskit käyttävät myös.
(olen pikkuradalla hävinnyt tikkuradioilla ajelevalle, vaikka mulla oli kiihtyvämpi ja nopeampi auto+rattiradiot)

Ajoakun kapasiteetti jää mietittäväksi, koska autot usein painavat ja vaativat siksi virtaa.
Kerro niistä.
- pieni 1/18 auto käyttää sitten pieniä akkuja, mutta on eri ajopaikkoihin kuin kaveriesi autot, suunniteltu.

Auto/kone/nopeudensäädin - halvimmalla käytettynä, esim. tän foorumin myydään...

Mutta yhä pitää miettiä käyttökuluja, koska osia kuluu. Se tarvitsee jonkin budjetin.

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #83 : 24.06.09 - klo: 23.26 »
150e on aika paha kyllä. Ainahan on Tamiyan Mini Cooper =), tosin siihenkin saa sitten ostaa radion ja sähköt, moottorihan autossa mukana tulee.  Asso B4 olisi sitten kanssa perus takavetokrossari joka on laadukas, hintaakin kyllä sitten löytyy jonkun verran
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #84 : 24.06.09 - klo: 23.31 »
http://www.rcreality.net/do?action=product&id=1045

pikkunen 1:18 kokonen harjattomalla koneelle ja noparilla...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #87 : 24.06.09 - klo: 23.56 »
http://www.hobbylinna.com/thunder-tiger-phoenix-buggy-p-21370.html


Tämähän on käytännössä Asso B3, ja hintahan on kohtuullisen halpa. Kyllähän tuollainenkin voisi pihasudittelussa mennä ihan hyvin. Tuostahan on myös truggy-malli (joka on sitten käytännössä Asso T3), jos sellainen kiinnostaa enemmän.

Tuostahan tosiaan myös uupuu akku ja laturi, mutta ainakin viimeisimmällä kysyjällä jo laturikin löytyi.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #88 : 24.06.09 - klo: 23.57 »
150 eur budjettiin löytynee käytetty auto, mutta tosiaankin ne akku ja laturikulut nostaa hintaa jos ne tarvii hankkia. Ostinpa itsekin aikanani 140 eurolla käytetyn ZX5:n, mutta yllättäin akkuihin ja latureihin meni sitten satku.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« Vastaus #89 : 25.06.09 - klo: 09.28 »
Ihan suorastaan hienoja vaihtoehtoja. :smiley:

Onkos mitenkä paljon halvempaa tilailla ulkomailta ?

Lennokkitarvikkeita monet tilailee www.hobbycity.com osoitteesta.Halvallahan tuolta saa autoonkin ajoakkuja.
Kauppa sijaitsee kiinassa ja sen huomaa kyllä hinnoistakin. (Lennokit kaikki osat, saat alle 50€)

Tuolla näkyi jotain autojakin mutta, taitaa olla kiinanlaatua. :cheesy:

Edit: Minkäänlaisia akkuja minulla ei ole autoihin. Servoja on joku futaban ~20grammainen(käytetty polttislennokin kaasuservona) ja sittem microservoja <10g.